KC-390 / C-390 Millenium (Embraer, Brazília)

Pár kép tegnapról:

240723938_2885968828323432_6562197706350827886_n.jpg


240673450_2885969641656684_5830470446293997944_n.jpg

A töltőcsonk alatt az a narancssárga-piros mi lehet? Csak ezen az egy, prototípus gépen van ilyen.
 
  • Tetszik
Reactions: Törölt tag 1586
Kicsit bővebb videó a burkolatlan kifutópálya tesztekről
To view this content we will need your consent to set third party cookies.
For more detailed information, see our cookies page.
Ez pontosan ugyanaz a videó, mint amit két hozzászólással előtte is linkeltek, már hétfőn.
 
  • Tetszik
Reactions: formosa1
Kicsit bővebb videó a burkolatlan kifutópálya tesztekről
To view this content we will need your consent to set third party cookies.
For more detailed information, see our cookies page.
Arra lennék kiváncsi, hogy fűről hogyan üzemel? Mondjuk Kenyeriból, vagy Kilitiről.
 
Szerintem ha erről az apró szemű ganéról fel tud szállni akkor a fűről is!
Bizonyára. Amúgy pont az A-10-es topikban kritizáltam az amerikaiak "előkészítetlen" futópályás terepét, amihez azért szemre kellett egy-két nap, mire kész lett.
Itt, a brazil videóban nem is Unprepared-nek hívják a pályát, így ő tesztjük elnevezése annyira nem félrevezető.
Azt is tegyük hozzá, hogy az amerikaiak a C-17-est élesben használták (és nem csak tesztelgették) olyan terepről amire talán még egy An-2-est se tenne le senki.
Szóval vegyes a kép, sokat bírnak ezek a vasak.
 
Szerintem ha erről az apró szemű ganéról fel tud szállni akkor a fűről is!
Az hogy egy burkolatlan kifutópálya használható e egy adott tipusú repülőgép által abszolút egy adott időpillanatra (vagy csak egy rövid időszakra) vonatkozó információ.
Egy általában megfelelő talajú burkolatlan pálya aktuális megfelelősége erősen függ pl. az aktuális időjárástól és évszaktól.
Símán előfordulhat hogy egy pálya reggel még megfelelő, de délután egy kiadós zivatar után totálisan használhatatlan.
És fordítva is igaz...egy nyáron nedves, puha talaj is lehet megfelelő télen amikor a talajban lévő víz megfagy.

Egyszóval...valakinek ki kell menni és meg kell mérni a talaj aktuális állapotát. A kapott értéket összevetik a gép AFM jében engedélyezett értékekkel és utána derül ki hogy tudják e használni a pályát.
 
Bizonyára. Amúgy pont az A-10-es topikban kritizáltam az amerikaiak "előkészítetlen" futópályás terepét, amihez azért szemre kellett egy-két nap, mire kész lett.
Itt, a brazil videóban nem is Unprepared-nek hívják a pályát, így ő tesztjük elnevezése annyira nem félrevezető.
Azt is tegyük hozzá, hogy az amerikaiak a C-17-est élesben használták (és nem csak tesztelgették) olyan terepről amire talán még egy An-2-est se tenne le senki.
Szóval vegyes a kép, sokat bírnak ezek a vasak.
Valamikor a C-17-est is még csak tesztelték... ;)
 
Az hogy egy burkolatlan kifutópálya használható e egy adott tipusú repülőgép által abszolút egy adott időpillanatra (vagy csak egy rövid időszakra) vonatkozó információ.
Egy általában megfelelő talajú burkolatlan pálya aktuális megfelelősége erősen függ pl. az aktuális időjárástól és évszaktól.
Símán előfordulhat hogy egy pálya reggel még megfelelő, de délután egy kiadós zivatar után totálisan használhatatlan.
És fordítva is igaz...egy nyáron nedves, puha talaj is lehet megfelelő télen amikor a talajban lévő víz megfagy.

Egyszóval...valakinek ki kell menni és meg kell mérni a talaj aktuális állapotát. A kapott értéket összevetik a gép AFM jében engedélyezett értékekkel és utána derül ki hogy tudják e használni a pályát.
Pont ezt akartam kérdezni, hogy nem nyilvsn nem csak az időjárási körülmények és talajviszonyok számítanak hanem egy repülőgép estén maga a futómű szerkezete határozza meg, hogy képes e rá???
 
Pont ezt akartam kérdezni, hogy nem nyilvsn nem csak az időjárási körülmények és talajviszonyok számítanak hanem egy repülőgép estén maga a futómű szerkezete határozza meg, hogy képes e rá???
Az majd a mostani tesztek után derül ki hogy az Embraer milyen PCN kategóriát állapít majd meg a gépre.

(ezzel kell majd összevetni a kiszemelt burkolatlan pálya aktuális mért értékit)
 
Ha meg éppen nem tudna leszállni csak beton placra hát Istenem én megbocsátom neki, ha cserébe kapunk még 2 db a másik 2 mellé!:D
 
  • Vicces
Reactions: formosa1