A400M Atlas (Airbus)

  • Ha nem vagy kibékülve az alapértelmezettnek beállított sötét sablonnal, akkor a korábbi ígéretnek megfelelően bármikor átválthatsz a korábbi világos színekkel dolgozó kinézetre.

    Ehhez görgess a lap aljára és a baloldalon keresd a HTKA Dark feliratú gombot. Kattints rá, majd a megnyíló ablakban válaszd a HTKA Light lehetőséget. Választásod a böngésződ elmenti cookie-ba, így amikor legközelebb érkezel ezt a műveletsort nem kell megismételned.
  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján házirendet kapott a topic.

    Ezen témában - a fórumon rendhagyó módon - az oldal üzemeltetője saját álláspontja, meggyőződése alapján nem enged bizonyos véleményeket, mivel meglátása szerint az káros a járványhelyzet enyhítését célzó törekvésekre.

    Kérünk, hogy a vírus veszélyességét kétségbe vonó, oltásellenes véleményed más platformon fejtsd ki. Nálunk ennek nincs helye. Az ilyen hozzászólásokért 1 alkalommal figyelmeztetés jár, majd folytatása esetén a témáról letiltás. Arra is kérünk, hogy a fórum más témáiba ne vigyétek át, mert azért viszont már a fórum egészéről letiltás járhat hosszabb-rövidebb időre.

  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján frissített házirendet kapott a topic.

    --- VÁLTOZÁS A MODERÁLÁSBAN ---

    A források, hírek preferáltak. Azoknak, akik veszik a fáradságot és összegyűjtik ezeket a főként harcokkal, a háború jelenlegi állásával és haditechnika szempontjából érdekes híreket, (mindegy milyen oldali) forrásokkal alátámasztják és bonuszként legalább a címet egy google fordítóba berakják, azoknak ismételten köszönjük az áldozatos munkáját és további kitartást kívánunk nekik!

    Ami nem a topik témájába vág vagy akár csak erősebb hangnemben is kerül megfogalmazásra, az valamilyen formában szankcionálva lesz

    Minden olyan hozzászólásért ami nem hír, vagy szorosan a konfliktushoz kapcsolódó vélemény / elemzés azért instant 3 nap topic letiltás jár. Aki pedig ezzel trükközne és folytatná másik topicban annak 2 hónap fórum ban a jussa.

    Az új szabályzat teljes szövege itt olvasható el.

BJani

Well-Known Member
2020. január 28.
1 493
3 941
113
Még lehet, hogy alul is lőttem a 780-nal.
Hát az az igazság, hogy én olvastam M 0,68-ról is, de M 0,72-t is. Ezek meg ugye 833 és 882Km/h-k. Utóbbi van megadva az Airbus-nál max. speednek.
Ez az Airbus hivatalos Twitter fiókja szerint:

Jók az adataid. A gép limitációja valóban .72, de ahogy láttam, a valóságban mindenki .68-al repüli. Nyilván, ott sokkal barátibb a fogyasztása, illetve van még kis safety tartalék pl. turbulenciában. (Kb. senki nem repül a max engedélyezett M-számán, soha. Az egy elméleti lehetőség, persze a prospektusban jól mutat.)

(a 833 és a 882 nem tudom hogy jött ki, sztem odafönn ISA légtérben kicsit kevesebbek ezek, de 10km/h-n nem veszünk össze)
 
  • Tetszik
Reactions: Terminator

Allesmor Obranna

Well-Known Member
2010. április 30.
13 757
66 587
113
Miért vezérelné külön a hajtóműveket? Teljesen digitális a vezérlés. A szoftver folyamatosan optimális fordulatszám tartományon tartja a hajtóművet.
De alapvetően a DBE hatás a hajtóművek eltérő légtömegszállítási teljesítményén is működik, csak nem lesz maximális a felhajtóerő vektor nagysága a két hajtómű közötti részen.
A tömeget illetően pedig, persze, hogy nem vívmány a túl nagy tömeg. De ott is érdemes figyelembe venni, hogy egy csomó funkció alapból benne van, ami mind-mind plusz súly. Pl. a légi utántöltő rendszer gépen belüli része állandóan megy a géppel, mint ahogy a rohadt bonyolult futómű rendszer, amivel nem csak a saját kategóriájában verhetetlen a pálya igénybevételével, de a C-130-as szinten is...
Ott az oldalsó "ugrató ajtók" és az ahhoz kapcsolódó berendezések. (árnyákoló modul, és annak mechanizációja). Stb.
De ebből a részből is biztosan lehetne faragni: ;)
airbus-a400m-cutaway-02-740x527.jpg


