[HUN] Airbus Helicopters H145M HForce

"Új, hazai környezetben eddig ismeretlen fegyverek hangjától visszhangzott a táborfalvai lő- és gyakorlótér. Először próbálták ki ugyanis a HForce-rendszer 20 milliméter űrméretű M621-es gépágyúit az MH 86. Szolnok Helikopter Bázis Airbus H145M típusú forgószárnyasainak hajózói.
Mint ahogy dr. Koller József dandártábornok, a szolnoki alakulat parancsnoka rögtönzött értékelésében fogalmazott, a könnyű páncélozott célokra leadott lövések oda mentek, ahova kellett. A nemrég beszerzett helikopterek a pilóták beszámolói szerint ezúttal sem okoztak csalódást, „jól viselkedtek” a kiképzés alatt. A sikeres szereplést a történelmi alkalomhoz illő lázas készülődés és feszült pillanatok előzték meg, hiszen a honvédség H145M-esei magyar személyzettel, hazai lőtéren mégiscsak először hajtottak végre éleslövészetet a HForce-rendszerrel.
A felkészülési folyamat során az „élesben” alkalmazott manővereket már korábban begyakorolták a szolnoki légtérben, majd ugyanígy elpróbálták a táborfalvai lőtér felett is. A lövészeten a hajózók, a repülőműszaki szakemberek és az előretolt repülésirányító katonák mellett mind a fegyverrendszer, mind pedig az előzetesen kidolgozott harcászati eljárások kiválóra vizsgáztak..."

 
"Új, hazai környezetben eddig ismeretlen fegyverek hangjától visszhangzott a táborfalvai lő- és gyakorlótér. Először próbálták ki ugyanis a HForce-rendszer 20 milliméter űrméretű M621-es gépágyúit az MH 86. Szolnok Helikopter Bázis Airbus H145M típusú forgószárnyasainak hajózói.
Mint ahogy dr. Koller József dandártábornok, a szolnoki alakulat parancsnoka rögtönzött értékelésében fogalmazott, a könnyű páncélozott célokra leadott lövések oda mentek, ahova kellett. A nemrég beszerzett helikopterek a pilóták beszámolói szerint ezúttal sem okoztak csalódást, „jól viselkedtek” a kiképzés alatt. A sikeres szereplést a történelmi alkalomhoz illő lázas készülődés és feszült pillanatok előzték meg, hiszen a honvédség H145M-esei magyar személyzettel, hazai lőtéren mégiscsak először hajtottak végre éleslövészetet a HForce-rendszerrel.
A felkészülési folyamat során az „élesben” alkalmazott manővereket már korábban begyakorolták a szolnoki légtérben, majd ugyanígy elpróbálták a táborfalvai lőtér felett is. A lövészeten a hajózók, a repülőműszaki szakemberek és az előretolt repülésirányító katonák mellett mind a fegyverrendszer, mind pedig az előzetesen kidolgozott harcászati eljárások kiválóra vizsgáztak..."

Egyébként volt már olyan HM közlemény, ahol nem voltunk tökéletesek? :)
Persze nem vitatom az állomány elhivatottságát és felkészülségét csak ezek szuperlatívuszokban lehozott győzelmi jelentések hiteltelennek hatnak. Legalább tegyenek bele több részletet. pl. "A célnak kirakott BTR-t 1500 méterről eltaláltunk amiről számos lyuk árulkodott" - életszagúbb beszámolók jobbak lennének...
 
  • Tetszik
Reactions: kaktusz and Ocses
életszagúbb beszámolók jobbak lennének.
"Természetesen nagy mértékben megkönnyítené a munkát, ha nekünk is lenne Hollywoodunk" - Mondta Gáspárunk....
Tegyük hozzá, a HM anyagai azért kezdenek minőségileg javulni, de ha régi hireket szemlézget az ember, akkor picit eltúlozva bizony az is "képesség" volt, hogy eljutott A-ból B-be valaki. Meglátásom szerint is több minőségi és főleg látványos videó és képanyag kell, kevesebb felesleges - ahogyan mondtad - "szuperlatívusz" szöveg.
 
"Természetesen nagy mértékben megkönnyítené a munkát, ha nekünk is lenne Hollywoodunk" - Mondta Gáspárunk....
Tegyük hozzá, a HM anyagai azért kezdenek minőségileg javulni, de ha régi hireket szemlézget az ember, akkor picit eltúlozva bizony az is "képesség" volt, hogy eljutott A-ból B-be valaki. Meglátásom szerint is több minőségi és főleg látványos videó és képanyag kell, kevesebb felesleges - ahogyan mondtad - "szuperlatívusz" szöveg.
Pl. a helikopter éleslövészetnél jó lett volna lerakni egy kamerát a céltárgyra fókuszálva, egy kamerát a gépágyú konténerre rögzíteni, illetve mutatni hogy a pilóta mit lát a fülkéből amikor a célra repül és lő.
Nem kell feltalálni a spanyol viaszt: a gyári HForce tesztről szóló videókban, amit itt forgattak rengeteg ötlet van.
Nem tudom hogy a kreativitás hiánya vagy nagy titkok-dili áll-e a életszagú, érdekes videók hiánya mögött.
Egy gépágyús vagy NIR lövészetben szerintem annyi titok sincs mint a tavaly előtti országtorta receptjében!
 
