A400M Atlas (Airbus)

  • Ha nem vagy kibékülve az alapértelmezettnek beállított sötét sablonnal, akkor a korábbi ígéretnek megfelelően bármikor átválthatsz a korábbi világos színekkel dolgozó kinézetre.

    Ehhez görgess a lap aljára és a baloldalon keresd a HTKA Dark feliratú gombot. Kattints rá, majd a megnyíló ablakban válaszd a HTKA Light lehetőséget. Választásod a böngésződ elmenti cookie-ba, így amikor legközelebb érkezel ezt a műveletsort nem kell megismételned.
  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján házirendet kapott a topic.

    Ezen témában - a fórumon rendhagyó módon - az oldal üzemeltetője saját álláspontja, meggyőződése alapján nem enged bizonyos véleményeket, mivel meglátása szerint az káros a járványhelyzet enyhítését célzó törekvésekre.

    Kérünk, hogy a vírus veszélyességét kétségbe vonó, oltásellenes véleményed más platformon fejtsd ki. Nálunk ennek nincs helye. Az ilyen hozzászólásokért 1 alkalommal figyelmeztetés jár, majd folytatása esetén a témáról letiltás. Arra is kérünk, hogy a fórum más témáiba ne vigyétek át, mert azért viszont már a fórum egészéről letiltás járhat hosszabb-rövidebb időre.

  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján frissített házirendet kapott a topic.

    --- VÁLTOZÁS A MODERÁLÁSBAN ---

    A források, hírek preferáltak. Azoknak, akik veszik a fáradságot és összegyűjtik ezeket a főként harcokkal, a háború jelenlegi állásával és haditechnika szempontjából érdekes híreket, (mindegy milyen oldali) forrásokkal alátámasztják és bonuszként legalább a címet egy google fordítóba berakják, azoknak ismételten köszönjük az áldozatos munkáját és további kitartást kívánunk nekik!

    Ami nem a topik témájába vág vagy akár csak erősebb hangnemben is kerül megfogalmazásra, az valamilyen formában szankcionálva lesz

    Minden olyan hozzászólásért ami nem hír, vagy szorosan a konfliktushoz kapcsolódó vélemény / elemzés azért instant 3 nap topic letiltás jár. Aki pedig ezzel trükközne és folytatná másik topicban annak 2 hónap fórum ban a jussa.

    Az új szabályzat teljes szövege itt olvasható el.

W

Wilson

Guest
Kicsit feljebb linkeltem ezt a cikket az indonéz beszerzéssel kapcsolatban,van ebben a cikkben egy érdekes megállapítás

"Once in the Caribbean, the A400Ms proved extraordinarily effective with their ability to operate from shorter airfields, performing inter-island flights where they could carry nearly three times as much cargo as the C-130."

Ha jól fordítom(a nálam jobb angollal rendelkezők majd kijavítanak ha rosszul fordítottam le a szöveget)

A karibi térségben az A400M-ek rendkívül hatékonynak bizonyultak rövidebb repülőterekről történő üzemeltetésnél, szigetek közötti repüléseknél, ahol közel háromszor annyi rakományt tudtak szállítani, mint a C-130.

Íme a cikk:
https://ukdefencejournal.org.uk/indonesian-oil-company-to-buy-a400m-transport-aircraft/
 
  • Tetszik
Reactions: LMzek 2.0 and kamm

Terminator

Well-Known Member
Szerkesztőségi tag
2010. április 19.
42 826
82 335
113
Ebből mennyi volt taktikai gép?
Az AN-70, ami a közvetlen vetélytársa volt az A400M-nek, tudtommal sosem volt sugárhajtóműves.
Mennyi olyan gép is volt, ami a fentebbi feltételnek megfelelt?
A C-2 2010-es első repülésű, de az dedikáltan csak betonról üzemel. Úgy meg nehéz taktikainak lenni.
Van még ilyen a KC-390-nen kívül?

És mindkettőt a C-130 leváltására fejlesztették ki, ahogy az A400M-et is... csak más tulajdonság lett a fő prioritás.
Az oroszok és az ukránok is sugárhajtásban gondolkodnak ebben a méretkategriában.
Az An-70-esből csak 2 db prototípus épült. Most az ukránok a sugárhajtásúra áttervezett változatával, az An-188-al próbálkoznak.
Az An-72/74, igaz kisebb, de állítólag elég jól elboldogulnak vele a csempészek a nem kiépített repülőtereken (sivatag, dzsungel).
És az An-148 is leszállt már fűre. A C-17 is le-fel szokott szállni terepen, ha nagyon kell. Úgy tűnik sem a méret, sem a sugárhajtómű nem probléma.
 
