A-50 Shmel , Mainstay / A-100 Premjer (Berjev)

Műholdfelvételek azt jelzik, hogy az orosz A-50-es repülőgépek üzemképtelenek​



-------------------------------

A Rostec szeretné folytatni az A-50U AEW&C rendszerek gyártását, de az új repülőgépek nem készülnek el hamarosan, a történelem mutatja​


 
Azért nem hiszek abban, hogy azok amik ott repkednek sima A-50-esek, mert azok használhatatlanul elavultak.
Abban sem vagyok biztos, hogy képes adatkacsolatra bármelyik modern orosz repülővel vagy légvédelmi osztállyal, anélkül meg felesleges odavinni.
 
Minimum húsz robbanás a taranrogi Beriev gyárban:

To view this content we will need your consent to set third party cookies.
For more detailed information, see our cookies page.

A hírek szerint sikerult a tamadás során eltalálni egy A-50-est

To view this content we will need your consent to set third party cookies.
For more detailed information, see our cookies page.
 
A hírek szerint sikerult a tamadás során eltalálni egy A-50-est

To view this content we will need your consent to set third party cookies.
For more detailed information, see our cookies page.

"20 robbanás" meg egy kisatírozott videó, plusz a jó öreg Rotax motor hangja. Pont olyan hang, mint a Geraniumok esetében. Nagyjából a semmit látni. A "bljaty, jebaty, pizzdanna nahuj" pedig elég széleskörűen ismert kifejezések, amit akkor mondanak amikor nagyon "örülnek" valaminek. A "vot vzriv" az meg kb annyit jelent, hogy: "ez robbanás".És a legtöbb ukrán is használja, mivel a nagy részük még mindig nem tud ukránul. Még káromkodni sem. Persze ettől még akár igaz is lehet, hogy tényleg a Berijev gyárat csapták telibe, és nem valami ezer éves, ukránok elleni, orosz Geraniumozás újra feltöltése más címmel. A 20 robbanásból pedig, ha csak 1 gépet találtak el, az nem valami jó arány.A kormányzóra hivatkoznak a NW-nél, majd kiderül, hogy mi is volt.
 
"20 robbanás" meg egy kisatírozott videó, plusz a jó öreg Rotax motor hangja. Pont olyan hang, mint a Geraniumok esetében. Nagyjából a semmit látni. A "bljaty, jebaty, pizzdanna nahuj" pedig elég széleskörűen ismert kifejezések, amit akkor mondanak amikor nagyon "örülnek" valaminek. A "vot vzriv" az meg kb annyit jelent, hogy: "ez robbanás".És a legtöbb ukrán is használja, mivel a nagy részük még mindig nem tud ukránul. Még káromkodni sem. Persze ettől még akár igaz is lehet, hogy tényleg a Berijev gyárat csapták telibe, és nem valami ezer éves, ukránok elleni, orosz Geraniumozás újra feltöltése más címmel. A 20 robbanásból pedig, ha csak 1 gépet találtak el, az nem valami jó arány.A kormányzóra hivatkoznak a NW-nél, majd kiderül, hogy mi is volt.
Ha a maradék 19 a gyárat érte, akkor az jobb mintha még 19 gépet lőttek volna szét (ennyi ugyen nincs is).
 
Ha a maradék 19 a gyárat érte, akkor az jobb mintha még 19 gépet lőttek volna szét (ennyi ugyen nincs is).
Kiderül, hogy mit ért, már ha kiderül. Elvileg a Be-200-asokat gyártó üzem volt a cél,legalábbis a Newsweek szerint. Ebben az esetben felmerül a kérdés, hogy "mitű fosik, fiatalember?" Mert a Be-200-asok aztán tényleg kurva sokat árthattak Ukrajnának azzal, hogy jártak az egész világba minden felé tüzet oltani. A háborúban pedig semmi komoly szerepük. Ellentétben az A-50U-val. Ránéztem a kormányzó Telegramjára. A városi infrastruktúra sérült, dolgoznak a romeltakarításon. Ennél konkrétabbat nem írt. Plusz megsérült egy MCSSZ-es. Halottak nincsenek a támadások nyomán.
 
