[HUN] Saab JAS-39EBS-HU Gripen

Még csak érdeklődünk. A repülőnapon csak egy megállapodást írtak alá arról, hogy meg akarnak állapodni. A Saab hajlandó megfelelő "ellentételezést" vállalni, ha megrendeljük a MS20Block2-t.

Valami nagy keveredés lehet ebben az MS20 infókban, már a 2017-es megvételkor írták a radar upgradet, Iris-T, Meteort. Most a Block 2-höz ugyanezeket az infókat írják....
 
Valami nagy keveredés lehet ebben az MS20 infókban, már a 2017-es megvételkor írták a radar upgradet, Iris-T, Meteort. Most a Block 2-höz ugyanezeket az infókat írják....
A Csehek ezt írták:
"...A cseh Gripenek esetében a leg szükségesebb, de ugyanakkor a legköltségesebb a meglévő PS-05/A Mk3 radar általános korszerűsítése lenne, amely csak az MS20-ra való áttérés során ment keresztül szoftverfrissítésen. Ebben az összefüggésben alapvetően csak két megoldás létezik. Az első az, hogy Csehország a "magyar" utat veheti igénybe, és a radart a jelenlegi legújabb PS-05/A Mk4 szabványra frissítheti..."

Ha ez igaz akkor az MS20 upgrade nem törvényszerűen járt együtt hardware cserével és Magyar gépekben már Mk4 ketyeg,
Perrsze az is lehet hogy a Csehek tévednek...
 
"Díszelgő repüléssel tiszteleg a Magyar Honvédség november 1-jén, hétfőn az űrutazások közben elhunyt űrhajósok emléke előtt.
A Nemzetközi Űrhajós Szövetség 33. Kongresszusa részeként, faültetéssel és emléktábla avatással egybekötött megemlékezést tartanak Budapesten. A rendezvény keretében tervezetten 14:15 óra és 14:30 óra között Gripen kötelék áthúzása miatt a Városliget és környékén megnövekedett hanghatásra kell számítani."
 
A Csehek ezt írták:
"...A cseh Gripenek esetében a leg szükségesebb, de ugyanakkor a legköltségesebb a meglévő PS-05/A Mk3 radar általános korszerűsítése lenne, amely csak az MS20-ra való áttérés során ment keresztül szoftverfrissítésen. Ebben az összefüggésben alapvetően csak két megoldás létezik. Az első az, hogy Csehország a "magyar" utat veheti igénybe, és a radart a jelenlegi legújabb PS-05/A Mk4 szabványra frissítheti..."

Ha ez igaz akkor az MS20 upgrade nem törvényszerűen járt együtt hardware cserével és Magyar gépekben már Mk4 ketyeg,
Perrsze az is lehet hogy a Csehek tévednek...
Az MS20 pusztán szoftver frissítés.
 
Eredetileg igy terjedt a híre, de valojaban egy csomag, amiben például a radar range ugy ment fel 50-100%, hogy a filtering algo uj lett es ahhoz sokkal erősebb CPU kellett mögé, ami része volt a csomagnak.
Szerintem a kettő együtt.
Maga az upgrade csomag első eleme az MS20 szoftware upgrade.
Arra szerintem finoman rákényszerítettel a svédek, azzal, hogy innentől nincs upgrade, ha azt nem vesszük meg. Szerintem az egy teljesen új architechtúra. Ha tippelnem kell, akkor ezt kapta az E is.
A svédeket is megértem, hogy nem akarták két külön ágon vinni a fejlesztést.
Hja és ez tette lehetővé a további elemek illesztését. Az MS20 v2 meg már az arra épült további upgrade, ami további fegyver és berendezés integrációt fog lehetővé tenni.
A MacOS upgradeje is valami hasonló elven működik.
Náluk sokkal kevésbé tartják szempontnak az egyes upgrade-ek oda-vissza kompatibilitásait, mint a Mirosoft esetében.
Részben is upgrade-elik a szoftvercsomag felhasználó elemeit, de ha nem upgradeled az alap oprendszert, akkor egy idő után nem lehet feljebb menni egyes tematikus felhasználói programokkal.
 
