[HUN] Aero Vodochody / HSC Aerojet Zrt (Hu, 80%) + Omnipol (Cz, 20%)

  • Ha nem vagy kibékülve az alapértelmezettnek beállított sötét sablonnal, akkor a korábbi ígéretnek megfelelően bármikor átválthatsz a korábbi világos színekkel dolgozó kinézetre.

    Ehhez görgess a lap aljára és a baloldalon keresd a HTKA Dark feliratú gombot. Kattints rá, majd a megnyíló ablakban válaszd a HTKA Light lehetőséget. Választásod a böngésződ elmenti cookie-ba, így amikor legközelebb érkezel ezt a műveletsort nem kell megismételned.
  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján házirendet kapott a topic.

    Ezen témában - a fórumon rendhagyó módon - az oldal üzemeltetője saját álláspontja, meggyőződése alapján nem enged bizonyos véleményeket, mivel meglátása szerint az káros a járványhelyzet enyhítését célzó törekvésekre.

    Kérünk, hogy a vírus veszélyességét kétségbe vonó, oltásellenes véleményed más platformon fejtsd ki. Nálunk ennek nincs helye. Az ilyen hozzászólásokért 1 alkalommal figyelmeztetés jár, majd folytatása esetén a témáról letiltás. Arra is kérünk, hogy a fórum más témáiba ne vigyétek át, mert azért viszont már a fórum egészéről letiltás járhat hosszabb-rövidebb időre.

  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján frissített házirendet kapott a topic.

    --- VÁLTOZÁS A MODERÁLÁSBAN ---

    A források, hírek preferáltak. Azoknak, akik veszik a fáradságot és összegyűjtik ezeket a főként harcokkal, a háború jelenlegi állásával és haditechnika szempontjából érdekes híreket, (mindegy milyen oldali) forrásokkal alátámasztják és bonuszként legalább a címet egy google fordítóba berakják, azoknak ismételten köszönjük az áldozatos munkáját és további kitartást kívánunk nekik!

    Ami nem a topik témájába vág vagy akár csak erősebb hangnemben is kerül megfogalmazásra, az valamilyen formában szankcionálva lesz

    Minden olyan hozzászólásért ami nem hír, vagy szorosan a konfliktushoz kapcsolódó vélemény / elemzés azért instant 3 nap topic letiltás jár. Aki pedig ezzel trükközne és folytatná másik topicban annak 2 hónap fórum ban a jussa.

    Az új szabályzat teljes szövege itt olvasható el.

  • Az elmúlt évek tapasztalatai alapján, és a kialakult helyzet kapcsán szeretnénk elkerülni a (többek között az ukrán topikban is tapasztalható) információs zajt, amit részben a hazai sajtóorgánumok hozzá nem értő cikkei által okozott visszhang gerjeszt. Mivel kizárható, hogy a hazai sajtó, vagy mainstream szakértők többletinformációval rendelkezzenek a fórumhoz képest a Wagner katonai magánvállalat oroszországi műveletével kapcsolatban, így kiegészítő szabály lép érvénybe a topik színvonalának megőrzése, javítása érdekében:

    • a magyar orgánumok, közösségi média oldalak, egyéb felületek hírei és elemzései (beleértve az utóbbi időkben elhíresült szakértőket is) nem támogatottak, kérjük kerülésüket.
    • a külföldi fősodratú elemzések, hírek közül az új információt nem hordozók szintén kerülendők

    Ezen tartalmak az oldal tulajdonosának és moderátorainak belátása szerint egyéb szabálysértés hiányában is törölhetők, a törlés minden esetben (az erőforrások megőrzése érdekében) külön indoklás nélkül történik.

    Preferáltak az elsődleges és másodlagos források, pl. a résztvevő felekhez köthető Telegram chat-ek, illetve az ezeket közvetlenül szemléző szakmai felületek, felhasználók.

kelepisti

Well-Known Member
2010. május 5.
2 923
8 279
113
A pilótaképzést lehet sokféle módon kialakítani. SilvioD berakott ábrája a cseh elképzelést tolja. Azonban a tényleges combat ready pilótákhoz szükséges a sugárhajtású kiképzőrepülőgépen kívül sok minden egyéb. Például, elméleti tantárgyak, oktatók, katonai repülő műszaki értelmiség, légtér, alacsony nagysebességű repüléshez kialakított légtér és had ne soroljam a többit.
1-2 harci repülőgép századhoz teljesen szükségestelen hazai pilótaképzést kialakítani teljes vertikumban, mert erre nem tudjuk - ráadásul költséghatékonyan - kialakítani a rendszert. Felesleges is. A helikopter és szállítórepülőgép az más tészta, arra van lehetőség). Harci pilótáknak nem megfelelő. Nem véletlen volt az eddig koncepciók között szlovák, lengyel, svéd, kanadai kooperció. Egy cseh-magyar-svéd pilótaképzés, és ebbe akár az NG is szerepet kaphatott volna megfelelő lenne, de nem magyar NG-kel, mert az minek. Egyébként nem véletlen, hogy közép-hatalmak is harci pilótáikat például az USA-ban, az Egyesült Királyságban stb. képzik. Persze lehet minden "nemzeti" még a klozet is de attól még nem lesz jó.
Aki a NER-ezésen akad ki. A Tombor féle üzlet egy fidesz holdudvarban állam által megtolt bankok hiteleiből összergrundolt vállalkozás volt, amely úgy látta, hogy pénzt csinál a hadiiparból. Nos Tombor helyett másik stroman kellett.
Az, hogy a L-39 üzlet hátratolódott, azért is van, mert egyszerűen nincs struktúra amibe a repülőgép beilleszthető, és a katonai-műszaki "gondolkodó" háttér is írt néhány tanulmány, hogy mekkora marhaság lenne ez a típus a légierőben.. Hozzátéve, hogy ténylegesen csak kiképzése alkalmas, és egy ráncfelvart Alba. Ilyen tanulmányt én is olvastam. Nem közpublikus.
Ami a NER a hadiiparba beáramlását illeti. A Fidesz közeli cégek nagy problémája, hogy csak államilag szavatolt pályán képesek tevékenykedni, versenyhelyzetben nem. Külföldi multik felé nem. Lásd autóiparban, például elvétve van akár Szijj László, akár Garancsi, akár Tiborcz akár Csányi és nem sorolom féle cég, mert ezek nem tudnak határidőre, megfelelő minőségben, alacsony költségekkel (mondhatni alkotmányos költségek nélkül) dolgozni. Ergo meguknak multinacionális piacon, nemzetközi versenyeken.
Szijj egyébként a Gidrán projektben benne van (öt keresték meg - micsoda érdekesség - a törökök - mert sikeres útépítő.. Ez olyan egyébként, hogy ha én jó olasz kaját főzök, akkor megkeres egy olasz cég, hogy biztos, kiváló konyhát is tudsz építeni)...
Más NER beruházás ténylegesen csak az Ikarusnak ledobott csont volt a "harcibuszok" elkészítésére.
Egyébknt az egész haderőfejlesztési program a fidesz eddigi működésének a legjobb intézkedései közé tartozik. Esetleges kormányváltás esetén minden erőmmel és írásommal azon leszek, hogy a káddal együtt a gyereket ne öntsék ki, mert megállítása, befagyasztása, felszámolása jóvátehetettlen hiba volna. Maróth Gáspárt ismerem személyesen, értelmes jó és hazafi ember, bár több gondolatával, gondolatmenetével nem értek egyet, de hát ezért kell a konszenzust keresni. Az eddig beruházások esetén
az L-39 (esetleg Super Tucano) beszerzés az egyetlen ami kiverné a biztosítákot nálam.
De vissza az L-39NG-hez. Ez a típus europában nem szükséges, mert a kiképzéshez azok az országok amelyet ténylegesen folytatják, vagy gyártanak, vagy magasabb minőségű és harci-technikai tudása repülőgépeket vásárolnak. Ja akit érdekel a Haditechnika mostani számában írtam róla nagyon szőr mentén, hogy kiképzésre alkalmas csak a típus még a tervezői szerint is. Itthon meg a kormányközeli médiák azt írták, hogy magyarország részére harci változatok is fognak készülni. Anyám borogass..
 

