[HUN] Aero Vodochody / HSC Aerojet Zrt (Hu, 80%) + Omnipol (Cz, 20%)

  • Ha nem vagy kibékülve az alapértelmezettnek beállított sötét sablonnal, akkor a korábbi ígéretnek megfelelően bármikor átválthatsz a korábbi világos színekkel dolgozó kinézetre.

    Ehhez görgess a lap aljára és a baloldalon keresd a HTKA Dark feliratú gombot. Kattints rá, majd a megnyíló ablakban válaszd a HTKA Light lehetőséget. Választásod a böngésződ elmenti cookie-ba, így amikor legközelebb érkezel ezt a műveletsort nem kell megismételned.
  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján házirendet kapott a topic.

    Ezen témában - a fórumon rendhagyó módon - az oldal üzemeltetője saját álláspontja, meggyőződése alapján nem enged bizonyos véleményeket, mivel meglátása szerint az káros a járványhelyzet enyhítését célzó törekvésekre.

    Kérünk, hogy a vírus veszélyességét kétségbe vonó, oltásellenes véleményed más platformon fejtsd ki. Nálunk ennek nincs helye. Az ilyen hozzászólásokért 1 alkalommal figyelmeztetés jár, majd folytatása esetén a témáról letiltás. Arra is kérünk, hogy a fórum más témáiba ne vigyétek át, mert azért viszont már a fórum egészéről letiltás járhat hosszabb-rövidebb időre.

  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján frissített házirendet kapott a topic.

    --- VÁLTOZÁS A MODERÁLÁSBAN ---

    A források, hírek preferáltak. Azoknak, akik veszik a fáradságot és összegyűjtik ezeket a főként harcokkal, a háború jelenlegi állásával és haditechnika szempontjából érdekes híreket, (mindegy milyen oldali) forrásokkal alátámasztják és bonuszként legalább a címet egy google fordítóba berakják, azoknak ismételten köszönjük az áldozatos munkáját és további kitartást kívánunk nekik!

    Ami nem a topik témájába vág vagy akár csak erősebb hangnemben is kerül megfogalmazásra, az valamilyen formában szankcionálva lesz

    Minden olyan hozzászólásért ami nem hír, vagy szorosan a konfliktushoz kapcsolódó vélemény / elemzés azért instant 3 nap topic letiltás jár. Aki pedig ezzel trükközne és folytatná másik topicban annak 2 hónap fórum ban a jussa.

    Az új szabályzat teljes szövege itt olvasható el.

  • Az elmúlt évek tapasztalatai alapján, és a kialakult helyzet kapcsán szeretnénk elkerülni a (többek között az ukrán topikban is tapasztalható) információs zajt, amit részben a hazai sajtóorgánumok hozzá nem értő cikkei által okozott visszhang gerjeszt. Mivel kizárható, hogy a hazai sajtó, vagy mainstream szakértők többletinformációval rendelkezzenek a fórumhoz képest a Wagner katonai magánvállalat oroszországi műveletével kapcsolatban, így kiegészítő szabály lép érvénybe a topik színvonalának megőrzése, javítása érdekében:

    • a magyar orgánumok, közösségi média oldalak, egyéb felületek hírei és elemzései (beleértve az utóbbi időkben elhíresült szakértőket is) nem támogatottak, kérjük kerülésüket.
    • a külföldi fősodratú elemzések, hírek közül az új információt nem hordozók szintén kerülendők

    Ezen tartalmak az oldal tulajdonosának és moderátorainak belátása szerint egyéb szabálysértés hiányában is törölhetők, a törlés minden esetben (az erőforrások megőrzése érdekében) külön indoklás nélkül történik.

    Preferáltak az elsődleges és másodlagos források, pl. a résztvevő felekhez köthető Telegram chat-ek, illetve az ezeket közvetlenül szemléző szakmai felületek, felhasználók.