K

kamm

Guest
És mindkettőt a C-130 leváltására fejlesztették ki, ahogy az A400M-et is... csak más tulajdonság lett a fő prioritás.
Az oroszok és az ukránok is sugárhajtásban gondolkodnak ebben a méretkategriában.
Az An-70-esből csak 2 db prototípus épült. Most az ukránok a sugárhajtásúra áttervezett változatával, az An-188-al próbálkoznak.
Az An-72/74, igaz kisebb, de állítólag elég jól elboldogulnak vele a csempészek a nem kiépített repülőtereken (sivatag, dzsungel).
És az An-148 is leszállt már fűre. A C-17 is le-fel szokott szállni terepen, ha nagyon kell. Úgy tűnik sem a méret, sem a sugárhajtómű nem probléma.

Meg1x: nem a dongolt fold avagy a fu igazan problema - bar az is, nem veletlenul olyan az Atlas avagy akar az AN-70 futomuve is, a malajok avagy indonezek ezt kihsznalva landoltak normalis kifuto nelkuli kis szigeteken is, mert jobban eloszlik a suly -, hanem a turbofannal joval hosszabb palyat igenyel, valamint utobbi messze erzekenyebb a levegoben szallo cuccokra, ami egy dzsungelben avagy valami szemetdombok kozeleben peldaul csak ido kerdese, mielott berant valamit es a helyszinen kell nekiallni javitani felszallas helyett.
Gyakorlatilag minden taktikai celra (=within theater, direct to combat zone) epitett rampas szallito turbopropos, legfokepp emiatt a ket tulajdonsaguk miatt.

(FYI ettol fuggetlenul en boldogan tamogattam volna egy normalis nyugati hatterrel megtamasztott AN-70-es beszerzest is, de az az ablak bezarult kozben. Max akkor van ma mar eselye, ha az ukranok eladnak az egesz projectet valaki masnak, de igazabol azt sem tudom, kinek tudnak eladni... a Y-9 (25t, prop) es a Y20 (66t, fan) koze esik, ketlem, hogy a kinaiakat erdekelne.)
 
  • Tetszik
Reactions: pöcshuszár
T

Törölt tag 1586

Guest
Amit eddig lehet tudni az indonéz A400-s ügyről,hogy az indonézek élénken érdeklődnek az Atlas iránt,mivel számukra ideális lenne a gép mivel rövid kifutópályával rendelkező repülőtereken is képes működni relatíve nagy teherkapacitással és ez az indonézeknek életmentő lehet az arrafelé sajnos gyakran előforduló természeti katasztrófák miatt,(lásd 2018 földrengés és szökőár) .2017-n az indonézek bedobtak egy 2 milliárd eurós keretösszeget 5 db A400-s beszerzésével kapcsolatban az akkori elképzelés szerint 3 db gépet Indonéziában gyártanának le.Én kicsit utána néztem ennek az indonéz médiában ezen 2017 cikk óta egyszer sem lett ez az ár sőt semmilyen beszerzési ár említve, annyit írtak csak,hogy tárgyalnak az Airbussal az Atlasról,a konkrét darabszám 2017 óta csak két alakalommal lett említve egyszer 2 db írtak,egyszer pedig egy alkalommal 1 darabról tettek említést amelyet a Pertamina olajipari vállalat vásárolna meg,tehát jelenleg hivatalos információ nincs arra vonatkozóan,hány darab A400-t akarnak venni.Ami biztos,hogy a légierő támogatja az A400-s beszerzését, mivel tisztában van az A400-s képességeivel,Jelenleg ennyi konkrétumot lehet tudni.Ráadásul arra felé csak akkor biztos bármilyen ár, ha már hivatalosan bejelentették az A400-k megvételét.
Igen ez így van, de a 2017 es ár megjelent.
Gondolom ezt te sem vitatod...
Éz igen, azóta igen nagy a csönd. Gondolom nem véletlen.
A C130 azóta elvitte az az Új Zélandi tendert az A400 elöl.
 

