F-14 Tomcat (Grumman)

  • Ha nem vagy kibékülve az alapértelmezettnek beállított sötét sablonnal, akkor a korábbi ígéretnek megfelelően bármikor átválthatsz a korábbi világos színekkel dolgozó kinézetre.

    Ehhez görgess a lap aljára és a baloldalon keresd a HTKA Dark feliratú gombot. Kattints rá, majd a megnyíló ablakban válaszd a HTKA Light lehetőséget. Választásod a böngésződ elmenti cookie-ba, így amikor legközelebb érkezel ezt a műveletsort nem kell megismételned.
  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján házirendet kapott a topic.

    Ezen témában - a fórumon rendhagyó módon - az oldal üzemeltetője saját álláspontja, meggyőződése alapján nem enged bizonyos véleményeket, mivel meglátása szerint az káros a járványhelyzet enyhítését célzó törekvésekre.

    Kérünk, hogy a vírus veszélyességét kétségbe vonó, oltásellenes véleményed más platformon fejtsd ki. Nálunk ennek nincs helye. Az ilyen hozzászólásokért 1 alkalommal figyelmeztetés jár, majd folytatása esetén a témáról letiltás. Arra is kérünk, hogy a fórum más témáiba ne vigyétek át, mert azért viszont már a fórum egészéről letiltás járhat hosszabb-rövidebb időre.

  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján frissített házirendet kapott a topic.

    --- VÁLTOZÁS A MODERÁLÁSBAN ---

    A források, hírek preferáltak. Azoknak, akik veszik a fáradságot és összegyűjtik ezeket a főként harcokkal, a háború jelenlegi állásával és haditechnika szempontjából érdekes híreket, (mindegy milyen oldali) forrásokkal alátámasztják és bonuszként legalább a címet egy google fordítóba berakják, azoknak ismételten köszönjük az áldozatos munkáját és további kitartást kívánunk nekik!

    Ami nem a topik témájába vág vagy akár csak erősebb hangnemben is kerül megfogalmazásra, az valamilyen formában szankcionálva lesz

    Minden olyan hozzászólásért ami nem hír, vagy szorosan a konfliktushoz kapcsolódó vélemény / elemzés azért instant 3 nap topic letiltás jár. Aki pedig ezzel trükközne és folytatná másik topicban annak 2 hónap fórum ban a jussa.

    Az új szabályzat teljes szövege itt olvasható el.

  • Az elmúlt évek tapasztalatai alapján, és a kialakult helyzet kapcsán szeretnénk elkerülni a (többek között az ukrán topikban is tapasztalható) információs zajt, amit részben a hazai sajtóorgánumok hozzá nem értő cikkei által okozott visszhang gerjeszt. Mivel kizárható, hogy a hazai sajtó, vagy mainstream szakértők többletinformációval rendelkezzenek a fórumhoz képest a Wagner katonai magánvállalat oroszországi műveletével kapcsolatban, így kiegészítő szabály lép érvénybe a topik színvonalának megőrzése, javítása érdekében:

    • a magyar orgánumok, közösségi média oldalak, egyéb felületek hírei és elemzései (beleértve az utóbbi időkben elhíresült szakértőket is) nem támogatottak, kérjük kerülésüket.
    • a külföldi fősodratú elemzések, hírek közül az új információt nem hordozók szintén kerülendők

    Ezen tartalmak az oldal tulajdonosának és moderátorainak belátása szerint egyéb szabálysértés hiányában is törölhetők, a törlés minden esetben (az erőforrások megőrzése érdekében) külön indoklás nélkül történik.

    Preferáltak az elsődleges és másodlagos források, pl. a résztvevő felekhez köthető Telegram chat-ek, illetve az ezeket közvetlenül szemléző szakmai felületek, felhasználók.

Terminator

Well-Known Member
Szerkesztőségi tag
2010. április 19.
38 141
73 702
113
VF-142-F-14B-missing-radome.jpg
VF-142-F-14B-missing-radome.jpg


Taken on Nov. 13, 1991 the pictures in this post show U.S. Navy Grumman F-14B Tomcat (BuNo 161433) from Fighter Squadron 142 (VF-142) “Ghost Riders” aboard the aircraft carrier USS Dwight D. Eisenhower (CVN-69). The crew, LtCdr. Joe F. Edwards Lt.JG Scott C. Grundmeier, had to make an emergency landing when the nose cone came off because of a latching mechanism failure at a height of 8,200 m over the Persian Gulf.
 

mlace

Well-Known Member
2018. február 16.
1 898
5 204
113

Allesmor Obranna

Well-Known Member
2010. április 30.
13 181
61 093
113
"Alapól" a 70-es évek végére az F100-ason alapuló annáp nagyobb és jóval erősebb PW F401-400 as hajtóműveket kapta volna a tomcat és nem az "ideiglenesnek" szánt TF30-asokat.
Már az F100-as is jót tett volna ennek a gépnek, de az igazi az F401PW400-as lett volna. Ez utóbbiról egyébként még az is felmerült kósza gondolatként, hogy az F-15 Streak Eagle emelkedési világrekordhoz is felhasználják, de egyrészt nem volt rá szükség, hiszen a "mezei" első generációs F100PW100-asokkal is bőven meglett az összes rekord, másrészt az F401-es miatt kicsit át kellett volna szabni a 15-ös törzshátsórészét.
 

Terminator

Well-Known Member
Szerkesztőségi tag
2010. április 19.
38 141
73 702
113
US Navy F-14 RIO recalls when his section of two Tomcats had to divert to Pakistan during Operation Enduring Freedom (2001. Oct. 18.)...

As we were in the middle of Afghanistan with not enough fuel to get back to the ship, we put our emergency divert field in Pakistan on the nose. We had briefed the potential to divert but as this was early into the operation, no US aircraft had actually used this divert field yet. PAF Base Shahbaz near Jacobabad Pakistan had been home to the Pakistan Air Force F-16s at one time which is why it was considered a good divert for US fighters. The capability of the indigenous folks there to fuel and start an F-14 was seriously in question. The F-14 had no self start capability, it required external air equipment that would be used to turn the large GE F-110 engines to start. As we landed at the Pakistani base, we were hesitant to shut down the engines for fear they would not be able to find the right piece of gear to start us back up. With a huge language barrier and running on fumes, we finally had no choice but to shut down and hope this Tomcat wasn’t going to spend the rest of the war sitting on static display at this Pakistani air base. Getting out of the plane, the support crew motioned to us to move as fast as we could and later told us that locals around the base are not all that friendly to our cause and may try to take shots at us and the plane.
 
  • Tetszik
Reactions: BJani and fishbed

Terminator

Well-Known Member
Szerkesztőségi tag
2010. április 19.
38 141
73 702
113