Beszélgető

  • Ha nem vagy kibékülve az alapértelmezettnek beállított sötét sablonnal, akkor a korábbi ígéretnek megfelelően bármikor átválthatsz a korábbi világos színekkel dolgozó kinézetre.

    Ehhez görgess a lap aljára és a baloldalon keresd a HTKA Dark feliratú gombot. Kattints rá, majd a megnyíló ablakban válaszd a HTKA Light lehetőséget. Választásod a böngésződ elmenti cookie-ba, így amikor legközelebb érkezel ezt a műveletsort nem kell megismételned.
  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján házirendet kapott a topic.

    Ezen témában - a fórumon rendhagyó módon - az oldal üzemeltetője saját álláspontja, meggyőződése alapján nem enged bizonyos véleményeket, mivel meglátása szerint az káros a járványhelyzet enyhítését célzó törekvésekre.

    Kérünk, hogy a vírus veszélyességét kétségbe vonó, oltásellenes véleményed más platformon fejtsd ki. Nálunk ennek nincs helye. Az ilyen hozzászólásokért 1 alkalommal figyelmeztetés jár, majd folytatása esetén a témáról letiltás. Arra is kérünk, hogy a fórum más témáiba ne vigyétek át, mert azért viszont már a fórum egészéről letiltás járhat hosszabb-rövidebb időre.

  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján frissített házirendet kapott a topic.

    --- VÁLTOZÁS A MODERÁLÁSBAN ---

    A források, hírek preferáltak. Azoknak, akik veszik a fáradságot és összegyűjtik ezeket a főként harcokkal, a háború jelenlegi állásával és haditechnika szempontjából érdekes híreket, (mindegy milyen oldali) forrásokkal alátámasztják és bonuszként legalább a címet egy google fordítóba berakják, azoknak ismételten köszönjük az áldozatos munkáját és további kitartást kívánunk nekik!

    Ami nem a topik témájába vág vagy akár csak erősebb hangnemben is kerül megfogalmazásra, az valamilyen formában szankcionálva lesz

    Minden olyan hozzászólásért ami nem hír, vagy szorosan a konfliktushoz kapcsolódó vélemény / elemzés azért instant 3 nap topic letiltás jár. Aki pedig ezzel trükközne és folytatná másik topicban annak 2 hónap fórum ban a jussa.

    Az új szabályzat teljes szövege itt olvasható el.

W

Wilson

Guest
Már ne is haragudj, de ez most nálam verte ki a biztosítékot ! Olyant akarasz a számba adni amit én soha nem mondtam, hanem te látod ezt bele, mert a belóg a szemedbe a vörös posztó. Lépj hátra kettőt és onnan vedd szemügyre hogy mit írtál ebben a postban.

Tehát akkor tisztázzuk: lesz@rom nagyívben hogy Orbánt vagy az embereit a hideglelés kerülgette a norvég alaptól és a dotált Gyurkás "civil szervezetektől" !!! Akik valójában politikai érdekeket képviselnek, csak sumákba !

ENGEM AKASZTOTT KI AMIT A GYURKA MEG AZ "ÁLLÍTÓLAGOS" CIVIL SZERVEZETEI MŰVELTEK "ŐK NEM POLITIKAI SZERVEZETEK" CÍMSZÓVAL A ZÁSZLAJUKON !!!!

Remélem így már világos !!! Kikérem magamnak a feltételezést, hogy én bárkihez húznék !!! Mééég tőled is akivel nagyon jó viszonyban vagyok itt a HTKA-n ! Semelyik "szekértábornak" nem vagyok és nem is voltam a tagja ! Nem vagyok "külső támogatója" sem egyiknek sem ! Ügyekhez és esetekhez vagyok támogató vagy ellenző, mindegy melyik politikai náció képviseli azt ! Más ügyeikben meg ellenző vagyok ugyan ahhoz a bandához !agyarotszágon AZ ÖSSZES politikai csoportolusás és politikai párt sáros, én meg nem nem vagyok hajlandó besározódni eggyikkel sem ! Nálam nincs az a mindent felülíró gyomorforgató lojalitás ami a legtöbb embert jellemzi. Pont ezért tartunk itt, hogy hegyekben állnak a szőnyeg alá söpört disznóságok. MINDEN PÁRTNÁL !!!

A 77 milliárd visszatartása jogilag rendben, mert ha elfogadják az ráutaló magatartás, attól kezdve reklamáció NEM LEHETSÉGES, mert a bíróság azonnal azt tolná a kormány arcába ! Attól kezdve nem támadható a szerződés ezen nem szabályozott vagy vitatott része. A többit nem fejtem ki, mert minek. Engem az egyáltalán NEM zavar ha kormánykritikus szervezetekhez kerül a pénz, ha nem úgy ugrálnak ahogy Orbán fütyül ! Az viszont roppantul zavar, ha burkolt álcázott politikai szervezetek lerakataihoz kerül a pénz. Az is zavar, mocskosul, ha ezek a szervezetek a fideszhez kötődnek !

Ha nem világos amiket írtam, légyszíves olvasd el többször
Te félreértesz valamit én egy szóval sem mondtam,hogy te egyetértesz ezzel,te azt mondtad,hogy hidegen hagynak a politikai csatározások én pedig azt írtam,hogy engem pedig hidegen hagy a ,hogy az aktuális kormányunk kitől vagy mitől kap hideglelést.....
 

Leonidas

Well-Known Member
2019. október 16.
2 629
3 428
113
Nézd ha nem olvasod el akkor nem olvasod el a te dolgod:).

