[HUN] Aero Vodochody / HSC Aerojet Zrt (Hu, 80%) + Omnipol (Cz, 20%)

ÉN INKÁBB "RÁFEKÜDNÉK" EGY HAZAI GYÁRTÁSÚ HAJTÓMŰRE, mert az embargózható amcsi hajtóművel --bárhogy is tagadják, mert "széljárásfüggő"-- SOHA NEM FOGJÁK HAGYNI A GAZDASÁGOS GYÁRTÁSI MENNYISÉG ELÉRÉSET USA/EU-s piacvédelmi okok miatt!!!

Így elesünk majd a fizetőképes arab olcsó-gépdrón(verziós) piactól, és a Dél-Afrikaitól is, es ha Afrika kezdene jó lenni, azt is meg fogják fúrni hajtóműn keresztül, a "gumi-paragrafus-Nemzetbiztonsági-Ok"-kal.



A 40-50 éves orosz anyag-/technológiai szintet, amit Szlovákiában 30 éve képesek voltak gyártani is Lotarjev DV-2 néven, na ennek a szintjét politikai akarat esetén 2021-ben, a jelenlegi civil technológiával bőven lehet 1-2 éven belül 5%-kal könnyebb, 5%-kal erősebb, 5%-kal kevesebbet fogyasztó verzióban, embargó veszély nélkül, megfizethető áron itthon gyártani.

Az eltelt 50 év technikai fejlődése ezt lehetővé teszi, a politikai akarat pedig a hozzá való pénzt is most bele tudná tenni!

Embargózható fődarabbal nem lesz életképes semmilyen amcsi piaci érdek árnyálát is zavaró Kelet-Eu-s gép!
...természetesen a szabad piaci verseny szellemében!

Minden ilyen Kelet-Európás hadi-ipari fejlesztés gyártás sarokkövének és gyenge pontjának a kormányváltásokkal 1 ciklus alatt lehetséges --sőt szinte biztos-- külföldi hátterű rombolás valós veszélyét tartom!!!

Amig erre nincs megoldás, addig egy választási balesettel évtizedek munkáját lehet lerombolni!

Ha ezt a szervezeti/szervezési dolgot sikerül megoldani, csak akkor érdemes hazai hadi-iparban gondolkozni!!!
Sajnos! Szerintem! Valós, komoly kockázatú ez kérdés, aminek a megoldásában a Nyugat-Európa-i --több-száz-éves út-- nekünk, és most, már nem járható!!!

Változnak az idők, változnak a jó megoldások.


.
Szerintem kár erőlködni az AV-val - mint a feltörekvő piacok kurrens megoldása, Kína már olyan erős iparral, sőt egyre több saját fejlesztésű repülővel rendelkezik, kapacitásokkal , nem embargózható technikával, hazai nagy tömegű használattal és ezért tapasztalatokkal, referenciával hogy letarolja ezeket a piacokat. Egyre több helyen jelenik meg a kínai technika a légierőkben Ázsiában, ha Afrika fizetőképes lesz akkor ott is, feltehetően valamilyen orosz technika mellett.
Ide befurakodni az AV-val minek egyetlen egy előnye van ... a szép emléke ... kimaradt 30-35 év az AV-nél a piaci jelenlétből, lemaradt a fejlesztésekben, nincs sikeres terméke aminek komoly referenciái lennének komoly piacokon. Ebbe pénzt ölni, meg hajtóműfejlesztésbe, meg piachódításba egy olyan szegmensben ahol tülekedés van, ráadásul az AV gépe a leggyengébb versenyző? Az AV jó ha megmarad egy jó technikai alapokkal bíró beszállítónak a nagy gyártókhoz. Az AV a cseh Ikarus, nem élhet meg a "szép emlékekből". Minden elgondolás ami az AV magyar jelenlétét sőt a gépek újbóli megjelenését vízionálja a múlt dicsőségén merengő illúzió.
Az AV piaci
 
Busy day 2 at IDEB2020 was full of interesting meetings: We have greeted also chief of the Croatian Air Force, chief of the AMOS agency Aleš Vyteckaand many others...

