A400M Atlas (Airbus)

  • Ha nem vagy kibékülve az alapértelmezettnek beállított sötét sablonnal, akkor a korábbi ígéretnek megfelelően bármikor átválthatsz a korábbi világos színekkel dolgozó kinézetre.

    Ehhez görgess a lap aljára és a baloldalon keresd a HTKA Dark feliratú gombot. Kattints rá, majd a megnyíló ablakban válaszd a HTKA Light lehetőséget. Választásod a böngésződ elmenti cookie-ba, így amikor legközelebb érkezel ezt a műveletsort nem kell megismételned.
  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján házirendet kapott a topic.

    Ezen témában - a fórumon rendhagyó módon - az oldal üzemeltetője saját álláspontja, meggyőződése alapján nem enged bizonyos véleményeket, mivel meglátása szerint az káros a járványhelyzet enyhítését célzó törekvésekre.

    Kérünk, hogy a vírus veszélyességét kétségbe vonó, oltásellenes véleményed más platformon fejtsd ki. Nálunk ennek nincs helye. Az ilyen hozzászólásokért 1 alkalommal figyelmeztetés jár, majd folytatása esetén a témáról letiltás. Arra is kérünk, hogy a fórum más témáiba ne vigyétek át, mert azért viszont már a fórum egészéről letiltás járhat hosszabb-rövidebb időre.

  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján frissített házirendet kapott a topic.

    --- VÁLTOZÁS A MODERÁLÁSBAN ---

    A források, hírek preferáltak. Azoknak, akik veszik a fáradságot és összegyűjtik ezeket a főként harcokkal, a háború jelenlegi állásával és haditechnika szempontjából érdekes híreket, (mindegy milyen oldali) forrásokkal alátámasztják és bonuszként legalább a címet egy google fordítóba berakják, azoknak ismételten köszönjük az áldozatos munkáját és további kitartást kívánunk nekik!

    Ami nem a topik témájába vág vagy akár csak erősebb hangnemben is kerül megfogalmazásra, az valamilyen formában szankcionálva lesz

    Minden olyan hozzászólásért ami nem hír, vagy szorosan a konfliktushoz kapcsolódó vélemény / elemzés azért instant 3 nap topic letiltás jár. Aki pedig ezzel trükközne és folytatná másik topicban annak 2 hónap fórum ban a jussa.

    Az új szabályzat teljes szövege itt olvasható el.

M

molnibalage

Guest
Errol van szo, egy igazi fradi leves a kepessegek listaja, ezert nem visz el 50 tonnat.
Ez itt ugyan uresen van, viszont hiaba lattam 10x mar, meg mindig impressziv, milyen roviden landol, aarmennyi is ( kb 7 masodperc touchdowntol):
1:13-nál és földet és 1:25-nél áll meg. Ez barátok között is 12 sec.

Kb. 13 sec alatt áll meg a C-17 úgy, hogy a gázsugár fordítót elég későn kapcsolták be...
0:59 és 1:00 között ér le a futó és 1:13-nál már kismértékben tolat. Csak ez "picit" nehezebb gép...
 
  • Tetszik
Reactions: fishbed and arcas

borisz

Well-Known Member
2012. május 25.
8 835
12 553
113
És azt is tudod, hogy miért? o_O

Igen. Mert horror az üzembentartása.
ahogy egy olyan baromságnak is, hogy kétféle hajtúművel repül egy kisszériás teherszállító.

Nincs C?
csakhát tudod a C-vel nem lehet ezt megcsinálni.

Nincs más, csak F-35, ne játszd a hülyét.

Nyilván te meg a fotelből megmondod a tutit! :rolleyes:

Nem fotelből írok. ;)
A B a Marines hülyesége miatt van. Először az angolok C-t akartak, aztán jött a kabaré. Más már leírta.
 
W

Wilson

Guest
Szerintem pontosan értjük mindketten miről van szó.
Beszerzési keret = €2 milliárd = 5 db gép
Nem tudom hogy ezt hány féle kép lehet még magyarázni?

Hivatalos szerződés v.színűleg pont emiatt nincs.