De azt szerintem érdemes észben tartani ennek a pénznek az a feltétele,hogy az összeg 10% felett nem a mindenkori kormány rendelkezik,még egyszer mondom lehet ezen vitatkozni,hogy ez miért van így,de nincs értelme.Ha a mindenkori magyar kormánynak ez egy vállalhatatlan feltétel akkor hajtsák el a norvégokat a pénzükkel együtt és ennyi.De ne játssza a sértett óvodást,hogy de akkor is adják oda neki mert neki az jár.
Norvégia NEM TAGJA AZ EU-NAK !!! EZ A PÉNZ NEM "AJÁNDÉK" HANEM AZ EU-VAL KÖTÖTT SZERZŐDÉSÜK GAZDASÁGI ÉRDEKEIK ÉRDEKÉBEN FIZETETT DÍJ !!! Ha az EU szabályai szerint nem minden tagállam ért egyet egy ilyen társult szerződéses érdek tagsághoz, akkor az a szerződés érvényét veszti a teljes EU-ban az összes tagállammal.
 
W

Wilson

Guest
Mi nem felel meg a Nemzetközi Vöröskeresztben?
Ezt vezesse már nekem le valaki.
Nem politizál, átlátható, mindenhol elismerik még Norvégiában is.
Az álláspontom szerint teljesen rendben van hogy a kormány megakadályozza egy külföldi érdekeket, Magyarországon képviselő, kiszolgáló "5-ik hadoszlop" finanszírozását.
Az Ökotárs éljen meg mondjuk 3 évig az 1%-os magyar adományokból először.
Mégegyszer...Kik ezek az emberek akik 7milliárd 700 millió forint felett diszponálhatnak, kedvük szerint? Miért ők? Honnan jöttek? Mit csináltak eddig?
Miért csinálták amit csináltak?
Van jogtúdó fórumtárs, grundoljunk egy HTKA alapítványt.
Van itt a fórumon kamionostól, a mérnökön át a diákig minden...Mi vagyunk a társadalom. Majd mi elosztjuk ezt a 7700 millió forintot.
Akár...
Az alapfelállás a következő ennek a 10 %-k az elosztását egy koordináló szervezet végzi ezt pályáztatással választják ki.

"több pályázat érkezett, és nem a pályázatok minősége, hanem a konszenzus hiánya okozta, hogy nem tudtak lebonyolítót választani.A norvég külügy korábban azt írta: ők a brüsszeli irodájuk által (Financial Mechanism Office) legjobbra értékelt pályázatot támogatták, és ezek szerint csak és kizárólag azt tartották támogathatónak".

Magyarul a norvégok az Ökotárs pályázatát tartják szakmailag a legerősebbnek ezért ragaszkodnak,hozzá és mivel az összes többi országban is brüsszeli irodájuk által legjobbra értékelt pályázatot benyújtó szervezet koordinálja ennek a 10% az elosztását,a norvégok nem hajlandók kivételt tenni a magyarok kedvéért.Ami érthető hiszen miért is tennék.
 
  • Tetszik
Reactions: fishbed and Blitz97
W

Wilson

Guest
Norvégia NEM TAGJA AZ EU-NAK !!! EZ A PÉNZ NEM "AJÁNDÉK" HANEM AZ EU-VAL KÖTÖTT SZERZŐDÉSÜK GAZDASÁGI ÉRDEKEIK ÉRDEKÉBEN FIZETETT DÍJ !!! Ha az EU szabályai szerint nem minden tagállam ért egyet egy ilyen társult szerződéses érdek tagsághoz, akkor az a szerződés érvényét veszti a teljes EU-ban az összes tagállammal.
Sajnos ez nincs így feljebb linkelt cikkben pontosan le van írva a helyzet.
 
  • Tetszik
Reactions: Blitz97

Blitz97

Well-Known Member
2020. május 13.
4 909
12 141
113
Csak szólok ezzel sokak hitének és vallási meggyőződésének az alapját kérdőjelezted meg:).
Igen, tudom. Várom is az inkvizíció megérkezését. :)

Kénytelen voltam Rastislav Kácer, volt budapesti szlovák nagykövettől idéznem, mert egészen elképesztő az a mérhetetlen mennyiségű baromság, amit egyesek képesek elhinni és le is írni ide.
 
  • Vicces
Reactions: Leonidas
W

Wilson

Guest
Igen, tudom. Várom is az inkvizíció megérkezését. :)

Kénytelen voltam Rastislav Kácer, volt budapesti szlovák nagykövettől idéznem, mert egészen elképesztő az a mérhetetlen mennyiségű baromság, amit egyesek képesek elhinni és le is írni ide.
Megnyugtatlak a Szent Inkvizíció megfog érkezni,hogy eretnek természeted és megbotránkoztató viselkedésed felett nyilvános ülésen mondjon ítéleted.:)

"Kellő ismételgetés után minden hülyeség igazságnak tűnik."

/Von Hózentróger szavai fiához Kelet-Poroszország 1917/

:)
 
  • Imádom
Reactions: Blitz97

Leonidas

Well-Known Member
2019. október 16.
2 629
3 428
113
Igen, tudom. Várom is az inkvizíció megérkezését. :)

Kénytelen voltam Rastislav Kácer, volt budapesti szlovák nagykövettől idéznem, mert egészen elképesztő az a mérhetetlen mennyiségű baromság, amit egyesek képesek elhinni és le is írni ide.
Keveset tudsz az az emberi elmék mêly és sötét bugyrairól. Igaz ez az említett volt nagykövet úrra is. :D :p Ha ő ilyen nagy ász az emberi elmék kutatásában, akkor bizonyára megakadályozta volna a szlovák maffia ujságíró gyilkosságait, de ha már ez a bravúr nem sikerült neki, akkor bizonyára megoldja egy délután amikor ráér... :D:D Vagy jobb lett volna ha levesz a nagy arcából és betol pár nyugtatót mielőtt nekiállt volna ilyen baromságokat nyilatkozni.