Kiderül, hogy mit ért, már ha kiderül. Elvileg a Be-200-asokat gyártó üzem volt a cél,legalábbis a Newsweek szerint. Ebben az esetben felmerül a kérdés, hogy "mitű fosik, fiatalember?" Mert a Be-200-asok aztán tényleg kurva sokat árthattak Ukrajnának azzal, hogy jártak az egész világba minden felé tüzet oltani. A háborúban pedig semmi komoly szerepük. Ellentétben az A-50U-val. Ránéztem a kormányzó Telegramjára. A városi infrastruktúra sérült, dolgoznak a romeltakarításon. Ennél konkrétabbat nem írt. Plusz megsérült egy MCSSZ-es. Halottak nincsenek a támadások nyomán.
Butaságot írtak. Az orosz légtérellenőrzőket a Berijev gyárban építik át légtérellenőrzővé nem pedig az Iljuszinnál.
 
  • Tetszik
Reactions: endre
Butaságot írtak. Az orosz légtérellenőrzőket a Berijev gyárban építik át légtérellenőrzővé nem pedig az Iljuszinnál.

Ezzel tisztában vagyok, ők ezek szerint nincsenek. Az Iljusin elkészíti a gépet, aztán a Berijevnél meg belepakolják a szükségeseket, ha A-50U, A-100 típusokról van szó.
 
  • Tetszik
Reactions: fishbed
A 20 robbanásból pedig, ha csak 1 gépet találtak el, az nem valami jó arány.

Konkrétan A-50-bol csak egy gépet találhattak el, mivel abból csak egy volt ott. :cool: Legalábbis tíz nappal ezelott:

Amúgy pedig volt olyan drón is, amely viszonylag mesze robbant:

To view this content we will need your consent to set third party cookies.
For more detailed information, see our cookies page.

De minimum egy eltalálta a hangárt is:

To view this content we will need your consent to set third party cookies.
For more detailed information, see our cookies page.
 
Az A-100 AWACS "Premier"
41689798_0:0:1350:900_1440x900_80_0_1_284d3e50cf4b662b97109e53e7e6289f.jpg.webp

