A pilótaképzést lehet sokféle módon kialakítani. SilvioD berakott ábrája a cseh elképzelést tolja. Azonban a tényleges combat ready pilótákhoz szükséges a sugárhajtású kiképzőrepülőgépen kívül sok minden egyéb. Például, elméleti tantárgyak, oktatók, katonai repülő műszaki értelmiség, légtér, alacsony nagysebességű repüléshez kialakított légtér és had ne soroljam a többit.
1-2 harci repülőgép századhoz teljesen szükségestelen hazai pilótaképzést kialakítani teljes vertikumban, mert erre nem tudjuk - ráadásul költséghatékonyan - kialakítani a rendszert. Felesleges is. A helikopter és szállítórepülőgép az más tészta, arra van lehetőség). Harci pilótáknak nem megfelelő. Nem véletlen volt az eddig koncepciók között szlovák, lengyel, svéd, kanadai kooperció. Egy cseh-magyar-svéd pilótaképzés, és ebbe akár az NG is szerepet kaphatott volna megfelelő lenne, de nem magyar NG-kel, mert az minek. Egyébként nem véletlen, hogy közép-hatalmak is harci pilótáikat például az USA-ban, az Egyesült Királyságban stb. képzik. Persze lehet minden "nemzeti" még a klozet is de attól még nem lesz jó.
Aki a NER-ezésen akad ki. A Tombor féle üzlet egy fidesz holdudvarban állam által megtolt bankok hiteleiből összergrundolt vállalkozás volt, amely úgy látta, hogy pénzt csinál a hadiiparból. Nos Tombor helyett másik stroman kellett.
Az, hogy a L-39 üzlet hátratolódott, azért is van, mert egyszerűen nincs struktúra amibe a repülőgép beilleszthető, és a katonai-műszaki "gondolkodó" háttér is írt néhány tanulmány, hogy mekkora marhaság lenne ez a típus a légierőben.. Hozzátéve, hogy ténylegesen csak kiképzése alkalmas, és egy ráncfelvart Alba. Ilyen tanulmányt én is olvastam. Nem közpublikus.
Ami a NER a hadiiparba beáramlását illeti. A Fidesz közeli cégek nagy problémája, hogy csak államilag szavatolt pályán képesek tevékenykedni, versenyhelyzetben nem. Külföldi multik felé nem. Lásd autóiparban, például elvétve van akár Szijj László, akár Garancsi, akár Tiborcz akár Csányi és nem sorolom féle cég, mert ezek nem tudnak határidőre, megfelelő minőségben, alacsony költségekkel (mondhatni alkotmányos költségek nélkül) dolgozni. Ergo meguknak multinacionális piacon, nemzetközi versenyeken.
Szijj egyébként a Gidrán projektben benne van (öt keresték meg - micsoda érdekesség - a törökök - mert sikeres útépítő.. Ez olyan egyébként, hogy ha én jó olasz kaját főzök, akkor megkeres egy olasz cég, hogy biztos, kiváló konyhát is tudsz építeni)...
Más NER beruházás ténylegesen csak az Ikarusnak ledobott csont volt a "harcibuszok" elkészítésére.
Egyébknt az egész haderőfejlesztési program a fidesz eddigi működésének a legjobb intézkedései közé tartozik. Esetleges kormányváltás esetén minden erőmmel és írásommal azon leszek, hogy a káddal együtt a gyereket ne öntsék ki, mert megállítása, befagyasztása, felszámolása jóvátehetettlen hiba volna. Maróth Gáspárt ismerem személyesen, értelmes jó és hazafi ember, bár több gondolatával, gondolatmenetével nem értek egyet, de hát ezért kell a konszenzust keresni. Az eddig beruházások esetén
az L-39 (esetleg Super Tucano) beszerzés az egyetlen ami kiverné a biztosítákot nálam.
De vissza az L-39NG-hez. Ez a típus europában nem szükséges, mert a kiképzéshez azok az országok amelyet ténylegesen folytatják, vagy gyártanak, vagy magasabb minőségű és harci-technikai tudása repülőgépeket vásárolnak. Ja akit érdekel a Haditechnika mostani számában írtam róla nagyon szőr mentén, hogy kiképzésre alkalmas csak a típus még a tervezői szerint is. Itthon meg a kormányközeli médiák azt írták, hogy magyarország részére harci változatok is fognak készülni. Anyám borogass..
