[HUN] Aero Vodochody / HSC Aerojet Zrt (Hu, 80%) + Omnipol (Cz, 20%)

  • Ha nem vagy kibékülve az alapértelmezettnek beállított sötét sablonnal, akkor a korábbi ígéretnek megfelelően bármikor átválthatsz a korábbi világos színekkel dolgozó kinézetre.

    Ehhez görgess a lap aljára és a baloldalon keresd a HTKA Dark feliratú gombot. Kattints rá, majd a megnyíló ablakban válaszd a HTKA Light lehetőséget. Választásod a böngésződ elmenti cookie-ba, így amikor legközelebb érkezel ezt a műveletsort nem kell megismételned.
  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján házirendet kapott a topic.

    Ezen témában - a fórumon rendhagyó módon - az oldal üzemeltetője saját álláspontja, meggyőződése alapján nem enged bizonyos véleményeket, mivel meglátása szerint az káros a járványhelyzet enyhítését célzó törekvésekre.

    Kérünk, hogy a vírus veszélyességét kétségbe vonó, oltásellenes véleményed más platformon fejtsd ki. Nálunk ennek nincs helye. Az ilyen hozzászólásokért 1 alkalommal figyelmeztetés jár, majd folytatása esetén a témáról letiltás. Arra is kérünk, hogy a fórum más témáiba ne vigyétek át, mert azért viszont már a fórum egészéről letiltás járhat hosszabb-rövidebb időre.

  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján frissített házirendet kapott a topic.

    --- VÁLTOZÁS A MODERÁLÁSBAN ---

    A források, hírek preferáltak. Azoknak, akik veszik a fáradságot és összegyűjtik ezeket a főként harcokkal, a háború jelenlegi állásával és haditechnika szempontjából érdekes híreket, (mindegy milyen oldali) forrásokkal alátámasztják és bonuszként legalább a címet egy google fordítóba berakják, azoknak ismételten köszönjük az áldozatos munkáját és további kitartást kívánunk nekik!

    Ami nem a topik témájába vág vagy akár csak erősebb hangnemben is kerül megfogalmazásra, az valamilyen formában szankcionálva lesz

    Minden olyan hozzászólásért ami nem hír, vagy szorosan a konfliktushoz kapcsolódó vélemény / elemzés azért instant 3 nap topic letiltás jár. Aki pedig ezzel trükközne és folytatná másik topicban annak 2 hónap fórum ban a jussa.

    Az új szabályzat teljes szövege itt olvasható el.

K

kamm

Guest
nem hsizem hogy magyar mentalitás, inkább komcsik által ránkhagyott szar. olvasgass róla miylen volt a 2 vh között
Pont ezt akartam irni. Hogy sokkal inkabb a sokszaz eves nemet alapossag es kultura hagyott nagyobb nyomot rajtunk, mint az 40-50 evnyi borzaszto primitiv keleti-kommunista mentalitas, a ganyolasukkal stb, csak az ugye idoben nem tul regen ert csak veget, ezert is megy meg mindig a "merjunk kicsik lenni"...
 

Pogány

Well-Known Member
2018. április 26.
21 917
72 678
113
Pont ezt akartam irni. Hogy sokkal inkabb a sokszaz eves nemet alapossag es kultura hagyott nagyobb nyomot rajtunk, mint az 40-50 evnyi borzaszto primitiv keleti-kommunista mentalitas, a ganyolasukkal stb, csak az ugye idoben nem tul regen ert csak veget, ezert is megy meg mindig a "merjunk kicsik lenni"...
Azért a német hatás jócskán igyekezett ezt a merjünk kicsik lenni dolgot megalapozni.
 

kelepisti

Well-Known Member
2010. május 5.
3 139
9 259
113
Ha már Aero. Anno arról írtam itt is, ha már a magyar kapcsolat miatt a regnáló kormány Aero típust akar vásárolni, akkor arra az L-159 ráncfelvarrt példánya kéne, mert az ténylegesen többfeladatos. Igaz a Grifo lokátort (amiket vettek az elfogyott mindet beépíttték) kéne modernebb AESA-ra cserélni (van lehetőség több típusra is, integrálni kéne a Litening konténert és jó lenne légi utántöltés is. Nos aztán elővettem régi képeimet, mert a blogomra újabb bejegyzésekhez gyüjtött anyagot, és 2003-ban Le Bourgeten a 6073-as oldalszámú L-159B, amely később évekig nálunk repült, ott még kivül vezetett utántöltő csonkkal látható, bár később teszteket nem folytatták, de valószínüleg tervezési szintén megoldották a csehek az utántöltés problémáját.
a kép
 
