A400M Atlas (Airbus)

Ha utánaolvasnál, akkor tudnád, hogy az Airbus tudná már olcsóbban gyártani a gépet, de akkor az összes eddig leszállított gép miatt visszatérítést követelhetnének a fejlesztő országok, miközben plusz költségei voltak a hajtóművek alkatrészcseréje miatt.
Sajnos nem látunk a jövőbe, de a vírussal telt 2 "szűk esztendő" megmutatta, hogy a fejlesztők és a gyártó talán túl sok pénzt tolt az A400M-be - melyből 2 kósza kazah fecske már biztosan nem tud nyarat csinálni...
 
Sajnos nem látunk a jövőbe, de a vírussal telt 2 "szűk esztendő" megmutatta, hogy a fejlesztők és a gyártó talán túl sok pénzt tolt az A400M-be - melyből 2 kósza kazah fecske már biztosan nem tud nyarat csinálni...
Nem te voltál az, aki azt mondta, hogy a kutyának sem kell az A400-s ?:-) Most hogy a Kazahok rendeltek két A400-t hírtelen eljutottunk a két kósza fecske nem csinál nyarat kijelentéshez:-)...
 
Igen ezt már más fórumon is olvastam bennfentestől, hogy lenne még honnan találni pár tonnát, amivel növelhetnék a gép kapacitását.
És abban is biztos vagyok, hogy végül az angolok és a németek is meg fogják venni a az opcióban tartott 3 és 7db gépüket. Továbbá lesznek még megrendelések, ahogy elkezdenek faragni a gép árából. Mert meg fognak csinálni egy olcsóbb verziót is, abban biztos vagyok.
Az olcsobbat nem tudom, de azt anno szamolgattuk itt valahol, hogy a hajtóművekben bőven lenne még tartalék 40 tonna fölé is, nem?
 
  • Vicces
Reactions: formosa1
Elhihetetlenul jó full video egy teljes refueling feladatrol, valami 20 kamerat hasznaltak, bemutatva mindent, kezdve mar az eligazitasnal, cockpit stb view a preflight check, inditas, felszallas, stb:

To view this content we will need your consent to set third party cookies.
For more detailed information, see our cookies page.
 
Elhihetetlenul jó full video egy teljes refueling feladatrol, valami 20 kamerat hasznaltak, bemutatva mindent, kezdve mar az eligazitasnal, cockpit stb view a preflight check, inditas, felszallas, stb:

To view this content we will need your consent to set third party cookies.
For more detailed information, see our cookies page.

FArQyM4XoAADg3a
 
Csak hogy mindenki kepben legyen:


Szoval kb egyfelet hasznal egyelore a NATO errefele, szinte biztos, hogy a mienken is ez lesz (pl mar a Diehl-fele tovabbi fejlesztesekkel, a linkelt Elbit-Diehl DIRCM Atlas-hir 2016-os.)

5 évvel a bejelentés után milyen konkrét dolgok valósultak meg eddig ebből?

Gondolom, minden?

A közös tankerflotta A330 MRTT-ken van J-MUSIC DIRCM, de német A400M-re valamiért nem emlékszem. Van róla fotód?
 
A közös tankerflotta A330 MRTT-ken van J-MUSIC DIRCM, de német A400M-re valamiért nem emlékszem. Van róla fotód?

Találtam egy új hírt ezzel kapcsolatban...

Turkish Aerospace integrated a new system aerostructure parts to A400M

Turkish Aerospace has achieved a new ability to aerostructure field by A400M programme with the integration of “Directional Infrared Counter Measures” (DIRCM) system aerostructure parts for the first time to the MSN 105 tail number of A400M.
 
Két Airbus A400M MRTT (Multi-Role Tanker and Transport) repülőgépet rendelt az indonéz védelmi minisztérium, valamint szándéknyilatkozatot írtak alá további négy A400M repülőgép jövőbeli beszerzéséről is.
https://www.joint-forces.com/.../48346-indonesian-mod...
Jó hír az Aibusnak, rossz hír az Embraernek...

Az Indonézeknek jelenleg 24 db C-130 gépe van, plusz készül 5 db C-130J
A meglévő flottájuk:
6 db - C-130B
1 db - KC-130B
11 db - C-130H
6 db - C-130H-30
a C-130H kat felújítják

amúgy, el kell ismerni, @Wilson nak lett igaza (de ne bízd el magad..:))
https://forum.htka.hu/threads/airbus-a400m-atlas.265/page-71#post-690140
 
Increasing availability key to future A400M sales, Airbus official

"...Airbus needs to improve the availability of its A400M Atlas if it is to build on the transport aircraft's recent export successes, a senior company official said on 30 November.

Speaking at the virtual Airbus Trade Media Briefing (TMB) 2021, Michael Schoellhorn, the CEO of the Airbus Defence and Space division, said that poor availability remains an issue for the A400M, but that the issue is being addressed as the company looks to build on the first two export contracts for 15 years that it secured during recent months.

There is still something to be done and improved around availability – we are very aware of that, and I have made this a part of my time every day to look at that,” Schoellhorn told Janes and other defence media. “It is extremely important that we win the trust of our customers every day by [increased] availability, and it is part of the capability of the aircraft that we provide. I was a military aviator myself. I know what it feels like when a mission cannot be conducted because the aircraft is not ready.

As Schoellhorn explained, the availability of the A400M is being adversely impacted by the capability upgrades that are being retrofitted across the international fleet, while some operators have struggled to finance such a large and complex capability. “I think these are two factors that play a crucial role,” he said
..."

Ezek szerint még mindig van mit csiszolgatni s gépen...;)
...és jó vastag pénztárca kell hozzá...
 
  • Tetszik
Reactions: formosa1
Ajánlgatni lehet, de a legatyásodott országoknak inkább pénzre lenne szükségük. - Az Embraernél ugyanis már tele van a padlás a gépet venni nem tudó dél-amerikai országok szándéknyilatkozataival... :(:(:(
Kokainnal is lehet fizetni nyugaton úgy is nagy ra a kereslet. Legfeljebb barteleznek.