A-50 Shmel , Mainstay / A-100 Premjer (Berjev)

  • Ha nem vagy kibékülve az alapértelmezettnek beállított sötét sablonnal, akkor a korábbi ígéretnek megfelelően bármikor átválthatsz a korábbi világos színekkel dolgozó kinézetre.

    Ehhez görgess a lap aljára és a baloldalon keresd a HTKA Dark feliratú gombot. Kattints rá, majd a megnyíló ablakban válaszd a HTKA Light lehetőséget. Választásod a böngésződ elmenti cookie-ba, így amikor legközelebb érkezel ezt a műveletsort nem kell megismételned.
  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján házirendet kapott a topic.

    Ezen témában - a fórumon rendhagyó módon - az oldal üzemeltetője saját álláspontja, meggyőződése alapján nem enged bizonyos véleményeket, mivel meglátása szerint az káros a járványhelyzet enyhítését célzó törekvésekre.

    Kérünk, hogy a vírus veszélyességét kétségbe vonó, oltásellenes véleményed más platformon fejtsd ki. Nálunk ennek nincs helye. Az ilyen hozzászólásokért 1 alkalommal figyelmeztetés jár, majd folytatása esetén a témáról letiltás. Arra is kérünk, hogy a fórum más témáiba ne vigyétek át, mert azért viszont már a fórum egészéről letiltás járhat hosszabb-rövidebb időre.

  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján frissített házirendet kapott a topic.

    --- VÁLTOZÁS A MODERÁLÁSBAN ---

    A források, hírek preferáltak. Azoknak, akik veszik a fáradságot és összegyűjtik ezeket a főként harcokkal, a háború jelenlegi állásával és haditechnika szempontjából érdekes híreket, (mindegy milyen oldali) forrásokkal alátámasztják és bonuszként legalább a címet egy google fordítóba berakják, azoknak ismételten köszönjük az áldozatos munkáját és további kitartást kívánunk nekik!

    Ami nem a topik témájába vág vagy akár csak erősebb hangnemben is kerül megfogalmazásra, az valamilyen formában szankcionálva lesz

    Minden olyan hozzászólásért ami nem hír, vagy szorosan a konfliktushoz kapcsolódó vélemény / elemzés azért instant 3 nap topic letiltás jár. Aki pedig ezzel trükközne és folytatná másik topicban annak 2 hónap fórum ban a jussa.

    Az új szabályzat teljes szövege itt olvasható el.

  • Az elmúlt évek tapasztalatai alapján, és a kialakult helyzet kapcsán szeretnénk elkerülni a (többek között az ukrán topikban is tapasztalható) információs zajt, amit részben a hazai sajtóorgánumok hozzá nem értő cikkei által okozott visszhang gerjeszt. Mivel kizárható, hogy a hazai sajtó, vagy mainstream szakértők többletinformációval rendelkezzenek a fórumhoz képest a Wagner katonai magánvállalat oroszországi műveletével kapcsolatban, így kiegészítő szabály lép érvénybe a topik színvonalának megőrzése, javítása érdekében:

    • a magyar orgánumok, közösségi média oldalak, egyéb felületek hírei és elemzései (beleértve az utóbbi időkben elhíresült szakértőket is) nem támogatottak, kérjük kerülésüket.
    • a külföldi fősodratú elemzések, hírek közül az új információt nem hordozók szintén kerülendők

    Ezen tartalmak az oldal tulajdonosának és moderátorainak belátása szerint egyéb szabálysértés hiányában is törölhetők, a törlés minden esetben (az erőforrások megőrzése érdekében) külön indoklás nélkül történik.

    Preferáltak az elsődleges és másodlagos források, pl. a résztvevő felekhez köthető Telegram chat-ek, illetve az ezeket közvetlenül szemléző szakmai felületek, felhasználók.