kelepisti

Well-Known Member
2010. május 5.
2 923
8 279
113
Egyébként nagyon sajnálom és káros, hogy a demokratikus ellenzék gyakorlatilag nem képviseli magát a honvédelemmel kapcsolatos parlamenti tevékenységekben (most nem a Pegasus ügy, hanem a haderőfejlesztés szintén). Az is elgondolkodtató, hogy a különféle HM médiaeseményeken a néha-néha ATV-n kívül semmilyen sajtóorgánum nincs ott. A Vadai-Harangozó megakadt 2010 elötti könnyű lövész NATO elképzelés mellett, azóta sem ért semmit, csak hogy ellenkezzen. Hadházi Ákos aki annyit ért a haderőfejlesztéshez, mint tyúk az ABC-hez, néha eszméletlen marhaságokkal foglalkozik. Oknyomozásai sok mindenre derítettek fényt, de katonai területen nem kéne mozognia Ezt meg is irtam neki. Itt a topicon is elég sok "turbomagyarral" találkozok. Reálisan viszonylag kevesen gondolkodnak nem a haderőfejlesztés, hanem a védelmi ipar vonatkozásában. Ami probléma mindent benyalnak, pedig a szakmberhiány annyi megdöbbentő - a seregben és a védelmi iparban egyaránt - hogy az egész nagyívű koncepciót alapjaiban veszélyezteti. No de ez az Aero topic.
 

krisss

Well-Known Member
2014. február 21.
28 427
120 709
113
A pilótaképzést lehet sokféle módon kialakítani. SilvioD berakott ábrája a cseh elképzelést tolja. Azonban a tényleges combat ready pilótákhoz szükséges a sugárhajtású kiképzőrepülőgépen kívül sok minden egyéb. Például, elméleti tantárgyak, oktatók, katonai repülő műszaki értelmiség, légtér, alacsony nagysebességű repüléshez kialakított légtér és had ne soroljam a többit.
1-2 harci repülőgép századhoz teljesen szükségestelen hazai pilótaképzést kialakítani teljes vertikumban, mert erre nem tudjuk - ráadásul költséghatékonyan - kialakítani a rendszert. Felesleges is. A helikopter és szállítórepülőgép az más tészta, arra van lehetőség). Harci pilótáknak nem megfelelő. Nem véletlen volt az eddig koncepciók között szlovák, lengyel, svéd, kanadai kooperció. Egy cseh-magyar-svéd pilótaképzés, és ebbe akár az NG is szerepet kaphatott volna megfelelő lenne, de nem magyar NG-kel, mert az minek. Egyébként nem véletlen, hogy közép-hatalmak is harci pilótáikat például az USA-ban, az Egyesült Királyságban stb. képzik. Persze lehet minden "nemzeti" még a klozet is de attól még nem lesz jó.
Aki a NER-ezésen akad ki. A Tombor féle üzlet egy fidesz holdudvarban állam által megtolt bankok hiteleiből összergrundolt vállalkozás volt, amely úgy látta, hogy pénzt csinál a hadiiparból. Nos Tombor helyett másik stroman kellett.
Az, hogy a L-39 üzlet hátratolódott, azért is van, mert egyszerűen nincs struktúra amibe a repülőgép beilleszthető, és a katonai-műszaki "gondolkodó" háttér is írt néhány tanulmány, hogy mekkora marhaság lenne ez a típus a légierőben.. Hozzátéve, hogy ténylegesen csak kiképzése alkalmas, és egy ráncfelvart Alba. Ilyen tanulmányt én is olvastam. Nem közpublikus.
Ami a NER a hadiiparba beáramlását illeti. A Fidesz közeli cégek nagy problémája, hogy csak államilag szavatolt pályán képesek tevékenykedni, versenyhelyzetben nem. Külföldi multik felé nem. Lásd autóiparban, például elvétve van akár Szijj László, akár Garancsi, akár Tiborcz akár Csányi és nem sorolom féle cég, mert ezek nem tudnak határidőre, megfelelő minőségben, alacsony költségekkel (mondhatni alkotmányos költségek nélkül) dolgozni. Ergo meguknak multinacionális piacon, nemzetközi versenyeken.
Szijj egyébként a Gidrán projektben benne van (öt keresték meg - micsoda érdekesség - a törökök - mert sikeres útépítő.. Ez olyan egyébként, hogy ha én jó olasz kaját főzök, akkor megkeres egy olasz cég, hogy biztos, kiváló konyhát is tudsz építeni)...
Más NER beruházás ténylegesen csak az Ikarusnak ledobott csont volt a "harcibuszok" elkészítésére.
Egyébknt az egész haderőfejlesztési program a fidesz eddigi működésének a legjobb intézkedései közé tartozik. Esetleges kormányváltás esetén minden erőmmel és írásommal azon leszek, hogy a káddal együtt a gyereket ne öntsék ki, mert megállítása, befagyasztása, felszámolása jóvátehetettlen hiba volna. Maróth Gáspárt ismerem személyesen, értelmes jó és hazafi ember, bár több gondolatával, gondolatmenetével nem értek egyet, de hát ezért kell a konszenzust keresni. Az eddig beruházások esetén
az L-39 (esetleg Super Tucano) beszerzés az egyetlen ami kiverné a biztosítákot nálam.
De vissza az L-39NG-hez. Ez a típus europában nem szükséges, mert a kiképzéshez azok az országok amelyet ténylegesen folytatják, vagy gyártanak, vagy magasabb minőségű és harci-technikai tudása repülőgépeket vásárolnak. Ja akit érdekel a Haditechnika mostani számában írtam róla nagyon szőr mentén, hogy kiképzésre alkalmas csak a típus még a tervezői szerint is. Itthon meg a kormányközeli médiák azt írták, hogy magyarország részére harci változatok is fognak készülni. Anyám borogass..
Egyébként nagyon sajnálom és káros, hogy a demokratikus ellenzék gyakorlatilag nem képviseli magát a honvédelemmel kapcsolatos parlamenti tevékenységekben (most nem a Pegasus ügy, hanem a haderőfejlesztés szintén). Az is elgondolkodtató, hogy a különféle HM médiaeseményeken a néha-néha ATV-n kívül semmilyen sajtóorgánum nincs ott. A Vadai-Harangozó megakadt 2010 elötti könnyű lövész NATO elképzelés mellett, azóta sem ért semmit, csak hogy ellenkezzen. Hadházi Ákos aki annyit ért a haderőfejlesztéshez, mint tyúk az ABC-hez, néha eszméletlen marhaságokkal foglalkozik. Oknyomozásai sok mindenre derítettek fényt, de katonai területen nem kéne mozognia Ezt meg is irtam neki. Itt a topicon is elég sok "turbomagyarral" találkozok. Reálisan viszonylag kevesen gondolkodnak nem a haderőfejlesztés, hanem a védelmi ipar vonatkozásában. Ami probléma mindent benyalnak, pedig a szakmberhiány annyi megdöbbentő - a seregben és a védelmi iparban egyaránt - hogy az egész nagyívű koncepciót alapjaiban veszélyezteti. No de ez az Aero topic.
Abszolút jól összegezted a dolgot. Amúgy az Aero-s dolgot és a ráépülő magyar-cseh-szlovák gripen kiképzési együttműködést az tette sírba amikor a szlovákok fogták magukat és F-16-ot vettek (meg a horvátokat sem sikerült a gripenre rávenni)
 

vasszekely

Well-Known Member
2020. május 9.
4 590
8 187
113
RESPECT! @kelepisti
Egyébknt az egész haderőfejlesztési program a fidesz eddigi működésének a legjobb intézkedései közé tartozik. Esetleges kormányváltás esetén minden erőmmel és írásommal azon leszek, hogy a káddal együtt a gyereket ne öntsék ki, mert megállítása, befagyasztása, felszámolása jóvátehetettlen hiba volna. Maróth Gáspárt ismerem személyesen, értelmes jó és hazafi ember, bár több gondolatával, gondolatmenetével nem értek egyet, de hát ezért kell a konszenzust keresni. Az eddig beruházások esetén
az L-39 (esetleg Super Tucano) beszerzés az egyetlen ami kiverné a biztosítákot nálam.
 

