A-50 Shmel , Mainstay / A-100 Premjer (Berjev)

  • Ha nem vagy kibékülve az alapértelmezettnek beállított sötét sablonnal, akkor a korábbi ígéretnek megfelelően bármikor átválthatsz a korábbi világos színekkel dolgozó kinézetre.

    Ehhez görgess a lap aljára és a baloldalon keresd a HTKA Dark feliratú gombot. Kattints rá, majd a megnyíló ablakban válaszd a HTKA Light lehetőséget. Választásod a böngésződ elmenti cookie-ba, így amikor legközelebb érkezel ezt a műveletsort nem kell megismételned.
  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján házirendet kapott a topic.

    Ezen témában - a fórumon rendhagyó módon - az oldal üzemeltetője saját álláspontja, meggyőződése alapján nem enged bizonyos véleményeket, mivel meglátása szerint az káros a járványhelyzet enyhítését célzó törekvésekre.

    Kérünk, hogy a vírus veszélyességét kétségbe vonó, oltásellenes véleményed más platformon fejtsd ki. Nálunk ennek nincs helye. Az ilyen hozzászólásokért 1 alkalommal figyelmeztetés jár, majd folytatása esetén a témáról letiltás. Arra is kérünk, hogy a fórum más témáiba ne vigyétek át, mert azért viszont már a fórum egészéről letiltás járhat hosszabb-rövidebb időre.

  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján frissített házirendet kapott a topic.

    --- VÁLTOZÁS A MODERÁLÁSBAN ---

    A források, hírek preferáltak. Azoknak, akik veszik a fáradságot és összegyűjtik ezeket a főként harcokkal, a háború jelenlegi állásával és haditechnika szempontjából érdekes híreket, (mindegy milyen oldali) forrásokkal alátámasztják és bonuszként legalább a címet egy google fordítóba berakják, azoknak ismételten köszönjük az áldozatos munkáját és további kitartást kívánunk nekik!

    Ami nem a topik témájába vág vagy akár csak erősebb hangnemben is kerül megfogalmazásra, az valamilyen formában szankcionálva lesz

    Minden olyan hozzászólásért ami nem hír, vagy szorosan a konfliktushoz kapcsolódó vélemény / elemzés azért instant 3 nap topic letiltás jár. Aki pedig ezzel trükközne és folytatná másik topicban annak 2 hónap fórum ban a jussa.

    Az új szabályzat teljes szövege itt olvasható el.

  • Az elmúlt évek tapasztalatai alapján, és a kialakult helyzet kapcsán szeretnénk elkerülni a (többek között az ukrán topikban is tapasztalható) információs zajt, amit részben a hazai sajtóorgánumok hozzá nem értő cikkei által okozott visszhang gerjeszt. Mivel kizárható, hogy a hazai sajtó, vagy mainstream szakértők többletinformációval rendelkezzenek a fórumhoz képest a Wagner katonai magánvállalat oroszországi műveletével kapcsolatban, így kiegészítő szabály lép érvénybe a topik színvonalának megőrzése, javítása érdekében:

    • a magyar orgánumok, közösségi média oldalak, egyéb felületek hírei és elemzései (beleértve az utóbbi időkben elhíresült szakértőket is) nem támogatottak, kérjük kerülésüket.
    • a külföldi fősodratú elemzések, hírek közül az új információt nem hordozók szintén kerülendők

    Ezen tartalmak az oldal tulajdonosának és moderátorainak belátása szerint egyéb szabálysértés hiányában is törölhetők, a törlés minden esetben (az erőforrások megőrzése érdekében) külön indoklás nélkül történik.

    Preferáltak az elsődleges és másodlagos források, pl. a résztvevő felekhez köthető Telegram chat-ek, illetve az ezeket közvetlenül szemléző szakmai felületek, felhasználók.

PavolR

Well-Known Member
2020. július 2.
5 088
13 491
113

Műholdfelvételek azt jelzik, hogy az orosz A-50-es repülőgépek üzemképtelenek​



-------------------------------

A Rostec szeretné folytatni az A-50U AEW&C rendszerek gyártását, de az új repülőgépek nem készülnek el hamarosan, a történelem mutatja​


 

dudi

Well-Known Member
2010. április 18.
47 357
77 037
113
Azért nem hiszek abban, hogy azok amik ott repkednek sima A-50-esek, mert azok használhatatlanul elavultak.
Abban sem vagyok biztos, hogy képes adatkacsolatra bármelyik modern orosz repülővel vagy légvédelmi osztállyal, anélkül meg felesleges odavinni.
 

sidewinder12

Well-Known Member
2016. október 11.
1 620
8 911
113
A hírek szerint sikerult a tamadás során eltalálni egy A-50-est