Amúgy meg nyugatra is kibukott már párszor, hogy vezető politikusok (eltitkolt) vallási hidelmekkel a háttérben politizáltak. (ki a gonosz embere, jövendölések stb. stb. Ilyen "varázslóval" a hátában (tanácsadó) bukott el nemrég a délkoreai elnök is. (nő)

Szóval a volt szlovákiai nagykövet nagyon faékig egyszerüsítette le a dolgokat. Ha Gyurka meg nem akart beleszólni semmibe, pld. az eu irányításába, akkor mi a f@szt tárgyalt havonta rendszeresen az EU vezetőivel ???? :D:D:p Miért nem nyaralt inkább egész évben, mint a többi rendes dollár milliárdos ?? :D A jótékonykodást intézték volna az emberei mint az üzleteit is. :p Itt nem "a csontváz" lóg ki a történetből, hanem egy egész regiment csontváz !!! :D:p
 
T

Törölt tag

Guest
Ha O.V attól fél,hogy majd 7 milliárd forint a kormánnyal szemben kritikus civil szervezeteknek juttatása bedönti a hatalmát vagy jövő tavasszal a választási vereségét eredményezi akkor minden kormánypárti szavazó elkezdhet aggódni mert akkor a látszólag betonbiztos Fidesz hatalom nem több illúziónál.
Államszervezet elleni felforgatásra adott pénz.
Megnézném a norvégok arcát, ha évi 7mrd ft-al támogatnánk az odin fiait.
Akkora hápogás a kacsatelepen nincs mint amit lenyomnának a norlibsik meg prüsszel, pedig a kettő ugyanaz.
 

jurgenbauer

Well-Known Member
2015. február 1.
26 567
89 739
113
Az alapfelállás a következő ennek a 10 %-k az elosztását egy koordináló szervezet végzi ezt pályáztatással választják ki.

"több pályázat érkezett, és nem a pályázatok minősége, hanem a konszenzus hiánya okozta, hogy nem tudtak lebonyolítót választani.A norvég külügy korábban azt írta: ők a brüsszeli irodájuk által (Financial Mechanism Office) legjobbra értékelt pályázatot támogatták, és ezek szerint csak és kizárólag azt tartották támogathatónak".

Magyarul a norvégok az Ökotárs pályázatát tartják szakmailag a legerősebbnek ezért ragaszkodnak,hozzá és mivel az összes többi országban is brüsszeli irodájuk által legjobbra értékelt pályázatot benyújtó szervezet koordinálja ennek a 10% az elosztását,a norvégok nem hajlandók kivételt tenni a magyarok kedvéért.Ami érthető hiszen miért is tennék.
Ha az Ökotárs igazi magyar lenne, visszalép, és máshogy pályázik, hogy kapjon manit, hogy ne essen el az ország a 77 milliárdtól, de ugye nem az. Innentől minden velük kapcsolatban csak Soron következő szar csimbókolása. Maradjunk ennyiben. És bármit is írsz, ez a mani jár, ugyanúgy, ahogy az uniós pénz.
 
Last edited by a moderator:
W

Wilson

Guest
Államszervezet elleni felforgatásra adott pénz.
Megnézném a norvégok arcát, ha évi 7mrd ft-al támogatnánk az odin fiait.
Akkora hápogás a kacsatelepen nincs mint amit lenyomnának a norlibsik meg prüsszel, pedig a kettő ugyanaz.
Csak ismételni tudom magam ha a magyar kormány ennyire parázik ettől az összegtől akkor hajtsa el a norvégokat a pénzükkel együtt, és akkor "nem fogják ezt a pénzt Államszervezet elleni felforgatásra használni", problem solved.De ne játssza a sértett óvodást,hogy akkor is adják oda neki mert az neki jár.
 
  • Tetszik
Reactions: fishbed and Blitz97
W

Wilson

Guest
Ha az Ökotárs igazi magyar lenne, visszalép, és máshogy pályázik, de ugye nem az. Innentől minden velük kapcsolatban csak Soron következő szar csimbókolása.
Tök mindegy milyen néven pályázik a magyar kormánynak akkor sem lenne megfelelő.Mondom ha annyira "fázik" ettől a pénztől a magyar kormány akkor engedje el a norvég pénzt mivel az elmúlt évek történéseiből világosan látszik,hogy a norvég kormány nem fog a magyar kormánnyal kivételezni.
 
  • Tetszik
Reactions: Blitz97

phaidros

Well-Known Member
2014. augusztus 9.
12 784
35 541
113
Az Ökotár oldalán látható támogatott civil szervezetek között, van , ami valóban több támogatóval bír, de van, ami vagy nem is létezik, vagy nem sok támogatója van. (A Gulyás Márton által vezetett "Krétakör Alapítvány"-t 3 fő támogatta 2020-ban, miközben 2013-ban és 14-ben közel negyven milliót kaptak csak az Ökotárson keresztül; Ökotárs Alapítvány 37 fő)
De ha megnézzük, akkor láthatjuk, hogy a magyar civil szervezeteknek adott norvég pénzből több nem magyar civil szervezetet is támogatnak (Foundation for Environment and Agriculture, Calla, South Bohemian Mothers, Za Zemiata), főleg atomenergia ellenes tevékenységben.