A pilóta is kiemelte, hogy akinek csak pusztán szállítani kellene a gép, annak nagyon sok lehetősége lenne a gép saját tömegének csökkentésére.
DE ennek a gépnek pont ez az erénye (meg a KC-390-nek is). Nem kell külön pilótákat, gépeket, dedikált földi személyzetet fenntartani minden egyes külön funkcióra...

Mert olyan is van, hogy meghibásodás. No, meg a hajtóművek differenciált teljesítményvezérlésével is lehetne hatótávot növelni.
Ezért mondom azt, hogy a szarból erénykovácsolás a magától érthetődő koax megoldás helyett utólag erőlteteni ezt az ellentétesen forgó légcsavarpárost és beállítani nagy vívmánynak.
A szovjetek már vagy húsz évvel az A400M előtt felismerték, hogy négylégcsavaros ekkora méretű gépnél, ekkora teljesítmény mellett a koax-propfan a szóbajöhető egyetlen józan megoldás.
Ott volt nyíltan az európai mérnökök előtt jó példának az An-70-es. Ami pénzből ezt az A400M-et végül sikerült gyengébb képességűre faragni, simán kidolgozhatták volna már rég az európai koax-propfan hajtást. Minthogy a SAFRAN (ex Snecma) ki is fejlesztette.

De nem. Ehelyett a PR szakemberek gyártanak mindenféle hangzatos hárombetűs bullshitet, hogy miért forognak egymással szemben a szimpla légcsavarok és miért előny az, hogy egy tíz tonnával nehezebb gép, tíz tonnával kevesebb terhet tud csak elvinni, sokkal drágább kivitelben, húsz évvel később.
 

pöcshuszár

Well-Known Member
2019. március 21.
23 795
47 067
113
Az összes többi C-130-nál nagyobb gép, ami 2010 után repült először sugárhajtóműves lett...
Ebből mennyi volt taktikai gép?
Az AN-70, ami a közvetlen vetélytársa volt az A400M-nek, tudtommal sosem volt sugárhajtóműves.
Mennyi olyan gép is volt, ami a fentebbi feltételnek megfelelt?
A C-2 2010-es első repülésű, de az dedikáltan csak betonról üzemel. Úgy meg nehéz taktikainak lenni.
Van még ilyen a KC-390-nen kívül?
 
W

Wilson

Guest
Az Indonéz érdeklődést szerintem ne feszegessük...
Horror ajánlatot kaptak.
5 gép ---> €2 milliárd = €400 millió / gép.

Ez azt jelenti hogy mi a rámpás szállító célra szánt 75 milliárdért kicsivel több mint 1/2 A400-ast vehetnénk.
Kérdés hogy az elejét vagy a végét vennénk meg...:)
https://www.defenseworld.net/news/1...irbus_A400M_Aircraft_Acquisition#.XtAZxG5Fzb0

Várjunk még ezzel az indonéz árral,amit belinkeltél az egy 2017 januári cikk.Én kicsit kutakodtam az indonéz médiában a beszerzéssel kapcsolatban,a legutolsó 2019. novemberi információk szerint az A400-s képes megfelelni az indonéz légierő igényeinek,komoly alkudozások voltak az Állami Tulajdonú Vállalatok Minisztériuma és az Airbus között de még nem döntötték el az A400-s megvásárlását ez a szavazótanácstól és beszerzés körülményeitől függ, az Airbustól kapott árajánlatot nem hozták nyilvánosságra a légierő mindenesetre támogatja a beszerzést. Az indonézek amúgy élesben is meggyőződhettek az A400-s képességeiről mivel az RAF A400-a segített nekik 2018-n a földrengés és szökőár során.

https://www.medcom.id/internasional...sia-tertarik-beli-pesawat-angkut-airbus-a400m
 
K

kamm

Guest
Az Indonéz érdeklődést szerintem ne feszegessük...
Horror ajánlatot kaptak.
5 gép ---> €2 milliárd = €400 millió / gép.

