[HUN] Airbus Helicopters H145M HForce

Én továbbra sem hiszem, hogy nem képes egyenesen lőni - ekkor balmát, nem vállalhat be az Airbus!
Koller tábornok szerint pontosan lőttek: oda csapódtak ahová kell.
A videókon valóban kicsit nagynak tűnik a szórás, de ez az első éles lövészetük: még sok a gyakorolni való.

Az igazán ütős fegyverzete egyébként is a 24db lézeres 70-es lesz illetve 4db Spike ER2. Utóbbi 16km-ről indítható akár koordinátára is - föld közelben repülve a legtöbb csapat légvédelem nem tud vele mit kezdeni, ha tartja a távolságot és jól helyezkedik a domborzatot kihasználva.
 
Igen, a hit az nagyon fontos...:D
Megkeresem majd PC-n, addig is:
"A technikailag fejlett megoldás (HForce-megj. tőlem) figyelembe veszi a tüzelési pontosság különböző szempontjait: a fegyver visszarúgását, a tömegközéppontot, a földrajzi távolságot vagy a járműválasztást."
Ez még a wtinfo-n volt írva anno, de részletesebben is irták valamelyik szakmai blogon..., amint utolérem magam keresem és linkelem.
 
  • Tetszik
Reactions: Aladeen
Megkeresem majd PC-n, addig is:
"A technikailag fejlett megoldás (HForce-megj. tőlem) figyelembe veszi a tüzelési pontosság különböző szempontjait: a fegyver visszarúgását, a tömegközéppontot, a földrajzi távolságot vagy a járműválasztást."
Ez még a wtinfo-n volt írva anno, de részletesebben is irták valamelyik szakmai blogon..., amint utolérem magam keresem és linkelem.
Kizártnak tartom, hogy ne legyen kezelve ez a probléma.
A gépágyú reakcióereje, forgató nyomatéka ismert és lényegében állandó érték. A tüzelés pillanatában ennek megfelelő korrekciót kell végezni a fedélzeti computernek és jobban vagy kevésbé pörgeti a fenestront.
 
A Fly-by-wire rendszer automatikusan korrigál minden ilyet - ezt is kb. erősebb széllökésh
Amúgy eltaláltad, tényleg van "wire" a kormányrendszerben...:D
https://www.easa.europa.eu/sites/default/files/dfu/EC145 (BK117)Family-Draft Report 29 04 14 - draft.pdf

"...Flight Controls
Main rotor
Below the cockpit floor, ball bearing control cables (Flexball cables) are connected to cyclic stick and

collective pitch, passing through the nose section of the cabin and the windshield frame to the cabin
roof leading to the main rotor hydraulic actuators.
Above the cabin and in front of the main transmission are the duplex hydraulic actuators. They are
linked with the Flexball cables to the cyclic- stick- and collective linkages on their un-boosted side
and to the mixing levers / swash-plate on their boosted side.
After the swash-plate, rotating control rods are connected to pitch horns (connecting link) for angle
adjustments of the blade mounting forks = rotor blades.

.
.
Tail rotor control
(EC145 / BK117 D-2)
The pedal assembly for tail rotor control is connected below the cockpit floor with control rods to a
bell crank lever. From here a ball bearing control cable (Flexball cable) leads to two electrical
actuators which are located inside the Fenestron structure
(part of the standard Autopilot system).
A control rod leads from these yaw actuators to an input lever which moves a piston in the duplex
hydraulic boosted Fenestron Actuator. The inputs transmitted to a control spider which changes the
blade pitch angles of the Fenestron..."
 
  • Tetszik
Reactions: Vogon
To view this content we will need your consent to set third party cookies.
For more detailed information, see our cookies page.
Pontos, mint egy birodalmi rohamosztagos, szóval azért ez illusztráció arra, hogy miért kell irányított fegyverzet és drón.
Képzeljük el hogy a szétesett PSZH helyén egy modern IFV áll, láttuk ahogy azok lőnek. Ha meg van AHEAD lőszere, akkor abból egy is elég lesz ide...
 