Ebben egyetértünk.
Ha ők is ilyen árazást kaptak akkor a azaz az $1,4 milliárd amit az 5 nagyon jól felszerelt C-130-ért fizetnek nagyon versenyképes árnak tűnik

Nah akkor fussunk neki még egyszer te egy 2017-s 2 milliárd dolláros indonéz beszerzési keret alapján,vontál le az árra vonatkozó következtetést úgy,hogy egy homályos utaláson kívűl (5 gépből 3db-t talán Indonéziában gyártanának le) semmit sem lehet tudni,hogy mit is tartalmaz ez a keret,ennyi információból azt a következtetést levonni,hogy a gép horror drága nagy bátorságra vall az meg,hogy ezt levetíted egy esetleges magyar beszerzésre már elnézést a kifejezésért számomra megmosolyogtató.Miért nem a maláj gép beszerzési áraiból indulsz ki, ha már mindenképpen pálcát akarsz törni az A400-s horror ára felett,az egy kézzel fogható hivatalos adat.
Azzal a kijelentéssel sem tudok mit kezdeni,hogy emiatt a keretösszeg miatt nincs még konkrétum az A400-s beszerzésével kapcsolatban,a késlekedésnek számtalan más oka is lehet.Felsorolok párat gazdasági
(per pillanat nincs rá zsé),bürokratikus (arrafelé ez teljesen megszokott jelenség),politikai(belpolitikai,illetve a Nagy tesó nyomás gyakorlása vegyenek inkább Herkyt).
Az Új-zélandi C-130-s beszerzésnél az amcsik nagyon komoly nyomást gyakoroltak az Új-zélandi kormányra, plussz mivel már elég régóta üzemeltetik a típust, gyakorlatilag az infrastruktúra adott,így aztán kézenfekvő volt,hogy a C-130-t választották miután úgy ítélték meg,hogy számukra nem kell több a C-130-s képességeinél.
 

zulu

Well-Known Member
2012. március 8.
663
1 013
93
1:13-nál és földet és 1:25-nél áll meg. Ez barátok között is 12 sec.

Kb. 13 sec alatt áll meg a C-17 úgy, hogy a gázsugár fordítót elég későn kapcsolták be...
0:59 és 1:00 között ér le a futó és 1:13-nál már kismértékben tolat. Csak ez "picit" nehezebb gép...
Mondjuk, az is érdekes, hogy mekkora távolságot tesznek meg ez alatt az idő alatt.
 

pöcshuszár

Well-Known Member
2019. március 21.
23 812
47 111
113
Nyilván hozzá kell tenni, hogy a géppel valóban igazán hatásos bemutatókat tudnak repülni. Azt is el kell ismerni, hogy ezek a nagy légcsavarok még így is komoly vonóerőt adnak. Ahogy azt is, hogy elviekben, a gépet túlságosan elnehezítő extra rendszerek kiépítésével lehetne javítani a felszállótömegre eső kapacitás arányát.
Sőt, még azt is el kell ismerni, hogyha erre a gépre, így ahogy van, be tudnának húzni egy kb 2-300 darabos valós megrendelést, már javulna az ár/érték aránya, ami később jótékonyan hatna a típus későbbi életciklusára is.
Ez nem vitás.
A kérdés csak az, hogy ez a kedvező helyzet mikor áll elő, illetve eljön-e egyátalán.
Mihelyst az EU - és főleg a németek - abbahagyja a saját iparuk a gáncsolását. Szaud-Arábia, Indonézia. Ez per pillanat - 20 gép megrendelésének halasztása vagy veszélyeztetése, csak a különböző politikai export korlátozások miatt.
Mondjuk arra is kíváncsi lennék, hogy mi lenne, ha az EU is hozna olyan korlátozást, mint az amerikaiak, hogy a "behozott" gépeknek minimum 50%-át kell az EU-n belül gyártani, ellenkező esetben komoly vámok. Vajon a rohadt drága C-130-asból mennyi menne el, ha még rátolnának mondjuk 10-15-20% vámot?:rolleyes:
 