SilvioD

Well-Known Member
2018. december 23.
26 050
92 077
113
A pilótaképzést lehet sokféle módon kialakítani. SilvioD berakott ábrája a cseh elképzelést tolja. Azonban a tényleges combat ready pilótákhoz szükséges a sugárhajtású kiképzőrepülőgépen kívül sok minden egyéb. Például, elméleti tantárgyak, oktatók, katonai repülő műszaki értelmiség, légtér, alacsony nagysebességű repüléshez kialakított légtér és had ne soroljam a többit.
1-2 harci repülőgép századhoz teljesen szükségestelen hazai pilótaképzést kialakítani teljes vertikumban, mert erre nem tudjuk - ráadásul költséghatékonyan - kialakítani a rendszert. Felesleges is. A helikopter és szállítórepülőgép az más tészta, arra van lehetőség). Harci pilótáknak nem megfelelő. Nem véletlen volt az eddig koncepciók között szlovák, lengyel, svéd, kanadai kooperció. Egy cseh-magyar-svéd pilótaképzés, és ebbe akár az NG is szerepet kaphatott volna megfelelő lenne, de nem magyar NG-kel, mert az minek. Egyébként nem véletlen, hogy közép-hatalmak is harci pilótáikat például az USA-ban, az Egyesült Királyságban stb. képzik. Persze lehet minden "nemzeti" még a klozet is de attól még nem lesz jó.
Aki a NER-ezésen akad ki. A Tombor féle üzlet egy fidesz holdudvarban állam által megtolt bankok hiteleiből összergrundolt vállalkozás volt, amely úgy látta, hogy pénzt csinál a hadiiparból. Nos Tombor helyett másik stroman kellett.
Az, hogy a L-39 üzlet hátratolódott, azért is van, mert egyszerűen nincs struktúra amibe a repülőgép beilleszthető, és a katonai-műszaki "gondolkodó" háttér is írt néhány tanulmány, hogy mekkora marhaság lenne ez a típus a légierőben.. Hozzátéve, hogy ténylegesen csak kiképzése alkalmas, és egy ráncfelvart Alba. Ilyen tanulmányt én is olvastam. Nem közpublikus.
Ami a NER a hadiiparba beáramlását illeti. A Fidesz közeli cégek nagy problémája, hogy csak államilag szavatolt pályán képesek tevékenykedni, versenyhelyzetben nem. Külföldi multik felé nem. Lásd autóiparban, például elvétve van akár Szijj László, akár Garancsi, akár Tiborcz akár Csányi és nem sorolom féle cég, mert ezek nem tudnak határidőre, megfelelő minőségben, alacsony költségekkel (mondhatni alkotmányos költségek nélkül) dolgozni. Ergo meguknak multinacionális piacon, nemzetközi versenyeken.
Szijj egyébként a Gidrán projektben benne van (öt keresték meg - micsoda érdekesség - a törökök - mert sikeres útépítő.. Ez olyan egyébként, hogy ha én jó olasz kaját főzök, akkor megkeres egy olasz cég, hogy biztos, kiváló konyhát is tudsz építeni)...
Más NER beruházás ténylegesen csak az Ikarusnak ledobott csont volt a "harcibuszok" elkészítésére.
Egyébknt az egész haderőfejlesztési program a fidesz eddigi működésének a legjobb intézkedései közé tartozik. Esetleges kormányváltás esetén minden erőmmel és írásommal azon leszek, hogy a káddal együtt a gyereket ne öntsék ki, mert megállítása, befagyasztása, felszámolása jóvátehetettlen hiba volna. Maróth Gáspárt ismerem személyesen, értelmes jó és hazafi ember, bár több gondolatával, gondolatmenetével nem értek egyet, de hát ezért kell a konszenzust keresni. Az eddig beruházások esetén
az L-39 (esetleg Super Tucano) beszerzés az egyetlen ami kiverné a biztosítákot nálam.
De vissza az L-39NG-hez. Ez a típus europában nem szükséges, mert a kiképzéshez azok az országok amelyet ténylegesen folytatják, vagy gyártanak, vagy magasabb minőségű és harci-technikai tudása repülőgépeket vásárolnak. Ja akit érdekel a Haditechnika mostani számában írtam róla nagyon szőr mentén, hogy kiképzésre alkalmas csak a típus még a tervezői szerint is. Itthon meg a kormányközeli médiák azt írták, hogy magyarország részére harci változatok is fognak készülni. Anyám borogass..

Köszi, hogy kcsit bővebben is kifejtetted. Több volt benne az árnyalat, mert általában a dolgok nem fekete-fehérek.

Alapvetően valószínűleg 2 század vadaszgép pilótaképzését is meg tudnánk oldani hazai kiképzőgépek nélkül. De ezt nem muszáj csak ebből a szempontból megközelíteni. Lehet stratégiai és hadiipari nézőponttal tágítani a kört.

Ha a Zlinek fölé veszünk még kiképzőgépeket, egyrészt kevésbé fogunk függeni pilótaképzésben más országoktól, másrészt a megnövekedett számú vadászpilótát Gripen vagy más vadaszgép helyett tudjuk L39-en jóval olcsóbban reptetni. Tudom a szimulátoroké a jövő, biztos igy van, de a több repült idő tapasztalata is számít. Illetve itthon tudnánk kiválasztani melyik pilóta alkalmas valóban vadászgépre és a legjobbakat küldhetnénk tovább pl. olasz képzésre. (mert az egyértelmű, hogy a teljes képzés itthon csak kompromisszumokkal megvalósítható, nem is cél)

Valószínűleg az L39 jelenlegi korlátozott képességeivel kapcsolatban igazad van. Ezt cseh oldalakon is olvastam, linkeltem is, hogy a magyar tesztelés kihozta a gép hátrányait. Talán javítanának is rajta, de a cash hiányzik hozzá és itt jöhet képbe a magyar befektető. Ha szerencséjük van Afrikába, ide-oda el tudják adni a jelenlegi NG-t és abból is finanszírozhatnak további fejlesztéseket.

Illetve, ahogy már írtam, az AV, kopi Hirtenberger sztori, belépő lehet a hazai katonai repulőgépipar megteremtése felé. Ha ide stratégiailag be akarunk lépni, nincs is nagyon más cég, akire szemet vethetünk...
 

SilvioD

Well-Known Member
2018. december 23.
26 050
92 077
113
Egyébként nagyon sajnálom és káros, hogy a demokratikus ellenzék gyakorlatilag nem képviseli magát a honvédelemmel kapcsolatos parlamenti tevékenységekben (most nem a Pegasus ügy, hanem a haderőfejlesztés szintén). Az is elgondolkodtató, hogy a különféle HM médiaeseményeken a néha-néha ATV-n kívül semmilyen sajtóorgánum nincs ott. A Vadai-Harangozó megakadt 2010 elötti könnyű lövész NATO elképzelés mellett, azóta sem ért semmit, csak hogy ellenkezzen. Hadházi Ákos aki annyit ért a haderőfejlesztéshez, mint tyúk az ABC-hez, néha eszméletlen marhaságokkal foglalkozik. Oknyomozásai sok mindenre derítettek fényt, de katonai területen nem kéne mozognia Ezt meg is irtam neki. Itt a topicon is elég sok "turbomagyarral" találkozok. Reálisan viszonylag kevesen gondolkodnak nem a haderőfejlesztés, hanem a védelmi ipar vonatkozásában. Ami probléma mindent benyalnak, pedig a szakmberhiány annyi megdöbbentő - a seregben és a védelmi iparban egyaránt - hogy az egész nagyívű koncepciót alapjaiban veszélyezteti. No de ez az Aero topic.
Én a seregen belülre nem látok, mennyire problémás a szakemberhiány, de a védelminipar, ipar vonatkozásában egyáltalán nem látom borúsan a helyzetet.

Az eddigi első visszajelzések, mind a gyulai, mind a zalai gyár kapcsán pozitívak. Mindenhova túljelentkezés van. Ráadásul a szakképzések már tervezetten indulnak, mikor még a gyárak csak épülnek. Ha az elején bizonyosan lesz is fennakadás, ezek a célzott szakemberképzések már rövid távon eeedményeket fognak hozni.