T

Törölt tag 1586

Guest
Ha már Aero. Anno arról írtam itt is, ha már a magyar kapcsolat miatt a regnáló kormány Aero típust akar vásárolni, akkor arra az L-159 ráncfelvarrt példánya kéne, mert az ténylegesen többfeladatos. Igaz a Grifo lokátort (amiket vettek az elfogyott mindet beépíttték) kéne modernebb AESA-ra cserélni (van lehetőség több típusra is, integrálni kéne a Litening konténert és jó lenne légi utántöltés is. Nos aztán elővettem régi képeimet, mert a blogomra újabb bejegyzésekhez gyüjtött anyagot, és 2003-ban Le Bourgeten a 6073-as oldalszámú L-159B, amely később évekig nálunk repült, ott még kivül vezetett utántöltő csonkkal látható, bár később teszteket nem folytatták, de valószínüleg tervezési szintén megoldották a csehek az utántöltés problémáját.
a kép
Számolj egy kicsit...
Azt látjuk hogy az L39NG gépet kòzel $20 millió / db áron kínálgatja az AV.
Ez azt jelenti hogy a jóval nagyobb, erősebb, sokkal jobban felszerelt L159 alaphangon $30 millió lenne újonnan.

Ezért a pénzért - mondjuk a Románok által vett F-16 gépek árából kiindulva - már használt Gripeneket is lehetne venni amik még felújítás nélkül is messze potensebbek mint egy L159, egy esetleges felújítás után meg nem lehet őket egy lapon említeni.
 

Baxee

Active Member
2018. január 8.
64
172
33
Számolj egy kicsit...
Azt látjuk hogy az L39NG gépet kòzel $20 millió / db áron kínálgatja az AV.
Ez azt jelenti hogy a jóval nagyobb, erősebb, sokkal jobban felszerelt L159 alaphangon $30 millió lenne újonnan.

Ezért a pénzért - mondjuk a Románok által vett F-16 gépek árából kiindulva - már használt Gripeneket is lehetne venni amik még felújítás nélkül is messze potensebbek mint egy L159, egy esetleges felújítás után meg nem lehet őket egy lapon említeni.
Igaz! De esetleg lehet hogy ezzel más kapukat nyitunk meg.
1. L159 vásárlásával kapunk egy trainer-t ami még CAS-ra igaz nagyon korlátozottan de alkalmas, ezzel feltőkésítjük az AEO-t ami már részben a mienk.
2. Ez az ára hogy cserében az AERO kihelyezzen ide is gyártást
3. Ezt pedig arra használjuk hogy beszálljunk akár a Gripen E/F beszállítói láncba


Persze csak tippelgetek, és már többen írtuk hogy ez az egész AERO kockázatos és jobb lenne a nagyokhoz beszállni a pilóta képzésbe (pl. Olaszokhoz). De ha már AERO akkor én is nem sokkal régebben írtam hogy inkább az L159-el próbálnám mint a gyengébb L39-el.
 
  • Tetszik
Reactions: Kim Philby

Szittya

Well-Known Member
2016. szeptember 22.
22 154
36 301
113
nemtudom de földi csapásmérés terén én a jövőbe fontosabbnak tartom magát a csapásmérő fegyvert mint a gépet ami hordozza. (persze ahhoz hogy alkalmazni tudja a gépnek kell egy bizonyos képességi szint.)

a nyugati gépek is már mind spear 3 al vannak demozva ha tenderre kerülnek.
már olyan hatótávok vannak hogy nem kell légvédelmi zónába repülnie a gépnek.
 

PavolR

Well-Known Member
2020. július 2.
5 686
14 984
113
Csak megjedzem - az utolsó L159-est 18 éve gyártották, régen nincsen a kínálatban :rolleyes: és a cseh raktárkészletek is már Irakban és USA-ban repkednek, szoval ez a vonat elment.
 

