[HUN] Airbus Helicopters H145M HForce

  • Ha nem vagy kibékülve az alapértelmezettnek beállított sötét sablonnal, akkor a korábbi ígéretnek megfelelően bármikor átválthatsz a korábbi világos színekkel dolgozó kinézetre.

    Ehhez görgess a lap aljára és a baloldalon keresd a HTKA Dark feliratú gombot. Kattints rá, majd a megnyíló ablakban válaszd a HTKA Light lehetőséget. Választásod a böngésződ elmenti cookie-ba, így amikor legközelebb érkezel ezt a műveletsort nem kell megismételned.
  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján házirendet kapott a topic.

    Ezen témában - a fórumon rendhagyó módon - az oldal üzemeltetője saját álláspontja, meggyőződése alapján nem enged bizonyos véleményeket, mivel meglátása szerint az káros a járványhelyzet enyhítését célzó törekvésekre.

    Kérünk, hogy a vírus veszélyességét kétségbe vonó, oltásellenes véleményed más platformon fejtsd ki. Nálunk ennek nincs helye. Az ilyen hozzászólásokért 1 alkalommal figyelmeztetés jár, majd folytatása esetén a témáról letiltás. Arra is kérünk, hogy a fórum más témáiba ne vigyétek át, mert azért viszont már a fórum egészéről letiltás járhat hosszabb-rövidebb időre.

  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján frissített házirendet kapott a topic.

    --- VÁLTOZÁS A MODERÁLÁSBAN ---

    A források, hírek preferáltak. Azoknak, akik veszik a fáradságot és összegyűjtik ezeket a főként harcokkal, a háború jelenlegi állásával és haditechnika szempontjából érdekes híreket, (mindegy milyen oldali) forrásokkal alátámasztják és bonuszként legalább a címet egy google fordítóba berakják, azoknak ismételten köszönjük az áldozatos munkáját és további kitartást kívánunk nekik!

    Ami nem a topik témájába vág vagy akár csak erősebb hangnemben is kerül megfogalmazásra, az valamilyen formában szankcionálva lesz

    Minden olyan hozzászólásért ami nem hír, vagy szorosan a konfliktushoz kapcsolódó vélemény / elemzés azért instant 3 nap topic letiltás jár. Aki pedig ezzel trükközne és folytatná másik topicban annak 2 hónap fórum ban a jussa.

    Az új szabályzat teljes szövege itt olvasható el.

  • Az elmúlt évek tapasztalatai alapján, és a kialakult helyzet kapcsán szeretnénk elkerülni a (többek között az ukrán topikban is tapasztalható) információs zajt, amit részben a hazai sajtóorgánumok hozzá nem értő cikkei által okozott visszhang gerjeszt. Mivel kizárható, hogy a hazai sajtó, vagy mainstream szakértők többletinformációval rendelkezzenek a fórumhoz képest a Wagner katonai magánvállalat oroszországi műveletével kapcsolatban, így kiegészítő szabály lép érvénybe a topik színvonalának megőrzése, javítása érdekében:

    • a magyar orgánumok, közösségi média oldalak, egyéb felületek hírei és elemzései (beleértve az utóbbi időkben elhíresült szakértőket is) nem támogatottak, kérjük kerülésüket.
    • a külföldi fősodratú elemzések, hírek közül az új információt nem hordozók szintén kerülendők

    Ezen tartalmak az oldal tulajdonosának és moderátorainak belátása szerint egyéb szabálysértés hiányában is törölhetők, a törlés minden esetben (az erőforrások megőrzése érdekében) külön indoklás nélkül történik.

    Preferáltak az elsődleges és másodlagos források, pl. a résztvevő felekhez köthető Telegram chat-ek, illetve az ezeket közvetlenül szemléző szakmai felületek, felhasználók.

Aladeen

Well-Known Member
2021. július 17.
18 809
36 002
113
Én továbbra sem hiszem, hogy nem képes egyenesen lőni - ekkor balmát, nem vállalhat be az Airbus!
Koller tábornok szerint pontosan lőttek: oda csapódtak ahová kell.
A videókon valóban kicsit nagynak tűnik a szórás, de ez az első éles lövészetük: még sok a gyakorolni való.