Átmenetileg pedig külföldi tapasztalt szakikkal fognak kiegészülni a hazai gyárak. A zalai az RM-nek is kiemelt projekt, ma már annyira mobil Európában a multiknál a munkaerő, hogy sztem kész szerződéstervezetek vannak ki, mennyi időre honnan fog érkezni 2-3 évre Zalaegerszegre. Ez bevett gyakorlat ilyen felfutások esetén.
 
  • Tetszik
Reactions: rappali_
T

Törölt tag 1586

Guest
Ha már ilyen klasszul szóba jött a vadászpilóta képzés érdemes újra megnézni a Jetstream sorozatot (pár éve volt a Discoveryn) a kanadai haladó vadászpilóta képzésről
Talán a show elemek helyett èrdemes odafigyelni magára a képzésre és nehézségekre..
 

krisss

Well-Known Member
2014. február 21.
28 427
120 709
113
Én a seregen belülre nem látok, mennyire problémás a szakemberhiány, de a védelminipar, ipar vonatkozásában egyáltalán nem látom borúsan a helyzetet.

Az eddigi első visszajelzések, mind a gyulai, mind a zalai gyár kapcsán pozitívak. Mindenhova túljelentkezés van. Ráadásul a szakképzések már tervezetten indulnak, mikor még a gyárak csak épülnek. Ha az elején bizonyosan lesz is fennakadás, ezek a célzott szakemberképzések már rövid távon eeedményeket fognak hozni.

Átmenetileg pedig külföldi tapasztalt szakikkal fognak kiegészülni a hazai gyárak. A zalai az RM-nek is kiemelt projekt, ma már annyira mobil Európában a multiknál a munkaerő, hogy sztem kész szerződéstervezetek vannak ki, mennyi időre honnan fog érkezni 2-3 évre Zalaegerszegre. Ez bevett gyakorlat ilyen felfutások esetén.
Ozymandias erről írt elég sokat szerintem gondold át.
 

SilvioD

Well-Known Member
2018. december 23.
26 050
92 077
113
Aki a NER-ezésen akad ki. A Tombor féle üzlet egy fidesz holdudvarban állam által megtolt bankok hiteleiből összergrundolt vállalkozás volt, amely úgy látta, hogy pénzt csinál a hadiiparból. Nos Tombor helyett másik stroman kellett.
Szalay-Bobrovniczky nem tekinthető strómannak!!! Ő saját jogon ül az asztalnál. Nem Mészáros karakter, komoly pénzügyi karrierje volt vezető nyugati multiknál , mielőtt átállt a sötét oldalra. Ezek a legrosszabbak. o_O
Azóta vezette évekig a fidesz think thankjét, oda sem lehet véletlenül szervilis alapon beesni. Ez nem parlamenti képviselői hely. :) Majd volt londoni nagykövet is. Kevés ilyen kaliberű, hátterű magyar üzletember van. Most hogy így irom, lehet a cseheknek nagyobb szüksége van egy ilyen pénzügyileg, szakmailag is top befektetőre, mint nekünk az AV-re. :D
(épp olvasom van katonai multja is a srácnak.)
Az
Ami a NER a hadiiparba beáramlását illeti. A Fidesz közeli cégek nagy problémája, hogy csak államilag szavatolt pályán képesek tevékenykedni, versenyhelyzetben nem. Külföldi multik felé nem. Lásd autóiparban, például elvétve van akár Szijj László, akár Garancsi, akár Tiborcz akár Csányi és nem sorolom féle cég, mert ezek nem tudnak határidőre, megfelelő minőségben, alacsony költségekkel (mondhatni alkotmányos költségek nélkül) dolgozni. Ergo meguknak multinacionális piacon, nemzetközi versenyeken.
Az a baj, hogy nagyon latszik egy oldalról tájékozódsz. Az igazán nagy üzletekben a NER és a nyugati/ keleti oligarchák rég összefonódtak.
Ha nem is alkatrészbeszállítói, de építői / egyéb beszállítói / szolgáltatói a multik gyárainak. Határidőre, pontosan a kívánt minőségben. Ráadásul az alvállakozók szemben a korábbi rezsimmel csont nélkül ki vannak fizetve.

A multinacionális piac, nemzetközi verseny ugyanígy a kapcsolatokon alapszik, mint a NER. Nem akarom összetörni még anno az szadi által hazugságokra alapuló légvárat, de a legnagyobbaknál is így működik. A NER nem különlegesség, maga a kapatalista struktúra lényege.

1.probléma van vele. Túl nagy falatot hasított ki a magyar tortából, túl önálló és kiszorított sok nyugati oligarchát. A Nyugat anno szépen lebótolta a komcsikkal, hogy a vagyonátmentésért, büntetlenségért cserében megkapják a magyar piacot és talicskázhatják Nyugatra a zsét. Kézivezérelhető politikai irányítás, kis koncokért is elégedetten csaholó magyar gazdasági elit. Ez volt a deal.
Szijj egyébként a Gidrán projektben benne van (öt keresték meg - micsoda érdekesség - a törökök - mert sikeres útépítő.. Ez olyan egyébként, hogy ha én jó olasz kaját főzök, akkor megkeres egy olasz cég, hogy biztos, kiváló konyhát is tudsz építeni)...
Igen Szíj László valóban felbukkant a török üzlet közelében. A korábbi tervek szerint 3 fél, Szíj - RM - Nurol, adja a céget, ahol a kaposvári kerekest gyártják. De nem ismert a vége a sztorinak, talán hamarosan megtudjuk. Mindenesetre nem ördögtől való egy hazai vállalkozás belépése. Az se véletlen, hogy bizalmi befektetés, bizalmi vállakozó kap. A nyugati fegyvercégek mögött is Szíj Lászlók állnak, sokszor sokkal gázabb pedigrével. Ez messze nem jelenti azt, hogy majd szétlopja a céget, ilyen vegyesvállalatnál ez nem is megvalósítható.
Más NER beruházás ténylegesen csak az Ikarusnak ledobott csont volt a "harcibuszok" elkészítésére.
Egyébknt az egész haderőfejlesztési program a fidesz eddigi működésének a legjobb intézkedései közé tartozik. Esetleges kormányváltás esetén minden erőmmel és írásommal azon leszek, hogy a káddal együtt a gyereket ne öntsék ki, mert megállítása, befagyasztása, felszámolása jóvátehetettlen hiba volna.
Remélem erre a munkádra nem lesz szükség. o_O
Maróth Gáspárt ismerem személyesen, értelmes jó és hazafi ember, bár több gondolatával, gondolatmenetével nem értek egyet, de hát ezért kell a konszenzust keresni. Az eddig beruházások esetén
az L-39 (esetleg Super Tucano) beszerzés az egyetlen ami kiverné a biztosítákot nálam.
De vissza az L-39NG-hez. Ez a típus europában nem szükséges, mert a kiképzéshez azok az országok amelyet ténylegesen folytatják, vagy gyártanak, vagy magasabb minőségű és harci-technikai tudása repülőgépeket vásárolnak. Ja akit érdekel a Haditechnika mostani számában írtam róla nagyon szőr mentén, hogy kiképzésre alkalmas csak a típus még a tervezői szerint is. Itthon meg a kormányközeli médiák azt írták, hogy magyarország részére harci változatok is fognak készülni. Anyám borogass..
Látod ilyen ez a NER. Állami propagandalapokba is irhatsz. Jó nem cseszegetlek, mert általában érdekesek írsz. Majd megveszem.
 