Szittya

Well-Known Member
2016. szeptember 22.
22 154
36 301
113
Csak megjedzem - az utolsó L159-est 18 éve gyártották, régen nincsen a kínálatban :rolleyes: és a cseh raktárkészletek is már Irakban és USA-ban repkednek, szoval ez a vonat elment.
pár éve raktak össze hogy promozzák hogy él még a képesség.

egyébként updatelni a meglévő 159 eseket ígyis úgyis kell majd. tehát egy esetleges új gyártású eszköz árát egy modernebb kivitelbe az inegrációk nem biztos hogy annyira megterhelnék. (sőt a jelen nagyobb termékpalettája és ezzel kinálata által arányaiba még lehet olcsobb is lessz)
 
  • Tetszik
Reactions: Kim Philby

Baxee

Active Member
2018. január 8.
64
172
33
Csak megjedzem - az utolsó L159-est 18 éve gyártották, régen nincsen a kínálatban :rolleyes: és a cseh raktárkészletek is már Irakban és USA-ban repkednek, szoval ez a vonat elment.
Csak megjedzem - az utolsó L159-est 18 éve gyártották, régen nincsen a kínálatban :rolleyes: és a cseh raktárkészletek is már Irakban és USA-ban repkednek, szoval ez a vonat elment.

persze ez F/A 259 csak egy koncepció volt de hátha még él a lehetőség mégis csak hogy újra kezdjék a L159 gyártást és ebből a koncepcióból pár elemet átemeljenek.
 

SilvioD

Well-Known Member
2018. december 23.
27 540
97 601
113
Igaz! De esetleg lehet hogy ezzel más kapukat nyitunk meg.
1. L159 vásárlásával kapunk egy trainer-t ami még CAS-ra igaz nagyon korlátozottan de alkalmas, ezzel feltőkésítjük az AEO-t ami már részben a mienk.
2. Ez az ára hogy cserében az AERO kihelyezzen ide is gyártást
3. Ezt pedig arra használjuk hogy beszálljunk akár a Gripen E/F beszállítói láncba


Persze csak tippelgetek, és már többen írtuk hogy ez az egész AERO kockázatos és jobb lenne a nagyokhoz beszállni a pilóta képzésbe (pl. Olaszokhoz). De ha már AERO akkor én is nem sokkal régebben írtam hogy inkább az L159-el próbálnám mint a gyengébb L39-el.
Az L39-NG meg az olasz képzés sztem nem vagy - vagy, hanem is - is. Legalábbis én nxilatkozatokból ezt opvastam ki. De a magyar L39 teszt lehet ezt felülírta.
 
  • Tetszik
Reactions: Kim Philby

kelepisti

Well-Known Member
2010. május 5.
3 139
9 259
113

persze ez F/A 259 csak egy koncepció volt de hátha még él a lehetőség mégis csak hogy újra kezdjék a L159 gyártást és ebből a koncepcióból pár elemet átemeljenek.
Nagyon nem igaz, mivel tavaly építettek egy vadíúj L-159-est a cseh légierő számára. Tehát ergo lenne rá esély. Tökéletese igaza van azonban az előttem író kollégának, én is inkább JAS-39C-ből a 12 airframeből építendő gépeket venném meg, (ami a horvátoknal lett volna) de modernizáltan tehát az ASEA lokátoros verziót (nem ua. AESA mint az ERIK-ben van) és nem aero-t. Az E-ből ellentevékenység rendszert, és fegyverintegrációkat stb. A régieket meg modernizálni rá.. Talán ez lenne a legköltségjhatékonyabb és potens légierőnk lenne még itt is, annyit érne mindenképpen mint a román-szlvovák, szerb beszerzések. Ukrajna más tészta ők mennyiségi fölényben vannak.. de a griffek még a Szu-27, mig-27 modernizált változatok ellen is esélyesek lennének Meteorral és AMRAAM-mal..
Az egy hatalmas marhaság, hogy nálunk AERO repülőgép gyártás lenne, mert minek hoznák át?? Ha anno meg tudták oldani több ezer L-39 gyártását, akkor a mostani kapacításuk többszörösét simán tudnák hozni még ilyen leamortizált állapotban is. A Gripen gyártásba belerakni valamit. Persz lehet néhány fedőlapot, vagy vagy kis alkatrészt, de minek, a svédnek minden megvan, 12 gépért ne képzeljünk már nagyobb dolgokat..
 