Kiutalt 1%-osok névsora a NAV oldaláról 2020-as évre:

Ökotárs támogatott projektek:

Tanulságos a wikipédia cikk is az ügyben:
"A KEHI a vizsgált projektek 97%-ánál, 63 projektből 61 esetben állapított meg szabálytalanságot.
A lebonyolításban részt vevő alapítványok a törvényes együttműködési kötelezettségük ellenére az ellenőrzés során megtagadták a dokumentumok átadását.
Egyes szervezetek nem voltak elérhetőek a nyilvántartásban megadott címükön. Voltak olyan szervezetek, melyeknek az éves közhasznú beszámolói nem tartalmazták a jogszabály szerinti kötelező tartalmi elemeket.
  • Amikor kiválasztották az Ökotárs Alapítvány vezette konzorciumot az alapkezelői feladatokra, olyan szabálytalanságok történtek, amelyek kétségessé teszik a konzorcium megbízásának a jogalapját.
  • A KEHI által kért egyes dokumentumokat a konzorcium munkatársai a vizsgálat megkezdése után készítették el és azokat visszadátumozták. A hamis (korábbi) dátumú dokumentumok eljuttatásáról a Norvég Nagykövetség beosztottjával egyeztettek a hivatalos e-mail-címén.
  • A talált nyomok alapján valószínű, hogy a konzorcium tagjai a KEHI-vizsgálat, valamint a nyomozás megakadályozása céljából letöröltek bizonyos adatokat a szerverükről, illetve az e-mailek egy részét elérhetetlenné tették vagy megsemmisítették.
Döntéshozatal és bírálat
  • Az Ökotárs Alapítvány és a konzorciumban részt vevő többi szervezet szándékosan olyan mechanizmust alakított ki a döntéshozatalra, amely lehetővé tette a pályázatok részrehajló elbírálását. A folyamatban az értékelés, a bírálat és a döntéshozatal során érdemi indokolás nélkül megváltoztatták a beérkezett pályázatok sorrendjét. Az Alapítvány igazgatója arról informálta a munkatársait, hogy ha a pályázatok értékelésekor nagy különbség van két értékelő által adott pontszám között, akkor valamelyik értékelőt meggyőzhetik arról, hogy módosítsa az általa adott pontszámot. Hasonlóan kellett eljárniuk akkor is, ha úgy vélték, hogy az értékelők több pontot adtak egy pályázatra, mint amennyit az „megérdemel”. Megtörtént, hogy 51%-ra értékelt pályázat eredményes lett, ugyanakkor 76 és 80%-os pályázatokat nem választottak ki.
  • A vizsgált 55 kedvezményezett közül 21 esetében megállapítható volt, hogy olyan szervezetek kaptak támogatást, melyek a bíráló, illetve értékelő személyek érdekeltségébe tartoznak. Az értékelők és bírálók nagy része nem volt független a lebonyolító szervezetektől. Az értékelőket a konzorciumi tagok korábbi együttműködő partnerei köréből vagy ismerősei közül választották ki.
  • Az értékelés során előfordult, hogy részrehajlóan ítélték meg a pályázók függetlenségét. „Nem függetlennek” minősítették az egyházakhoz kapcsolódó pályázókat és nem támogatták az általuk tervezett projekteket világnézeti semlegességre hivatkozva, ezzel szemben gyakran olyan pályázókat támogattak, amelyek vezetői egyértelműen pártokhoz kötődtek, vagy valamilyen világnézetet népszerűsítenek.
  • A konzorcium nem írta elő a pályázó szervezetek részére a közpénzekből nyújtott támogatások átláthatóságáról szóló törvényben[82] előírt összeférhetetlenségi nyilatkozatot, ennélfogva a konzorcium által elbírált valamennyi pályázat nem felel a törvénynek.
  • Az Ökotárs Alapítvány rendszeresen nyújtott kölcsönöket civil szervezetek számára – kamat felszámításával –, ami felveti a jogosulatlan pénzügyi tevékenység bűncselekményének gyanúját.
Kedvezményezettek
  • A kedvezményezettek kb. 2/5-e a kapott támogatást lényegében saját vezetője vagy munkatársa tevékenységére fordította.
  • A konzorcium elfogadott olyan költség-elszámolásokat is, amelyekben a kedvezményezett – a támogatási szerződés módosítása nélkül vagy utólag visszadátumozott módosítással – a megvalósítási határidőn túl fellépett költségeket is szerepeltetett, ezzel felmerül a hűtlen kezelés, valamint a magánokirat-hamisítás elkövetésének gyanúja.
  • Több esetben a kedvezményezettek a pályázati céltól független költségeket is elszámoltak a támogatások terhére, mint például férfi térdzokni, befőzőgumi, és garnélarák árát, vagy gyorséttermi fogyasztást, sör- és cigarettaszámlát.
  • Előfordult, hogy a kedvezményezett máshonnan megtérült költséget számolt el a támogatás terhére vagy a költségeket több támogatás terhére is elszámolta.
  • Két esetben a konzorcium olyan pályázatot támogatott, melynek feladatai valójában olyan másik szervezet tevékenységi körébe tartoztak, mely nem felelt meg a pályázat kiírásának. Mivel a projektek többségét nem a támogatásra jogosult szervezetek megvalósították meg, ezért valószínűsíthető, hogy a kedvezményezettek és a velük szerződést kötő szervezetek tevékenysége arra irányult, hogy megkerüljék a pályázati feltételeket.
  • Olyan költséget is elszámoltak a támogatások terhére, melynek számláját kiállító cég már korábban jogutód nélkül megszűnt.
  • A konzorcium tagjai a támogatási összeget nem csökkentették abban az esetben sem, amikor az elszámolások során megállapították, hogy a kedvezményezett a vállalt önerőt nem biztosította maradéktalanul, pedig a pályázat kötelező feltétele volt a meghatározott mértékű önerő biztosítása. Előfordult az is, hogy a kedvezményezett önerőként állított be olyan személy önkéntes tevékenységének értékét, akinek munkáját jogszabály alapján igénybe sem vehette volna.
  • Több esetben előfordult, hogy a kedvezményezettek a támogatás teljes összegét megkapták annak ellenére, hogy nem teljesítették a projektek keretében elérendő számszerű eredményeket, vagyis indikátorokat (például hogy meghatározott számú résztvevő legyen egy eseményen, vagy a szervezet taglétszámát meghatározott mértékben növeljék)."
 