"20 robbanás" meg egy kisatírozott videó, plusz a jó öreg Rotax motor hangja. Pont olyan hang, mint a Geraniumok esetében. Nagyjából a semmit látni. A "bljaty, jebaty, pizzdanna nahuj" pedig elég széleskörűen ismert kifejezések, amit akkor mondanak amikor nagyon "örülnek" valaminek. A "vot vzriv" az meg kb annyit jelent, hogy: "ez robbanás".És a legtöbb ukrán is használja, mivel a nagy részük még mindig nem tud ukránul. Még káromkodni sem. Persze ettől még akár igaz is lehet, hogy tényleg a Berijev gyárat csapták telibe, és nem valami ezer éves, ukránok elleni, orosz Geraniumozás újra feltöltése más címmel. A 20 robbanásból pedig, ha csak 1 gépet találtak el, az nem valami jó arány.A kormányzóra hivatkoznak a NW-nél, majd kiderül, hogy mi is volt.
 

dudi

Well-Known Member
2010. április 18.
47 357
77 037
113
"20 robbanás" meg egy kisatírozott videó, plusz a jó öreg Rotax motor hangja. Pont olyan hang, mint a Geraniumok esetében. Nagyjából a semmit látni. A "bljaty, jebaty, pizzdanna nahuj" pedig elég széleskörűen ismert kifejezések, amit akkor mondanak amikor nagyon "örülnek" valaminek. A "vot vzriv" az meg kb annyit jelent, hogy: "ez robbanás".És a legtöbb ukrán is használja, mivel a nagy részük még mindig nem tud ukránul. Még káromkodni sem. Persze ettől még akár igaz is lehet, hogy tényleg a Berijev gyárat csapták telibe, és nem valami ezer éves, ukránok elleni, orosz Geraniumozás újra feltöltése más címmel. A 20 robbanásból pedig, ha csak 1 gépet találtak el, az nem valami jó arány.A kormányzóra hivatkoznak a NW-nél, majd kiderül, hogy mi is volt.
Ha a maradék 19 a gyárat érte, akkor az jobb mintha még 19 gépet lőttek volna szét (ennyi ugyen nincs is).
 

sidewinder12

Well-Known Member
2016. október 11.
1 620
8 911
113
Ha a maradék 19 a gyárat érte, akkor az jobb mintha még 19 gépet lőttek volna szét (ennyi ugyen nincs is).
Kiderül, hogy mit ért, már ha kiderül. Elvileg a Be-200-asokat gyártó üzem volt a cél,legalábbis a Newsweek szerint. Ebben az esetben felmerül a kérdés, hogy "mitű fosik, fiatalember?" Mert a Be-200-asok aztán tényleg kurva sokat árthattak Ukrajnának azzal, hogy jártak az egész világba minden felé tüzet oltani. A háborúban pedig semmi komoly szerepük. Ellentétben az A-50U-val. Ránéztem a kormányzó Telegramjára. A városi infrastruktúra sérült, dolgoznak a romeltakarításon. Ennél konkrétabbat nem írt. Plusz megsérült egy MCSSZ-es. Halottak nincsenek a támadások nyomán.
 

dudi

Well-Known Member
2010. április 18.
47 357
77 037
113
Kiderül, hogy mit ért, már ha kiderül. Elvileg a Be-200-asokat gyártó üzem volt a cél,legalábbis a Newsweek szerint. Ebben az esetben felmerül a kérdés, hogy "mitű fosik, fiatalember?" Mert a Be-200-asok aztán tényleg kurva sokat árthattak Ukrajnának azzal, hogy jártak az egész világba minden felé tüzet oltani. A háborúban pedig semmi komoly szerepük. Ellentétben az A-50U-val. Ránéztem a kormányzó Telegramjára. A városi infrastruktúra sérült, dolgoznak a romeltakarításon. Ennél konkrétabbat nem írt. Plusz megsérült egy MCSSZ-es. Halottak nincsenek a támadások nyomán.
Butaságot írtak. Az orosz légtérellenőrzőket a Berijev gyárban építik át légtérellenőrzővé nem pedig az Iljuszinnál.
 
  • Tetszik
Reactions: endre

sidewinder12

Well-Known Member
2016. október 11.
1 620
8 911
113
Butaságot írtak. Az orosz légtérellenőrzőket a Berijev gyárban építik át légtérellenőrzővé nem pedig az Iljuszinnál.

Ezzel tisztában vagyok, ők ezek szerint nincsenek. Az Iljusin elkészíti a gépet, aztán a Berijevnél meg belepakolják a szükségeseket, ha A-50U, A-100 típusokról van szó.
 