Ez azt jelenti hogy mi a rámpás szállító célra szánt 75 milliárdért kicsivel több mint 1/2 A400-ast vehetnénk.
Kérdés hogy az elejét vagy a végét vennénk meg...:)
https://www.defenseworld.net/news/1...irbus_A400M_Aircraft_Acquisition#.XtAZxG5Fzb0

Szokasos fogalmatlan, de magabiztos okoskodas... sokszor irtam mar, meg kellene tanulni angolul.

Szo nincs ilyen ajanlatrol meg arakrol, a (2017-es) cikk szerint ezt a $2M (es nem euros) keretet hagyta jova az orszag a beszerzesre, raadasul mindenfele kikotest is irnak, amihez ragaszkodtak, kozuluk peldaul azt, hogy az elso ketto utan a masikharmat naluk, Indoneziaban rakjak ossze, ami maris megmagyarazza a gepek aranal joval nagyobb budzset:

"Indonesia has approved a US$2 billion for the acquisition of five Airbus A400M Atlas multirole aircraft to boost the country's military airlift capabilities.

The airframes will be acquired in the transport and utility configuration, and will be operated across the Indonesian Air Force's (Tentara Nasional Indonesia - Angkatan Udara: TNI-AU's) Aviation Squadrons 31 and 32, IHS Jane's reported 18 January.

The acquisition, which received green light from the Indonesian House of Representatives' commission on defence, intelligence, and foreign affairs (Komisi I) in mid-January 2017, was approved with the condition that the final three airframes undergo final fit-out at state-owned PT Dirgantara's facilities in Bandung.

The provisions will be made in the contract to allow Indonesian engineers to study and observe the assembly of various major aircraft components, including wings and fuselage shells, for the first two airframes in Seville, Spain.

Indonesian defence minister Ryamizard Ryacudu first indicated in mid-2016 that the government is considering the acquisition of A400M aircraft to bolster the TNI-AU's military airlift and transport capabilities."
 
K

kamm

Guest
Várjunk még ezzel az indonéz árral,amit belinkeltél az egy 2017 januári cikk.Én kicsit kutakodtam az indonéz médiában a beszerzéssel kapcsolatban,a legutolsó 2019. novemberi információk szerint az A400-s képes megfelelni az indonéz légierő igényeinek,komoly alkudozások voltak az Állami Tulajdonú Vállalatok Minisztériuma és az Airbus között de még nem döntötték el az A400-s megvásárlását ez a szavazótanácstól és beszerzés körülményeitől függ, az Airbustól kapott árajánlatot nem hozták nyilvánosságra a légierő mindenesetre támogatja a beszerzést. Az indonézek amúgy élesben is meggyőződhettek az A400-s képességeiről mivel az RAF A400-a segített nekik 2018-n a földrengés és szökőár során.

https://www.medcom.id/internasional...sia-tertarik-beli-pesawat-angkut-airbus-a400m


Rudi altalaban hulyesegeket ir, amikor angolbol probal okoskodni, ezt mar megfigyeltem. Amugy az elozo oldalon belinkeltem a cikket, ahol vilagosan kiderult,, $145M korul volt a gepek ara a malaj uzletben.
 
K

kamm

Guest
Az összes többi C-130-nál nagyobb gép, ami 2010 után repült először sugárhajtóműves lett...

Es egyik sem jo igazan taktikai celokra, igen - megjosolom, nemigen fognak a dzsungelkben, osvenyeken forogni a C-390-nel a brazilok, ahhoz tul draga a turbofant javitani, ha berant egy setalgato vadallatot vagy faagat. :p
Pontosan ebbe a resbe terveztek ezt a hibrid tipust: taktikai szallitogep strategiai tavolsagra.
 