W

Wilson

Guest

El kell,hogy szomorítsalak semmi köze hozzá, Indonézia kb egy tucat C-130-t üzemeltetett van közöttük az ausztrál légierőtől vásárolt 9 használt gép is a beszerzendő 5 C-130 J részben ezeket váltja le, illetve szervesen illeszkedik az indonéz légierő azon törekvéseihez,hogy új gépekkel cserélje a jelenleg igen csak koros C-130-s flottáját.Ettől függetlenül Indonézia szeretne venni A400-t csak a darabszám a kérdés illetve,hogy meg tudnak-e egyezni az Airbussal.

https://www.defensenews.com/air/201...-to-buy-c-130j-super-hercules-ch-47-chinooks/
 
M

molnibalage

Guest
Nyilván az 5 C-130J ki tudja váltani az 5db A400M-et! AHAHAHA.
A röpképességi mutatókat nézve a tonna*km szállítás, ha nincs 20 tonna feletti rakomány, akkor perpill ladába nem rúg az A400.
Mert szegény gépek simán nem szállnak fel 10 alkalomból 5-6-szor, mert nem hadrafoghatóak...

C-17-tel összevetve meg tényleg elfog a röhögés. 80% feletti MC rate.
C-130J "csak" 75% feletti.

rates.png


Fel nem fogom, hogy egyesek jelen állapotában és műszaki paramétereit nézve miért vannak oda és vissza ettől az isten csapása Frankeinstein gépért, amit az alapoktól kezdve olyan igazi tipikus összeurópai baromkodást űzve jól sikerült elbaszni.

A gép egyes paraméterei alig karcolgatják az első szériás C-141-ét. Tessék, meg lehet nézni.
http://www.alternatewars.com/SAC/Lockheed_GL_207-45_SAC_-_27_January_1961_(Orionblamblam).pdf
 

pöcshuszár

Well-Known Member
2019. március 21.
23 812
47 111
113
Nah akkor fussunk neki még egyszer te egy 2017-s 2 milliárd dolláros indonéz beszerzési keret alapján,vontál le az árra vonatkozó következtetést úgy,hogy egy homályos utaláson kívűl (5 gépből 3db-t talán Indonéziában gyártanának le) semmit sem lehet tudni,hogy mit is tartalmaz ez a keret,ennyi információból azt a következtetést levonni,hogy a gép horror drága nagy bátorságra vall az meg,hogy ezt levetíted egy esetleges magyar beszerzésre már elnézést a kifejezésért számomra megmosolyogtató.Miért nem a maláj gép beszerzési áraiból indulsz ki, ha már mindenképpen pálcát akarsz törni az A400-s horror ára felett,az egy kézzel fogható hivatalos adat.
Azzal a kijelentéssel sem tudok mit kezdeni,hogy emiatt a keretösszeg miatt nincs még konkrétum az A400-s beszerzésével kapcsolatban,a késlekedésnek számtalan más oka is lehet.Felsorolok párat gazdasági
(per pillanat nincs rá zsé),bürokratikus (arrafelé ez teljesen megszokott jelenség),politikai(belpolitikai,illetve a Nagy tesó nyomás gyakorlása vegyenek inkább Herkyt).
Az Új-zélandi C-130-s beszerzésnél az amcsik nagyon komoly nyomást gyakoroltak az Új-zélandi kormányra, plussz mivel már elég régóta üzemeltetik a típust, gyakorlatilag az infrastruktúra adott,így aztán kézenfekvő volt,hogy a C-130-t választották miután úgy ítélték meg,hogy számukra nem kell több a C-130-s képességeinél.
Arról nem is beszélve, hogy elvileg Új-Zéland kétfelé választotta a beszerzést.
Illetve van egy olyan kellemetlen probléma, hogy a C-130J-k esetében van no wayback point az antarktiszi repülések során. Az A400M-mel, meg nem lenne...
Aztán győzött a fenyegetés. :confused:
 
  • Tetszik
Reactions: Wilson
K

kamm

Guest
A röpképességi mutatókat nézve a tonna*km szállítás, ha nincs 20 tonna feletti rakomány, akkor perpill ladába nem rúg az A400.
Mert szegény gépek simán nem szállnak fel 10 alkalomból 5-6-szor, mert nem hadrafoghatóak...

