[HUN] Saab JAS-39EBS-HU Gripen

2021. november 10-11. között a kecskeméti repülőbázis Gripen pilótái az éves kiképzési tervnek megfelelően, 15.00-21.30 között estébe nyúló repüléseket hajtanak végre.

A repülés során – Kecskemét, Eger, Mezőkövesd, Tiszafüred, Tiszaújváros és Nagyatád, továbbá Kaposvár, Szigetvár valamint Szolnok térségében a megszokottól eltérő, nagyobb zaj- és hanghatás várható.
Az elmùlt èvekhez kèpest többet repülnek vagy mèg mindig csak a minimumot?
 
To view this content we will need your consent to set third party cookies.
For more detailed information, see our cookies page.
Nagyon remélem hogy a műsor marad de ez a műmájer, napszemcsis, affektáló, felkészületlen, irritálóan lazának tetszelgő, apci benyomott a műsorba fazont ezt kirakják. A felvett stílusa amiben a Totalcar Winkler-Bazsó lazaságában próbálja tolni a műsort mert azt hiszi már ettől működni fog egyszerűen szánalmas, már az hiteltelenné teszi, hogy azok szakmaisága ettől még megkérdőjelezhetetlen maradt, míg a polgár egy utcáról beijeszett önjelölt szerencsevadász. A téma jobb sorsra érdemes, mint a fellengzős, a humort a lenéző gúnnyal összekeverő stílus, én nem engedném soha többet kamera közelbe, soha többet katonai bázis közelébe .... a műsor a tag miatt nézhetetlen.
 
Az elmùlt èvekhez kèpest többet repülnek vagy mèg mindig csak a minimumot?
Nem lehet tudni. Annyit lehet csak tudni, hogy Gripen szerződést úgy módosították néhány éve, hogy 2026-ig az évi 2000 óra repüléshez szükséges üzemképes gépállomány a Saab részéről biztosítva legyen.
 
  • Tetszik
Reactions: MZ/X
Akkor inkább úgy írom, hogy az NG DEMO lehetett az MS20.
De nyilvánvalóan van folytonosság a dologban, ugyanis ha nem így lenne, akkor nem úgy hivatkoznának a verziószámra, hogy MS2X...

Azt én írtam. @kamm pont leírta, hogy az MS20 2016-os.
Ezután én helyesbítettem, hogy ettől függetlenül a szoftver az E-ben a C/D folytonos utódja van/lesz.
Ezt az általad betett kép is igazolja.
Igen, csak a Gripen NG bemutó gépen volt MS20.
Ha jól értem, a 2019-es cikkben azt írják, hogy most már annyira eltér az MS21 a korábbi verzióktól, hogy inkább elkezdték máshogyan nevezni.
 
Egy valamit nem értek. És lehet nem én vagyok megkeveredve, de az is lehet, hogy igen.

Elmondta itt a többség, hogy nem tetszik a "Gripen TOP GUN" videó stílusa és a felkészületlensége. Oké! De néhányan már úgy beszéltek erről, mintha az "Álljunk meg egy szóra!" kaliberét követelitek.

"Nagyon remélem hogy a műsor marad de ez a műmájer, napszemcsis, affektáló, felkészületlen, irritálóan lazának tetszelgő, apci benyomott a műsorba fazont ezt kirakják."

Érteni nem értem, hogy az ehhez hasonló dolgoknál mire gondoltok. Milyen folytatás? Ez nem tévé műsor. Ez egy YouTube csatorna. Egy csomó gyárlátogatásról csinált videót, amikor eldőlt a kecskeméti reptéren forgatás sorsa, a HM-nek tökéletesen tudnia kellett, hogy mit fog kapni.
Ez egy one man show. Ha kihívsz vízszerelőt és utána elmondod, hogy nagyon jó, hogy emberek ilyenekben dolgoznak, de reméled, hogy legközelebb mást küldenek, akkor nincs más, egy személyes szerelő cég, 1 alkalmazottal és ő a főnök. Itt sem egy tévé csatorna akar sorozatot és most válogatják a műsorvezetőt, hanem a történet vélhetően ennyi volt. Ő ott volt, hozta a nézettséget, a katona meg azért volt ott, hogy oda tegye a szakmaiságot... amennyit szerettek volna belerakni.