Az igazán ütős fegyverzete egyébként is a 24db lézeres 70-es lesz illetve 4db Spike ER2. Utóbbi 16km-ről indítható akár koordinátára is - föld közelben repülve a legtöbb csapat légvédelem nem tud vele mit kezdeni, ha tartja a távolságot és jól helyezkedik a domborzatot kihasználva.
 

arcas

Well-Known Member
2013. március 20.
6 902
22 371
113
Igen, a hit az nagyon fontos...:D
Megkeresem majd PC-n, addig is:
"A technikailag fejlett megoldás (HForce-megj. tőlem) figyelembe veszi a tüzelési pontosság különböző szempontjait: a fegyver visszarúgását, a tömegközéppontot, a földrajzi távolságot vagy a járműválasztást."
Ez még a wtinfo-n volt írva anno, de részletesebben is irták valamelyik szakmai blogon..., amint utolérem magam keresem és linkelem.
 
  • Tetszik
Reactions: Aladeen

Aladeen

Well-Known Member
2021. július 17.
18 809
36 002
113
Megkeresem majd PC-n, addig is:
"A technikailag fejlett megoldás (HForce-megj. tőlem) figyelembe veszi a tüzelési pontosság különböző szempontjait: a fegyver visszarúgását, a tömegközéppontot, a földrajzi távolságot vagy a járműválasztást."
Ez még a wtinfo-n volt írva anno, de részletesebben is irták valamelyik szakmai blogon..., amint utolérem magam keresem és linkelem.
Kizártnak tartom, hogy ne legyen kezelve ez a probléma.
A gépágyú reakcióereje, forgató nyomatéka ismert és lényegében állandó érték. A tüzelés pillanatában ennek megfelelő korrekciót kell végezni a fedélzeti computernek és jobban vagy kevésbé pörgeti a fenestront.
 
T

Törölt tag 1586

Guest
A Fly-by-wire rendszer automatikusan korrigál minden ilyet - ezt is kb. erősebb széllökésh
Amúgy eltaláltad, tényleg van "wire" a kormányrendszerben...:D
https://www.easa.europa.eu/sites/default/files/dfu/EC145 (BK117)Family-Draft Report 29 04 14 - draft.pdf

"...Flight Controls
Main rotor
Below the cockpit floor, ball bearing control cables (Flexball cables) are connected to cyclic stick and

collective pitch, passing through the nose section of the cabin and the windshield frame to the cabin
roof leading to the main rotor hydraulic actuators.
Above the cabin and in front of the main transmission are the duplex hydraulic actuators. They are
linked with the Flexball cables to the cyclic- stick- and collective linkages on their un-boosted side
and to the mixing levers / swash-plate on their boosted side.
After the swash-plate, rotating control rods are connected to pitch horns (connecting link) for angle
adjustments of the blade mounting forks = rotor blades.

.
.
Tail rotor control
(EC145 / BK117 D-2)
The pedal assembly for tail rotor control is connected below the cockpit floor with control rods to a
bell crank lever. From here a ball bearing control cable (Flexball cable) leads to two electrical
actuators which are located inside the Fenestron structure
(part of the standard Autopilot system).
A control rod leads from these yaw actuators to an input lever which moves a piston in the duplex
hydraulic boosted Fenestron Actuator. The inputs transmitted to a control spider which changes the
blade pitch angles of the Fenestron..."
 
  • Tetszik
Reactions: Vogon

Aladeen

Well-Known Member
2021. július 17.
18 809
36 002
113
Kérlek hivatkozd be hol fikáztam a portékájukat.
Az hogy nem álmodok bele olyan rendszereket és képességeket ami nincs neki szerintem az nem fikázás.
Szerintem hagyjuk ezt a témát. Ha kapok választ az illetékes sajtós/kommunikációs osztálytól, akkor közlöm ide az eredményt.
Elküldtem a "mellé lövős videót" és hogy "csalódott hazai közönség", ami az egyik legnagyobb H145M HForce beszerző ország esetében nem jó a PR nekik.
Airbusszal még nem próbálkoztam, de volt hogy Boeing PR osztály válaszol néhány általános kérdésre pár éve. Nyugati cégeknél nem tolják olyan szinten a titkolózást mint nálunk az MH-nál. Nyilván konkrét beszerzés részletei titkosak, de ilyen általános kérdésekre válaszolnak általában. Nekik is szar PR, ha az terjed a termékükről (szak)fórumokon, hogy nem lehet vele pontosan célozni. Szóval érdekük az ilyen "félreértéseket" tisztázni.
Meglátjuk...
 