Shadow

Well-Known Member
2018. október 29.
1 323
4 506
113
Olyan 15 éve mikor elkezdtem külföldiekkel dolgozni ismertem fel két dolgot. Az egyik az, hogy van olyan hogy nép lélek, ami egy népre nagyvonalakban jellemző. A másik, hogy nyugatról ahogy mész keletre egyre növekszik a pesszimizmus meg a korrupció.Sokat dolgoztam németekkel, franciákkal és amcsikkal ami legfurcsább nekik bennünk az a folyamatos panaszáradat valamint a pesszimizmus. Egy amcsiban fel sem merül, hogy nem fog sikerülni ez egyébként egyszerűen hihetetlen… mindig csak az adott problémára fókuszál és próbálja a lehető legegyszerűbb megoldást megtalálni, erre odamegy a magyar és elkezdi sorolni, hogy ez is gond meg az is gond és majd még ott is lesznek problémák lehet jobb lenne hagyni a p.csába az egészet. Egyébként szeretnek velünk dolgozni mert sok a jól képzett okos ember de ezt nem tudják hova tenni. Németek is kb ugyan ez csak ők sokkal jobban kielemeznek egy problémát, és képesek komplexebb megoldásokban gondolkodni. Az a szerencse hogy ezek az emberek jönnek a mutikkal és meg lehet tőlük ezt tanulni. Persze aki állami alkalmazott vagy kis magyar cégnél dolgozik az nem találkozik ezzel, így esély nincs levetkőzni a magyar mentalitást.
Itt is ezt látom.. a gyárak még meg sem épültek de már itt sorolják a problémákat. Majd lesz szakember idővel csak csinálni kell.. ki lesznek nevelve nem kell aggódni. Az elején tele lesz a gyár németekkel akiktől lehet tanulni, és én itt évekről beszélek. És később sem lesz elengedve a gyár keze, ahogy az ott dolgozó mérnökök keze sem. Minden folyamatnak szokott lenni egy globális felelőse akinek pont ez a dolga, hogy globálisan tartja a kapcsolatot az összes gyárral és támogatja a mérnököket. Majd minden évben 1x konferencia és “best practice share”. Hosszú idő lesz de menni fog. Megkockáztatom az első 4-6 évben minden vezető beosztást németek fognak betölteni, akikkel jön a kapcsolati rendszerük is, ami az egyik legfontosabb, mert az a legnagyobb baj ha nincs kitől kérdezni. Olyankor sokkal több idő mindent magadnak letesztelni meg kitalálni.
 
K

kamm

Guest
Olyan 15 éve mikor elkezdtem külföldiekkel dolgozni ismertem fel két dolgot. Az egyik az, hogy van olyan hogy nép lélek, ami egy népre nagyvonalakban jellemző. A másik, hogy nyugatról ahogy mész keletre egyre növekszik a pesszimizmus meg a korrupció.Sokat dolgoztam németekkel, franciákkal és amcsikkal ami legfurcsább nekik bennünk az a folyamatos panaszáradat valamint a pesszimizmus. Egy amcsiban fel sem merül, hogy nem fog sikerülni ez egyébként egyszerűen hihetetlen… mindig csak az adott problémára fókuszál és próbálja a lehető legegyszerűbb megoldást megtalálni, erre odamegy a magyar és elkezdi sorolni, hogy ez is gond meg az is gond és majd még ott is lesznek problémák lehet jobb lenne hagyni a p.csába az egészet. Egyébként szeretnek velünk dolgozni mert sok a jól képzett okos ember de ezt nem tudják hova tenni. Németek is kb ugyan ez csak ők sokkal jobban kielemeznek egy problémát, és képesek komplexebb megoldásokban gondolkodni. Az a szerencse hogy ezek az emberek jönnek a mutikkal és meg lehet tőlük ezt tanulni. Persze aki állami alkalmazott vagy kis magyar cégnél dolgozik az nem találkozik ezzel, így esély nincs levetkőzni a magyar mentalitást.
Itt is ezt látom.. a gyárak még meg sem épültek de már itt sorolják a problémákat. Majd lesz szakember idővel csak csinálni kell.. ki lesznek nevelve nem kell aggódni. Az elején tele lesz a gyár németekkel akiktől lehet tanulni, és én itt évekről beszélek. És később sem lesz elengedve a gyár keze, ahogy az ott dolgozó mérnökök keze sem. Minden folyamatnak szokott lenni egy globális felelőse akinek pont ez a dolga, hogy globálisan tartja a kapcsolatot az összes gyárral és támogatja a mérnököket. Majd minden évben 1x konferencia és “best practice share”. Hosszú idő lesz de menni fog. Megkockáztatom az első 4-6 évben minden vezető beosztást németek fognak betölteni, akikkel jön a kapcsolati rendszerük is, ami az egyik legfontosabb, mert az a legnagyobb baj ha nincs kitől kérdezni. Olyankor sokkal több idő mindent magadnak letesztelni meg kitalálni.
Nagyon igaz.
Szorozhetnem, hogy az amcsik miben gazok stb, de mindegy, mert remekül ramutattal, ami itt is látható mindig: borzasztó hivatali pesszimizmus rengeteg embernél, meg a merjünk kicsik lenni (avagy a legyen jo sok elöregedett szarunk inkább, az a jo.)

(Tudom, nálam meg a kincstári optimizmus látszik, amit bizony ideát tanultam ki, de azt kell mondjam, hála istennek, mert enélkül hiába lett volna a jó kis magyar oktatás meg logika ill. rendszerszintű gondolkodás, ha nem lett volna a "balls" nagyobb projectekbe belevagni.)
 

Shadow

Well-Known Member
2018. október 29.
1 323
4 506
113
Nagyon igaz.
Szorozhetnem, hogy az amcsik miben gazok stb, de mindegy, mert remekül ramutattal, ami itt is látható mindig: borzasztó hivatali pesszimizmus rengeteg embernél, meg a merjünk kicsik lenni (avagy a legyen jo sok elöregedett szarunk inkább, az a jo.)

(Tudom, nálam meg a kincstári optimizmus látszik, amit bizony ideát tanultam ki, de azt kell mondjam, hála istennek, mert enélkül hiába lett volna a jó kis magyar oktatás meg logika ill. rendszerszintű gondolkodás, ha nem lett volna a "balls" nagyobb projectekbe belevagni.)
Igen te teljesen átvetted az amcsi stílust, ami teljesen természetes hisz neked odakint kell érvényesülnöd. Ezt ott kint másképp nem is nagyon lehet tolni csak így. Itt magamban nagyon nagyokat szoktam nevetni azon amikor beleállnak a stílusodba. Idehaza ez már szinte nagyképűség, odakint meg az átlag. Elhiheti mindenki ők Afganisztánba is úgy mentek ki hogy sikerülni fog. Aztán most úgy mennek haza, hogy sikerült is csak meguntuk.
Na befejezem az offolást.
 

phaidros

Well-Known Member
2014. augusztus 9.
11 217
30 265
113
Hadházi Ákos aki annyit ért a haderőfejlesztéshez, mint tyúk az ABC-hez, néha eszméletlen marhaságokkal foglalkozik. Oknyomozásai sok mindenre derítettek fényt, de katonai területen nem kéne mozognia
Ha már említed a nevét, akkor helyesen y-al írandó. Amúgy meg takarodjon el a közéletből, mert képes elutazni 20 millió forintos megvalósuló pályázatokért nógrádba, de mikor kiderült a Bíró László ilyen-olyan törvénytelenség látszatát keltő és elég kétséges ügyei, akkor kiderült, hogy Hadházy tudott róla de nem akarta a választást befolyásolni és inkább hallgatott. Cseh Katalin eseteiről meg megint csak nem lehetett tőle véleményt hallani, pedig vagy a; nincs NER-lovagság és még egy ellenzéki is esélyekkel indul. b; Cseh Katalin is NER-lovag. Az meg, amit csinál az nem oknyomozás. Kampányolásnak szokták jobb helyeken nevezni. Nem sok oknyomói véna szorult belé. Azt is figyelembe véve, hogy valóban vannak "érdekesen" megvalósított pályázati projectek és soknak valóban utána kéne nézni [amit azért eléggé komolyan is vesznek -tapasztalataim alapján] mégis ezzel az egyoldalúságával teljesen hiteltelenné teszi a témát, önmagát.
Úgyhogy annyiban totál egyet értünk, hogy a katonai területen nem kéne mozognia; de annyival kiegészíteném, hogy katonai területen SE kellene mozognia. Ott is csak annyit látna, hogy mi került ennyibe-meg annyiba pár vason, de a mögötte levő tudás átadást, kiképzést, támogatást, meg a karbantartáshoz szükséges dolgokat már nem látná. Aztán menne drgánvettafidesz...
 

kelepisti

Well-Known Member
2010. május 5.
2 923
8 279
113
Szalay-Bobrovniczky nem tekinthető strómannak!!! Ő saját jogon ül az asztalnál. Nem Mészáros karakter, komoly pénzügyi karrierje volt vezető nyugati multiknál , mielőtt átállt a sötét oldalra. Ezek a legrosszabbak. o_O
Azóta vezette évekig a fidesz think thankjét, oda sem lehet véletlenül szervilis alapon beesni. Ez nem parlamenti képviselői hely. :) Majd volt londoni nagykövet is. Kevés ilyen kaliberű, hátterű magyar üzletember van. Most hogy így irom, lehet a cseheknek nagyobb szüksége van egy ilyen pénzügyileg, szakmailag is top befektetőre, mint nekünk az AV-re. :D
(épp olvasom van katonai multja is a srácnak.)