pöcshuszár

Well-Known Member
2019. március 21.
23 812
47 111
113
Kiváló. De gondolom érted, hogy a megmérnökölt PR-bullshit és a valós előnyökkel járó kilakítás között azért van különbség.
Az A400M 4x10000 lóerőből messze nem azt a szállítókapacitást hozza, amit ebből a tengelyteljesítményből 21. századi technológiával ki lehetne hozni.
Egy hülye dizájn miatt.
Persze, hogy szállítókapacitást ki tudnál hozni nagyobbat. Az a baj, hogy nem ez volt a feladat.
Hogy lennének-e polgári engedélyei is, és tudna-e légi utántölteni mind helikoptert, mind vadászgépet, miközben az utazója 740km/h+, a hatótávolsága meg 6000+ km, és üzemelni tudna tartósan 1000m alatti rossz kifutóról, miközben ha kell beletolnak egy H225M-et, és még maga is utántölthető? Nem hinném. ;)
Tudott volna nagyobbat, erősebbet építeni az Airbus? Hát ööö, megépítették az A380-at.
De nem az volt a feladat.
Az F-35B-nél is van gyorsabb, meg nagyobb fegyverzettel repülő gép. Aztán mégis mekkora siker. Még a marhaságai ellenére is!
Elgondolkoztál már azon, hogy Szingapúr miért B-ket rendelt? Vagy hogy az angolok miért nem katapultot tettek a QE-re? Elfért volna! Csakhát volt nekik egy falklandi ügyük...
 
  • Tetszik
Reactions: kamm

pöcshuszár

Well-Known Member
2019. március 21.
23 812
47 111
113
Igen ez így van, de a 2017 es ár megjelent.
Gondolom ezt te sem vitatod...
Éz igen, azóta igen nagy a csönd. Gondolom nem véletlen.
A C130 azóta elvitte az az Új Zélandi tendert az A400 elöl.
És azon elgondolkodtál már, hogy mi került a braziloknak 6Mrd USD-be 36db Gripen E-n? :rolleyes:
Ha az indonéziai üzlet végül összejön, akkor az egyrészt segít az Airbusnak további vevők szerzésében a Távol-Keleten. Viszont onnantól csökken a bevétel is a maláj supportból is, mert onnantól már tudnák az indonézek is supportálni a gépeket.
Különben az Indonéz üzletnek az EU tett be azzal, hogy tiltólistás lett a pálmaolajból készült termékek behozása. Erre Indonézia is blokkolja a repülős üzletet. És nem csak ezt, de az utasszállítókat is.
 
K

kamm

Guest
Igen ez így van, de a 2017 es ár megjelent.
Semmilyen "2017-es ar" nem jelent meg, tanulj meg legalabb egy nyelvet a vilagon.

Az egyetlen, ami kiderult eddig, az a malaj volt: $145M gepenkenti eredeti ar, lassan 10 evvel ezelott - no persze az is angolul van, tehat ugysem ertheted. :D

Gondolom ezt te sem vitatod...
Éz igen, azóta igen nagy a csönd. Gondolom nem véletlen.
A C130 azóta elvitte az az Új Zélandi tendert az A400 elöl.

Komolyan, szoljon mar ennek a joembernek valaki, hogy fejezze mar be a fogalmatlan hulyesegeinek a terjeszteset. Mar korabban is volt vele a problema, raadasul meg o volt felhaborodva, amikor kiderult. :D
 

Allesmor Obranna

Well-Known Member
2010. április 30.
13 817
67 110
113
Persze, hogy szállítókapacitást ki tudnál hozni nagyobbat. Az a baj, hogy nem ez volt a feladat.
Hogy lennének-e polgári engedélyei is, és tudna-e légi utántölteni mind helikoptert, mind vadászgépet, miközben az utazója 740km/h+, a hatótávolsága meg 6000+ km, és üzemelni tudna tartósan 1000m alatti rossz kifutóról, miközben ha kell beletolnak egy H225M-et, és még maga is utántölthető? Nem hinném. ;)
Tudott volna nagyobbat, erősebbet építeni az Airbus? Hát ööö, megépítették az A380-at.
De nem az volt a feladat.
Az F-35B-nél is van gyorsabb, meg nagyobb fegyverzettel repülő gép. Aztán mégis mekkora siker. Még a marhaságai ellenére is!
Elgondolkoztál már azon, hogy Szingapúr miért B-ket rendelt? Vagy hogy az angolok miért nem katapultot tettek a QE-re? Elfért volna! Csakhát volt nekik egy falklandi ügyük...
A koaxiális légcsavar milyen akadályt gördít ezek az igények elé?

Az F-35B nem Falkland miatt kellett az angoloknak. Falkland miatt pont, hogy az F-35C kellett volna.
Egyes egyedül a Rolls Royce miatt kellett az F-35B.
Az RR gyártja a hajó gázturbináit, amelyek miatt nem lehetett se gőz-, sem elektromágneses katapultot alkalmazni és a RR gyártja a LiftFan rendszert is, így a RAF csak olyan variánst vehetett, amilyenben ez is van.
 