tesztelése 2019-ben kezdődött és várhatóan 2024-ben fejeződik be. Az Ukrajna elleni támadás előestéjén, 2022 februárjában hajtották végre az első repülést az A-100 multifunkcionális fedélzeti rádiókomplexummal, amely már kisugárzással működött. Az AWACS repülőgép akár 350 légi, tengeri és földi cél észlelésére és követésére is képes, maximálisan légi célok esetén 650 km, tengeri célok esetén 400km távolságból. Az antenna forgási sebessége 12 fordulat/perc. (A Boeing 737AEW&C AWACS rendszer maximálisan 180 célpontot képes követni 500 km-es távolságból). Az A-100 "Premier" vadászrepülőgépek és drónok irányítására is képest, amikor légi, földi és tengeri célpontokat támadnak meg, így többfunkciós légi parancsnoki és vezetési harcálláspontként is működhet. Az A-100 hatékony lehet olyan földi felderítő rendszerekkel együttműködve, mint például a voronyezsi nagy hatótávolságú lokátor állomás. Ez különösen fontos lehet a nagy hatótávolságú precíziós fegyverek - CM-ek és más alacsonyan repülő légi célok elleni harcban. Az A-100 "Premier" repülőgép képes a világűrben lévő eszközök irányítására egy műholdas antenna segítségével, amellyel úgy mond "repülőműhold-ként" funkcionál. Ez az adatok küldésére és fogadására szolgál műholdas kommunikáción keresztül. Az A-100 AWACS 20 tonna különféle elektronikus berendezést tartalmaz. A repülőgépet 15 fős személyzet üzemelteti, beleértve a repülési személyzetet és a teljes korai figyelmeztető rendszert üzemeltető tiszteket. Ebből a célból a repülőgépen nagyon sok kijelző panel és monitor található, amelyek az üzemeltetők számára megjelenítik az aktuális légi, tengeri,- és szárazföldi hadi helyzetet. Teljesen új elektronikus hadviselési rendszerrel, új navigációs és kommunikációs rendszerekkel rendelkezik. Az A-100 repülőgép újdonsága egy új, kétsávos, aktív fázisvezérelt antennával rendelkező lokátor állomás, amely sokkal jobb képességekkel rendelkezik a célpontok megkülönböztetésében az elődökhöz képest, beleértve a hagyományos lokátorok számára „láthatatlan” repülőgépeket és a lopakodó technológiákkal létrehozott CM-ket, drónokat. Az A-100 fedélzeti többfunkciós rádiótechnikai komplexum működését nagyon nehéz az ellenséges elektronikus hadviselési eszközökkel zavarni. A rendszer fontos jellemzője, hogy a légi helyzetről teljesen valós idejű információkat továbbít a földi parancsnokságnak és a légvédelmi rendszereknek, automatikus üzemmódban (hangkommunikáció nélkül). Az A-100 "Premier" repülőgép teljes egészében orosz alkatrészekből készül. A rendszer platformja egy modernizált Il-76MD-90A repülőgépen alapuló, négy db PS-90A-76 turbóventilátor hajtóműves repülőgép, amely hat órányi szolgálatot tesz lehetővé a levegőben 1000 km-re a bázistól, levegőben való tankolás nélkül. Légi tankoló képességgel rendelkezik, amellyel 10 óróra növekszik a bevetési idő. Az A-100 AWACS repülőgépet az ellenséges légvédelmi rendszerekkel szemben automatikus elektronikus lokátor zavaró rendszer és speciális, csali célpontok védik. A tervek szerint az Orosz Légi-, és Űr erőknek kb. 35-40db repülőgépre van szüksége. A Szovjetunióban megközelítőleg ugyanennyi A-50 AWACS repülőgépet gyártottak különféle módosításokkal. Egy A-100-as repülőgép ára több mint 500 millió dollár. A nyugati szakértők úgy vélik, hogy az A-50U teljesítményében nem rosszabb, mint a Boeing E-3 Sentry. Az A-50U
9432f95s-960.jpg

egy ellenséges bombázót 650 km tud érzékelni, egy CM-ket 215 km-re. Akár légi és körülbelül 300 földi cél egyidejű követésére is képes. Lehetővé teszi a légi célok megsemmisítését az Sz-400 légvédelmi komplexumok 40N6 rakétáival, legfeljebb 380km távolságban - a földtől minimum 5 méteres magasság felett. Mivel a modern légvédelmi rendszerekkel és vadászrepülőgépekkel együtt az A-50U repülőgépek
scale_2400

kiváló harci eredményeket mutatnak, ezért az orosz légierő, az A-100 "Premier" megérkezése előtt az ukrán hadszíntéren képes a a beígért amerikai F-16-os vadászgépekek ellen hatékonyan működni.
Harcászat technikai adatok:
Hossza - 47 m. Szárnyfesztávolság – 50,5 m. Magasság - 14,76 m.
Szerkezeti tömeg – 76 tonna. Maximális felszállási tömeg – 160 tonna.
Hajtóművek tolóereje – 4 x 142 kN (13.930 kg).
Maximális repülési sebesség - 900 km/h. Utazási sebesség - 850 km/h.
Maximális vizszintes repülési magasság – 11.000 m.
Maximális repülési hatótávolság – 6.400 km.
 
To view this content we will need your consent to set third party cookies.
For more detailed information, see our cookies page.
To view this content we will need your consent to set third party cookies.
For more detailed information, see our cookies page.