A400M Atlas (Airbus)

  • Ha nem vagy kibékülve az alapértelmezettnek beállított sötét sablonnal, akkor a korábbi ígéretnek megfelelően bármikor átválthatsz a korábbi világos színekkel dolgozó kinézetre.

    Ehhez görgess a lap aljára és a baloldalon keresd a HTKA Dark feliratú gombot. Kattints rá, majd a megnyíló ablakban válaszd a HTKA Light lehetőséget. Választásod a böngésződ elmenti cookie-ba, így amikor legközelebb érkezel ezt a műveletsort nem kell megismételned.
  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján házirendet kapott a topic.

    Ezen témában - a fórumon rendhagyó módon - az oldal üzemeltetője saját álláspontja, meggyőződése alapján nem enged bizonyos véleményeket, mivel meglátása szerint az káros a járványhelyzet enyhítését célzó törekvésekre.

    Kérünk, hogy a vírus veszélyességét kétségbe vonó, oltásellenes véleményed más platformon fejtsd ki. Nálunk ennek nincs helye. Az ilyen hozzászólásokért 1 alkalommal figyelmeztetés jár, majd folytatása esetén a témáról letiltás. Arra is kérünk, hogy a fórum más témáiba ne vigyétek át, mert azért viszont már a fórum egészéről letiltás járhat hosszabb-rövidebb időre.

  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján frissített házirendet kapott a topic.

    --- VÁLTOZÁS A MODERÁLÁSBAN ---

    A források, hírek preferáltak. Azoknak, akik veszik a fáradságot és összegyűjtik ezeket a főként harcokkal, a háború jelenlegi állásával és haditechnika szempontjából érdekes híreket, (mindegy milyen oldali) forrásokkal alátámasztják és bonuszként legalább a címet egy google fordítóba berakják, azoknak ismételten köszönjük az áldozatos munkáját és további kitartást kívánunk nekik!

    Ami nem a topik témájába vág vagy akár csak erősebb hangnemben is kerül megfogalmazásra, az valamilyen formában szankcionálva lesz

    Minden olyan hozzászólásért ami nem hír, vagy szorosan a konfliktushoz kapcsolódó vélemény / elemzés azért instant 3 nap topic letiltás jár. Aki pedig ezzel trükközne és folytatná másik topicban annak 2 hónap fórum ban a jussa.

    Az új szabályzat teljes szövege itt olvasható el.

  • Az elmúlt évek tapasztalatai alapján, és a kialakult helyzet kapcsán szeretnénk elkerülni a (többek között az ukrán topikban is tapasztalható) információs zajt, amit részben a hazai sajtóorgánumok hozzá nem értő cikkei által okozott visszhang gerjeszt. Mivel kizárható, hogy a hazai sajtó, vagy mainstream szakértők többletinformációval rendelkezzenek a fórumhoz képest a Wagner katonai magánvállalat oroszországi műveletével kapcsolatban, így kiegészítő szabály lép érvénybe a topik színvonalának megőrzése, javítása érdekében:

    • a magyar orgánumok, közösségi média oldalak, egyéb felületek hírei és elemzései (beleértve az utóbbi időkben elhíresült szakértőket is) nem támogatottak, kérjük kerülésüket.
    • a külföldi fősodratú elemzések, hírek közül az új információt nem hordozók szintén kerülendők

    Ezen tartalmak az oldal tulajdonosának és moderátorainak belátása szerint egyéb szabálysértés hiányában is törölhetők, a törlés minden esetben (az erőforrások megőrzése érdekében) külön indoklás nélkül történik.

    Preferáltak az elsődleges és másodlagos források, pl. a résztvevő felekhez köthető Telegram chat-ek, illetve az ezeket közvetlenül szemléző szakmai felületek, felhasználók.

Terminator

Well-Known Member
Szerkesztőségi tag
2010. április 19.
38 215
73 901
113
Német minisztériumi közlemény:
"Einer unserer A400M in Taschkent ist defekt. Eine Ersatzmaschine ist soeben in Kabul gelandet. Außerdem ist bereits ein weiterer A400M mit Ersatzteilen vor Ort eingetroffen. Wir sagen ganz klar: Der Defekt beeinflusst die Evakuierung nicht."

Egy A400M épp Kabulban van, egy meghibásodott, de van a helyszínen egy tartalék.

A németek 229 embert hoztak ki az egyik A400M-en.
 
  • Tetszik
Reactions: pöcshuszár
K

kamm

Guest
Screenshot-20210830-025123.jpg
 

vilmoci

Well-Known Member
2010. április 24.
1 699
3 939
113

pöcshuszár

Well-Known Member
2019. március 21.
23 518
46 486
113
Igen ezt már más fórumon is olvastam bennfentestől, hogy lenne még honnan találni pár tonnát, amivel növelhetnék a gép kapacitását.
És abban is biztos vagyok, hogy végül az angolok és a németek is meg fogják venni a az opcióban tartott 3 és 7db gépüket. Továbbá lesznek még megrendelések, ahogy elkezdenek faragni a gép árából. Mert meg fognak csinálni egy olcsóbb verziót is, abban biztos vagyok.
 

tacticool

Well-Known Member
2015. január 12.
1 221
3 565
113
  • Tetszik
Reactions: kamm
K

kamm

Guest
Érdemes beleolvasnia kommentekbe is a tweet alatt.

RAF_Shepherd: UK Serviceability currently below 30%
PosiTroll: Germany's A400M fleet is currently (early 2021) at 44% availability and improving steadily.
Ehhez tudnunk kellene a criteria listat... a nemeteknel peldaul koztudmasuan valami 10-12,000 (!) altiszt/tiszt hianyzik, foleg pl maintenance teruletekrol (gondolom, a hagyomanyosan vilagelso nemet autoipar ill. gepipar joval tobbet fizet), emiatt volt botranyos az egesz legiflottajuk rendelkezesre allasa, mert szimplan nem volt ember regular maintenancere sem.

Also decided 2020 to spend 255 million to bring 45 of 53 to tactical level and add reinforced floors / ramp.
Utóbbi viszont biztatóan hangzik.

Hat, ez praktikusan szerintem csak egy szinttel magasabb STANAG vedelmet jelent, nem tobbet. :)
 
  • Tetszik
Reactions: tacticool
K

kamm

Guest
Mindenesetre mostmár egy potenciális KC-390 vevővel kevesebb van...
:rolleyes:
Szerintem ez a "potencial" rajtad kivul senkiben fel sem merult, legalabbis a brazilokban biztos nem ti. a kazahkoknak 8 (!) C-295-osuk van mar most is, nem veletlenul az Atlas uzlet reszekent egy regios C-295 maintenance centert is kapnak.
 

pöcshuszár

Well-Known Member
2019. március 21.
23 518
46 486
113
Ha utánaolvasnál láthatnád, hogy a "faragáshoz" mit kéne elhagyni, mert annak idején a hajtóművek fejlesztése és gyártása emelte egekbe a költségeket...
Ha utánaolvasnál, akkor tudnád, hogy az Airbus tudná már olcsóbban gyártani a gépet, de akkor az összes eddig leszállított gép miatt visszatérítést követelhetnének a fejlesztő országok, miközben plusz költségei voltak a hajtóművek alkatrészcseréje miatt.