  • Tetszik
Reactions: fishbed

beta

Well-Known Member
2011. október 26.
5 830
9 710
113
A koaxiális légcsavar milyen akadályt gördít ezek az igények elé?

Az F-35B nem Falkland miatt kellett az angoloknak. Falkland miatt pont, hogy az F-35C kellett volna.
Egyes egyedül a Rolls Royce miatt kellett az F-35B.
Az RR gyártja a hajó gázturbináit, amelyek miatt nem lehetett se gőz-, sem elektromágneses katapultot alkalmazni és a RR gyártja a LiftFan rendszert is, így a RAF csak olyan variánst vehetett, amilyenben ez is van.

Koaxálisra miért gondolsz? Hogy akkora hajtómű-teljesítményből ki lehessen hozni a megfelelő hajtóerőt? A hibás dizájn ez lenne, vagy más is?
 
W

Wilson

Guest
Igen ez így van, de a 2017 es ár megjelent.
Gondolom ezt te sem vitatod...
Éz igen, azóta igen nagy a csönd. Gondolom nem véletlen.
A C130 azóta elvitte az az Új Zélandi tendert az A400 elöl.

Nem értjük egymást ez az összeg egy beszerzési keret,az hogy 2017-n ez mit is tartalmazott a két érintett félen kívül nem tudja senki.Azt kellene megérteni,hogy amíg nem történik meg a hívatalos szerződés megkötése addig teljesen felesleges a lehetséges áron agyalni.Arról nem is beszélve,hogy a különböző gyártók mennyire más árszabással dolgoznak a világ különböző régiói esetében.Az hogy 2017 óta nincs semmilyen konkrétum annak számtalan oka lehet,de ez semmit sem von le a gép képességeiből amit pont az RAF A400-a demonstrálta az indonézzeknek 2018-n.Az indonéz földrajzi adottságok miatt az A400 ideális lenne a az indonézeknek ezzel ők is tisztában vannak,ezért is támogatja az A400 beszerzését az indonéz légierő. Új-Zéland C-130-s beszerzése abszolút várható volt az lett volna a meglepetés ha az A400 mellett döntenek.
 
  • Tetszik
Reactions: LMzek 2.0 and kamm
K

kamm

Guest
Persze, hogy szállítókapacitást ki tudnál hozni nagyobbat. Az a baj, hogy nem ez volt a feladat.
Hogy lennének-e polgári engedélyei is, és tudna-e légi utántölteni mind helikoptert, mind vadászgépet, miközben az utazója 740km/h+, a hatótávolsága meg 6000+ km, és üzemelni tudna tartósan 1000m alatti rossz kifutóról, miközben ha kell beletolnak egy H225M-et, és még maga is utántölthető? Nem hinném. ;)

Errol van szo, egy igazi fradi leves a kepessegek listaja, ezert nem visz el 50 tonnat.
Ez itt ugyan uresen van, viszont hiaba lattam 10x mar, meg mindig impressziv, milyen roviden landol, aarmennyi is ( kb 7 masodperc touchdowntol):
 
T

Törölt tag 1586

Guest
Nem értjük egymást ez az összeg egy beszerzési keret,
Szerintem pontosan értjük mindketten miről van szó.
Beszerzési keret = €2 milliárd = 5 db gép
Nem tudom hogy ezt hány féle kép lehet még magyarázni?

Hivatalos szerződés v.színűleg pont emiatt nincs.

Új-Zéland C-130-s beszerzése abszolút várható volt az lett volna a meglepetés ha az A400 mellett döntenek.
Ebben egyetértünk.
Ha ők is ilyen árazást kaptak akkor a azaz az $1,4 milliárd amit az 5 nagyon jól felszerelt C-130-ért fizetnek nagyon versenyképes árnak tűnik
 
K

kamm

Guest
Szerintem pontosan értjük mindketten miről van szó.
Beszerzési keret = €2 milliárd = 5 db gép
Nem tudom hogy ezt hány féle kép lehet még magyarázni?

Hivatalos szerződés v.színűleg pont emiatt nincs.