Negan

Well-Known Member
2019. november 30.
18 108
31 062
113
S200 egy CW rávezető rendszeres cucc,még ma is nagyon nehéz zavarni.Izraeli F16I horizont alá menekült előle.És amelyik késlekedett,az le is esett....
És bármilyen meglepő,lehet vakitani a besugárzásjelzőt is.Több zavaróadó ugyanazon a hullámhosszon ad,és a nem csúcsszuper besugárzásjelző már nem tudja kiszurni a tűzvezető radart a zajbol.És ezt a zavarást végezhetik tűzvezető radarokkal is.Ezt ismételgetve el lehet altatni a legénységet.
Ezt lehet párositani az A50 radarjának zavarásával.Zavarás fedezetében érkező rakétát nem biztos,hogy kiszurja az A50.
Plusz még elötte másra nem jó rakétákkal csinálnak pár ballisztikus támadást,és az A50 legénysége "negszokja" a dolgot."Bealtatott" gép meg lepottyan,mert nem,vagy nem időben reagál a célirányos támadásra.
 

borisz

Well-Known Member
2012. május 25.
8 162
10 905
113
Nem értem a kérdést, bocsi.
Mint írtam, a repülés első fázisában az indításkor kikalkulált pozícióra repülne GPS alapján, a végfázisban meg a "hagyományos" félaktív vagy aktív rávezetéssel.

Tehát adott egy mach 4-el repesztő, villanyoszlop méretű fém bigyó, ami arra repül, ahol majd talán valamikor lesz az ellenséges repülő.
És ha egészen véletlenül kiszúrják ezt a nagy vasdarabot, és kitérnek előle? Hogyan fogja követni a célpontot?
 

BJani

Well-Known Member
2020. január 28.
1 413
3 685
113
Tehát adott egy mach 4-el repesztő, villanyoszlop méretű fém bigyó, ami arra repül, ahol majd talán valamikor lesz az ellenséges repülő.
És ha egészen véletlenül kiszúrják ezt a nagy vasdarabot, és kitérnek előle? Hogyan fogja követni a célpontot?

A repülés második felében, az utolsó 50-100km-en korrigál majd 15-20 fokot...
3 perc alatt amúgy egy Il-76 méretű repcsi nem tud olyan nagyon sokat tenni. Tud süllyedni kb 5-6 ezer métert, illetve oldalirányban meg tud tenni max 25km-t. Nem tud sarkon fordulni, mint egy vadászgép, jól behatárolható helyen lesz az indításkor kalkulált találkozási ponthoz képest...

Mindenféleképpen nehezebben észrevehető egy ilyen kisugárzás nélkül indított rakéta, mint egy "hagyományos", tűzvezető radarral célmegvilágítást igénylő rakéta lenne. Ha egy sima S-200/Patriot tud sikeresen működni, akkor nem manőverező célra ez is jó, illetve sok esetben akár jobb is.
 

Zaphod Beeblebrox

Well-Known Member
2020. április 1.
3 983
14 007
113
Orosz Telegram forrásokból most azt olvasni, hogy valóban egy S200-at inditottak az A50-re amit a gép ès a támogató Su35 is észlelt. A Rostov régió Taganrog mellett állomásozó légvédelem kettő rakétát indított az S200 elfogására amit az első sikeresen meg is tett, de a második rakéta ellenség-barát azonosító rendszer hibája miatt az A50-t vette célba.

Nem megerősített, de elkepzelhető szenárió. A korábbi videón látható első robbanás tehát nem az IR csalira rámozduló ellenséges rakéta volt, hanem a légvédelem elfogója. Ezzel máris kikerul a képből az "IR képességű raketa". Életszerűbb mint a lopakodó gépes, meg mindenféle tuningolt s200 teóriák.