Nem tudom hogy a kreativitás hiánya vagy nagy titkok-dili áll-e a életszagú, érdekes videók hiánya mögött.
Jó, nyilván elsősorban egy éleslövészettel egybekötött gyakorlatról van szó, ahol a biztonság minden előtt van, de igen, a HForce tesztes videó nagyon jó példa. Át is vették sokan a YT-n, mert jól össze van vágva és nyilván van benne jópár olyan képkocka, amitől az ember ott érzi magát a "székben"... :rolleyes:
Majd csak kialakul...
 
Nem tudom, hogy volt-e már, mert annyira nem friss hír, de itt egy cikk a Spike integrációról:

Airbus has revealed exclusively to Shephard that it plans to test-fire the Spike ER2 (Extended Range 2) fifth-generation multipurpose missile from H145M helicopters in Q2 2022.

The weapon has already undergone system integration evaluations and flight tests with the aircraft at company facilities in Donauwörth to assess aerodynamics, drag, vibration and performance, according to Mark Henning, H145M programme manager at Airbus.

The manufacturer is still to decide on a location for the customer test-fire event, but it hopes to use a site in central Europe.

Ez utóbbi szerintem Magyarország lesz, mint a múltkor.

Forrás:

 
  • Imádom
Reactions: BJani
To view this content we will need your consent to set third party cookies.
For more detailed information, see our cookies page.
Sziasztok,

1:14-1:18 kozott meglepoen nagy szorassal lott a H-145M. Legalabbis nekem ugy tunik, hogy 3:08-3:14 kozott a Mi-24P sokkal pontosabb (az erosebb fegyver ellenere).

1:55-1:59 kozott mukodo nem iranyitott raketakat latni, ez uj es igen pozitiv info!
 
Sziasztok,

1:14-1:18 kozott meglepoen nagy szorassal lott a H-145M. Legalabbis nekem ugy tunik, hogy 3:08-3:14 kozott a Mi-24P sokkal pontosabb (az erosebb fegyver ellenere).

1:55-1:59 kozott mukodo nem iranyitott raketakat latni, ez uj es igen pozitiv info!

Állítólag lejárt üzemidejű rakéták (mert nincs más), egyik se robbant, 3 év alatt ez a második lövészet... nem biztos, hogy ez annyira pozitív info...
 
Sziasztok,

1:14-1:18 kozott meglepoen nagy szorassal lott a H-145M. Legalabbis nekem ugy tunik, hogy 3:08-3:14 kozott a Mi-24P sokkal pontosabb (az erosebb fegyver ellenere).

1:55-1:59 kozott mukodo nem iranyitott raketakat latni, ez uj es igen pozitiv info!
Nekem ez inkább másnak tűnik:
8e5d6948fbef5a543cb34c38b53128c4.jpg

Az első lövedékek oda mennek ahova kell,..
08a7af99b1d7c7006834eec25197978b.jpg

...de itt látszik (2:20-tól), hogy a sorozat oldalirányba "eltolja" és igy egy ostorszerű csapást csinál...annak ellenére, hogy a gép szoftvere elvileg ellentart a gépágyú keltette erőnek. Szerintem itt még valamit nem jól kalibráltak be...vagy a pilótának láthatóan nincs még gyakorlata benne...
 
Erre van valami forrásod?
Én még nem hallottam arról hogy a H145M ilyesmit tudna...
A Fly-by-wire rendszer automatikusan korrigál minden ilyet - ezt is kb. erősebb széllökéshez hasonlóan korrigálja.
Kicsit frucsa nekem, hogy sokan ennyire hülyének kezelik ezt a típust meg a mögötte álló Airbus-csapatot...
 
A Fly-by-wire rendszer automatikusan korrigál minden ilyet - ezt is kb. erősebb széllökéshez hasonlóan korrigálja.
Kicsit frucsa nekem, hogy sokan ennyire hülyének kezelik ezt a típust meg a mögötte álló Airbus-csapatot...
Hi,hi..:D
Na akkor mostmár arra is kérnék valami forrást hogy a H145M fly by wire kormány rendszere van.
nincs neki
A H145M nek hagymányos hidraulikos kormány rendszere van.
Van viszont neki egy fejlett 4 tengelyes robot pilótája.
Lövészetnél viszont csekély az esélye hogy a robot vezeti a gépet...:)
 
Hi,hi..:D
Na akkor mostmár arra is kérnék valami forrást hogy a H145M fly by wire kormány rendszere van.
nincs neki
A H145M nek hagymányos hidraulikos kormány rendszere van.
Van viszont neki egy fejlett 4 tengelyes robot pilótája.
Lövészetnél viszont csekély az esélye hogy a robot vezeti a gépet...:)
Tudom hogy nem így hívják, de ugyanarra gondolunk. A kormány parancsok nem közvetlenül mennek a bottól a rotorokig.
 
A Fly-by-wire rendszer automatikusan korrigál minden ilyet - ezt is kb. erősebb széllökéshez hasonlóan korrigálja.
Kicsit frucsa nekem, hogy sokan ennyire hülyének kezelik ezt a típust meg a mögötte álló Airbus-csapatot...
Hasonló célú rendszer működött az AH-1 Cobrán is Vietnamban ;)