1-2 harci repülőgép századhoz teljesen szükségestelen hazai pilótaképzést kialakítani teljes vertikumban, mert erre nem tudjuk - ráadásul költséghatékonyan - kialakítani a rendszert. Felesleges is. A helikopter és szállítórepülőgép az más tészta, arra van lehetőség). Harci pilótáknak nem megfelelő. Nem véletlen volt az eddig koncepciók között szlovák, lengyel, svéd, kanadai kooperció. Egy cseh-magyar-svéd pilótaképzés, és ebbe akár az NG is szerepet kaphatott volna megfelelő lenne, de nem magyar NG-kel, mert az minek. Egyébként nem véletlen, hogy közép-hatalmak is harci pilótáikat például az USA-ban, az Egyesült Királyságban stb. képzik. Persze lehet minden "nemzeti" még a klozet is de attól még nem lesz jó.
Aki a NER-ezésen akad ki. A Tombor féle üzlet egy fidesz holdudvarban állam által megtolt bankok hiteleiből összergrundolt vállalkozás volt, amely úgy látta, hogy pénzt csinál a hadiiparból. Nos Tombor helyett másik stroman kellett.
Az, hogy a L-39 üzlet hátratolódott, azért is van, mert egyszerűen nincs struktúra amibe a repülőgép beilleszthető, és a katonai-műszaki "gondolkodó" háttér is írt néhány tanulmány, hogy mekkora marhaság lenne ez a típus a légierőben.. Hozzátéve, hogy ténylegesen csak kiképzése alkalmas, és egy ráncfelvart Alba. Ilyen tanulmányt én is olvastam. Nem közpublikus.
Ami a NER a hadiiparba beáramlását illeti. A Fidesz közeli cégek nagy problémája, hogy csak államilag szavatolt pályán képesek tevékenykedni, versenyhelyzetben nem. Külföldi multik felé nem. Lásd autóiparban, például elvétve van akár Szijj László, akár Garancsi, akár Tiborcz akár Csányi és nem sorolom féle cég, mert ezek nem tudnak határidőre, megfelelő minőségben, alacsony költségekkel (mondhatni alkotmányos költségek nélkül) dolgozni. Ergo meguknak multinacionális piacon, nemzetközi versenyeken.
Szijj egyébként a Gidrán projektben benne van (öt keresték meg - micsoda érdekesség - a törökök - mert sikeres útépítő.. Ez olyan egyébként, hogy ha én jó olasz kaját főzök, akkor megkeres egy olasz cég, hogy biztos, kiváló konyhát is tudsz építeni)...
Más NER beruházás ténylegesen csak az Ikarusnak ledobott csont volt a "harcibuszok" elkészítésére.
Egyébknt az egész haderőfejlesztési program a fidesz eddigi működésének a legjobb intézkedései közé tartozik. Esetleges kormányváltás esetén minden erőmmel és írásommal azon leszek, hogy a káddal együtt a gyereket ne öntsék ki, mert megállítása, befagyasztása, felszámolása jóvátehetettlen hiba volna. Maróth Gáspárt ismerem személyesen, értelmes jó és hazafi ember, bár több gondolatával, gondolatmenetével nem értek egyet, de hát ezért kell a konszenzust keresni. Az eddig beruházások esetén
az L-39 (esetleg Super Tucano) beszerzés az egyetlen ami kiverné a biztosítákot nálam.
De vissza az L-39NG-hez. Ez a típus europában nem szükséges, mert a kiképzéshez azok az országok amelyet ténylegesen folytatják, vagy gyártanak, vagy magasabb minőségű és harci-technikai tudása repülőgépeket vásárolnak. Ja akit érdekel a Haditechnika mostani számában írtam róla nagyon szőr mentén, hogy kiképzésre alkalmas csak a típus még a tervezői szerint is. Itthon meg a kormányközeli médiák azt írták, hogy magyarország részére harci változatok is fognak készülni. Anyám borogass..