Az a baj, hogy nagyon latszik egy oldalról tájékozódsz. Az igazán nagy üzletekben a NER és a nyugati/ keleti oligarchák rég összefonódtak.
Ha nem is alkatrészbeszállítói, de építői / egyéb beszállítói / szolgáltatói a multik gyárainak. Határidőre, pontosan a kívánt minőségben. Ráadásul az alvállakozók szemben a korábbi rezsimmel csont nélkül ki vannak fizetve.

A multinacionális piac, nemzetközi verseny ugyanígy a kapcsolatokon alapszik, mint a NER. Nem akarom összetörni még anno az szadi által hazugságokra alapuló légvárat, de a legnagyobbaknál is így működik. A NER nem különlegesség, maga a kapatalista struktúra lényege.

1.probléma van vele. Túl nagy falatot hasított ki a magyar tortából, túl önálló és kiszorított sok nyugati oligarchát. A Nyugat anno szépen lebótolta a komcsikkal, hogy a vagyonátmentésért, büntetlenségért cserében megkapják a magyar piacot és talicskázhatják Nyugatra a zsét. Kézivezérelhető politikai irányítás, kis koncokért is elégedetten csaholó magyar gazdasági elit. Ez volt a deal.

Igen Szíj László valóban felbukkant a török üzlet közelében. A korábbi tervek szerint 3 fél, Szíj - RM - Nurol, adja a céget, ahol a kaposvári kerekest gyártják. De nem ismert a vége a sztorinak, talán hamarosan megtudjuk. Mindenesetre nem ördögtől való egy hazai vállalkozás belépése. Az se véletlen, hogy bizalmi befektetés, bizalmi vállakozó kap. A nyugati fegyvercégek mögött is Szíj Lászlók állnak, sokszor sokkal gázabb pedigrével. Ez messze nem jelenti azt, hogy majd szétlopja a céget, ilyen vegyesvállalatnál ez nem is megvalósítható.

Remélem erre a munkádra nem lesz szükség. o_O

Látod ilyen ez a NER. Állami propagandalapokba is irhatsz. Jó nem cseszegetlek, mert általában érdekesek írsz. Majd megveszem.
Mivel Aero-s talán ide is be lehet írni. Most Szalay-Bobrovniczkyt írsz, hogy Ő nem stróman.. Már Bocsánat, de azok a NER befektetőkörbe tartozó emberek akik államtól tólt bankkölcsönből betolták a many-t az Aero-ba és Tombort (aki más helyenek is hasonlóképpen felbukkant) de ne vált be, most éppen fenti "Mr. saját jogon ül az asztalán"t tolja oda. Kvázi tehát nem Ők, hanem most új Stómant tesznek meg. Egyébként milyen saját jogon??? A fidesz holdudvar egy másik figorája, persze van külömbség Ő nem gázszerelő.. De egyébként jól írtad.. saját jogán ül az asztalnál... Magyarországon a NER-en belüli holdudvarban.. Már amit írsz abban lenne egy halmazati börtönbüntetés gazdasági büncselekményekre vonatkozó § nem is ídézve.. Nem hiszem az egyoldalú tájékozódást, hiszen nagyon sok "sötét oldalbeli" ismerősöm, sőt talán barátom van.

A NER és a kapitalista struktúra közti nagy különbség a verseny, ami előbbiben nincs. Ezért valóságos teljesítmény sincs. A nyugati fegyercégek mögött nem Szijj Lászlók állnak, ez rájuk lenne sértő.

Olvastam egyébként a topicban, hogy minden szép és jó, és bár németek fognak dolgozni, de túljelentkezés van, meg épülnek a gyárak stb. Ez mind igaz. A deal az lenne, hogy az autóiparnak annyi 2030 környékén mert a villanymodellek 10 annyi alkatrésze miatt nem kellenek ennyi beszállító stb, és a német nem a saját országában záratja majd be őket. A gépjárműiparból a hadiiparban csábitanák át a munkaerőt nálunk, de ennyi nem kell. A hazai igények kielégítése mellett (ami egyébként csekély darabszám) a jövőkép szerint a jó országoknak KMW, a diktaturáknak, meg kétséges országoknak magyar névvel adnák el a cuccot. A német tulajdonosok ugyanis rájöttek, hogy kimaradnak hazai politikai okok miatt egy csomó fegyverbiszniszből. Nálunk meg ilyen gátlások nincsenek. Ami viszont tény, hogy a COVID miatt sok fegyverbisznisz pénz elúszott, a tenderek csúsznak. Persze a globális éghajlatváltozás, a népvándorlások stb. miatt sok ország később sok-sok fegyvert venne, de még távoli dolog. Ami probléma a magyar katonai-müszaki értelmíség, a védemi ipari szakmeberek hiánya. Hazai K+F annyira nincs, hogy tanulmányok sora szerint legalább egy évtized, hogy egyáltalán ilyenről szó legyen. Tehát sokan beszopják a magyar gyártás az ELTA lokátorhoz (max a vastalp...) meg az Airbus új harci helikopteréhez magyar K+F --- haha egy multicég amely már több évtizede fejleszt, gyárt több tucat típust, most Asbóth Oszkár nem létező utódjai nélkül nem tud harci helikoptert fejleszteni.. A másik az járművek össze szerelése-. Én sem éltem de a kommentelők meg mégúgyse az 1950-es évek Magyarországban, a vas-és acél országa leszünk. Nos kiábrándítok mindekit, hogy most sincs se nyersanyagunk, sem félkész terméket készítő gyárunk, az összszerelésen kívül mindent, más országból szállítanak be, se fegyvergyártás (pld ágyúcső) se optikai ipar, se páncéllemez előállítás stb. golyóálló üveg gyártás.. stb. Szóval összeszerelünk, ebben semmi magyar K+F nincs.

Mások írják, hogy milyen jó, hogy megszerezzük az Aero-t is stb. Állj. NEM szerezzük meg. Nem állami beszerzés. Az osztrák aknavetőgyár igen ez nem. Ez Fidesz közeli emberek (direkt nem üzletembereket írok) bankokból összeszedtek pénz, állami háttér garanciákkal és profitot akarnak. A védelmi beszerzési biztos, és a HM ezért nem is kommunikáltja az Aero-s dolgokat, mert nincs köze hivatalosan a Magyar államnak hozzá. Majd be beszereznek valamit (sajnos L-39NG lesz szerintem méghozzá a választások előtt, mert most mindent be kell szerezni, ki kell szervezni alapitványokba és magánkézbe kell rakni, hátha a gaz demokrácia nyert és utána nem lehet). Szóval ha beszerzik akkor kommunikálják. Tehát akik itt kurvára ugrándozik, hogy lesz egy repülőgépgyárunk és fejlesztő üzemünk az kurvára téved. Hozzáteszem a csehek szerint is, mert az aranypakettet nem adják oda, Ők az Aero-t egy nemzeti nagy történelmi hátterű repülőgépgyártónak tartják, amely erősen forráshiányos, ezért is csak NG az NG és a magyarokat hülyének, hogy beszálltak az üzletbe. Ne felejtsük el a Boeinget is kirugták és visszavásárolták a részvényeket, mert a cseh nemzeti érdekek ellen cselekedtek. Nos a magyar tőke is repül, ha pld bezárnánk az Aero-t. Az Aero utolsó két fejlesztése tök kudarc volt (L-159) nem müszaki technikai szempontból, hanem az amcsi alkatrészek miatt nem lehetett eladni, az NG-nél üa helyzet, ráadásul annyi gyengék a típus müszaki-technikai adatai, hogy az szinte eladhatatlan. egy előnye van, olcsó és gazdaságosan üzemeltethető. Nos egy műrepülő csapatnak fontos, de minden más típusból inkább a másodlagos könnyű csapásmérőség is fontos szempont.


