M
molnibalage
Guest
Ő biztos nem. A svédek megtartanak számottevő C/D gépet az E mellett.Mondjuk Rudi?
Ő biztos nem. A svédek megtartanak számottevő C/D gépet az E mellett.Mondjuk Rudi?
Ő biztos nem. A svédek megtartanak számottevő C/D gépet az E mellett.
Kiveve, hogy ez komplett hulyeseg es mar parszor megkertunk, hogy fejezd be a konstans gyezinfomacijadat, pls.Mert a Gripen E / F egy teljesen más típus mint a C / D.
A szárnyakon kívül minimális közös dolog van bennük (semmi...).
Egy két százados légierő, két eltérő típussal üzemeltetési rémálom, fölösleges többlet klts., stb...
Freud ilyenkor felkacag?Mibe kerülne nekünk egy század legújabb Gruppen, és mikorra érkezne meg?

Azért én lazán áramtalanítani tudnék régiókat, gyertyát csinálnék pár üzemanyag-tározóból, feldolgozó üzemből, és kommunikációs hálózatokért sem kellene senkinek havidíjat fizetni egy darabig...
Van annak is egyfajta pszichológiai hatása ha a "biztos távol" érzetét le tudod rombolni néhány ilyen támadással...
Par ilyen egy repteret, egy HIMARS uteget, depot, laktanyát, akarmit vidáman leradiroz a terkeprol. Már a megléte is olyan súlyt jelent, hogy kétszer is meggondolja bárki, hogy belefusson...
Egy hidat, váltókörzetet, trafóállomást, satöbbit ne lehetne ilyenekkel kiiktatni?
) is jobb, oszt: "Örüljetek" sulykolós!!!

Azt hiáába.Én érveket vártam volna...
Azt hiáába.
Ilyen hülyeségek kitalálásban segít valaki vagy magadtól jönnek ezek...?Ha már repülős fórumba vagyunk akkor legalább repülős alternatíva:
a használtan 1-200e $-os L-39es gépekből itthon épített drónok, csapásmérőként --visszajön-- 5-6-700 km-es csapásmérést tudnának, csapásméró és kamikaze drónként 1.000+ km-t !!!.
Griffek figyelő szemeivel és légvédelemi csapásmérési képességével a Kárpát-medencében nem lenne túl sok aktív radar bekapcsolva a megsemmisítés lehetősége/kockázata nélkül.
Egy ilyen a hibrid állomány(dupla létszámú, modernizált Gripen, -2-3 tucat L-39 drón) adna végre egy "Kárpát-medence meghatározó légi-ereje..." fogalomnak valós tartalmat.
Nem megvalósíthatatlan feladat, és ezzel, így végre közelítenénk ahhoz a honvédelmi képességhez ami ugyan csak a gazdasági eredményeink megvédéséhez lenne elég, a jelenlegi és Z2026-os végeredményhez képest!
Ilyen, végre (nem-)"kicsit" költséghatékony haderő-újjáépítéssel maradna más haderőnek is pénz!
Svéd, finn, szerb szemlélet/gyakorlat!!!
...a jelenlegivel szemben!!!
...egyre többeknek --nekem sem-- nem elég a nagyon rossznál ez a jelenlegi "pazarlásosos" (jóindulat-vásárlásosos?) is jobb, oszt: "Örüljetek" sulykolós!!!
Jó kezdeményezést is el lehet qúrni, változó világhoz változni!!!
...illetékesek figyelmébe ajánlott a "Kanyarban előzni..."
mostani magvalósíthatósága!!!![]()
![]()
![]()
U.I.: A nem túl bonyolult/drága MiG-21-es "zavarókkal" --amiket az Aero Vodochody-nk szerintem játszva tud integrálni-- már mindjárt "Hipp-hopp" csak a párosan indított 0,5-1+ milliós rakétákkal lehet leküzdeni az L-39 drónt, a felfedezés/megsemmisülés kockázatával.
Opssssz!
Egy részét magától szokta de alapított már rá baráti kört is.Ilyen hülyeségek kitalálásban segít valaki vagy magadtól jönnek ezek...?
Egy részét magától szokta de alapított már rá baráti kört is.