W

Wilson

Guest
Íme egy 2019.áprilisi cikk amelyben megemlítik,hogy az indonéz Pertamina olajipari vállalat egy A400-s megvásárlását tervezi itt sem említenek árat,de szerintem a cikk inkább azért érdekes mert ha csak pár mondat erejéig de megosztják a gyakorlati tapasztalatikat az A400 és a C-130-l kapcsolatban a 2017-s Irma hurikán pusztítása után a karibi térségben nyújtott teljesítményükkel kapcsolatban.

https://ukdefencejournal.org.uk/indonesian-oil-company-to-buy-a400m-transport-aircraft/
 
T

Törölt tag 1586

Guest
Várjunk még ezzel az indonéz árral,amit belinkeltél az egy 2017 januári cikk.
Az Indonézek is várnak.
Azóta sem kapnak levegőt...:)
Viccet félretéve...
a 2017-es az ajánlat ára megjelent.
Lehet szépítgetni de akkor is...5 gépért volt arcuk €2 milliárdot kérni.
 
W

Wilson

Guest
Az Indonézek is várnak.
Azóta sem kapnak levegőt...:)
Viccet félretéve...
a 2017-es az ajánlat ára megjelent.
Lehet szépítgetni de akkor is...5 gépért volt arcuk €2 milliárdot kérni.

Fentebb Kamm leírta az egy beszerzési keret amelyet az indonéz állam hagyott jóvá és ugye abban még mindenféle kikötések vannak hogy az ötből három gépet Indonéziában kell összeszerelni ami már teljesen más ligában játszik ár tekintetében a gépek beszerzésénél.Tehát mielőtt bármilyen indonéz A400-s árról beszélgetünk szerintem várjuk meg,hogy az indonézek megvegyék az A400-t majd a hivatalos ár ismeretében mindenki eldöntheti,hogy túl sokat vagy reális árat fizettek az indonézek az A400-t.
 

Allesmor Obranna

Well-Known Member
2010. április 30.
13 757
66 587
113
Ez most komoly? o_O
Meghibásodásra méretezel taktikai manővert?
Meghibásodott hajtóművel nem csinálsz ilyeneket:

Kiváló. De gondolom érted, hogy a megmérnökölt PR-bullshit és a valós előnyökkel járó kilakítás között azért van különbség.
Az A400M 4x10000 lóerőből messze nem azt a szállítókapacitást hozza, amit ebből a tengelyteljesítményből 21. századi technológiával ki lehetne hozni.
Egy hülye dizájn miatt.
 
T

Törölt tag 1586

Guest
Fentebb Kamm leírta az egy beszerzési keret amelyet az indonéz állam hagyott jóvá és ugye abban még mindenféle kikötések vannak hogy az ötből három gépet Indonéziában kell összeszerelni ami már teljesen más ligában játszik ár tekintetében a gépek beszerzésénél.
Nyilvánvaló hogy az Indonézek szeretnének az árból annyit otthon taryani amrnnyit lehet és saját repiparuknak is munkát akarnak találni.
Nem ez lenne az első gyártási kooperáció az Airbus és az Indonézek között.
Többek között az általunk vett H225 ök sárkánya is ott készül majd.
Így viszont még értehetetlenebb a horror árazás.
Az Indonéz összeszerelésű A400 nak akkor lenne értelme ha olcsóbban tudnák kihozni mint a Spanyol o.ban összeszerelt gépet.
 
W

Wilson

Guest
Nyilvánvaló hogy az Indonézek szeretnének az árból annyit otthon taryani amrnnyit lehet és saját repiparuknak is munkát akarnak találni.
Nem ez lenne az első gyártási kooperáció az Airbus és az Indonézek között.
Többek között az általunk vett H225 ök sárkánya is ott készül majd.
Így viszont még értehetetlenebb a horror árazás.
Az Indonéz összeszerelésű A400 nak akkor lenne értelme ha olcsóbban tudnák kihozni mint a Spanyol o.ban összeszerelt gépet.