Deidonicus

Well-Known Member
2021. július 2.
480
3 082
93
ÉN INKÁBB "RÁFEKÜDNÉK" EGY HAZAI GYÁRTÁSÚ HAJTÓMŰRE, mert az embargózható amcsi hajtóművel --bárhogy is tagadják, mert "széljárásfüggő"-- SOHA NEM FOGJÁK HAGYNI A GAZDASÁGOS GYÁRTÁSI MENNYISÉG ELÉRÉSET USA/EU-s piacvédelmi okok miatt!!!

Így elesünk majd a fizetőképes arab olcsó-gépdrón(verziós) piactól, és a Dél-Afrikaitól is, es ha Afrika kezdene jó lenni, azt is meg fogják fúrni hajtóműn keresztül, a "gumi-paragrafus-Nemzetbiztonsági-Ok"-kal.



A 40-50 éves orosz anyag-/technológiai szintet, amit Szlovákiában 30 éve képesek voltak gyártani is Lotarjev DV-2 néven, na ennek a szintjét politikai akarat esetén 2021-ben, a jelenlegi civil technológiával bőven lehet 1-2 éven belül 5%-kal könnyebb, 5%-kal erősebb, 5%-kal kevesebbet fogyasztó verzióban, embargó veszély nélkül, megfizethető áron itthon gyártani.

Az eltelt 50 év technikai fejlődése ezt lehetővé teszi, a politikai akarat pedig a hozzá való pénzt is most bele tudná tenni!

Embargózható fődarabbal nem lesz életképes semmilyen amcsi piaci érdek árnyálát is zavaró Kelet-Eu-s gép!
...természetesen a szabad piaci verseny szellemében!

Minden ilyen Kelet-Európás hadi-ipari fejlesztés gyártás sarokkövének és gyenge pontjának a kormányváltásokkal 1 ciklus alatt lehetséges --sőt szinte biztos-- külföldi hátterű rombolás valós veszélyét tartom!!!

Amig erre nincs megoldás, addig egy választási balesettel évtizedek munkáját lehet lerombolni!

Ha ezt a szervezeti/szervezési dolgot sikerül megoldani, csak akkor érdemes hazai hadi-iparban gondolkozni!!!
Sajnos! Szerintem! Valós, komoly kockázatú ez kérdés, aminek a megoldásában a Nyugat-Európa-i --több-száz-éves út-- nekünk, és most, már nem járható!!!

Változnak az idők, változnak a jó megoldások.


.
Szerintem kár erőlködni az AV-val - mint a feltörekvő piacok kurrens megoldása, Kína már olyan erős iparral, sőt egyre több saját fejlesztésű repülővel rendelkezik, kapacitásokkal , nem embargózható technikával, hazai nagy tömegű használattal és ezért tapasztalatokkal, referenciával hogy letarolja ezeket a piacokat. Egyre több helyen jelenik meg a kínai technika a légierőkben Ázsiában, ha Afrika fizetőképes lesz akkor ott is, feltehetően valamilyen orosz technika mellett.
Ide befurakodni az AV-val minek egyetlen egy előnye van ... a szép emléke ... kimaradt 30-35 év az AV-nél a piaci jelenlétből, lemaradt a fejlesztésekben, nincs sikeres terméke aminek komoly referenciái lennének komoly piacokon. Ebbe pénzt ölni, meg hajtóműfejlesztésbe, meg piachódításba egy olyan szegmensben ahol tülekedés van, ráadásul az AV gépe a leggyengébb versenyző? Az AV jó ha megmarad egy jó technikai alapokkal bíró beszállítónak a nagy gyártókhoz. Az AV a cseh Ikarus, nem élhet meg a "szép emlékekből". Minden elgondolás ami az AV magyar jelenlétét sőt a gépek újbóli megjelenését vízionálja a múlt dicsőségén merengő illúzió.
Az AV piaci
 

Terminator

Well-Known Member
Szerkesztőségi tag
2010. április 19.
38 141
73 702
113
Busy day 2 at IDEB2020 was full of interesting meetings: We have greeted also chief of the Croatian Air Force, chief of the AMOS agency Aleš Vyteckaand many others...