C-17-tel összevetve meg tényleg elfog a röhögés. 80% feletti MC rate.
C-130J "csak" 75% feletti.

rates.png


Fel nem fogom, hogy egyesek jelen állapotában és műszaki paramétereit nézve miért vannak oda és vissza ettől az isten csapása Frankeinstein gépért, amit az alapoktól kezdve olyan igazi tipikus összeurópai baromkodást űzve jól sikerült elbaszni.

A gép egyes paraméterei alig karcolgatják az első szériás C-141-ét. Tessék, meg lehet nézni.
http://www.alternatewars.com/SAC/Lockheed_GL_207-45_SAC_-_27_January_1961_(Orionblamblam).pdf

Az a legszomorubb az ilyen gyűlölködő, orbakolo kommentekben, hogy még azt sem képes elolvasni, amit már az előző oldalon kiveseztunk, csak a saját maga fogalmatlan ertelmezeset nyomja, mint suket a csengot, csak eppen ordenáré, faragatlan stilusban (a minden szinvonal alatti hazudozasra mar ki sem terek, mar az elozo oldalon ki lett listazva, hogy teljesen normális, 30-40% kihasznaltsaggal repuli oket minden nemzet, kiveve az osszeomlas szelen tantorgo nemeteket.)
 
T

Törölt tag 1586

Guest
El kell,hogy szomorítsalak semmi köze hozzá, Indonézia kb egy tucat C-130-t üzemeltetett van közöttük az ausztrál légierőtől vásárolt 9 használt gép is a beszerzendő 5 C-130 J részben ezeket váltja le, illetve szervesen illeszkedik az indonéz légierő azon törekvéseihez,hogy új gépekkel cserélje a jelenleg igen csak koros C-130-s flottáját.Ettől függetlenül Indonézia szeretne venni A400-t csak a darabszám a kérdés illetve,hogy meg tudnak-e egyezni az Airbussal.
https://www.defensenews.com/air/201...-to-buy-c-130j-super-hercules-ch-47-chinooks/
Köszönöm a linket, de abban még említés szintjén sincs amit állítasz, vagyis hogy a C-130 ok MELLETT A400-ast IS szetetnének még venni...o_O
Annyi van benne hogy Indonézia a koros C-130 flottáját új C-130J-kel váltja.

Amit viszont én linkeltem forrást abban konkrétan benne van hogy a kiválasztás során mérlegelték az A400-ast is meg az Antonov gépét is és vègül a C130-ast választották.
"...In particular, referring to the issue of updating the fleet of military transport aircraft, he noted that the most likely candidate for the purchase is the American C-130J "Super Hercules". The aircraft of the state enterprise “Antonov” and Airbus were also considered..."
 
W

Wilson

Guest
Köszönöm a linket, de abban még említés szintjén sincs amit állítasz, vagyis hogy a C-130 ok MELLETT A400-ast IS szetetnének még venni...o_O
Annyi van benne hogy Indonézia a koros C-130 flottáját új C-130J-kel váltja.

Amit viszont én linkeltem forrást abban konkrétan benne van hogy a kiválasztás során mérlegelték az A400-ast is meg az Antonov gépét is és vègül a C130-ast választották.
"...In particular, referring to the issue of updating the fleet of military transport aircraft, he noted that the most likely candidate for the purchase is the American C-130J "Super Hercules". The aircraft of the state enterprise “Antonov” and Airbus were also considered..."

