[HUN] Saab JAS-39EBS-HU Gripen

  • Ha nem vagy kibékülve az alapértelmezettnek beállított sötét sablonnal, akkor a korábbi ígéretnek megfelelően bármikor átválthatsz a korábbi világos színekkel dolgozó kinézetre.

    Ehhez görgess a lap aljára és a baloldalon keresd a HTKA Dark feliratú gombot. Kattints rá, majd a megnyíló ablakban válaszd a HTKA Light lehetőséget. Választásod a böngésződ elmenti cookie-ba, így amikor legközelebb érkezel ezt a műveletsort nem kell megismételned.
  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján házirendet kapott a topic.

    Ezen témában - a fórumon rendhagyó módon - az oldal üzemeltetője saját álláspontja, meggyőződése alapján nem enged bizonyos véleményeket, mivel meglátása szerint az káros a járványhelyzet enyhítését célzó törekvésekre.

    Kérünk, hogy a vírus veszélyességét kétségbe vonó, oltásellenes véleményed más platformon fejtsd ki. Nálunk ennek nincs helye. Az ilyen hozzászólásokért 1 alkalommal figyelmeztetés jár, majd folytatása esetén a témáról letiltás. Arra is kérünk, hogy a fórum más témáiba ne vigyétek át, mert azért viszont már a fórum egészéről letiltás járhat hosszabb-rövidebb időre.

  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján frissített házirendet kapott a topic.

    --- VÁLTOZÁS A MODERÁLÁSBAN ---

    A források, hírek preferáltak. Azoknak, akik veszik a fáradságot és összegyűjtik ezeket a főként harcokkal, a háború jelenlegi állásával és haditechnika szempontjából érdekes híreket, (mindegy milyen oldali) forrásokkal alátámasztják és bonuszként legalább a címet egy google fordítóba berakják, azoknak ismételten köszönjük az áldozatos munkáját és további kitartást kívánunk nekik!

    Ami nem a topik témájába vág vagy akár csak erősebb hangnemben is kerül megfogalmazásra, az valamilyen formában szankcionálva lesz

    Minden olyan hozzászólásért ami nem hír, vagy szorosan a konfliktushoz kapcsolódó vélemény / elemzés azért instant 3 nap topic letiltás jár. Aki pedig ezzel trükközne és folytatná másik topicban annak 2 hónap fórum ban a jussa.

    Az új szabályzat teljes szövege itt olvasható el.

Király Fika

Well-Known Member
2019. március 22.
2 861
4 693
113
A Csehek ezt írták:
"...A cseh Gripenek esetében a leg szükségesebb, de ugyanakkor a legköltségesebb a meglévő PS-05/A Mk3 radar általános korszerűsítése lenne, amely csak az MS20-ra való áttérés során ment keresztül szoftverfrissítésen. Ebben az összefüggésben alapvetően csak két megoldás létezik. Az első az, hogy Csehország a "magyar" utat veheti igénybe, és a radart a jelenlegi legújabb PS-05/A Mk4 szabványra frissítheti..."

Ha ez igaz akkor az MS20 upgrade nem törvényszerűen járt együtt hardware cserével és Magyar gépekben már Mk4 ketyeg,
Perrsze az is lehet hogy a Csehek tévednek...
Az MS20 pusztán szoftver frissítés.
 

pöcshuszár

Well-Known Member
2019. március 21.
23 812
47 113
113
Eredetileg igy terjedt a híre, de valojaban egy csomag, amiben például a radar range ugy ment fel 50-100%, hogy a filtering algo uj lett es ahhoz sokkal erősebb CPU kellett mögé, ami része volt a csomagnak.
Szerintem a kettő együtt.
Maga az upgrade csomag első eleme az MS20 szoftware upgrade.
Arra szerintem finoman rákényszerítettel a svédek, azzal, hogy innentől nincs upgrade, ha azt nem vesszük meg. Szerintem az egy teljesen új architechtúra. Ha tippelnem kell, akkor ezt kapta az E is.
A svédeket is megértem, hogy nem akarták két külön ágon vinni a fejlesztést.
Hja és ez tette lehetővé a további elemek illesztését. Az MS20 v2 meg már az arra épült további upgrade, ami további fegyver és berendezés integrációt fog lehetővé tenni.
A MacOS upgradeje is valami hasonló elven működik.
Náluk sokkal kevésbé tartják szempontnak az egyes upgrade-ek oda-vissza kompatibilitásait, mint a Mirosoft esetében.
Részben is upgrade-elik a szoftvercsomag felhasználó elemeit, de ha nem upgradeled az alap oprendszert, akkor egy idő után nem lehet feljebb menni egyes tematikus felhasználói programokkal.
 
