Hát egyrészt a számokkal vannak gondok.
- a franciáknál 6 a
17-ből (
35%)
- a törököknél 2 a 9-ből (22%)
- a németeknél 18 a 32-ből (56%)
- a spanyoloknál 3 a 8-ból (38%)
- az angoloknál 9 a
20-ből (
45%)
Alapvetően egy kb. 1/3-ados aránnyal nincsen semmi gond. Alapvetően így szoktak a katonai körökben számolni. Ha ennél több gépet használnak, akkor az azt jelenti, hogy alul van tervezve a rendelkezésre álló gépek száma (pl. a törököknél, de az sem tragikus). Ha az 1/3-dos arány felmegy 40-50%-ra, az már viszont azt jelenti, hogy valamilyen gond van az adott típussal. Akár rendkívüli leállítás, vagy alkatrészhiány, stb.
Az
angoloknál 2019 decemberben így nézett ki a sustainment fleet (ez a nagyjavítás alatt álló, vagy a nem használat miatt viszonylag hosszabb időre kivont gépek "flottája").
Tehát a 20 gépből 7 volt hosszabb időre leállítva. De megjegyzem a C-130J-knél is ez az arány 14-ből 5.
A németek számai viszont egyértelműen árulkodóak.
És nem véletlenül akadékoskodnak a gépek átvételekor. Különben sem használják a gépeik felét.
A kihasználtság a Transallok (főleg a németeknél és a franciáknál) és az ősöreg C-130H-k kivonásával mind a franciáknál, mind a spanyoloknál tovább fog javulni. Annál is inkább, mert a franciáknál a stratégiai szállítási képességet is kihasználják a Mali-i műveletek direkt támogatására.