Felhívnám a figyelmet még egy fontos dologra:Képességnövelő Gripen-fejlesztések
Magyarország ugyancsak érdeklődik a Saab cég legújabb Gripen C/D verziója, az MS 20 Block 2 iránt, amely számos téren felülmúlja az eredeti repülőgépet. Mindez alapvetően három főbb fejlesztésnek köszönhetően valósul meg. Az első ezek közül az új PS-05/Mk4 fedélzeti radar, amely jelentősen megnöveli a repülőgép ilyen jellegű képességeit. A második tényező a jelenlegi AMRAAM-nek a METEOR BVRAAM (Beyond Visual Range Air-to-Air Missile, látóhatáron túli levegő-levegő rakéta) eszközzel történő kiváltása. A harmadik lényeges változtatás a korábbi Sidewinder kis hatótávolságú légiharc-rakétának a jóval modernebb IRIS-T-vel történő lecserélése, melyet már a Gripen legmodernebb verziója is indíthat. Az új PS-05/Mk4 fedélzeti lokátor esetében hetven százalékkal nőtt meg a felderítési távolság és jóval kisebb méretű célok detektálására is alkalmas, ami jelentős előrelépésnek számít. Ráadásul elvégezték azokat az előkészítéseket, melyek ahhoz szükségesek, hogy a jövőben akár AESA technológia szerinti továbbfejlesztésen is átessen.
Még ha ez nem is 100%-ban stimmel @kamm ezért le volt hülyézve.A jelenleg Gripent használó országok a közeljövőben akár könnyedén átválthatnak az E változatra úgy, hogy továbbra is a meglévő támogató rendszert, illetve földi kiszolgáló eszközöket használhatják.

A cikkben nem azt írják hogy +néhány C/D gép?
Bingo.Mielőtt pirosra festené pár fórumtárs a honlap hátterét egymás vérével, gyorsan még elmondanék pár észrevételt.
1, A cikk jelzi, hogy nem szó szerint hangzott el ez, hanem tömörítve, átszerkesztve adja közre az interjút. Remélem ez mindenkinek megvan.
2, A C/D zárójelben van, ráadásul kapcsos zárójelben. Ez több, mint valószínűleg azt jelenti, hogy ez a megjelölés el sem hangzott a beszélgetés során, csupán az újság tette bele a magyar légierő témában nem teljesen felkészült olvasók számára.

Jol osszefoglaltad. Nem veletlenul irtam en sem, hogy a sajat maniam az (e)xtra szazad, nekem egyedul az idozites kerdeses (mostanaban avagy inkabb evek mulva.) Mivel a jelenlegieket modernizaljuk, igy a masodik szazad joval kesobb is johet...Kinek vannak vágy vezérelt gondolatai? Szerintem se az E/F sem pedig a C/D nem került szóba. Csupán az az újdonság ebben, hogy a C/D-k modernizálása -ja nem, ezt már eddig is tudtuk- és beszélgetés szintjén előjött a magyar fél részéről új gép beszerzés, ami a megfogalmazás szerint nem lesz 4 század.
Egyfelől semmi nem fix a cikk megfogalmazása szerint, másfelől ez ugyan úgy lehet új építésű E/F verzió.
De ez már megint olyan szintű kecskebélből jósolás, hogy hozzánk csapta azt is, hogy a cseheknél is ugyan ez a folyamat zajlik.
Szerintem az Aeros gep a "levegoben van", viccesen fogalmazva - egyaltalan nem biztos, hogy jelenlegi formajaban beleugranak, en el tudom kepzelni, hogy elobb nemikepp attervezik (nem a sarkanyt, hanem a muszerezettseget, radart, akarmit) a magyar igenyek szerint.Lehet még annyit sem. Ha jól emlékszem, mióta évi 2000 órát vagy többet repülnek a Gripenek, azóta mondják hogy a pilótaképzéshez szükség lenne még 2 JAS-39D-re és még 2-4 JAS-39C-re (a pilótaképzésre használt D-k helyére). Nem nagyon lepődnék meg, ha a második század egy kiképző század lenne 8 L-39NG-vel és 4 JAS-39D-vel.
A működés biztosítása érdekében a fórum alapvető, illetve opcionális sütiket használ..