  • Tetszik
Reactions: vasszekely

Terminator

Well-Known Member
Szerkesztőségi tag
2010. április 19.
42 839
82 371
113
"Díszelgő repüléssel tiszteleg a Magyar Honvédség november 1-jén, hétfőn az űrutazások közben elhunyt űrhajósok emléke előtt.
A Nemzetközi Űrhajós Szövetség 33. Kongresszusa részeként, faültetéssel és emléktábla avatással egybekötött megemlékezést tartanak Budapesten. A rendezvény keretében tervezetten 14:15 óra és 14:30 óra között Gripen kötelék áthúzása miatt a Városliget és környékén megnövekedett hanghatásra kell számítani."
Kíváncsi leszek hogy sikerült-e valakinek jó fotót készíteni... persze hogy megint csak ez alatt a 15 perc alatt nem sütött a nap. Szokatlan módon Mogyoród felől jöttek az M3 bevezetőt követve és Városliget után úgy tűnt hogy dél felé fordultak. A 30,40, 44-es gép volt kötelékben és nemzeti színű füstölővel. A füstölő még mindig olyan gyengén füstölt mint augusztus 20-án, alig látszott.
 
  • Tetszik
Reactions: LMzek 2.0 and BJani

SilvioD

Well-Known Member
2018. december 23.
27 608
97 792
113
Már a cikk címében is az olvasható, hogy a Gripen lehet „a világ legjobb nem lopakodó vadászgépe,” majd hosszasan taglalják a típus képességeit, kedvező ár / érték arányát és esetleges upgrade-lehetőségeit.

a Gripenek működési költsége a legalacsonyabb az összes modern vadászgép közül, egy gép előállítási költsége pedig alig 60 millió dollár, így kisebb büdzsével rendelkező országok is be tudják szerezni. A szerző arról is ír, hogy a gép könnyen kezelhető és aránylag jó harci képességekkel rendelkezik, különösen légiharc-képességek tekintetében.

A Gripen E különösen hatékony légvédelmi platform marad még sokáig, annak dacára, hogy a Saab versenytársai folyamatosan fejlesztik a lopakodó-technológiákat
 
M

molnibalage

Guest
Már a cikk címében is az olvasható, hogy a Gripen lehet „a világ legjobb nem lopakodó vadászgépe,” majd hosszasan taglalják a típus képességeit, kedvező ár / érték arányát és esetleges upgrade-lehetőségeit.

a Gripenek működési költsége a legalacsonyabb az összes modern vadászgép közül, egy gép előállítási költsége pedig alig 60 millió dollár, így kisebb büdzsével rendelkező országok is be tudják szerezni. A szerző arról is ír, hogy a gép könnyen kezelhető és aránylag jó harci képességekkel rendelkezik, különösen légiharc-képességek tekintetében.
Ebben a formában nettó buta a cikk főleg, hogy még a C/D és E összemosása is zajlik.
A "the best" meg így kritérium nélkül hülyeség.
N+1 téren nem mérhető még az E sem egy F-15E legacy géphez már csak a mérete miatt sem.
Egy Gripen C/D meg a CF nélküli Block 50+-szal szemben is rendelkezik hiányosságokkal és súlyosabb korláttal, nemhogy a CFT-s konfighoz képest.
 
K

kamm

Guest
A Csehek ezt írták:
"...A cseh Gripenek esetében a leg szükségesebb, de ugyanakkor a legköltségesebb a meglévő PS-05/A Mk3 radar általános korszerűsítése lenne, amely csak az MS20-ra való áttérés során ment keresztül szoftverfrissítésen. Ebben az összefüggésben alapvetően csak két megoldás létezik. Az első az, hogy Csehország a "magyar" utat veheti igénybe, és a radart a jelenlegi legújabb PS-05/A Mk4 szabványra frissítheti..."