  • Tetszik
Reactions: vasszekely
"Díszelgő repüléssel tiszteleg a Magyar Honvédség november 1-jén, hétfőn az űrutazások közben elhunyt űrhajósok emléke előtt.
A Nemzetközi Űrhajós Szövetség 33. Kongresszusa részeként, faültetéssel és emléktábla avatással egybekötött megemlékezést tartanak Budapesten. A rendezvény keretében tervezetten 14:15 óra és 14:30 óra között Gripen kötelék áthúzása miatt a Városliget és környékén megnövekedett hanghatásra kell számítani."
Kíváncsi leszek hogy sikerült-e valakinek jó fotót készíteni... persze hogy megint csak ez alatt a 15 perc alatt nem sütött a nap. Szokatlan módon Mogyoród felől jöttek az M3 bevezetőt követve és Városliget után úgy tűnt hogy dél felé fordultak. A 30,40, 44-es gép volt kötelékben és nemzeti színű füstölővel. A füstölő még mindig olyan gyengén füstölt mint augusztus 20-án, alig látszott.
 
  • Tetszik
Reactions: LMzek 2.0 and BJani
Már a cikk címében is az olvasható, hogy a Gripen lehet „a világ legjobb nem lopakodó vadászgépe,” majd hosszasan taglalják a típus képességeit, kedvező ár / érték arányát és esetleges upgrade-lehetőségeit.

a Gripenek működési költsége a legalacsonyabb az összes modern vadászgép közül, egy gép előállítási költsége pedig alig 60 millió dollár, így kisebb büdzsével rendelkező országok is be tudják szerezni. A szerző arról is ír, hogy a gép könnyen kezelhető és aránylag jó harci képességekkel rendelkezik, különösen légiharc-képességek tekintetében.

A Gripen E különösen hatékony légvédelmi platform marad még sokáig, annak dacára, hogy a Saab versenytársai folyamatosan fejlesztik a lopakodó-technológiákat
 
Már a cikk címében is az olvasható, hogy a Gripen lehet „a világ legjobb nem lopakodó vadászgépe,” majd hosszasan taglalják a típus képességeit, kedvező ár / érték arányát és esetleges upgrade-lehetőségeit.

a Gripenek működési költsége a legalacsonyabb az összes modern vadászgép közül, egy gép előállítási költsége pedig alig 60 millió dollár, így kisebb büdzsével rendelkező országok is be tudják szerezni. A szerző arról is ír, hogy a gép könnyen kezelhető és aránylag jó harci képességekkel rendelkezik, különösen légiharc-képességek tekintetében.
Ebben a formában nettó buta a cikk főleg, hogy még a C/D és E összemosása is zajlik.
A "the best" meg így kritérium nélkül hülyeség.
N+1 téren nem mérhető még az E sem egy F-15E legacy géphez már csak a mérete miatt sem.
Egy Gripen C/D meg a CF nélküli Block 50+-szal szemben is rendelkezik hiányosságokkal és súlyosabb korláttal, nemhogy a CFT-s konfighoz képest.
 
A Csehek ezt írták:
"...A cseh Gripenek esetében a leg szükségesebb, de ugyanakkor a legköltségesebb a meglévő PS-05/A Mk3 radar általános korszerűsítése lenne, amely csak az MS20-ra való áttérés során ment keresztül szoftverfrissítésen. Ebben az összefüggésben alapvetően csak két megoldás létezik. Az első az, hogy Csehország a "magyar" utat veheti igénybe, és a radart a jelenlegi legújabb PS-05/A Mk4 szabványra frissítheti..."

