Il-76 Candid / Il-476 / Il-78 Midas (Iljusin)

  • Ha nem vagy kibékülve az alapértelmezettnek beállított sötét sablonnal, akkor a korábbi ígéretnek megfelelően bármikor átválthatsz a korábbi világos színekkel dolgozó kinézetre.

    Ehhez görgess a lap aljára és a baloldalon keresd a HTKA Dark feliratú gombot. Kattints rá, majd a megnyíló ablakban válaszd a HTKA Light lehetőséget. Választásod a böngésződ elmenti cookie-ba, így amikor legközelebb érkezel ezt a műveletsort nem kell megismételned.
  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján házirendet kapott a topic.

    Ezen témában - a fórumon rendhagyó módon - az oldal üzemeltetője saját álláspontja, meggyőződése alapján nem enged bizonyos véleményeket, mivel meglátása szerint az káros a járványhelyzet enyhítését célzó törekvésekre.

    Kérünk, hogy a vírus veszélyességét kétségbe vonó, oltásellenes véleményed más platformon fejtsd ki. Nálunk ennek nincs helye. Az ilyen hozzászólásokért 1 alkalommal figyelmeztetés jár, majd folytatása esetén a témáról letiltás. Arra is kérünk, hogy a fórum más témáiba ne vigyétek át, mert azért viszont már a fórum egészéről letiltás járhat hosszabb-rövidebb időre.

  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján frissített házirendet kapott a topic.

    --- VÁLTOZÁS A MODERÁLÁSBAN ---

    A források, hírek preferáltak. Azoknak, akik veszik a fáradságot és összegyűjtik ezeket a főként harcokkal, a háború jelenlegi állásával és haditechnika szempontjából érdekes híreket, (mindegy milyen oldali) forrásokkal alátámasztják és bonuszként legalább a címet egy google fordítóba berakják, azoknak ismételten köszönjük az áldozatos munkáját és további kitartást kívánunk nekik!

    Ami nem a topik témájába vág vagy akár csak erősebb hangnemben is kerül megfogalmazásra, az valamilyen formában szankcionálva lesz

    Minden olyan hozzászólásért ami nem hír, vagy szorosan a konfliktushoz kapcsolódó vélemény / elemzés azért instant 3 nap topic letiltás jár. Aki pedig ezzel trükközne és folytatná másik topicban annak 2 hónap fórum ban a jussa.

    Az új szabályzat teljes szövege itt olvasható el.

  • Az elmúlt évek tapasztalatai alapján, és a kialakult helyzet kapcsán szeretnénk elkerülni a (többek között az ukrán topikban is tapasztalható) információs zajt, amit részben a hazai sajtóorgánumok hozzá nem értő cikkei által okozott visszhang gerjeszt. Mivel kizárható, hogy a hazai sajtó, vagy mainstream szakértők többletinformációval rendelkezzenek a fórumhoz képest a Wagner katonai magánvállalat oroszországi műveletével kapcsolatban, így kiegészítő szabály lép érvénybe a topik színvonalának megőrzése, javítása érdekében:

    • a magyar orgánumok, közösségi média oldalak, egyéb felületek hírei és elemzései (beleértve az utóbbi időkben elhíresült szakértőket is) nem támogatottak, kérjük kerülésüket.
    • a külföldi fősodratú elemzések, hírek közül az új információt nem hordozók szintén kerülendők

    Ezen tartalmak az oldal tulajdonosának és moderátorainak belátása szerint egyéb szabálysértés hiányában is törölhetők, a törlés minden esetben (az erőforrások megőrzése érdekében) külön indoklás nélkül történik.

    Preferáltak az elsődleges és másodlagos források, pl. a résztvevő felekhez köthető Telegram chat-ek, illetve az ezeket közvetlenül szemléző szakmai felületek, felhasználók.

Allesmor Obranna

Well-Known Member
2010. április 30.
13 181
61 077
113
Azt hiszem a SuperJet 100 békeidőben bukott bele a fogyasztásba meg az alkatrész-utánpótlás problémáiba. Ez vajh' jobb lesz?
A fogyasztás kezdetben magas volt, azóta a repülési profil megválasztásával és a hajtómű optimalizálásával ezt már orvosolták.
Az alkatrészekkel volt gond, van is, de ezek zöme a nemzetköziségből eredt.
Mióta mindent oroszra cseréltek, nőtt az elméleti esélye a jobb ellátásnak, de ez csak egy esély, még nem tart itt a dolog.
 