Amit eddig lehet tudni az indonéz A400-s ügyről,hogy az indonézek élénken érdeklődnek az Atlas iránt,mivel számukra ideális lenne a gép mivel rövid kifutópályával rendelkező repülőtereken is képes működni relatíve nagy teherkapacitással és ez az indonézeknek életmentő lehet az arrafelé sajnos gyakran előforduló természeti katasztrófák miatt,(lásd 2018 földrengés és szökőár) .2017-n az indonézek bedobtak egy 2 milliárd eurós keretösszeget 5 db A400-s beszerzésével kapcsolatban az akkori elképzelés szerint 3 db gépet Indonéziában gyártanának le.Én kicsit utána néztem ennek az indonéz médiában ezen 2017 cikk óta egyszer sem lett ez az ár sőt semmilyen beszerzési ár említve, annyit írtak csak,hogy tárgyalnak az Airbussal az Atlasról,a konkrét darabszám 2017 óta csak két alakalommal lett említve egyszer 2 db írtak,egyszer pedig egy alkalommal 1 darabról tettek említést amelyet a Pertamina olajipari vállalat vásárolna meg,tehát jelenleg hivatalos információ nincs arra vonatkozóan,hány darab A400-t akarnak venni.Ami biztos,hogy a légierő támogatja az A400-s beszerzését, mivel tisztában van az A400-s képességeivel,Jelenleg ennyi konkrétumot lehet tudni.Ráadásul arra felé csak akkor biztos bármilyen ár, ha már hivatalosan bejelentették az A400-k megvételét.
 

Terminator

Well-Known Member
Szerkesztőségi tag
2010. április 19.
42 267
81 200
113
Először azt gondoltam hogy véletlenül visszalapoztam kb. egy évet ebben a topikban, de nem... ti szinte szó szerint írtok le újra korábbi hozzászólásokat :)
 
  • Tetszik
Reactions: kamm
K

kamm

Guest
Először azt gondoltam hogy véletlenül visszalapoztam kb. egy évet ebben a topikban, de nem... ti szinte szó szerint írtok le újra korábbi hozzászólásokat :)

En gyakran erzem, ugy, hogy ugyanazt irkalom ujra es ujra... majd valahogy beszerkesztem alairasnak. :D
Szegeny valoszinuleg ignoralja a kommentjeimet, amivel persze csak annyit er el, hogy ujra es ujra magabol csinal viccet a tajekozatlan tippelgetesevel. :)
 

Allesmor Obranna

Well-Known Member
2010. április 30.
13 757
66 587
113
Én most már nem fogok hallgatni csakazért sem a józan szóra. Az A400M-nek koaxiális légcsavarokkal kell repülnie. Ez nálam bekattant és így is marad.
Jövő májusban ugyanezt fogom írkálni!
:)
 
  • Tetszik
Reactions: fishbed and kamm
K

kamm

Guest
Amit eddig lehet tudni az indonéz A400-s ügyről,hogy az indonézek élénken érdeklődnek az Atlas iránt,mivel számukra ideális lenne a gép mivel rövid kifutópályával rendelkező repülőtereken is képes működni relatíve nagy teherkapacitással és ez az indonézeknek életmentő lehet az arrafelé sajnos gyakran előforduló természeti katasztrófák miatt,(lásd 2018 földrengés és szökőár) .2017-n az indonézek bedobtak egy 2 milliárd eurós keretösszeget 5 db A400-s beszerzésével kapcsolatban az akkori elképzelés szerint 3 db gépet Indonéziában gyártanának le.Én kicsit utána néztem ennek az indonéz médiában ezen 2017 cikk óta egyszer sem lett ez az ár sőt semmilyen beszerzési ár említve, annyit írtak csak,hogy tárgyalnak az Airbussal az Atlasról,a konkrét darabszám 2017 óta csak két alakalommal lett említve egyszer 2 db írtak,egyszer pedig egy alkalommal 1 darabról tettek említést amelyet a Pertamina olajipari vállalat vásárolna meg,tehát jelenleg hivatalos információ nincs arra vonatkozóan,hány darab A400-t akarnak venni.Ami biztos,hogy a légierő támogatja az A400-s beszerzését, mivel tisztában van az A400-s képességeivel,Jelenleg ennyi konkrétumot lehet tudni.Ráadásul arra felé csak akkor biztos bármilyen ár, ha már hivatalosan bejelentették az A400-k megvételét.

Pontosan. Amugy a 2 milliard dollar (nem euro) az egesz projektre szant keretosszeg, igy logikusan a szukseges uzem(egyseg) kiepiteset is tartalmazza - nem rocket science ez, hiaba tunik Rudinak annak. :p