A400M Atlas (Airbus)

Német minisztériumi közlemény:
"Einer unserer A400M in Taschkent ist defekt. Eine Ersatzmaschine ist soeben in Kabul gelandet. Außerdem ist bereits ein weiterer A400M mit Ersatzteilen vor Ort eingetroffen. Wir sagen ganz klar: Der Defekt beeinflusst die Evakuierung nicht."

Egy A400M épp Kabulban van, egy meghibásodott, de van a helyszínen egy tartalék.

A németek 229 embert hoztak ki az egyik A400M-en.
 
  • Tetszik
Reactions: Törölt tag
A400M Flares trajectories calculation from a chase aircraft


To view this content we will need your consent to set third party cookies.
For more detailed information, see our cookies page.

To view this content we will need your consent to set third party cookies.
For more detailed information, see our cookies page.
 
Screenshot-20210830-025123.jpg
 
A400M Flares trajectories calculation from a chase aircraft


To view this content we will need your consent to set third party cookies.
For more detailed information, see our cookies page.

To view this content we will need your consent to set third party cookies.
For more detailed information, see our cookies page.
Nnna megnyugodtam, tudja ez küldeni úgy is, mint egy igazi repülő.
A második videón szórja is, mint hülyegyerek a lisztet. :D
 
To view this content we will need your consent to set third party cookies.
For more detailed information, see our cookies page.
Igen ezt már más fórumon is olvastam bennfentestől, hogy lenne még honnan találni pár tonnát, amivel növelhetnék a gép kapacitását.
És abban is biztos vagyok, hogy végül az angolok és a németek is meg fogják venni a az opcióban tartott 3 és 7db gépüket. Továbbá lesznek még megrendelések, ahogy elkezdenek faragni a gép árából. Mert meg fognak csinálni egy olcsóbb verziót is, abban biztos vagyok.
 
To view this content we will need your consent to set third party cookies.
For more detailed information, see our cookies page.
Érdemes beleolvasnia kommentekbe is a tweet alatt.

RAF_Shepherd: UK Serviceability currently below 30%
PosiTroll: Germany's A400M fleet is currently (early 2021) at 44% availability and improving steadily. Also decided 2020 to spend 255 million to bring 45 of 53 to tactical level and add reinforced floors / ramp.
Utóbbi viszont biztatóan hangzik.
 
  • Tetszik
Reactions: kamm
Érdemes beleolvasnia kommentekbe is a tweet alatt.

RAF_Shepherd: UK Serviceability currently below 30%
PosiTroll: Germany's A400M fleet is currently (early 2021) at 44% availability and improving steadily.
Ehhez tudnunk kellene a criteria listat... a nemeteknel peldaul koztudmasuan valami 10-12,000 (!) altiszt/tiszt hianyzik, foleg pl maintenance teruletekrol (gondolom, a hagyomanyosan vilagelso nemet autoipar ill. gepipar joval tobbet fizet), emiatt volt botranyos az egesz legiflottajuk rendelkezesre allasa, mert szimplan nem volt ember regular maintenancere sem.

Also decided 2020 to spend 255 million to bring 45 of 53 to tactical level and add reinforced floors / ramp.
Utóbbi viszont biztatóan hangzik.

Hat, ez praktikusan szerintem csak egy szinttel magasabb STANAG vedelmet jelent, nem tobbet. :)
 
  • Tetszik
Reactions: tacticool
Mindenesetre mostmár egy potenciális KC-390 vevővel kevesebb van...
:rolleyes:
Szerintem ez a "potencial" rajtad kivul senkiben fel sem merult, legalabbis a brazilokban biztos nem ti. a kazahkoknak 8 (!) C-295-osuk van mar most is, nem veletlenul az Atlas uzlet reszekent egy regios C-295 maintenance centert is kapnak.
 
Ha utánaolvasnál láthatnád, hogy a "faragáshoz" mit kéne elhagyni, mert annak idején a hajtóművek fejlesztése és gyártása emelte egekbe a költségeket...
Ha utánaolvasnál, akkor tudnád, hogy az Airbus tudná már olcsóbban gyártani a gépet, de akkor az összes eddig leszállított gép miatt visszatérítést követelhetnének a fejlesztő országok, miközben plusz költségei voltak a hajtóművek alkatrészcseréje miatt.