jurgenbauer

Well-Known Member
2015. február 1.
26 567
89 739
113
Az Ökotár oldalán látható támogatott civil szervezetek között, van , ami valóban több támogatóval bír, de van, ami vagy nem is létezik, vagy nem sok támogatója van. (A Gulyás Márton által vezetett "Krétakör Alapítvány"-t 3 fő támogatta 2020-ban, miközben 2013-ban és 14-ben közel negyven milliót kaptak csak az Ökotárson keresztül; Ökotárs Alapítvány 37 fő)
De ha megnézzük, akkor láthatjuk, hogy a magyar civil szervezeteknek adott norvég pénzből több nem magyar civil szervezetet is támogatnak (Foundation for Environment and Agriculture, Calla, South Bohemian Mothers, Za Zemiata), főleg atomenergia ellenes tevékenységben.

Kiutalt 1%-osok névsora a NAV oldaláról 2020-as évre:

Ökotárs támogatott projektek:

Tanulságos a wikipédia cikk is az ügyben:
"A KEHI a vizsgált projektek 97%-ánál, 63 projektből 61 esetben állapított meg szabálytalanságot.
A lebonyolításban részt vevő alapítványok a törvényes együttműködési kötelezettségük ellenére az ellenőrzés során megtagadták a dokumentumok átadását.
Egyes szervezetek nem voltak elérhetőek a nyilvántartásban megadott címükön. Voltak olyan szervezetek, melyeknek az éves közhasznú beszámolói nem tartalmazták a jogszabály szerinti kötelező tartalmi elemeket.
  • Amikor kiválasztották az Ökotárs Alapítvány vezette konzorciumot az alapkezelői feladatokra, olyan szabálytalanságok történtek, amelyek kétségessé teszik a konzorcium megbízásának a jogalapját.
  • A KEHI által kért egyes dokumentumokat a konzorcium munkatársai a vizsgálat megkezdése után készítették el és azokat visszadátumozták. A hamis (korábbi) dátumú dokumentumok eljuttatásáról a Norvég Nagykövetség beosztottjával egyeztettek a hivatalos e-mail-címén.
  • A talált nyomok alapján valószínű, hogy a konzorcium tagjai a KEHI-vizsgálat, valamint a nyomozás megakadályozása céljából letöröltek bizonyos adatokat a szerverükről, illetve az e-mailek egy részét elérhetetlenné tették vagy megsemmisítették.
Döntéshozatal és bírálat
  • Az Ökotárs Alapítvány és a konzorciumban részt vevő többi szervezet szándékosan olyan mechanizmust alakított ki a döntéshozatalra, amely lehetővé tette a pályázatok részrehajló elbírálását. A folyamatban az értékelés, a bírálat és a döntéshozatal során érdemi indokolás nélkül megváltoztatták a beérkezett pályázatok sorrendjét. Az Alapítvány igazgatója arról informálta a munkatársait, hogy ha a pályázatok értékelésekor nagy különbség van két értékelő által adott pontszám között, akkor valamelyik értékelőt meggyőzhetik arról, hogy módosítsa az általa adott pontszámot. Hasonlóan kellett eljárniuk akkor is, ha úgy vélték, hogy az értékelők több pontot adtak egy pályázatra, mint amennyit az „megérdemel”. Megtörtént, hogy 51%-ra értékelt pályázat eredményes lett, ugyanakkor 76 és 80%-os pályázatokat nem választottak ki.
  • A vizsgált 55 kedvezményezett közül 21 esetében megállapítható volt, hogy olyan szervezetek kaptak támogatást, melyek a bíráló, illetve értékelő személyek érdekeltségébe tartoznak. Az értékelők és bírálók nagy része nem volt független a lebonyolító szervezetektől. Az értékelőket a konzorciumi tagok korábbi együttműködő partnerei köréből vagy ismerősei közül választották ki.
  • Az értékelés során előfordult, hogy részrehajlóan ítélték meg a pályázók függetlenségét. „Nem függetlennek” minősítették az egyházakhoz kapcsolódó pályázókat és nem támogatták az általuk tervezett projekteket világnézeti semlegességre hivatkozva, ezzel szemben gyakran olyan pályázókat támogattak, amelyek vezetői egyértelműen pártokhoz kötődtek, vagy valamilyen világnézetet népszerűsítenek.
  • A konzorcium nem írta elő a pályázó szervezetek részére a közpénzekből nyújtott támogatások átláthatóságáról szóló törvényben[82] előírt összeférhetetlenségi nyilatkozatot, ennélfogva a konzorcium által elbírált valamennyi pályázat nem felel a törvénynek.
  • Az Ökotárs Alapítvány rendszeresen nyújtott kölcsönöket civil szervezetek számára – kamat felszámításával –, ami felveti a jogosulatlan pénzügyi tevékenység bűncselekményének gyanúját.
Kedvezményezettek
  • A kedvezményezettek kb. 2/5-e a kapott támogatást lényegében saját vezetője vagy munkatársa tevékenységére fordította.
  • A konzorcium elfogadott olyan költség-elszámolásokat is, amelyekben a kedvezményezett – a támogatási szerződés módosítása nélkül vagy utólag visszadátumozott módosítással – a megvalósítási határidőn túl fellépett költségeket is szerepeltetett, ezzel felmerül a hűtlen kezelés, valamint a magánokirat-hamisítás elkövetésének gyanúja.
  • Több esetben a kedvezményezettek a pályázati céltól független költségeket is elszámoltak a támogatások terhére, mint például férfi térdzokni, befőzőgumi, és garnélarák árát, vagy gyorséttermi fogyasztást, sör- és cigarettaszámlát.
  • Előfordult, hogy a kedvezményezett máshonnan megtérült költséget számolt el a támogatás terhére vagy a költségeket több támogatás terhére is elszámolta.
  • Két esetben a konzorcium olyan pályázatot támogatott, melynek feladatai valójában olyan másik szervezet tevékenységi körébe tartoztak, mely nem felelt meg a pályázat kiírásának. Mivel a projektek többségét nem a támogatásra jogosult szervezetek megvalósították meg, ezért valószínűsíthető, hogy a kedvezményezettek és a velük szerződést kötő szervezetek tevékenysége arra irányult, hogy megkerüljék a pályázati feltételeket.
  • Olyan költséget is elszámoltak a támogatások terhére, melynek számláját kiállító cég már korábban jogutód nélkül megszűnt.
  • A konzorcium tagjai a támogatási összeget nem csökkentették abban az esetben sem, amikor az elszámolások során megállapították, hogy a kedvezményezett a vállalt önerőt nem biztosította maradéktalanul, pedig a pályázat kötelező feltétele volt a meghatározott mértékű önerő biztosítása. Előfordult az is, hogy a kedvezményezett önerőként állított be olyan személy önkéntes tevékenységének értékét, akinek munkáját jogszabály alapján igénybe sem vehette volna.
  • Több esetben előfordult, hogy a kedvezményezettek a támogatás teljes összegét megkapták annak ellenére, hogy nem teljesítették a projektek keretében elérendő számszerű eredményeket, vagyis indikátorokat (például hogy meghatározott számú résztvevő legyen egy eseményen, vagy a szervezet taglétszámát meghatározott mértékben növeljék)."
"Magyarország a hét pályázóból a Soros által támogatott Ökotárson kívül bárkit hajlandó elfogadni, Norvégia ellenben ragaszkodik Gyuri bácsi kitartottjaihoz, miközben olyan elismert pályázókat zárt ki, mint például a Magyar Vöröskereszt."
 