Itt látható az indítás, háttérben a menekülő A50;
 

boki

Well-Known Member
2012. május 18.
47 825
81 204
113
toBjWR7GmkU.jpg
 

Öregtankos

Well-Known Member
2022. február 26.
5 954
41 203
113
 

Nemerson

Well-Known Member
2018. február 17.
8 846
35 421
113

Galcom

Well-Known Member
2010. július 2.
968
3 391
93

❗ Egy új A-50U RLDSNiU repülőgép csatlakozott az Orosz Légierő kötelékéhez


Figyelembe véve, hogy a 11 tárolt alapváltozatú orosz Beriev A-50 AWACS még a tavaly nyár végei műhold fotókon is ott állt, ahol az elmúlt 25 évben mindig is, így az alábbi lehetőségek maradtak:
  • A szokásos orosz dezinformáció
  • Egy, már eddig is repülő A-50U gép, festés utáni fotóját promózzák újra
  • Az eddig is repülő 50-es oldalszámú még alapváltozatú FR-50601-es esett át valamilyen korszerűsítésen - vagy festésen és most mint új gépet(!) promózzák.
  • Nagyon esetleg, a már több mint tíz éve tárolt és korábban teszt célra átalakított 30-ast tették repülőképessé.
Mindenesetre a semmiből, nem pottyanak ki új A-50-esek. A napokban majd kiderül, várom. A médiában szükséges mutatniuk, hogy nem is érintette őket annyira rosszul az eddigi AWACS veszteségek.

A50.jpg
 

fip7

Well-Known Member
2011. november 9.
18 376
55 053
113
A Reaper meg 20+ méteres szárnyfesztávú, aztán meg mégis alacsony észlelhetőségű itt egyesek szerint...

A B1B meg egy baszott nagy bombázó, azt szemből akkora az RCS-je, mint egy csupasz F-16-osnak.
Mindenki megértette, hogy fingod sincs az egész témáról, de a legalább a forrásokat olvasnád el amiket linkeltem....
 
  • Tetszik
Reactions: fishbed and dudi

Galcom

Well-Known Member
2010. július 2.
968
3 391
93
Akkor most hány A-50 van/lehet szolgálatban?
Az A-50-es AWACS egy elég nagy méretben és kis mennyiségben gyártott gép. Így könnyű nyilvántartani!

Ami biztos:
  • Az oroszoknak a háború kezdetén 22 db A-50-esük volt
  • Tizenegy régi A-50-es sárkányt tárolnak két terülőtéren. Ezek a műholdképek szerint legalább 25 éve nem repülnek.
  • Kettőt átalakítottak repülő prototípussá.
  • Maradt kilenc héba-hóba üzemképes A-50U/A-50
  • A kilencből 2013 és 2023 között nyolc korszerűsített példányt vett át a légierő
Ami még kérdőjeles:
  • A háborúban eddig három A-50 sérült meg/zuhant le
  • Maradt hat orosz AWACS, ismeretlen üzemállapotban.
Egyébként van még kettő A-50-as prototípus, amiket 1977-es gyártású IL-76-asokból alakítottak annó át. Ezek 1990 óta nem repülnek és soha nem vette át őket a légierő. Az egyik jelenleg múzeumban.

15-Tananrog.jpg
 
T

Törölt tag 1711

Guest
Ami még kérdőjeles:
  • A háborúban eddig három A-50 sérült meg/zuhant le
Ebből 1-ről van félig-meddig bizonyíték (1 db rossz minőségű felvétel). Többit bemondásra kellene elhinni.


Az első "ledrónozott" másnap saját szárnyain elhagyta Belaruszt.
A második 6 méteres tengerbe zuhantról meg abszolút semmi infó, pedig lennie kellene műholdképnek, vagy legalább orosz hajómozgás nyomának, hogy kiemelik a fontosabb részegységeit.
 
T

Törölt tag 1711

Guest
Azt olvastam készül az oroszoknál vmi tákolmány légtérellenőrző amit bedobhatnak a front közelébe "nem kár érte" ha elkapják, AN-12 a Szu-35 N135 Irbis radarjával összeházasítva.


Mennyi realitása lehet ennek?