Öregtankos

Well-Known Member
2022. február 26.
5 944
41 173
113
Egy Il-76-os katonai szállító repülőgép hajtóműve kigyulladt az Ivanovói területen található Szevernyij repülőteréről történő felszálláskor. A balesetet az okozta, hogy egy madár eltalálta az egyik jobb oldali hajtóművet.

A személyzet megpróbált visszatérni a repülőtérre, kört tett. Amikor pedig rájöttek, hogy nem sikerül visszaérniük, a végsőkig próbálták elhúzni a repülőgépet a lakóházaktól. Ennek eredményeként a repülőgép Podtalitsy falu közelében, a repülőtértől két kilométerre zuhant le. A mentőorvosok és a mentők a helyszínen dolgoznak.

15 ember vesztette életét egy Il-76-os katonai szállító repülőgép lezuhanásában Ivanovo térségében. A Mash értesülései szerint a fedélzeten 8 főnyi személyzet és 7 utas tartózkodott. Egy mentőhelikopter vizsgálja a baleset helyszínét.
 

mberger

Well-Known Member
2020. szeptember 1.
106
295
63
Minden tiszteletem a hajózó személyzetnek hogy kivitték lakott területről a gépet. Ha ez tényleg 1db madár műve, akkor lesz még ebből különkiadás a Spectrum tv-n pár év múlva - mennyi mindennek kell összejönnie, hogy egy 4 hajtóműves gép emiatt földbe álljon?
 
T

Törölt tag 1711

Guest
Egy Il-76-os katonai szállító repülőgép hajtóműve kigyulladt az Ivanovói területen található Szevernyij repülőteréről történő felszálláskor. A balesetet az okozta, hogy egy madár eltalálta az egyik jobb oldali hajtóművet.

A személyzet megpróbált visszatérni a repülőtérre, kört tett. Amikor pedig rájöttek, hogy nem sikerül visszaérniük, a végsőkig próbálták elhúzni a repülőgépet a lakóházaktól. Ennek eredményeként a repülőgép Podtalitsy falu közelében, a repülőtértől két kilométerre zuhant le. A mentőorvosok és a mentők a helyszínen dolgoznak.

15 ember vesztette életét egy Il-76-os katonai szállító repülőgép lezuhanásában Ivanovo térségében. A Mash értesülései szerint a fedélzeten 8 főnyi személyzet és 7 utas tartózkodott. Egy mentőhelikopter vizsgálja a baleset helyszínét.

Pár hét és széthomályosítva fent lesz ukránéknál mint lelőtt A-50-es.
 

nyugger

Well-Known Member
2012. szeptember 30.
6 701
28 132
113
Pár hét és széthomályosítva fent lesz ukránéknál mint lelőtt A-50-es.
Hidd el, az első retard pro-ukrán NAFO Twitter vagy egyéb ukrán pottyantós fiókok - esetleg maga a GUR - valszeg már ma vagy rövid időn belül elkezdik posztolgatni, hogy ez is igazából az ukrán szolgálatok műve volt. Nem véletlen mondom, hogy ezek is olyanok retorikában, mint az Iszlám Állam, akik egy vakond befosását is magukra vállalják ha épp kedvező nekik
Az RDK kötelékébe tartozó Valerij "Golub" Sevcsenko beszivárgó egysége úton öngyilkos missziójukra
56924d907e046ded23a2a104a4ef44bf.jpg
 

mberger

Well-Known Member
2020. szeptember 1.
106
295
63
Hidd el, az első retard pro-ukrán NAFO Twitter vagy egyéb ukrán pottyantós fiókok - esetleg maga a GUR - valszeg már ma vagy rövid időn belül elkezdik posztolgatni, hogy ez is igazából az ukrán szolgálatok műve volt. Nem véletlen mondom, hogy ezek is olyanok retorikában, mint az Iszlám Állam, akik egy vakond befosását is magukra vállalják ha épp kedvező nekik
Az RDK kötelékébe tartozó Valerij "Golub" Sevcsenko beszivárgó öngyilkos egysége úton, hogy belerepüljenek az Il-76 hajtóművébe
56924d907e046ded23a2a104a4ef44bf.jpg
Naja. Kíváncsian várom az odaküldött ukrán madárról az első videókat...:))
 

PavolR

Well-Known Member
2020. július 2.
5 088
13 490
113

Orosz források azt állítják, hogy a lezuhant Il-76 utasai valószínűleg a DRLV A-50 repülőgép kezelői voltak, mivel az ivanovói Severny repülőtér az A-50-es repülőgépek helyszíne.