A Haditechnika-t mint állam propagandalapot írni nagy szégyen. Ez az magazin túlélt nagyon sok mindent, köztük rendszerváltzásokat és fülkeforradalmat is.. Azt, hogy jelenlegi kiadója mire is használja egy dolog, de általában nem propagandacélokra. Igaz az utóbbi másfél évben szerintem nem jó irányba megy a dolog..
 

SilvioD

Well-Known Member
2018. december 23.
26 050
92 077
113
Mivel Aero-s talán ide is be lehet írni. Most Szalay-Bobrovniczkyt írsz, hogy Ő nem stróman.. Már Bocsánat, de azok a NER befektetőkörbe tartozó emberek akik államtól tólt bankkölcsönből betolták a many-t az Aero-ba és Tombort (aki más helyenek is hasonlóképpen felbukkant) de ne vált be, most éppen fenti "Mr. saját jogon ül az asztalán"t tolja oda. Kvázi tehát nem Ők, hanem most új Stómant tesznek meg. Egyébként milyen saját jogon??? A fidesz holdudvar egy másik figorája, persze van külömbség Ő nem gázszerelő.. De egyébként jól írtad.. saját jogán ül az asztalnál... Magyarországon a NER-en belüli holdudvarban.. Már amit írsz abban lenne egy halmazati börtönbüntetés gazdasági büncselekményekre vonatkozó § nem is ídézve.. Nem hiszem az egyoldalú tájékozódást, hiszen nagyon sok "sötét oldalbeli" ismerősöm, sőt talán barátom van.
Nah ez utóbbi helyes. Nem szabad politikai szimpátia, hit alapján válogatni barátokat.

Vannak a NER holdudvaron belül magasan kvalifikált üzletemberek , akik a piacon is megéltek korábban és a jövőben is megfognak, illetve Mészáros félék. Én úgy látom van elmozdulás az első irányba, hisz hosszú távon ez vezet sikerre.

Te rühelled a kormányt, ezzel semmi gond. Viszont sztem részben elhomályosítja a ítélőképességed ez az érzelem. Alkalmatlan, suttyó csürhének látod a NER gazdasági elitet, míg idealizálod a másik oldalt, de főleg a nyugati mintát.

A kormánynak van egy strategiai célja. Megerősíteni, mondjuk a cseh szintre, egy több lábon álló hazai gazdasági elitet, ami nem a nyugati multik és politkusok kegyétől függ. Ezzel már félúton vannak. És ide Leisztinger és Kóka is belefér, mert nem csak jobboldali üzletemberek kapnak bankkölcsönt, lehetőséget. Persze, aki asztalra xarik ahhoz megy a NAV.

Természetesen ha vannak kapcsolataid úgy könnyebb, de hol nem.( igen Nyugaton is így működik, a nyugati privát szférában is így működik) Nálunk azért volt ilyen nagy megrázkódtatás, mert felborította a Nyugat - posztkoncsi paktumra építkező rendszert, ahol nyugati kormányok és oligarcháik írányították a hazai elitet.
A NER és a kapitalista struktúra közti nagy különbség a verseny, ami előbbiben nincs. Ezért valóságos teljesítmény sincs. A nyugati fegyercégek mögött nem Szijj Lászlók állnak, ez rájuk lenne sértő.
A hadiipar a legkorruptabb, legátláthatatlanabb gazdasági ágak egyike. Ez a természetéből fakad. Itt fonódik legdirektebben össze az állam és a magángazdaság. Lényegében csak állami megbízásokból élnek.

Itt nincs, vagy minimális az úgymond hagyományos piaci verseny. A geopolitika, államok védelmi stratégiái határozzák meg az irányt. Erre ráerőltetnek nyilvanos pályázatokat, amik kódolják a botrányt. Nem tudnak így eldőlni ezek a beszerzések, mégis egy fals ideológiából ezt erőltetik. Mivel a valóságban nincs, vagy nagyon korlátozottan van valós verseny, így a perek, nevetséges, elhúzódó beszerzési tenderek sora végeláthatatlan.

Nem vagy kevésbé ismertek ezek a nyugati Szíj Laszlók (már ha ő a végén valoban veszáll..) , csak a cégeik meg a botrányaik. Te tévesen azt hiszed, hogy vannak snájdig, filantróp nyugati milliárdosok, meg xarossegű magyar, keleti oligarchák. Nem, a keletiek a nyugatot kopizzák, csak ott ezen milliárdosok uralják a médiát, politikai elitet is, így a sérthetetlenségük jobban garantált.
Olvastam egyébként a topicban, hogy minden szép és jó, és bár németek fognak dolgozni, de túljelentkezés van, meg épülnek a gyárak stb. Ez mind igaz.
Németek is! De nincs más út. Nulláról indulunk. Ami nehéz, de esély is, mert nincsen megalvadt régi, korszerűtlen struktúra, amit szintén etetni kell. Ha ügyesen csináljuk, ez a hátrányunk rövid - közép távon az előnyünkre fordíthatjuk, szemben a cseh/lengyel/román hadiiparral, ahol vagy a régire építenék az újat, vagy párhuzamosan építik. Ez utóbbiak lassabbak és költségesebbek, nekünk sanszunk van dobbantani eléjük.
A deal az lenne, hogy az autóiparnak annyi 2030 környékén mert a villanymodellek 10 annyi alkatrésze miatt nem kellenek ennyi beszállító stb, és a német nem a saját országában záratja majd be őket.
Sztem hallottál vmit, nem teljesen jól és picit félre is érted. Jellemzően csak benzin/diesel motor vs. elektromos motor viszonylatban igaz a fenti állítás. Harmadannyi melós is kell a motorösszeszerelésre. De magára az autora ez nem igaz. Sőt, maga a technológiaváltás rengeteg munkahelyet generál. Mind a fejlesztés, mind a tervezés, analízisterületek irányában. De több új alkatrész is szükseges, áttervezet karosszeriaelemek, szoftverek és maga az akkumlátorpiac. Itt nagyon komoly pozikat fogtunk és próbálunk még fogni.

Sokszor lenézzük ezeket a hazai autógyárakat, de csak azért mert felületesen ismerjük. Az Audi elektromos motorfejlesztési és kísérleti központja Győrben van, az összes Audi elektromos motor itthon készül és az akkumlátorok jó része is Magyarországon. De ugyanígy a BMW is az elektomos autóihoz építi a gyárat Debrecenben.

És megdőlt ez a szabály is.
és a német nem a saját országában záratja majd be őket.
Ez főszabályként igaz, de az autoipar durva leépítéseket 25-30%-os, hajtott, hajt Németországban végre, miközben nálunk, Kelet-Európában bővít. És ha lesznek szükségszerű a bezárások is, ott is a Nyugat lesz érintett, bár nem Deutschland, hanem spanyol, belga, olasz, angol, francia telephelyű gyárak. A gazdasági racionalitás sok mindent felülír. És ez nemcsak a bérek, hanem a túlszabályozás, kedvezőtlen politikai környezet, túltolt szakszervezeti és sötétzöld gondolatok miatt van így.
A gépjárműiparból a hadiiparban csábitanák át a munkaerőt nálunk, de ennyi nem kell. A hazai igények kielégítése mellett (ami egyébként csekély darabszám) a jövőkép szerint a jó országoknak KMW, a diktaturáknak, meg kétséges országoknak magyar névvel adnák el a cuccot. A német tulajdonosok ugyanis rájöttek, hogy kimaradnak hazai politikai okok miatt egy csomó fegyverbiszniszből. Nálunk meg ilyen gátlások nincsenek.
Hát figyelj, a végén ezekből az eladásokból is Németországban csörög a nagy kassza, csak lehúzzuk remélhetőleg a részünk. Ezt inkább a szokásos nyugati képmutatásnak nevezném.
Ami viszont tény, hogy a COVID miatt sok fegyverbisznisz pénz elúszott, a tenderek csúsznak. Persze a globális éghajlatváltozás, a népvándorlások stb. miatt sok ország később sok-sok fegyvert venne, de még távoli dolog. Ami probléma a magyar katonai-müszaki értelmíség, a védemi ipari szakmeberek hiánya. Hazai K+F annyira nincs, hogy tanulmányok sora szerint legalább egy évtized, hogy egyáltalán ilyenről szó legyen. Tehát sokan beszopják a magyar gyártás az ELTA lokátorhoz (max a vastalp...) meg az Airbus új harci helikopteréhez magyar K+F --- haha egy multicég amely már több évtizede fejleszt, gyárt több tucat típust, most Asbóth Oszkár nem létező utódjai nélkül nem tud harci helikoptert fejleszteni..
Sztem itt túzásokba esel, ilyet senki sem állít. Ez a K+F különben az esetek többségében nem olyan nagy dolog mint kintről látszik. Mi hozzá a legfontosabb?? A tapasztalat. Ismerj korábbi projekteket, vond le belőlük a tanulságot és alkalmazd a jövőben hatékonyabban. Ezt kell kiegészíteni trendfigyelésből eredő új fejlesztésekkel, vmint néhány valóban újszerű, egyedi gondolattal. Nem Einsteinek dolgoznak Németorszagban sem a Technische Entwicklung-okon. Sőt sokan csak a Ctrl C Ctrl V-t ismerik az új projekteknél is. Hidd el, ha lesz tapasztalatunk, ebben is megálljuk a helyünk, sőt mivel mi éhesek vagyunk, jobbak is leszünk, ahogy az autoipari összeszerelőüzemeink már bizonyították.