T

Törölt tag

Guest
Csak ismételni tudom magam ha a magyar kormány ennyire parázik ettől az összegtől akkor hajtsa el a norvégokat a pénzükkel együtt, és akkor "nem fogják ezt a pénzt Államszervezet elleni felforgatásra használni", problem solved.De ne játssza a sértett óvodást,hogy akkor is adják oda neki mert az neki jár.
Tehát nézzük el, hogy hasznot húznak belőlünk, de a kötelezettségeiknek nem tesznek eleget.
Kolonizáció? Nem, köszi.
 

szzsolt81

Well-Known Member
2020. október 24.
5 706
4 260
113
Tehát nézzük el, hogy hasznot húznak belőlünk, de a kötelezettségeiknek nem tesznek eleget.
Kolonizáció? Nem, köszi.
na már megint okosat akartál becopyzni. nem sikerült... a kdevetekért egy gyorstalpaló , copyryght by DMM..
Most akkor háborúzunk Norvégiával?
A norvégalap-saga legújabb fejezete, hogy a magyar kormány közleményben fenyegette meg Norvégiát azzal, hogy a nekünk járó 77 milliárd forint visszatartása miatt "felülvizsgálja" a két ország gazdasági kapcsolatait. Erre a hírre az ellenzékiek termeszetesen gúnyos röhögéssel reagálnak, a kormánypártiak meg ütemes tapssal.
Viszon annyira össze van zavarodva a fejekben ez az egész balhé (nem véletlenül), hogy igazából alig tudja valaki érthetően elmagyarázni, hogy most akkor kinek is van igaza, és mi lesz ebből? Erre teszünk most mi egy kísérletet:
1. Akkor most jár ez a pénz, vagy nem jár, hanem csak adomány a norvégok részéről?
Igen, jár. A norvég (+izlandi és lichtensteini) alap az Európai Gazdasági Térség létrehozásakor kötött alapszerződés része. Ennek értelmében a nem uniós tagországok bizonyos anyagi ellenszolgáltatás fejében férhetnek hozzá az EU közös piacához. Ennek a "tagdíjnak" egy részét a közép-európai újonnan csatlakozott uniós tagországok gazdaságának és civil szférájának fejlesztésére kell fordítani.
Fontos kitétel viszont, hogy ez a szerződés Norvégia és az Európai Unió között köttetett, nem pedig Norvégia és Magyarország között. Itt Magyarország csak az (egyik) kedvezményezett fél!
2. Végül is min vesztünk össze?
Erre a válasz jóval bonyolultabb annál, mint hogy Orbánék nem hajlandóak a 77 milliárdból 4 milliárdot a kormánytól független civil szervezeteknek átengedni (bár ez is igaz).
A vita formálisan azon ment, hogy a norvég kormány a magyar kormány által nagyon utált Ökotárs pályázatát fogadta el a civil pénzek szétosztására, az Ökotárs pedig megtagadta azt, hogy a magyar kormány (amúgy széles körben kritizált) rendelete alapján havonta részletes jelentést küldjön arról, pontosan kinek, milyen célra és mennyi pénzt utalt ki. Az Ökotárs (a norvégok egyetértésevel) arra hivatkozik, hogy ez veszélyezteti a támogatás azon célját, hogy a pénzt a civil szervezetek kormányzati beavatkozás nélkül, szabadon használhassák fel.
A magyar kormány álláspontja ellenben az, hogy a jelentési kötelezettséget törvény írja elő, és nincs szándékában beleszólni a pénzek elköltésébe, csak tudni szeretne róla (amire a civilek részéről keserű röhögés, és egy "hát persze!" a válasz).
Addig ment a huzavona a kormány által alternatívaként javasolt szervezetek vs a norvégok által preferált Ökotárs kérdésén, hogy lejárt a határidő a kifizetés feltételeként szükséges megállapodásra. Ekkor a magyar kormány bejelentette, hogy inkább lemond az egész 77 milliárdos támogatásról, a norvégok pedig közölték, hogy oké, akkor nincs pénz.
3. Ezzel most vége is az ügynek?
Nem. A magyar kormány ugyanis továbbra is igényt tart a pénzre, csak éppen olyan formában, ahol a 100%-áról saját hatáskörben dönthet. A hivatkozási alapja az, hogy mivel Norvégia továbbra is élvezi a nyitott magyar (és EU) piac előnyeit, a "tagdíjat" így vagy úgy, de ki kell fizetnie.
Ezen a ponton azonban jogilag nagyon ingoványos talajra tévedünk: a "tagdíj" ugyanis NEM Magyarországnak, hanem az EU-nak jár (bár Magyarország a kedvezményezett), tehát erről Norvégiával az EU Bizottságnak kell tárgyalnia. Magyarország pedig NEM hozhat egyoldalúan gazdasági szankciókat Norvégiával szemben, csak és kizárólag az EU Bizottság engedélyével.
Innentől Magyarországnak először is az EU Bizottságot kell meggyőznie arról, hogy igaza van, és hogy védje meg a magyar érdekeket a nem EU-tag Norvégiával szemben. Azt az EU Bizottságot ugyebár, amely ellen évek óta szabadságharcot vívunk (#gonoszbrüsszel). Persze a Bizottság alapvető kötelessége, hogy a tagországok érdekeit képviselje a kívülállókkal szemben, és ezúttal sem tehet másként. Igaz, a bürokrácia és a bíróságok malmai lassan őrölnek... nagyon lassan.
4. És akkor most mi lesz?
Semmi. A 77 milliárdra Magyarország keresztet vethet, hosszú évek pereskedése után fog eldőlni, hogy a norvégoknak egyáltalán fizetniük kell-e, ha igen, kinek, és milyen feltételekkel. Az egész megint csak arra volt jó (de arra nagyon), hogy Orbán újabb diplomáciai balhéban bizonyítsa a választóinak, hogy a gonosz globalista dzsenderlobbi a magyar óvodások életére tör. Az a rongyos 77 milliárd Orbánnak nem fog annyira hiányozni, akiknek meg igen (civilek, hátrányos helyzetű gyerekek, hajléktalanok, szegények), azok annyit is érnek. The show must go on...
Panamajack