Szittya

Well-Known Member
2016. szeptember 22.
22 154
36 301
113
Nagyon nem igaz, mivel tavaly építettek egy vadíúj L-159-est a cseh légierő számára. Tehát ergo lenne rá esély. Tökéletese igaza van azonban az előttem író kollégának, én is inkább JAS-39C-ből a 12 airframeből építendő gépeket venném meg, (ami a horvátoknal lett volna) de modernizáltan tehát az ASEA lokátoros verziót (nem ua. AESA mint az ERIK-ben van) és nem aero-t. Az E-ből ellentevékenység rendszert, és fegyverintegrációkat stb. A régieket meg modernizálni rá.. Talán ez lenne a legköltségjhatékonyabb és potens légierőnk lenne még itt is, annyit érne mindenképpen mint a román-szlvovák, szerb beszerzések. Ukrajna más tészta ők mennyiségi fölényben vannak.. de a griffek még a Szu-27, mig-27 modernizált változatok ellen is esélyesek lennének Meteorral és AMRAAM-mal..
Az egy hatalmas marhaság, hogy nálunk AERO repülőgép gyártás lenne, mert minek hoznák át?? Ha anno meg tudták oldani több ezer L-39 gyártását, akkor a mostani kapacításuk többszörösét simán tudnák hozni még ilyen leamortizált állapotban is. A Gripen gyártásba belerakni valamit. Persz lehet néhány fedőlapot, vagy vagy kis alkatrészt, de minek, a svédnek minden megvan, 12 gépért ne képzeljünk már nagyobb dolgokat..
és mi lenne ha a jelenlegi gripen állomány csupán földi csapásmérő fegyverzet integrációt kapna. (modern nagyhatótávólságú fegverek) és konténerek zavaró felderítő... aígy lehetnének meteor/aim 120 hordozók. /csapásmérő / harcbiztosító
egy modernebb század mellett. ami aesa radaros és képes kezelni a régi grifek által hordozott megnövekedett rakétatöbbletet ha szükséges a saját légifegyverzet mellett.
 

Baxee

Active Member
2018. január 8.
64
172
33
Nagyon nem igaz, mivel tavaly építettek egy vadíúj L-159-est a cseh légierő számára. Tehát ergo lenne rá esély. Tökéletese igaza van azonban az előttem író kollégának, én is inkább JAS-39C-ből a 12 airframeből építendő gépeket venném meg, (ami a horvátoknal lett volna) de modernizáltan tehát az ASEA lokátoros verziót (nem ua. AESA mint az ERIK-ben van) és nem aero-t. Az E-ből ellentevékenység rendszert, és fegyverintegrációkat stb. A régieket meg modernizálni rá.. Talán ez lenne a legköltségjhatékonyabb és potens légierőnk lenne még itt is, annyit érne mindenképpen mint a román-szlvovák, szerb beszerzések. Ukrajna más tészta ők mennyiségi fölényben vannak.. de a griffek még a Szu-27, mig-27 modernizált változatok ellen is esélyesek lennének Meteorral és AMRAAM-mal..
Az egy hatalmas marhaság, hogy nálunk AERO repülőgép gyártás lenne, mert minek hoznák át?? Ha anno meg tudták oldani több ezer L-39 gyártását, akkor a mostani kapacításuk többszörösét simán tudnák hozni még ilyen leamortizált állapotban is. A Gripen gyártásba belerakni valamit. Persz lehet néhány fedőlapot, vagy vagy kis alkatrészt, de minek, a svédnek minden megvan, 12 gépért ne képzeljünk már nagyobb dolgokat..
Tökéletesen egyetértek, több gripen és a képzés meg valahol valakivel együtt, mint saját magunk csinálnák! Azért is irtam hogy ha már AERO és ez valamiért nagyon kell, akkor inkább az L159 mint az L39.
 