  • Tetszik
Reactions: fishbed

PavolR

Well-Known Member
2020. július 2.
5 088
13 491
113

ghostrider

Well-Known Member
2014. július 18.
9 091
25 051
113
Az A-100 AWACS "Premier"
41689798_0:0:1350:900_1440x900_80_0_1_284d3e50cf4b662b97109e53e7e6289f.jpg.webp

tesztelése 2019-ben kezdődött és várhatóan 2024-ben fejeződik be. Az Ukrajna elleni támadás előestéjén, 2022 februárjában hajtották végre az első repülést az A-100 multifunkcionális fedélzeti rádiókomplexummal, amely már kisugárzással működött. Az AWACS repülőgép akár 350 légi, tengeri és földi cél észlelésére és követésére is képes, maximálisan légi célok esetén 650 km, tengeri célok esetén 400km távolságból. Az antenna forgási sebessége 12 fordulat/perc. (A Boeing 737AEW&C AWACS rendszer maximálisan 180 célpontot képes követni 500 km-es távolságból). Az A-100 "Premier" vadászrepülőgépek és drónok irányítására is képest, amikor légi, földi és tengeri célpontokat támadnak meg, így többfunkciós légi parancsnoki és vezetési harcálláspontként is működhet. Az A-100 hatékony lehet olyan földi felderítő rendszerekkel együttműködve, mint például a voronyezsi nagy hatótávolságú lokátor állomás. Ez különösen fontos lehet a nagy hatótávolságú precíziós fegyverek - CM-ek és más alacsonyan repülő légi célok elleni harcban. Az A-100 "Premier" repülőgép képes a világűrben lévő eszközök irányítására egy műholdas antenna segítségével, amellyel úgy mond "repülőműhold-ként" funkcionál. Ez az adatok küldésére és fogadására szolgál műholdas kommunikáción keresztül. Az A-100 AWACS 20 tonna különféle elektronikus berendezést tartalmaz. A repülőgépet 15 fős személyzet üzemelteti, beleértve a repülési személyzetet és a teljes korai figyelmeztető rendszert üzemeltető tiszteket. Ebből a célból a repülőgépen nagyon sok kijelző panel és monitor található, amelyek az üzemeltetők számára megjelenítik az aktuális légi, tengeri,- és szárazföldi hadi helyzetet. Teljesen új elektronikus hadviselési rendszerrel, új navigációs és kommunikációs rendszerekkel rendelkezik. Az A-100 repülőgép újdonsága egy új, kétsávos, aktív fázisvezérelt antennával rendelkező lokátor állomás, amely sokkal jobb képességekkel rendelkezik a célpontok megkülönböztetésében az elődökhöz képest, beleértve a hagyományos lokátorok számára „láthatatlan” repülőgépeket és a lopakodó technológiákkal létrehozott CM-ket, drónokat. Az A-100 fedélzeti többfunkciós rádiótechnikai komplexum működését nagyon nehéz az ellenséges elektronikus hadviselési eszközökkel zavarni. A rendszer fontos jellemzője, hogy a légi helyzetről teljesen valós idejű információkat továbbít a földi parancsnokságnak és a légvédelmi rendszereknek, automatikus üzemmódban (hangkommunikáció nélkül). Az A-100 "Premier" repülőgép teljes egészében orosz alkatrészekből készül. A rendszer platformja egy modernizált Il-76MD-90A repülőgépen alapuló, négy db PS-90A-76 turbóventilátor hajtóműves repülőgép, amely hat órányi szolgálatot tesz lehetővé a levegőben 1000 km-re a bázistól, levegőben való tankolás nélkül. Légi tankoló képességgel rendelkezik, amellyel 10 óróra növekszik a bevetési idő. Az A-100 AWACS repülőgépet az ellenséges légvédelmi rendszerekkel szemben automatikus elektronikus lokátor zavaró rendszer és speciális, csali célpontok védik. A tervek szerint az Orosz Légi-, és Űr erőknek kb. 35-40db repülőgépre van szüksége. A Szovjetunióban megközelítőleg ugyanennyi A-50 AWACS repülőgépet gyártottak különféle módosításokkal. Egy A-100-as repülőgép ára több mint 500 millió dollár. A nyugati szakértők úgy vélik, hogy az A-50U teljesítményében nem rosszabb, mint a Boeing E-3 Sentry. Az A-50U
9432f95s-960.jpg

egy ellenséges bombázót 650 km tud érzékelni, egy CM-ket 215 km-re. Akár légi és körülbelül 300 földi cél egyidejű követésére is képes. Lehetővé teszi a légi célok megsemmisítését az Sz-400 légvédelmi komplexumok 40N6 rakétáival, legfeljebb 380km távolságban - a földtől minimum 5 méteres magasság felett. Mivel a modern légvédelmi rendszerekkel és vadászrepülőgépekkel együtt az A-50U repülőgépek
scale_2400

kiváló harci eredményeket mutatnak, ezért az orosz légierő, az A-100 "Premier" megérkezése előtt az ukrán hadszíntéren képes a a beígért amerikai F-16-os vadászgépekek ellen hatékonyan működni.
Harcászat technikai adatok:
Hossza - 47 m. Szárnyfesztávolság – 50,5 m. Magasság - 14,76 m.
Szerkezeti tömeg – 76 tonna. Maximális felszállási tömeg – 160 tonna.
Hajtóművek tolóereje – 4 x 142 kN (13.930 kg).
Maximális repülési sebesség - 900 km/h. Utazási sebesség - 850 km/h.
Maximális vizszintes repülési magasság – 11.000 m.
Maximális repülési hatótávolság – 6.400 km.