  • Tetszik
Reactions: bel and L.O.B
Kérlek hivatkozd be hol fikáztam a portékájukat.
Az hogy nem álmodok bele olyan rendszereket és képességeket ami nincs neki szerintem az nem fikázás.
Szerintem hagyjuk ezt a témát. Ha kapok választ az illetékes sajtós/kommunikációs osztálytól, akkor közlöm ide az eredményt.
Elküldtem a "mellé lövős videót" és hogy "csalódott hazai közönség", ami az egyik legnagyobb H145M HForce beszerző ország esetében nem jó a PR nekik.
Airbusszal még nem próbálkoztam, de volt hogy Boeing PR osztály válaszol néhány általános kérdésre pár éve. Nyugati cégeknél nem tolják olyan szinten a titkolózást mint nálunk az MH-nál. Nyilván konkrét beszerzés részletei titkosak, de ilyen általános kérdésekre válaszolnak általában. Nekik is szar PR, ha az terjed a termékükről (szak)fórumokon, hogy nem lehet vele pontosan célozni. Szóval érdekük az ilyen "félreértéseket" tisztázni.
Meglátjuk...
 
Van panaszkönyv az Airbusnál? Nem tudtam...

Fontos Xpert mondatában a "ha válaszolnak" szókapcsolat. Egyelőre a gyártók sokkal jobban szeretnek fecsegni, mint kormányunk. És ezt ki kell használni. Ki tudja! Lehet bele írta a levélbe, hogy egy rendszeresítő ország első számú haditech fórumának mérvadó kommentelője és neki feltétlenül szüksége van pár információra, hogy ne sérüljön az ő személyes és a szakportál mondatainak megalapozottsága.
Vicces, de egyébként van amikor nagyon gyümölcsöző kapcsolat születik az ilyenekből az óriás cégek számára is. A marketing egyre inkább áttevődik a profi médiából a közösségi felé. Az esetek 95%-ába azonnal törli az irodában ülő alkalmazott, hogy "na menj a picsába!" 20 esetből egyszer meg bejön a próbálkozása a tökös fickóknak. És kap egy olyan kisasszonyt a vonal túlsó végén, aki szerint többen olvasnak el itt egy kommentet, mint ahányan megnéznek egy gyári videót... és kevesebb pénzbe is kerül a cégüknek.
Nekem tetszik, hogy nem csak itt kérdezősködik. Jövő ilyenkorra meg már az Airbus félhivatalos közönség kapcsolattartója lesz. Gyárlátogatásra hívják, meg biztatják, hogy blogot indítson, meg YT videókat gyártson... :)
 
  • Imádom
Reactions: Aladeen
Nekem tetszik, hogy nem csak itt kérdezősködik. Jövő ilyenkorra meg már az Airbus félhivatalos közönség kapcsolattartója lesz. Gyárlátogatásra hívják, meg biztatják, hogy blogot indítson, meg YT videókat gyártson... :)
Ilyen nagy babérokra nem török! :D
Konkrétan annak PR-osnak írtam aki HForce-ért felel. Ha két mondatban meg tudja cáfolni, hogy nincs gond a gépágyúval csak pilótáink kezdők még, akkor miért ne tenné?! Ennél olcsóbban nem lehet "netes pletykák" terjedését megakadályozni.
Ha valamelyik más haderő is 145M vagy valami hasonló kategória után érdeklődik, akkor ők is nulladik lépésben a neten néznek körbe - nem jó az Airbusnak ha sok negatív komment és "mellé lövős videó" kering.
Szóval optimista vagyok a választ illetően, de kb. egy hetes távlatban szerintem elválik.
 
Szerintem hagyjuk ezt a témát. Ha kapok választ az illetékes sajtós/kommunikációs osztálytól, akkor közlöm ide az eredményt.
Elküldtem a "mellé lövős videót" és hogy "csalódott hazai közönség", ami az egyik legnagyobb H145M HForce beszerző ország esetében nem jó a PR nekik.
Airbusszal még nem próbálkoztam, de volt hogy Boeing PR osztály válaszol néhány általános kérdésre pár éve. Nyugati cégeknél nem tolják olyan szinten a titkolózást mint nálunk az MH-nál. Nyilván konkrét beszerzés részletei titkosak, de ilyen általános kérdésekre válaszolnak általában. Nekik is szar PR, ha az terjed a termékükről (szak)fórumokon, hogy nem lehet vele pontosan célozni. Szóval érdekük az ilyen "félreértéseket" tisztázni.
Meglátjuk...
Hát Istenem mellé lőttek, van ilyen....előfordult már sok emberrel is! Csak aztán fel ne sírjon 9 hónap után!:D