E9uB3zrXEAYf_Kb
 
To view this content we will need your consent to set third party cookies.
For more detailed information, see our cookies page.
 

Post-pandemic restart: The L-39 Users Group Conference hosted representatives from 16 countries...

From European countries, representatives of the air forces of Slovakia, Hungary, Germany and Estonia, arrived at the conference. Delegations from Ghana and Nigeria, for example, were present from the African continent. Participants included countries from South America, and this time also some private users of the L-39, including a representative of the American acrobatic group Patriots. The meeting was organized by the Czech Air Force together with Aero Vodochody and Omnipol company.
 
Post-pandemic restart: The L-39 Users Group Conference hosted representatives from 16 countries...

From European countries, representatives of the air forces of Slovakia, Hungary, Germany and Estonia, arrived at the conference. Delegations from Ghana and Nigeria, for example, were present from the African continent. Participants included countries from South America, and this time also some private users of the L-39, including a representative of the American acrobatic group Patriots. The meeting was organized by the Czech Air Force together with Aero Vodochody and Omnipol company.
Sok mindent értek, de a németek mit csináltak ott?
 
  • Vicces
Reactions: Törölt tag
Sok mindent értek, de a németek mit csináltak ott?
Bármily fura is a németeknek nincs saját vadászképzésük sőt nagyon más sem Usaba járnak. a Holman bázisi központal (az angoloknak is van ott valami egyébként) onnét a tornádók repülnek még talán. a phantomok kivonásra kerültek. (tornádók üzemeltetése így macerás az mindenesetre biztos ha még üzemel is onnan német gp az már nem sokáig)
volt egy haditengerészeti bázis amit használtak a németek de f4 kivonásával már az sem müködik
vane egy repterük még ami Lufthansa kezelésbe van és ott nagyobb gépekre teherszállítók utasszállítókra képeznek pilótákat ha minden igaz az még müködik
és van egy bázis texaszba ahol nincs gépük az amerikaiak gépeit használják alapképzésre...

a 4 usa bázisból amit használtak eddig 2ön megszünik vagy már meg is szünt a német részről az igénybevétel...
a maradék 2 ből az eggyik lufthansa reptér nagy gépekre történik rajta oktatás (azt igazából bárhól le tudják vezényelni )
marad 1 gázturbinás+ hangsebesség alatti és feletti sugárhajtásos kiképzőbázis.

miközben a hangsebesség alatti kismotoros képzést németországba tartják. Ahol mostmár drónképzés is van (bővítik a helyet.)
És hab a tortán hogy az amik a texászi bázist tisztán F35 képző központáá akarják átalakítani. (és az meg ugye a németeknek nem lessz)
tehát vagy átcuccolnak usan bellül vagy f35 öt vesznek vagy jóval többet fizetnek vagy hazaköltöznek... és néha kirepkednek legfeljebb a holmi bázisra komolyabb gyakorlásra. (az f18 is ugye így keveredett be a képbe komolyabban mert akkor azzal tudnának gyakorolni az usaba a haditengerészeti bázison amit talán még valamilyen szinten használgatnak..)

a tévedés jogát fenntartom mert annyira nem vágom a dolgokat :D csak már korábban párszor utánna néztem...(többnyire itteni dolog miatt)
 
  • Tetszik
Reactions: LMzek 2.0 and L.O.B
Aktualis helyzet

Gulyás Gergely azt mondta, örül, ha magyar tulajdonba kerülnek külföldi cégek, de nem erősítette meg, hogy a cseh Aero Vodochody repülőgép-gyártó vállalatban többségi tulajdon szereznek magyar befektetők.
A Portfolio úgy tudja, a tranzakció meg fog történni és hetek kérdése, hogy lezáruljon.