  • Tetszik
Reactions: Aladeen

SilvioD

Well-Known Member
2018. december 23.
27 540
97 601
113
Nagyon nem igaz, mivel tavaly építettek egy vadíúj L-159-est a cseh légierő számára. Tehát ergo lenne rá esély. Tökéletese igaza van azonban az előttem író kollégának, én is inkább JAS-39C-ből a 12 airframeből építendő gépeket venném meg, (ami a horvátoknal lett volna) de modernizáltan tehát az ASEA lokátoros verziót (nem ua. AESA mint az ERIK-ben van) és nem aero-t. Az E-ből ellentevékenység rendszert, és fegyverintegrációkat stb. A régieket meg modernizálni rá.. Talán ez lenne a legköltségjhatékonyabb és potens légierőnk lenne még itt is, annyit érne mindenképpen mint a román-szlvovák, szerb beszerzések. Ukrajna más tészta ők mennyiségi fölényben vannak.. de a griffek még a Szu-27, mig-27 modernizált változatok ellen is esélyesek lennének Meteorral és AMRAAM-mal..
Az egy hatalmas marhaság, hogy nálunk AERO repülőgép gyártás lenne, mert minek hoznák át?? Ha anno meg tudták oldani több ezer L-39 gyártását, akkor a mostani kapacításuk többszörösét simán tudnák hozni még ilyen leamortizált állapotban is. A Gripen gyártásba belerakni valamit. Persz lehet néhány fedőlapot, vagy vagy kis alkatrészt, de minek, a svédnek minden megvan, 12 gépért ne képzeljünk már nagyobb dolgokat..
A horvátoknál a Saab adta a legkomolyabb hadiipari ellentételezést. 500 új munkahelyet és regionális központot ígért nekik, bármit jelentsen ez. A tender kiértékelésében 4 fő kritérium volt és hadiipar területén verte a Saab ajanlat a Rafalet is.

Nah most nálunk a meglévő 14 Gripen modernizáció az alapcsomag része. Ehhez jön minimum még 1 szazad vadaszgép C, de inkább E lesz a rúnakövek szerint. És a Kelet-Európai fegyverkezési versenyt elnézve ez felülről nyitott.

Több mint valószínű, hogy ebbe a melóba akarják bekapcsolni az AV-t egy hazai telephellyel.
 

Vogon

Well-Known Member
2021. május 13.
3 165
6 699
113
és mi lenne ha a jelenlegi gripen állomány csupán földi csapásmérő fegyverzet integrációt kapna. (modern nagyhatótávólságú fegverek) és konténerek zavaró felderítő... aígy lehetnének meteor/aim 120 hordozók. /csapásmérő / harcbiztosító
egy modernebb század mellett. ami aesa radaros és képes kezelni a régi grifek által hordozott megnövekedett rakétatöbbletet ha szükséges a saját légifegyverzet mellett.

Csak kívülről belekotyogok, de szerintem minden gépnek szüksége van önvédelemre. Ettől persze az a légierő dolga, hogy megtervezze és javaslatokat tegyen, hogy melyik gépre milyen képességek lennének ideálisak. Abba a részbe, hogy melyiket küldenék földi csapásmérésre, nem szólnék bele.

Az AV gyárat meg én sem hoznám haza. Az a cseh nemzeti büszkeség része. És nem utolsó sorban a hadiipar talán legproblémásabb része. Én szívesen meghagyom Prágának, hogy szenvedjenek első sorban ők azzal, hogy oda megrendelést, fejlesztést, miegymást vigyenek. És az 50%-os részarányért cserébe mi csak besegítünk.
 

LMzek 2.0

Well-Known Member
2020. április 4.
7 189
14 416
113
ÉN INKÁBB "RÁFEKÜDNÉK" EGY HAZAI GYÁRTÁSÚ HAJTÓMŰRE, mert az embargózható amcsi hajtóművel --bárhogy is tagadják, mert "széljárásfüggő"-- SOHA NEM FOGJÁK HAGYNI A GAZDASÁGOS GYÁRTÁSI MENNYISÉG ELÉRÉSET USA/EU-s piacvédelmi okok miatt!!!

Így elesünk majd a fizetőképes arab olcsó-gépdrón(verziós) piactól, és a Dél-Afrikaitól is, es ha Afrika kezdene jó lenni, azt is meg fogják fúrni hajtóműn keresztül, a "gumi-paragrafus-Nemzetbiztonsági-Ok"-kal.



A 40-50 éves orosz anyag-/technológiai szintet, amit Szlovákiában 30 éve képesek voltak gyártani is Lotarjev DV-2 néven, na ennek a szintjét politikai akarat esetén 2021-ben, a jelenlegi civil technológiával bőven lehet 1-2 éven belül 5%-kal könnyebb, 5%-kal erősebb, 5%-kal kevesebbet fogyasztó verzióban, embargó veszély nélkül, megfizethető áron itthon gyártani.

Az eltelt 50 év technikai fejlődése ezt lehetővé teszi, a politikai akarat pedig a hozzá való pénzt is most bele tudná tenni!