Ha ez igaz akkor az MS20 upgrade nem törvényszerűen járt együtt hardware cserével és Magyar gépekben már Mk4 ketyeg,
Perrsze az is lehet hogy a Csehek tévednek...
Ez eleg vilagos szerintem, amugy errol mar volt szo korabban, hogy ez nalunk mar megtortent (es azert zavart meg a legutobbi zavaros iras valahol, amelyik keverte ezt.)
Akkor a kovetkezo nalunk mar az AESA Mk5 lesz, hallelujah! :cool:
 
K

kamm

Guest
Szerintem a kettő együtt.
Maga az upgrade csomag első eleme az MS20 szoftware upgrade.
Arra szerintem finoman rákényszerítettel a svédek, azzal, hogy innentől nincs upgrade, ha azt nem vesszük meg. Szerintem az egy teljesen új architechtúra. Ha tippelnem kell, akkor ezt kapta az E is.
Nem, az E teljesen mas, piacvezeto sw ill system architecture design, gyakorlatilag kontenerizalt rendszerek vannak, amelyeket parhuzamos, fuggetlenul lehet upgradelni. Azt nem fogod visszagyomoszolni ide, mert akkor kb az egesz gep belet kicsereled egy E belere.
Már a cikk címében is az olvasható, hogy a Gripen lehet „a világ legjobb nem lopakodó vadászgépe,” majd hosszasan taglalják a típus képességeit, kedvező ár / érték arányát és esetleges upgrade-lehetőségeit.

a Gripenek működési költsége a legalacsonyabb az összes modern vadászgép közül, egy gép előállítási költsége pedig alig 60 millió dollár, így kisebb büdzsével rendelkező országok is be tudják szerezni. A szerző arról is ír, hogy a gép könnyen kezelhető és aránylag jó harci képességekkel rendelkezik, különösen légiharc-képességek tekintetében.

A Gripen E különösen hatékony légvédelmi platform marad még sokáig, annak dacára, hogy a Saab versenytársai folyamatosan fejlesztik a lopakodó-technológiákat

Ilyen atlagembernek szolo cikkekbol minimum kethavonta van egy, en el sem szoktam oket olvasni mar, plane nem a total amator BI oldalan.
Nekem eros a gyanum, hogy a hatterben a Saab vagy valami PR ceg tolja ezeket.
 

pöcshuszár

Well-Known Member
2019. március 21.
23 812
47 113
113
Nem, az E teljesen mas, piacvezeto sw ill system architecture design, gyakorlatilag kontenerizalt rendszerek vannak, amelyeket parhuzamos, fuggetlenul lehet upgradelni. Azt nem fogod visszagyomoszolni ide, mert akkor kb az egesz gep belet kicsereled egy E belere.
Félreértetted.
Én csak az MS20 szoftverről beszéltem. Az egy keretrendszer, ami egyrészt tartalmazza a Gripen legutolsó konfigurációjának támogatását, de tartalmazza az E platform elektronikai rendszereinek beépítését is. Szoftveresen.
Ez így logikus. Mivel tudtommal az MS20 az E szoftvere is.
 

Terminator

Well-Known Member
Szerkesztőségi tag
2010. április 19.
42 839
82 371
113
Félreértetted.
Én csak az MS20 szoftverről beszéltem. Az egy keretrendszer, ami egyrészt tartalmazza a Gripen legutolsó konfigurációjának támogatását, de tartalmazza az E platform elektronikai rendszereinek beépítését is. Szoftveresen.
Ez így logikus. Mivel tudtommal az MS20 az E szoftvere is.
A Gripen E-n nem MS21 van kezdettől fogva?

"As for Gripen E System version MS23 planned to be ordered in 2023. (current order is MS21 for IOC and MS22 for FOC)"
 

Terminator

Well-Known Member
Szerkesztőségi tag
2010. április 19.
42 839
82 371
113
2021. november 10-11. között a kecskeméti repülőbázis Gripen pilótái az éves kiképzési tervnek megfelelően, 15.00-21.30 között estébe nyúló repüléseket hajtanak végre.

A repülés során – Kecskemét, Eger, Mezőkövesd, Tiszafüred, Tiszaújváros és Nagyatád, továbbá Kaposvár, Szigetvár valamint Szolnok térségében a megszokottól eltérő, nagyobb zaj- és hanghatás várható.
 
  • Tetszik
Reactions: BJani and SilvioD

pöcshuszár

Well-Known Member
2019. március 21.
23 812
47 113
113
A Gripen E-n nem MS21 van kezdettől fogva?

"As for Gripen E System version MS23 planned to be ordered in 2023. (current order is MS21 for IOC and MS22 for FOC)"
Akkor inkább úgy írom, hogy az NG DEMO lehetett az MS20.
De nyilvánvalóan van folytonosság a dologban, ugyanis ha nem így lenne, akkor nem úgy hivatkoznának a verziószámra, hogy MS2X...
 
  • Tetszik
Reactions: Terminator