E9uB3zrXEAYf_Kb
 

Terminator

Well-Known Member
Szerkesztőségi tag
2010. április 19.
38 141
73 702
113

Post-pandemic restart: The L-39 Users Group Conference hosted representatives from 16 countries...

From European countries, representatives of the air forces of Slovakia, Hungary, Germany and Estonia, arrived at the conference. Delegations from Ghana and Nigeria, for example, were present from the African continent. Participants included countries from South America, and this time also some private users of the L-39, including a representative of the American acrobatic group Patriots. The meeting was organized by the Czech Air Force together with Aero Vodochody and Omnipol company.
 

SilvioD

Well-Known Member
2018. december 23.
25 879
91 434
113
Post-pandemic restart: The L-39 Users Group Conference hosted representatives from 16 countries...

From European countries, representatives of the air forces of Slovakia, Hungary, Germany and Estonia, arrived at the conference. Delegations from Ghana and Nigeria, for example, were present from the African continent. Participants included countries from South America, and this time also some private users of the L-39, including a representative of the American acrobatic group Patriots. The meeting was organized by the Czech Air Force together with Aero Vodochody and Omnipol company.
Sok mindent értek, de a németek mit csináltak ott?
 
  • Vicces
Reactions: pöcshuszár

Szittya

Well-Known Member
2016. szeptember 22.
21 233
33 705
113
Sok mindent értek, de a németek mit csináltak ott?
Bármily fura is a németeknek nincs saját vadászképzésük sőt nagyon más sem Usaba járnak. a Holman bázisi központal (az angoloknak is van ott valami egyébként) onnét a tornádók repülnek még talán. a phantomok kivonásra kerültek. (tornádók üzemeltetése így macerás az mindenesetre biztos ha még üzemel is onnan német gp az már nem sokáig)
volt egy haditengerészeti bázis amit használtak a németek de f4 kivonásával már az sem müködik
vane egy repterük még ami Lufthansa kezelésbe van és ott nagyobb gépekre teherszállítók utasszállítókra képeznek pilótákat ha minden igaz az még müködik
és van egy bázis texaszba ahol nincs gépük az amerikaiak gépeit használják alapképzésre...

a 4 usa bázisból amit használtak eddig 2ön megszünik vagy már meg is szünt a német részről az igénybevétel...
a maradék 2 ből az eggyik lufthansa reptér nagy gépekre történik rajta oktatás (azt igazából bárhól le tudják vezényelni )
marad 1 gázturbinás+ hangsebesség alatti és feletti sugárhajtásos kiképzőbázis.

miközben a hangsebesség alatti kismotoros képzést németországba tartják. Ahol mostmár drónképzés is van (bővítik a helyet.)
És hab a tortán hogy az amik a texászi bázist tisztán F35 képző központáá akarják átalakítani. (és az meg ugye a németeknek nem lessz)
tehát vagy átcuccolnak usan bellül vagy f35 öt vesznek vagy jóval többet fizetnek vagy hazaköltöznek... és néha kirepkednek legfeljebb a holmi bázisra komolyabb gyakorlásra. (az f18 is ugye így keveredett be a képbe komolyabban mert akkor azzal tudnának gyakorolni az usaba a haditengerészeti bázison amit talán még valamilyen szinten használgatnak..)

a tévedés jogát fenntartom mert annyira nem vágom a dolgokat :D csak már korábban párszor utánna néztem...(többnyire itteni dolog miatt)
 
  • Tetszik
Reactions: LMzek 2.0 and L.O.B

SilvioD

Well-Known Member
2018. december 23.
25 879
91 434
113
Aktualis helyzet

Gulyás Gergely azt mondta, örül, ha magyar tulajdonba kerülnek külföldi cégek, de nem erősítette meg, hogy a cseh Aero Vodochody repülőgép-gyártó vállalatban többségi tulajdon szereznek magyar befektetők.
A Portfolio úgy tudja, a tranzakció meg fog történni és hetek kérdése, hogy lezáruljon.