Én remélem, hogy ha valakinek ez nem volt világos, akkor ez most már rendben van. Ha tényleg van ebből egy tévé sorozat, akkor meg szimplán én nem hallottam róla. Függetlenül attól, hogy valaki ettől még továbbra is utálhatja ezt a stílust és minden joga meg van hozzá. Én a Csabát más miatt nem nézem, volt egy videója, ami kiábrándító logikai bukfencet tartalmazott. De az Egyesült Államok is rendszeresen él azzal a fordulattal, hogy hírességekkel népszerűsíti önmagát és ha ott elmennek egy légibázisra, akkor ott is az a szint lesz, hogy "ügye ez a híres lopakodó gép, amit nem lát a radar? igen, ez az! és ha ez oda csap egy rakétával, akkor ez fájni szokott a gonoszoknak... igen, az nagyon fájni szokott".

Bocskor repülőnapi szereplése sem tetszett, de az például tényleg egy rendes média cég (egy hivatalos rádió) volt, ahol ő dolgozott.
 
Egy valamit nem értek. És lehet nem én vagyok megkeveredve, de az is lehet, hogy igen.

Elmondta itt a többség, hogy nem tetszik a "Gripen TOP GUN" videó stílusa és a felkészületlensége. Oké! De néhányan már úgy beszéltek erről, mintha az "Álljunk meg egy szóra!" kaliberét követelitek.

"Nagyon remélem hogy a műsor marad de ez a műmájer, napszemcsis, affektáló, felkészületlen, irritálóan lazának tetszelgő, apci benyomott a műsorba fazont ezt kirakják."

Érteni nem értem, hogy az ehhez hasonló dolgoknál mire gondoltok. Milyen folytatás? Ez nem tévé műsor. Ez egy YouTube csatorna. Egy csomó gyárlátogatásról csinált videót, amikor eldőlt a kecskeméti reptéren forgatás sorsa, a HM-nek tökéletesen tudnia kellett, hogy mit fog kapni.
Ez egy one man show. Ha kihívsz vízszerelőt és utána elmondod, hogy nagyon jó, hogy emberek ilyenekben dolgoznak, de reméled, hogy legközelebb mást küldenek, akkor nincs más, egy személyes szerelő cég, 1 alkalmazottal és ő a főnök. Itt sem egy tévé csatorna akar sorozatot és most válogatják a műsorvezetőt, hanem a történet vélhetően ennyi volt. Ő ott volt, hozta a nézettséget, a katona meg azért volt ott, hogy oda tegye a szakmaiságot... amennyit szerettek volna belerakni.

Én remélem, hogy ha valakinek ez nem volt világos, akkor ez most már rendben van. Ha tényleg van ebből egy tévé sorozat, akkor meg szimplán én nem hallottam róla. Függetlenül attól, hogy valaki ettől még továbbra is utálhatja ezt a stílust és minden joga meg van hozzá. Én a Csabát más miatt nem nézem, volt egy videója, ami kiábrándító logikai bukfencet tartalmazott. De az Egyesült Államok is rendszeresen él azzal a fordulattal, hogy hírességekkel népszerűsíti önmagát és ha ott elmennek egy légibázisra, akkor ott is az a szint lesz, hogy "ügye ez a híres lopakodó gép, amit nem lát a radar? igen, ez az! és ha ez oda csap egy rakétával, akkor ez fájni szokott a gonoszoknak... igen, az nagyon fájni szokott".

Bocskor repülőnapi szereplése sem tetszett, de az például tényleg egy rendes média cég (egy hivatalos rádió) volt, ahol ő dolgozott.
Félreérted.
Itt nem (csak) a konkrét youtube-os médiatartalmat ekézzük, hanem magát az irritáló, modoros, műmájerkedő jelenséget.
A probléma azzal van, hogy az illető alapállása szerint magát egyenrangú félként emeli fel a bemutatandó témában szereplőkkel.
Ez amúgy korszakos világjelenség.