Embargózható fődarabbal nem lesz életképes semmilyen amcsi piaci érdek árnyálát is zavaró Kelet-Eu-s gép!
...természetesen a szabad piaci verseny szellemében!

Minden ilyen Kelet-Európás hadi-ipari fejlesztés gyártás sarokkövének és gyenge pontjának a kormányváltásokkal 1 ciklus alatt lehetséges --sőt szinte biztos-- külföldi hátterű rombolás valós veszélyét tartom!!!

Amig erre nincs megoldás, addig egy választási balesettel évtizedek munkáját lehet lerombolni!

Ha ezt a szervezeti/szervezési dolgot sikerül megoldani, csak akkor érdemes hazai hadi-iparban gondolkozni!!!
Sajnos! Szerintem! Valós, komoly kockázatú ez kérdés, aminek a megoldásában a Nyugat-Európa-i --több-száz-éves út-- nekünk, és most, már nem járható!!!

Változnak az idők, változnak a jó megoldások.


.
 
  • Tetszik
Reactions: Kim Philby

Azzurro

Well-Known Member
2018. november 25.
2 028
5 471
113
Köszi, hogy kcsit bővebben is kifejtetted. Több volt benne az árnyalat, mert általában a dolgok nem fekete-fehérek.

Alapvetően valószínűleg 2 század vadaszgép pilótaképzését is meg tudnánk oldani hazai kiképzőgépek nélkül. De ezt nem muszáj csak ebből a szempontból megközelíteni. Lehet stratégiai és hadiipari nézőponttal tágítani a kört.

Ha a Zlinek fölé veszünk még kiképzőgépeket, egyrészt kevésbé fogunk függeni pilótaképzésben más országoktól, másrészt a megnövekedett számú vadászpilótát Gripen vagy más vadaszgép helyett tudjuk L39-en jóval olcsóbban reptetni. Tudom a szimulátoroké a jövő, biztos igy van, de a több repült idő tapasztalata is számít. Illetve itthon tudnánk kiválasztani melyik pilóta alkalmas valóban vadászgépre és a legjobbakat küldhetnénk tovább pl. olasz képzésre. (mert az egyértelmű, hogy a teljes képzés itthon csak kompromisszumokkal megvalósítható, nem is cél)

Valószínűleg az L39 jelenlegi korlátozott képességeivel kapcsolatban igazad van. Ezt cseh oldalakon is olvastam, linkeltem is, hogy a magyar tesztelés kihozta a gép hátrányait. Talán javítanának is rajta, de a cash hiányzik hozzá és itt jöhet képbe a magyar befektető. Ha szerencséjük van Afrikába, ide-oda el tudják adni a jelenlegi NG-t és abból is finanszírozhatnak további fejlesztéseket.

Illetve, ahogy már írtam, az AV, kopi Hirtenberger sztori, belépő lehet a hazai katonai repulőgépipar megteremtése felé. Ha ide stratégiailag be akarunk lépni, nincs is nagyon más cég, akire szemet vethetünk...
Szerintem hibás összehasonlítani a Hirtenberger és az AV sztorit, mert a 2 között a világon semmilyen hasonlóság nncsen.
A Hirtenberger Nato-szerte elismert, kitűnő terméket, könnyen eladható aknavetőt és hozzávaló gránokat gyárt, ahol évekre előre le van kötve a gyártósor, sőt még bővítik is a termelést a várpalotai üzemmel. A megszerzése pénzügyi szempontból kitűnő befektetés volt, arról nem beszélve, hogy ez volt a fő szempont, hogy Várpalotára kerülhet a lőpor, gránátgyár.
Na AV pontosan az ellentéte. Európában (sőt az egész Nato-ban) eladhatatlan, felesleges, a hírek szerint jelentős fejlesztésre szoruló terméket gyárt amit jó esetben, néhány darabos mennyiségben esetleg Ázsiban vagy Afrikában lehet eladni, de amely termékmennyiség láthatóan nem biztosítja a rentábilitást. Nagyon jó jel, hogy Tombor (akiket képvisel) valamilyen oknál fogva nem fizette ki a vételárat és ami ettől is pozitívabb, hogy eddig a MH sem rendelt ebből "fantasztikus" NG-ből. Kis szerencsével szépen kihátrálunk az AV üzletből és majd a csehek szépen megmentik a nemzeti repülőgépgyárukat, ez véletlenül sem a mi feladatunk.