Vogon

Well-Known Member
2021. május 13.
3 174
6 712
113
Van panaszkönyv az Airbusnál? Nem tudtam...

Fontos Xpert mondatában a "ha válaszolnak" szókapcsolat. Egyelőre a gyártók sokkal jobban szeretnek fecsegni, mint kormányunk. És ezt ki kell használni. Ki tudja! Lehet bele írta a levélbe, hogy egy rendszeresítő ország első számú haditech fórumának mérvadó kommentelője és neki feltétlenül szüksége van pár információra, hogy ne sérüljön az ő személyes és a szakportál mondatainak megalapozottsága.
Vicces, de egyébként van amikor nagyon gyümölcsöző kapcsolat születik az ilyenekből az óriás cégek számára is. A marketing egyre inkább áttevődik a profi médiából a közösségi felé. Az esetek 95%-ába azonnal törli az irodában ülő alkalmazott, hogy "na menj a picsába!" 20 esetből egyszer meg bejön a próbálkozása a tökös fickóknak. És kap egy olyan kisasszonyt a vonal túlsó végén, aki szerint többen olvasnak el itt egy kommentet, mint ahányan megnéznek egy gyári videót... és kevesebb pénzbe is kerül a cégüknek.
Nekem tetszik, hogy nem csak itt kérdezősködik. Jövő ilyenkorra meg már az Airbus félhivatalos közönség kapcsolattartója lesz. Gyárlátogatásra hívják, meg biztatják, hogy blogot indítson, meg YT videókat gyártson... :)
 
  • Imádom
Reactions: Aladeen

Aladeen

Well-Known Member
2021. július 17.
18 809
36 002
113
Nekem tetszik, hogy nem csak itt kérdezősködik. Jövő ilyenkorra meg már az Airbus félhivatalos közönség kapcsolattartója lesz. Gyárlátogatásra hívják, meg biztatják, hogy blogot indítson, meg YT videókat gyártson... :)
Ilyen nagy babérokra nem török! :D
Konkrétan annak PR-osnak írtam aki HForce-ért felel. Ha két mondatban meg tudja cáfolni, hogy nincs gond a gépágyúval csak pilótáink kezdők még, akkor miért ne tenné?! Ennél olcsóbban nem lehet "netes pletykák" terjedését megakadályozni.
Ha valamelyik más haderő is 145M vagy valami hasonló kategória után érdeklődik, akkor ők is nulladik lépésben a neten néznek körbe - nem jó az Airbusnak ha sok negatív komment és "mellé lövős videó" kering.
Szóval optimista vagyok a választ illetően, de kb. egy hetes távlatban szerintem elválik.
 

Venom85

Well-Known Member
2020. augusztus 20.
6 501
18 621
113
Szerintem hagyjuk ezt a témát. Ha kapok választ az illetékes sajtós/kommunikációs osztálytól, akkor közlöm ide az eredményt.
Elküldtem a "mellé lövős videót" és hogy "csalódott hazai közönség", ami az egyik legnagyobb H145M HForce beszerző ország esetében nem jó a PR nekik.
Airbusszal még nem próbálkoztam, de volt hogy Boeing PR osztály válaszol néhány általános kérdésre pár éve. Nyugati cégeknél nem tolják olyan szinten a titkolózást mint nálunk az MH-nál. Nyilván konkrét beszerzés részletei titkosak, de ilyen általános kérdésekre válaszolnak általában. Nekik is szar PR, ha az terjed a termékükről (szak)fórumokon, hogy nem lehet vele pontosan célozni. Szóval érdekük az ilyen "félreértéseket" tisztázni.
Meglátjuk...
Hát Istenem mellé lőttek, van ilyen....előfordult már sok emberrel is! Csak aztán fel ne sírjon 9 hónap után!:D