Félművelt, középszerű közösségi médiabohócok rakják bele a saját személyiségüket az érdekesnek szánt témába, hogy az érdekesnek tartott témával is csak magukat hypeolják.

Magyarán itt nem Grétsy László nyelvészkedése hiányzik, hanem a korábbi, akkoriban még valamiféle szakmaként kezelt újságíró etikett alázatos hozzáállása.
Vagyis, hogy a médium dolga a közvetítés és csak az.

Ezzel szemben a modernkori influenszer közösségi médiázás egy kurválkodás.
Magukat áruba bocsátó médiaprostituáltak vadásszák a lájkokat, a kattintásokat és a feliratkozókat, amihez mellesleg gyártják a mellékes médiatartalmat, 30% téma és 70% magamutogatás mellett.
Mert a lájkokat itt se a Gripen-nek, meg a Honvédségnek és még csak nem is a témának gyűjtik, hanem saját maguknak.

Lehet ezt a jelenséget pozitívnak hinni, vélni, netán láttatni azzal, hogy mennyire self made man mindegyik közösségi hős, de valljuk be, ennek maga a téma és annak szereplői látják a kárát.
 
Egyszerűbben fogalmazva, régen egy profi tudósítás anyaga, témája adta el a tudósítót, anélkül, hogy ő maga akár csak a legkisebb mértékben is erőltette volna a saját jelenlétét.
A szelfizés eleve ismeretlen volt a riporterkedésben.
Ma meg majdnem minden témához jár egy nyomulós szelfi-perspektíva.
 
Egyszerűbben fogalmazva, régen egy profi tudósítás anyaga, témája adta el a tudósítót, anélkül, hogy ő maga akár csak a legkisebb mértékben is erőltette volna a saját jelenlétét.
A szelfizés eleve ismeretlen volt a riporterkedésben.
Ma meg majdnem minden témához jár egy nyomulós szelfi-perspektíva.

Néha a LKK amúgy tök jó videóiban is látom ezt. Persze a hozzáadott érték jóval magasabb.
 
Félreérted.
Itt nem (csak) a konkrét youtube-os médiatartalmat ekézzük, hanem magát az irritáló, modoros, műmájerkedő jelenséget.
A probléma azzal van, hogy az illető alapállása szerint magát egyenrangú félként emeli fel a bemutatandó témában szereplőkkel.
Ez amúgy korszakos világjelenség.

Félművelt, középszerű közösségi médiabohócok rakják bele a saját személyiségüket az érdekesnek szánt témába, hogy az érdekesnek tartott témával is csak magukat hypeolják.

Magyarán itt nem Grétsy László nyelvészkedése hiányzik, hanem a korábbi, akkoriban még valamiféle szakmaként kezelt újságíró etikett alázatos hozzáállása.
Vagyis, hogy a médium dolga a közvetítés és csak az.

Ezzel szemben a modernkori influenszer közösségi médiázás egy kurválkodás.
Magukat áruba bocsátó médiaprostituáltak vadásszák a lájkokat, a kattintásokat és a feliratkozókat, amihez mellesleg gyártják a mellékes médiatartalmat, 30% téma és 70% magamutogatás mellett.
Mert a lájkokat itt se a Gripen-nek, meg a Honvédségnek és még csak nem is a témának gyűjtik, hanem saját maguknak.

Lehet ezt a jelenséget pozitívnak hinni, vélni, netán láttatni azzal, hogy mennyire self made man mindegyik közösségi hős, de valljuk be, ennek maga a téma és annak szereplői látják a kárát.