Ha ez igaz akkor az MS20 upgrade nem törvényszerűen járt együtt hardware cserével és Magyar gépekben már Mk4 ketyeg,
Perrsze az is lehet hogy a Csehek tévednek...
Ez eleg vilagos szerintem, amugy errol mar volt szo korabban, hogy ez nalunk mar megtortent (es azert zavart meg a legutobbi zavaros iras valahol, amelyik keverte ezt.)
Akkor a kovetkezo nalunk mar az AESA Mk5 lesz, hallelujah! :cool:
 
Szerintem a kettő együtt.
Maga az upgrade csomag első eleme az MS20 szoftware upgrade.
Arra szerintem finoman rákényszerítettel a svédek, azzal, hogy innentől nincs upgrade, ha azt nem vesszük meg. Szerintem az egy teljesen új architechtúra. Ha tippelnem kell, akkor ezt kapta az E is.
Nem, az E teljesen mas, piacvezeto sw ill system architecture design, gyakorlatilag kontenerizalt rendszerek vannak, amelyeket parhuzamos, fuggetlenul lehet upgradelni. Azt nem fogod visszagyomoszolni ide, mert akkor kb az egesz gep belet kicsereled egy E belere.
Már a cikk címében is az olvasható, hogy a Gripen lehet „a világ legjobb nem lopakodó vadászgépe,” majd hosszasan taglalják a típus képességeit, kedvező ár / érték arányát és esetleges upgrade-lehetőségeit.

a Gripenek működési költsége a legalacsonyabb az összes modern vadászgép közül, egy gép előállítási költsége pedig alig 60 millió dollár, így kisebb büdzsével rendelkező országok is be tudják szerezni. A szerző arról is ír, hogy a gép könnyen kezelhető és aránylag jó harci képességekkel rendelkezik, különösen légiharc-képességek tekintetében.

A Gripen E különösen hatékony légvédelmi platform marad még sokáig, annak dacára, hogy a Saab versenytársai folyamatosan fejlesztik a lopakodó-technológiákat

Ilyen atlagembernek szolo cikkekbol minimum kethavonta van egy, en el sem szoktam oket olvasni mar, plane nem a total amator BI oldalan.
Nekem eros a gyanum, hogy a hatterben a Saab vagy valami PR ceg tolja ezeket.
 
Nem, az E teljesen mas, piacvezeto sw ill system architecture design, gyakorlatilag kontenerizalt rendszerek vannak, amelyeket parhuzamos, fuggetlenul lehet upgradelni. Azt nem fogod visszagyomoszolni ide, mert akkor kb az egesz gep belet kicsereled egy E belere.
Félreértetted.
Én csak az MS20 szoftverről beszéltem. Az egy keretrendszer, ami egyrészt tartalmazza a Gripen legutolsó konfigurációjának támogatását, de tartalmazza az E platform elektronikai rendszereinek beépítését is. Szoftveresen.
Ez így logikus. Mivel tudtommal az MS20 az E szoftvere is.
 
Félreértetted.
Én csak az MS20 szoftverről beszéltem. Az egy keretrendszer, ami egyrészt tartalmazza a Gripen legutolsó konfigurációjának támogatását, de tartalmazza az E platform elektronikai rendszereinek beépítését is. Szoftveresen.
Ez így logikus. Mivel tudtommal az MS20 az E szoftvere is.
A Gripen E-n nem MS21 van kezdettől fogva?

"As for Gripen E System version MS23 planned to be ordered in 2023. (current order is MS21 for IOC and MS22 for FOC)"
 
2021. november 10-11. között a kecskeméti repülőbázis Gripen pilótái az éves kiképzési tervnek megfelelően, 15.00-21.30 között estébe nyúló repüléseket hajtanak végre.

A repülés során – Kecskemét, Eger, Mezőkövesd, Tiszafüred, Tiszaújváros és Nagyatád, továbbá Kaposvár, Szigetvár valamint Szolnok térségében a megszokottól eltérő, nagyobb zaj- és hanghatás várható.
 
  • Tetszik
Reactions: BJani and SilvioD