A másik az járművek össze szerelése-.Én sem éltem de a kommentelők meg mégúgyse az 1950-es évek Magyarországban, a vas-és acél országa leszünk. Nos kiábrándítok mindekit, hogy most sincs se nyersanyagunk, sem félkész terméket készítő gyárunk, az összszerelésen kívül mindent, más országból szállítanak be, se fegyvergyártás (pld ágyúcső) se optikai ipar, se páncéllemez előállítás stb. golyóálló üveg gyártás.. stb. Szóval összeszerelünk, ebben semmi magyar K+F nincs.
Valahogy el kell indulni és az út elején vagyunk, de az irány helyes. Igazad van nincs messze minden, de tavaly röffent be igazán a hadiipari progi. Miért kellenek túlzott elvárások azonnal?? A nagy célok viszont kötelezőek vonalvezetőnek, hogy lássuk hova igyekszünk.

Anno az autoiparban is így indultunk. Persze nyersanyag nem lesz, de ma már a fentieken túl mi készitjük a szerszámokat, programozzuk, beállítjuk a robotokat, amit aztán német, nyugati összeszerelőüzemekbe is szállítunk a hazai gyárak kiszolgálásán túl.
 

SilvioD

Well-Known Member
2018. december 23.
26 050
92 077
113
Mások írják, hogy milyen jó, hogy megszerezzük az Aero-t is stb. Állj. NEM szerezzük meg. Nem állami beszerzés. Az osztrák aknavetőgyár igen ez nem. Ez Fidesz közeli emberek (direkt nem üzletembereket írok) bankokból összeszedtek pénz, állami háttér garanciákkal és profitot akarnak. A védelmi beszerzési biztos, és a HM ezért nem is kommunikáltja az Aero-s dolgokat, mert nincs köze hivatalosan a Magyar államnak hozzá. Majd be beszereznek valamit (sajnos L-39NG lesz szerintem méghozzá a választások előtt, mert most mindent be kell szerezni, ki kell szervezni alapitványokba és magánkézbe kell rakni, hátha a gaz demokrácia nyert és utána nem lehet). Szóval ha beszerzik akkor kommunikálják. Tehát akik itt kurvára ugrándozik, hogy lesz egy repülőgépgyárunk és fejlesztő üzemünk az kurvára téved.
Ezzel azt mondod nincs német hadiipar?? A többség ott is magánkézben van. Ami itthon, gyárt és termel az tulajdontól függetlenül gyarapítja az országot. Ha magyar tulajdon is van, nagyobb rá a sansz, hogy a nyereség is itthon fial. Vagy ha a magyar tulajdonosok külföldre viszik lehet hosszú távon még jobb. A külföldi magyar tulajdonú telephelyek adhatják távlatilag a magyar cégek nyereségének döntő hányadát, ami hazautalva magasabb bért és életszínvonalat hozhat a hazai telephelyek alkalmazottainak. Ez zajlik Németországban is, mi Keleten és Kínában finanszírozzuk a németországi gyárak kiemelt bérű dolgozóit.

Hozzáteszem a csehek szerint is, mert az aranypakettet nem adják oda, Ők az Aero-t egy nemzeti nagy történelmi hátterű repülőgépgyártónak tartják, amely erősen forráshiányos, ezért is csak NG az NG és a magyarokat hülyének, hogy beszálltak az üzletbe. Ne felejtsük el a Boeinget is kirugták és visszavásárolták a részvényeket, mert a cseh nemzeti érdekek ellen cselekedtek. Nos a magyar tőke is repül, ha pld bezárnánk az Aero-t. Az Aero utolsó két fejlesztése tök kudarc volt (L-159) nem müszaki technikai szempontból, hanem az amcsi alkatrészek miatt nem lehetett eladni, az NG-nél üa helyzet, ráadásul annyi gyengék a típus müszaki-technikai adatai, hogy az szinte eladhatatlan. egy előnye van, olcsó és gazdaságosan üzemeltethető. Nos egy műrepülő csapatnak fontos, de minden más típusból inkább a másodlagos könnyű csapásmérőség is fontos szempont.
Először is az AV nincs cseh tulajdonban. A szlovák Penta a tulajdonos. Tehát a csehek annyira nemzeti kézben tartják, hogy most sincs abban. Az NG projekt finanszírozása 50% AV (Penta) és 50% Omnipol (cseh).

Mi nem az NG projektre, hanem az AV 51%-ra pályázunk. Hogy mi lesz a vége, mi a strategia mögötte sztem 4-5 emberen kívül nem ismert. Talan Szalay-Bobrovniczky, Maróth, Orbán és még 1-2 ember tudja. De sztem ez sem kőbe vésett, sztem változott és változhat is figyelembe véve a körülményeket, akár a Covidot is. Ez utóbbi miatt javultak a pozícióink, nem hiába húzzuk az időt. A szlovák tulajdonos idegeskedett is miatta...

NG. Jelenleg kezdem belátni valszeg Afrika és Ázsia piaca lesz. De továbbfejlesztve, pénzt beletolva, akár kooperációban egy nyugati multival ki lehet belőle hozni vmi faszát, ami a Honvédség és a hazai hadiioar számára fontos. Igazából az AV a kevés esélyünk egyike a hazai katonai repülőgépipar kialakítására. Ezért nem értem a szűklátókörű megközelítéseket, ami ezt élből, mert meg NER elutasítja, de alternativ lehetőséget nem dob fel.
A Haditechnika-t mint állam propagandalapot írni nagy szégyen. Ez az magazin túlélt nagyon sok mindent, köztük rendszerváltzásokat és fülkeforradalmat is.. Azt, hogy jelenlegi kiadója mire is használja egy dolog, de általában nem propagandacélokra. Igaz az utóbbi másfél évben szerintem nem jó irányba megy a dolog..
Ironikusan írtam, hogy NER propi a Haditechnika, természetesen nem az. Messze a legjobb szakfolyóirat. De látod a NER még téged is a szárnyai alá vesz. o_O

De ez így van rendjén. Csak ezzel is újra akartam hangsúlyozni, nem minden fekete-fehér.
 

arcas

Well-Known Member
2013. március 20.
6 908
22 429
113
Egyébknt az egész haderőfejlesztési program a fidesz eddigi működésének a legjobb intézkedései közé tartozik. Esetleges kormányváltás esetén minden erőmmel és írásommal azon leszek, hogy a káddal együtt a gyereket ne öntsék ki, mert megállítása, befagyasztása, felszámolása jóvátehetettlen hiba volna. Maróth Gáspárt ismerem személyesen, értelmes jó és hazafi ember, bár több gondolatával, gondolatmenetével nem értek egyet, de hát ezért kell a konszenzust keresni. Az eddig beruházások esetén
az L-39 (esetleg Super Tucano) beszerzés az egyetlen ami kiverné a biztosítákot nálam.
Már majdnem feladtam, de...
Big Like