Norvégia az EGT tagja, szerződést kötött az EU-val (amely szerződés az EU minden tagját köti) arról, hogy a norvég áruk és szolgáltatások ugyanolyan szabadon mozognak az egységes belső piacon, mintha EU-tag lenne. (Ez egy leegyszerűsítés, de nagyjából ez a helyzet). Magyarország ha "szankciókat alkalmaz" akkor azzal EU-jogot fog sérteni.

Ennyi, de hát ugye vannak de shithole országok, ahol nem a politikai szakértelem a döntő miniszteri kievezéseknél hanem a szervilimus, és a nem lingvisztikai értelemben vett nyelvtudás...
 
W

Wilson

Guest
Tehát nézzük el, hogy hasznot húznak belőlünk, de a kötelezettségeiknek nem tesznek eleget.
Kolonizáció? Nem, köszi.
Milyen kötelezettségeiknek nem tesznek eleget ők egy szóval sem mondták, hogy ez a pénz nem jár Magyarországnak ők ezt a pénzt oda akarják adni a magyar kormánynak.A magyar kormánynak nem megfelelő a norvégok által kiválasztott szervezet, ennek a támogatásnak ennyi a feltétele,hogy a támogatás 90 százalékát az éppen aktuális kormány költi el a 10 százalékról pedig a norvégok által is megfelelőnek tartott szervezet dönt.
 
  • Tetszik
Reactions: Blitz97
W

Wilson

Guest
Az Ökotár oldalán látható támogatott civil szervezetek között, van , ami valóban több támogatóval bír, de van, ami vagy nem is létezik, vagy nem sok támogatója van. (A Gulyás Márton által vezetett "Krétakör Alapítvány"-t 3 fő támogatta 2020-ban, miközben 2013-ban és 14-ben közel negyven milliót kaptak csak az Ökotárson keresztül; Ökotárs Alapítvány 37 fő)
De ha megnézzük, akkor láthatjuk, hogy a magyar civil szervezeteknek adott norvég pénzből több nem magyar civil szervezetet is támogatnak (Foundation for Environment and Agriculture, Calla, South Bohemian Mothers, Za Zemiata), főleg atomenergia ellenes tevékenységben.

Kiutalt 1%-osok névsora a NAV oldaláról 2020-as évre:

Ökotárs támogatott projektek:

Tanulságos a wikipédia cikk is az ügyben:
"A KEHI a vizsgált projektek 97%-ánál, 63 projektből 61 esetben állapított meg szabálytalanságot.
A lebonyolításban részt vevő alapítványok a törvényes együttműködési kötelezettségük ellenére az ellenőrzés során megtagadták a dokumentumok átadását.
Egyes szervezetek nem voltak elérhetőek a nyilvántartásban megadott címükön. Voltak olyan szervezetek, melyeknek az éves közhasznú beszámolói nem tartalmazták a jogszabály szerinti kötelező tartalmi elemeket.
  • Amikor kiválasztották az Ökotárs Alapítvány vezette konzorciumot az alapkezelői feladatokra, olyan szabálytalanságok történtek, amelyek kétségessé teszik a konzorcium megbízásának a jogalapját.
  • A KEHI által kért egyes dokumentumokat a konzorcium munkatársai a vizsgálat megkezdése után készítették el és azokat visszadátumozták. A hamis (korábbi) dátumú dokumentumok eljuttatásáról a Norvég Nagykövetség beosztottjával egyeztettek a hivatalos e-mail-címén.
  • A talált nyomok alapján valószínű, hogy a konzorcium tagjai a KEHI-vizsgálat, valamint a nyomozás megakadályozása céljából letöröltek bizonyos adatokat a szerverükről, illetve az e-mailek egy részét elérhetetlenné tették vagy megsemmisítették.
Döntéshozatal és bírálat
  • Az Ökotárs Alapítvány és a konzorciumban részt vevő többi szervezet szándékosan olyan mechanizmust alakított ki a döntéshozatalra, amely lehetővé tette a pályázatok részrehajló elbírálását. A folyamatban az értékelés, a bírálat és a döntéshozatal során érdemi indokolás nélkül megváltoztatták a beérkezett pályázatok sorrendjét. Az Alapítvány igazgatója arról informálta a munkatársait, hogy ha a pályázatok értékelésekor nagy különbség van két értékelő által adott pontszám között, akkor valamelyik értékelőt meggyőzhetik arról, hogy módosítsa az általa adott pontszámot. Hasonlóan kellett eljárniuk akkor is, ha úgy vélték, hogy az értékelők több pontot adtak egy pályázatra, mint amennyit az „megérdemel”. Megtörtént, hogy 51%-ra értékelt pályázat eredményes lett, ugyanakkor 76 és 80%-os pályázatokat nem választottak ki.
  • A vizsgált 55 kedvezményezett közül 21 esetében megállapítható volt, hogy olyan szervezetek kaptak támogatást, melyek a bíráló, illetve értékelő személyek érdekeltségébe tartoznak. Az értékelők és bírálók nagy része nem volt független a lebonyolító szervezetektől. Az értékelőket a konzorciumi tagok korábbi együttműködő partnerei köréből vagy ismerősei közül választották ki.
  • Az értékelés során előfordult, hogy részrehajlóan ítélték meg a pályázók függetlenségét. „Nem függetlennek” minősítették az egyházakhoz kapcsolódó pályázókat és nem támogatták az általuk tervezett projekteket világnézeti semlegességre hivatkozva, ezzel szemben gyakran olyan pályázókat támogattak, amelyek vezetői egyértelműen pártokhoz kötődtek, vagy valamilyen világnézetet népszerűsítenek.
  • A konzorcium nem írta elő a pályázó szervezetek részére a közpénzekből nyújtott támogatások átláthatóságáról szóló törvényben[82] előírt összeférhetetlenségi nyilatkozatot, ennélfogva a konzorcium által elbírált valamennyi pályázat nem felel a törvénynek.
  • Az Ökotárs Alapítvány rendszeresen nyújtott kölcsönöket civil szervezetek számára – kamat felszámításával –, ami felveti a jogosulatlan pénzügyi tevékenység bűncselekményének gyanúját.
Kedvezményezettek
  • A kedvezményezettek kb. 2/5-e a kapott támogatást lényegében saját vezetője vagy munkatársa tevékenységére fordította.
  • A konzorcium elfogadott olyan költség-elszámolásokat is, amelyekben a kedvezményezett – a támogatási szerződés módosítása nélkül vagy utólag visszadátumozott módosítással – a megvalósítási határidőn túl fellépett költségeket is szerepeltetett, ezzel felmerül a hűtlen kezelés, valamint a magánokirat-hamisítás elkövetésének gyanúja.
  • Több esetben a kedvezményezettek a pályázati céltól független költségeket is elszámoltak a támogatások terhére, mint például férfi térdzokni, befőzőgumi, és garnélarák árát, vagy gyorséttermi fogyasztást, sör- és cigarettaszámlát.
  • Előfordult, hogy a kedvezményezett máshonnan megtérült költséget számolt el a támogatás terhére vagy a költségeket több támogatás terhére is elszámolta.
  • Két esetben a konzorcium olyan pályázatot támogatott, melynek feladatai valójában olyan másik szervezet tevékenységi körébe tartoztak, mely nem felelt meg a pályázat kiírásának. Mivel a projektek többségét nem a támogatásra jogosult szervezetek megvalósították meg, ezért valószínűsíthető, hogy a kedvezményezettek és a velük szerződést kötő szervezetek tevékenysége arra irányult, hogy megkerüljék a pályázati feltételeket.
  • Olyan költséget is elszámoltak a támogatások terhére, melynek számláját kiállító cég már korábban jogutód nélkül megszűnt.
  • A konzorcium tagjai a támogatási összeget nem csökkentették abban az esetben sem, amikor az elszámolások során megállapították, hogy a kedvezményezett a vállalt önerőt nem biztosította maradéktalanul, pedig a pályázat kötelező feltétele volt a meghatározott mértékű önerő biztosítása. Előfordult az is, hogy a kedvezményezett önerőként állított be olyan személy önkéntes tevékenységének értékét, akinek munkáját jogszabály alapján igénybe sem vehette volna.
  • Több esetben előfordult, hogy a kedvezményezettek a támogatás teljes összegét megkapták annak ellenére, hogy nem teljesítették a projektek keretében elérendő számszerű eredményeket, vagyis indikátorokat (például hogy meghatározott számú résztvevő legyen egy eseményen, vagy a szervezet taglétszámát meghatározott mértékben növeljék)."
Hadd kérdezek már meg valamit tőled a magyar hatóságok az Ökotárs alapítványt bármelyik szabálytalanság ügyében elmarasztalták?
 
  • Tetszik
Reactions: Blitz97