Szenzacios ez a pali - ugyanazt a tudatlan hulyeseget hajtogatja, pusztan mert nem ert egy kukkot sem angolul. :D

Ebben egyetértünk.
Ha ők is ilyen árazást kaptak akkor a azaz az $1,4 milliárd amit az 5 nagyon jól felszerelt C-130-ért fizetnek nagyon versenyképes árnak tűnik

Es nem ereszti, szalad a meretes hulyeseggel, latvanyosan... mar kiszaladt a stadionbol, mikozben a ket csapat meg all es nez, ki ez a lunatic, aki elvitte a labdat. :D
 

borisz

Well-Known Member
2012. május 25.
8 836
12 557
113
M

molnibalage

Guest
Persze, hogy szállítókapacitást ki tudnál hozni nagyobbat. Az a baj, hogy nem ez volt a feladat.
Hogy lennének-e polgári engedélyei is, és tudna-e légi utántölteni mind helikoptert, mind vadászgépet, miközben az utazója 740km/h+, a hatótávolsága meg 6000+ km, és üzemelni tudna tartósan 1000m alatti rossz kifutóról, miközben ha kell beletolnak egy H225M-et, és még maga is utántölthető? Nem hinném. ;)
Tudott volna nagyobbat, erősebbet építeni az Airbus? Hát ööö, megépítették az A380-at.
De nem az volt a feladat.
Az F-35B-nél is van gyorsabb, meg nagyobb fegyverzettel repülő gép. Aztán mégis mekkora siker. Még a marhaságai ellenére is!
Elgondolkoztál már azon, hogy Szingapúr miért B-ket rendelt? Vagy hogy az angolok miért nem katapultot tettek a QE-re? Elfért volna! Csakhát volt nekik egy falklandi ügyük...
Ez a magyarázata annak, hogy a szar miért büdös.
 

pöcshuszár

Well-Known Member
2019. március 21.
23 812
47 111
113
Nem értjük egymást ez az összeg egy beszerzési keret,az hogy 2017-n ez mit is tartalmazott a két érintett félen kívül nem tudja senki.Azt kellene megérteni,hogy amíg nem történik meg a hívatalos szerződés megkötése addig teljesen felesleges a lehetséges áron agyalni.Arról nem is beszélve,hogy a különböző gyártók mennyire más árszabással dolgoznak a világ különböző régiói esetében.Az hogy 2017 óta nincs semmilyen konkrétum annak számtalan oka lehet,de ez semmit sem von le a gép képességeiből amit pont az RAF A400-a demonstrálta az indonézzeknek 2018-n.Az indonéz földrajzi adottságok miatt az A400 ideális lenne a az indonézeknek ezzel ők is tisztában vannak,ezért is támogatja az A400 beszerzését az indonéz légierő. Új-Zéland C-130-s beszerzése abszolút várható volt az lett volna a meglepetés ha az A400 mellett döntenek.
Szerződés emiatt nincs.
Semmi köze a gép árához.
 

pöcshuszár

Well-Known Member
2019. március 21.
23 812
47 111
113
Ja, azt már kezdik lassan kivonogatni.
És azt is tudod, hogy miért? o_O
Mert nincs más a piacon?
Nincs C?
csakhát tudod a C-vel nem lehet ezt megcsinálni.
Atlantic-Conveyor-Sea-Harrier-Trials-1.jpg

Nyilván te meg a fotelből megmondod a tutit! :rolleyes:
 
T

Törölt tag 1586

Guest
  • Tetszik
Reactions: arcas and formosa1

Allesmor Obranna

Well-Known Member
2010. április 30.
13 817
67 110
113
Errol van szo, egy igazi fradi leves a kepessegek listaja, ezert nem visz el 50 tonnat.
Ez itt ugyan uresen van, viszont hiaba lattam 10x mar, meg mindig impressziv, milyen roviden landol, aarmennyi is ( kb 7 masodperc touchdowntol):
Nyilván hozzá kell tenni, hogy a géppel valóban igazán hatásos bemutatókat tudnak repülni. Azt is el kell ismerni, hogy ezek a nagy légcsavarok még így is komoly vonóerőt adnak. Ahogy azt is, hogy elviekben, a gépet túlságosan elnehezítő extra rendszerek kiépítésével lehetne javítani a felszállótömegre eső kapacitás arányát.
Sőt, még azt is el kell ismerni, hogyha erre a gépre, így ahogy van, be tudnának húzni egy kb 2-300 darabos valós megrendelést, már javulna az ár/érték aránya, ami később jótékonyan hatna a típus későbbi életciklusára is.
Ez nem vitás.
A kérdés csak az, hogy ez a kedvező helyzet mikor áll elő, illetve eljön-e egyátalán.
 
  • Tetszik
Reactions: fishbed