Ezt a linket azért raktam be,hogy lásd az 5 db C-130-s rendelés a meglévő C-130-s flotta felújításának része és nem az A400-k helyett vették őket.Arról,hogy az indonézek még mindig venni akarnak A400-t egy 2019.november végi cikk számol be amit a tegnap be is linkeltem ide.De a kedvedért ide is beteszem:)

https://m.medcom.id/internasional/asia/ObzAy9eN-indonesia-tertarik-beli-pesawat-angkut-airbus-a400m
 

migfun

Well-Known Member
2013. május 28.
2 290
4 767
113
Az a legszomorubb az ilyen gyűlölködő, orbakolo kommentekben, hogy még azt sem képes elolvasni, amit már az előző oldalon kiveseztunk, csak a saját maga fogalmatlan ertelmezeset nyomja, mint suket a csengot, csak eppen ordenáré, faragatlan stilusban (a minden szinvonal alatti hazudozasra mar ki sem terek, mar az elozo oldalon ki lett listazva, hogy teljesen normális, 30-40% kihasznaltsaggal repuli oket minden nemzet, kiveve az osszeomlas szelen tantorgo nemeteket.)
Szerintem sermmi gyűlölködő nincs abban, ha Te leírod, hogy normális 30-40%-os kihasználtsággal használják a gépeket, más meg berak egy hivatalos forrást arról, hogy a másik gép 76-83%-os rendelkezésre állást produkál az üzemeltetőnél.
Elgondolkodtató számok, még akkor is, ha nem akarunk amerikai technikát venni.
A 30-40% egyébként 3 gépből 1 repképeset jelent. Azt most is produkáljuk az ősöreg An-26-al.
 
T

Törölt tag 1586

Guest
Ezt a linket azért raktam be,hogy lásd az 5 db C-130-s rendelés a meglévő C-130-s flotta felújításának része és nem az A400-k helyett vették őket.Arról,hogy az indonézek még mindig venni akarnak A400-t...
Na majd meglátjuk...:)
Kíváncsian várom a fejleményeket:rolleyes:
 

pöcshuszár

Well-Known Member
2019. március 21.
23 812
47 111
113
Szerintem sermmi gyűlölködő nincs abban, ha Te leírod, hogy normális 30-40%-os kihasználtsággal használják a gépeket, más meg berak egy hivatalos forrást arról, hogy a másik gép 76-83%-os rendelkezésre állást produkál az üzemeltetőnél.
Elgondolkodtató számok, még akkor is, ha nem akarunk amerikai technikát venni.
A 30-40% egyébként 3 gépből 1 repképeset jelent. Azt most is produkáljuk az ősöreg An-26-al.
Srácok tényleg dedó van?
Keverjük a kihasználtságot a rendelkezésre állással???o_O
Múltkor raktam be, hogy az angoloknál arányaiban picivel több c-130-as van (2019 dec. 1. adat) a sustainment fleetben, mint A400M.
 
  • Tetszik
Reactions: LMzek 2.0
W

Wilson

Guest
Na majd meglátjuk...:)
Kíváncsian várom a fejleményeket:rolleyes:

Én is:) ha vannak olyan országok amelyek számára ideális az A400, azon országok egyike Indonézia.Baromi sok sziget 18000 db ebből 6000 lakott, az ország keleti részét szinte csak légi úton lehet elérni rossz minőségű rövid repülőtereken,ehez jön még,hogy sajnos természeti katasztrófákkal is bőven el vannak látva.
 
  • Tetszik
Reactions: LMzek 2.0
M

molnibalage

Guest
Srácok tényleg dedó van?
Keverjük a kihasználtságot a rendelkezésre állással???o_O
Múltkor raktam be, hogy az angoloknál arányaiban picivel több c-130-as van (2019 dec. 1. adat) a sustainment fleetben, mint A400M.
A flottákat kb. egyenletesen szokták terhelni, mert így a gépek leszállításának ütemében jön a D check. Nos, a beposzolt adatok szerint a gépek egy komoly része EGYÁLTALÁN nem repült. Nem alacsony kihasználás. Fel sem szállt.

Ez sikerül végre interpretálni...?
 
  • Tetszik
Reactions: Ocses and formosa1

Terminator

Well-Known Member
Szerkesztőségi tag
2010. április 19.
42 826
82 335
113
Múltkor raktam be, hogy az angoloknál arányaiban picivel több c-130-as van (2019 dec. 1. adat) a sustainment fleetben, mint A400M.

Az angoloknál az elmúlt 1 hónapban repült

- A400M: 11 a 20-ből (55%)
- C130: 12 a 14-ből (85%)

"14 aircraft in service as of January 2020"