 
  • Hűha
  • Tetszik
Reactions: endre and Robur

Ettore Fieramosca

Well-Known Member
2021. március 9.
980
2 789
93
Minden tiszteletem a hajózó személyzetnek hogy kivitték lakott területről a gépet. Ha ez tényleg 1db madár műve, akkor lesz még ebből különkiadás a Spectrum tv-n pár év múlva - mennyi mindennek kell összejönnie, hogy egy 4 hajtóműves gép emiatt földbe álljon?
Tudom hogy sűrűn lakott a világ,
De ha leesik egy gép akkor a pilóták azonnal hősiesen kiirányítják a gépet lakott terület fölül. Még a fekete doboz megtalálása előtt. Legutóbbi orosz gép leesésnél is ez volt a duma. Hihető. Biztos van ilyen, de
 
  • Vicces
Reactions: ghostrider

Faboo78

Well-Known Member
2018. január 4.
261
998
93

Orosz források azt állítják, hogy a lezuhant Il-76 utasai valószínűleg a DRLV A-50 repülőgép kezelői voltak, mivel az ivanovói Severny repülőtér az A-50-es repülőgépek helyszíne.

Pontosabban: egy ukrán propaganda forrás állítja azt, hogy egy orosz forrás azt állítja...

Így pontos és helyes a megfogalmazás, kérlek, erre ügyelj legközelebb, amikor a propagandát tolod, hogy mindenki megfelelően tudja értékelni a hírt.

Remélem megfelelően el tudtad olvasni google fordítóval az üzenetemet.

Köszönjük.
 

nyugger

Well-Known Member
2012. szeptember 30.
6 701
28 132
113
Hidd el, az első retard pro-ukrán NAFO Twitter vagy egyéb ukrán pottyantós fiókok - esetleg maga a GUR - valszeg már ma vagy rövid időn belül elkezdik posztolgatni, hogy ez is igazából az ukrán szolgálatok műve volt. Nem véletlen mondom, hogy ezek is olyanok retorikában, mint az Iszlám Állam, akik egy vakond befosását is magukra vállalják ha épp kedvező nekik
Az RDK kötelékébe tartozó Valerij "Golub" Sevcsenko beszivárgó egysége úton öngyilkos missziójukra
56924d907e046ded23a2a104a4ef44bf.jpg
Fighterbomber szerint a négyes hajtómű teljesen kiégett és leszakadt, ami közben potenciálisan vagy a szárnyat vagy a kettes hajtóművet rendesen bedarálva magával. A személyzet két 180 fokos fordulattal akarta a gépet letenni, de miután elszállt a tolóerő, így sajnos nem sikerült
 

Öregtankos

Well-Known Member
2022. február 26.
5 944
41 173
113
Csak a rend kedvéért.
A tegnapi IL-76-os baleset körülményei a következők.

A felszállás után a 4. hajtóműben tűz keletkezett.
A személyzet parancsnoka a "kettő a 180-hoz" leszállás mellett döntött.
Az első (valójában a második) forduló második felében a 4. hajtómű kiégett és a pilonnal együtt lezuhant.
Tovább normál esetben a legrövidebb úton repült.
Fordul 180 fokot a messzeség közelében és kilép a kifutópályára.
Itt megszólalt a szárny tűzjelzője.
Vészleszállást sem a teljesítményvesztés (valószínűleg a második hajtómű sérült meg), sem a szárny sérülése vagy a vezérlőrendszerek sérülése miatt nem lehetett végrehajtani, mivel a repülőgép végig égett. Hosszú és rövidtávú hajtás között estünk, a megközelítési pályán a glissade jobb oldalán.
Nem sikerült eléggé....
 

borisz

Well-Known Member
2012. május 25.
8 163
10 908
113
Tudom hogy sűrűn lakott a világ,
De ha leesik egy gép akkor a pilóták azonnal hősiesen kiirányítják a gépet lakott terület fölül. Még a fekete doboz megtalálása előtt. Legutóbbi orosz gép leesésnél is ez volt a duma. Hihető. Biztos van ilyen, de

Talán mert alapvető, legalábbis annál, akinek több esze van egy hintalónál, hogy nem a lakóházak között próbál leszállni ilyen esetben.
 