Oké, mint mondtam, azzal nincsen bajom, ha valaki nem szereti az influenzer stílust. Én simán elkönyvelem a pop kultúra egy újabb jelenségének. És külön kategóriában tartom az értékes ismeretterjesztő alkotásoktól.
Én nem véletlenül annál akadtam ki, mikor valaki azt mondja, hogy jó a kezdeményezés, csak ezt a pacákot cseréljék le a folytatásnál. Ott tényleg azt éreztem, hogy pár ember lehet nincs képben, hogy nem lesz folytatás. Ott már tényleg kézzelfoghatóan úgy éreztem, hogy valakinek nem világos, hogy ez nem egy sorozat és nem lesz folytatás. Ez maga a kezdeményezés volt.
 
A cikkben nem azt írják hogy +néhány C/D gép?
Then on the [Gripen C/D] version, Hungary is in the phase of discussing prolongation of the Gripen - vegyuk eszre, hogy nem the model avagy akarmi konkretat mondott, hanem the Gripent, az ilyesmi nem veletlen egy csucsvezetonel -, valamint and maybe adding a few aircraft, ami szimplan csak par repulogepet jelent, megint csak tipus nelkul.
Amugy o sved, ok is furak am angolul, fene tudja, lehet aztan csak benan fogalmazott, de en ketlem.
 
  • Tetszik
Reactions: Hummen23
Egy szazad E a meglevok melle, en mar miota mondogatom... ;)

"Then on the [Gripen C/D] version, Hungary is in the phase of discussing prolongation of the Gripen and maybe adding a few aircraft."

Ez inkább pontosan az, amit én írtam, hogy inkrementálisan történne a flotta növelése és szó nincs semmiféle E Gripenről.

A cikkben nem azt írják hogy +néhány C/D gép?
De azt. Szerintem vegytiszta indikátor a svéd kijelentés. A Svéd Légierőben a C/D gépek egy része kifut, hogy helyet csináljon az E-nek, ezekt jóárasítva ki lehet szórni a piacra, ahogy tették az F-16AM (MLU) tulajok,

Ez a pénz is több, mint semmi, mint inkább szemétdombra küldeni egy olyan gépet, ami máshol még 15-20 évet is repülhet. Ha csak 15-30 misit szednek egy ilyen üzleten simán jó. Mint amikor eladom a használt VGA-t 70k-ért és az új 170k-s ára már nem annyira súlyos.
 
Last edited by a moderator:
Bezony, meg ha csak egy ujabb C/D+ lenne, de mar a legujabb radarral meg mindenfele fegyverzettel, mar az is rengeteget jelentene, szegeny rumanok hanyatt-homlok vehetnek a kovetkezo tucat 30-40 eves lepukkant F-16-osokat. :D
Ha a mostani szintű C/D lenne is sokat jelentene. Nagyon kevés az egy század, valójában békeidős QRA és kész. Két század már so-so. De két század az abszolút minimum.
 
A cikkben nem azt írják hogy +néhány C/D gép?

De, én is úgy értelmeztem. Az egy kevés az sajnos max 1 + századot jelenthet szerintem. (remélem nem kevesebbet)

Szerintem is C/D gépekre érti.
De ez is hatalmas képességnövelés lenne, főleg tankerekkel.

Ez a pénz is több, mint semmi, mint inkább szemétdombra küldeni egy olyan gépet, ami máshol még 15-20 évet is repülhet. Ha csak 15-30 misit szednek egy ilyen üzleten simán jó. Mint amikor eladom a használt VGA-t 70k-ért és az új 170k-s ára már nem annyira súlyos.

Ha fut a támogatás, az nekik simán jó.
 
De, én is úgy értelmeztem. Az egy kevés az sajnos max 1 + századot jelenthet szerintem. (remélem nem kevesebbet)
Lehet még annyit sem. Ha jól emlékszem, mióta évi 2000 órát vagy többet repülnek a Gripenek, azóta mondják hogy a pilótaképzéshez szükség lenne még 2 JAS-39D-re és még 2-4 JAS-39C-re (a pilótaképzésre használt D-k helyére). Nem nagyon lepődnék meg, ha a második század egy kiképző század lenne 8 L-39NG-vel és 4 JAS-39D-vel.