Te most magad mellett vagy magad ellen érvelsz?? Mintha nem értenéd a lényegét a saját állításodnak
Igen, a sivatagban jóval könnyebb megőrizni vas alapú eszközöket.
Még mindig meglepődök, hogy nem értitek meg, hogy ami nektek csak egy szó - nagygenerál, motorcsere stb. - az a valóságban hatalmas (és drága) munka.
Próbálj meg kiindulni egy régi autó restaurálásából, "nagygenerálásából". Iszonyú munkaóraszám és pénzmennyiség után is még mindig csak egy régi műszaki színvonalú jármű, a felújítás értékét csak és kizárólag az eszmei érték ellensúlyozza, ami a hadseregben nem létezik (aktív állományban). Sokat mondó, hogy a "nagygenerál" árából általában tudsz venni egy vadiúj és modern autót is.
A motorcseréhez - ha ez alatt új, modern motor beépítését érted - kb. a fél járművet újra kell tervezni belülről. Akkor már új a sebváltó, és miután biztos máshol van a kihajtás, új áthajtóművek is kellenek, magyarul, hajtáslánc. Új az üzemanyag-ellátás, energia ellátás, tartóbakok, és minden kiszolgáló cucc pl. légszívás, kipufogás ésatöbbi.
Ezeket tervezni és tesztelni is kell, nem a műhelyben fogják kitalálni (remélhetőleg!).
Az egyetlen esélyed, ha ezt valaki már megcsinálta a valóságban is, és nem csak a marketing osztály szintjén.
És akkor még jön az új torony ára, és nyilván ez sem passzol a T-72 toronykoszorújába, újabb átalakítás (ne feledd páncéllemezzel dolgozunk, nem Józsi hegeszt egy lidl-ös hegesztővel), energia, komm kábelek a toronyhoz.
Akkor már korszerűsítsük a vezetőállást is, jó lenne ha ő is látná az új szenzorok képét.
A fő gond meglátásom szerint, hogy csak emberes torony jöhet szóba, mert a testben nincs több hely a vezetőn kívül.
Az egyetlen előny pont az lenne, hogy könnyű torony mellett a test védelmét tudnád javítani viszonylag kis pénzből és az RC torony is biztos jóval olcsóbb (töredéke).
A hab a tortán a híresen szűkös szovjet technika, a fiatalok átlagmagassága egyre nő (én a 186 cm-emmel tornasor első voltam, ma középiskolások között átlagosnak látom magam sokszor. Anno beültem a Bradley tornyába, a fejemre rácsukódott a toronyajtó és nem tudtam fizikailag belenézni az okulárba, mert az állam magasságában volt).
Így, hogy lesz itthon harcjármű gyártás, sokkal több értelmét látnám további Lynx testek gyártásának ugyanabból a pénzből.
De ha nagyon kellene valamiért ilyen eszköz, még akkor is inkább kiindulnák a Lynx alvázából, és arra építenék fel egy alacsonyabb testet (már ha lehet egyáltalán és megéri) 2-3 fős személyzettel és RC toronnyal. Csak nem tudom mi értelme lenne a Lynx és egyéb önjáró eszközök, drónok mellett. Akkor már modulrendszerűre kellene tervezni, mint a Boxert, és a tornyos modult lehetne cserélni aknavető-, löveg-, rakéta- stb hordozó modulra.
Senki nem fog minket megtámadni a közeljövőben, a kevés pénzünket költsük inkább a jövőre, ne a múltra.