Capslock27

Well-Known Member
2017. október 30.
2 601
6 029
113
A fogyasztás kezdetben magas volt, azóta a repülési profil megválasztásával és a hajtómű optimalizálásával ezt már orvosolták.
Az alkatrészekkel volt gond, van is, de ezek zöme a nemzetköziségből eredt.
Mióta mindent oroszra cseréltek, nőtt az elméleti esélye a jobb ellátásnak, de ez csak egy esély, még nem tart itt a dolog.
.
.
Hat ez se garancia semmire, a MiG-29K Indiaban a hianyzo support miatt bukott meg, ezt mar igy multidöben mondhatjuk sajnos. Es nem a kulföldi alkatreszek, hanem pl az orosz hajtomuvek miatt.
.
A Superjet bukasa összetett, mert a fö kulföldi megrendelöjuk a mexikoi Interjet lett volna, akik viszont tul kenyelmesre rendeltek a gepet, igy az utasok szerettek, de a kevesebb ulessel a muködes eleve gazdasagtalan volt egy ulesre leosztva a költsegeket. Ehhez jött, hogy a kis darabszam miatt jöttek elö hibak is, amit viszont az oroszok nagyon lassan reagaltak le, söt nemcsak alkatreszt, de siman tanacsokat is lassan adtak, igy a mexikoiak maguk kezdtek probalkozni, ill elkezdtek kannibalizalni a gepeik egy reszet jobb hijan, igy vegul a jobb sorsra erdemes flotta szepen felszamolodott. Mindezt sulyosbitotta, hogy maga az Interjet sem allt kellöen erös gazdasagi labakon, hogy egy ilyen muszaki kalandot vegig tudjon vinni
 
  • Tetszik
Reactions: endre

Ettore Fieramosca

Well-Known Member
2021. március 9.
980
2 789
93
Talán mert alapvető, legalábbis annál, akinek több esze van egy hintalónál, hogy nem a lakóházak között próbál leszállni ilyen esetben.
Vagy csak anélkül hogy tudnánk mi történt le kell írni amit hallani szeretnének az emberek. Pl itt sem volt szó semmi ilyenről megfordultak csak elfogyott az erő a pálya előtt…
 
  • Vicces
Reactions: ghostrider

Capslock27

Well-Known Member
2017. október 30.
2 601
6 029
113
Fighterbomber szerint a négyes hajtómű teljesen kiégett és leszakadt, ami közben potenciálisan vagy a szárnyat vagy a kettes hajtóművet rendesen bedarálva magával. A személyzet két 180 fokos fordulattal akarta a gépet letenni, de miután elszállt a tolóerő, így sajnos nem sikerült
.
.
Furcsa sztori ez.... Egy hajtomu a lehetseges össz toloerö csak 25%-a, amikor egy kethajtomuves utasszaliton leall egy hajtomu, ott 50% a veszteseg, megis siman leszallnak. Az is egy kerdes, hogy az Il-76-on vannak-e olyan muszaki megoldasok es tuzoltorendszer, ami a hajtomutuzet izolalja. Illetve itt lehetett-e robbanas a hajtomuben, amitol ennyire szetment minden, es ekkor merenylet lehetösege se zarhato ki.
Utobbi idöben sok Il-76, A-50 gep fogyott, eleg esendö lett a tipus.
 

Ettore Fieramosca

Well-Known Member
2021. március 9.
980
2 789
93
.
.
Hat ez se garancia semmire, a MiG-29K Indiaban a hianyzo support miatt bukott meg, ezt mar igy multidöben mondhatjuk sajnos. Es nem a kulföldi alkatreszek, hanem pl az orosz hajtomuvek miatt.
.
A Superjet bukasa összetett, mert a fö kulföldi megrendelöjuk a mexikoi Interjet lett volna, akik viszont tul kenyelmesre rendeltek a gepet, igy az utasok szerettek, de a kevesebb ulessel a muködes eleve gazdasagtalan volt egy ulesre leosztva a költsegeket. Ehhez jött, hogy a kis darabszam miatt jöttek elö hibak is, amit viszont az oroszok nagyon lassan reagaltak le, söt nemcsak alkatreszt, de siman tanacsokat is lassan adtak, igy a mexikoiak maguk kezdtek probalkozni, ill elkezdtek kannibalizalni a gepeik egy reszet jobb hijan, igy vegul a jobb sorsra erdemes flotta szepen felszamolodott. Mindezt sulyosbitotta, hogy maga az Interjet sem allt kellöen erös gazdasagi labakon, hogy egy ilyen muszaki kalandot vegig tudjon vinni
Mondjuk nem tett jót a megítélésének hogy párat odavertek. A mi mosolyunk sem volt őszinte amikor leszálltnk Moszkvában a Superjet füstölgő roncsai mellé. Főleg úgy hogy eredetileg mi is Szuperjettel utaztunk volna csak a baleset miatt másik fajta gépet adtak…