Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján házirendet kapott a topic.
Ezen témában - a fórumon rendhagyó módon - az oldal üzemeltetője saját álláspontja, meggyőződése alapján nem enged bizonyos véleményeket, mivel meglátása szerint az káros a járványhelyzet enyhítését célzó törekvésekre.
Kérünk, hogy a vírus veszélyességét kétségbe vonó, oltásellenes véleményed más platformon fejtsd ki. Nálunk ennek nincs helye. Az ilyen hozzászólásokért 1 alkalommal figyelmeztetés jár, majd folytatása esetén a témáról letiltás. Arra is kérünk, hogy a fórum más témáiba ne vigyétek át, mert azért viszont már a fórum egészéről letiltás járhat hosszabb-rövidebb időre.
Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján frissített házirendet kapott a topic.
--- VÁLTOZÁS A MODERÁLÁSBAN ---
A források, hírek preferáltak. Azoknak, akik veszik a fáradságot és összegyűjtik ezeket a főként harcokkal, a háború jelenlegi állásával és haditechnika szempontjából érdekes híreket, (mindegy milyen oldali) forrásokkal alátámasztják és bonuszként legalább a címet egy google fordítóba berakják, azoknak ismételten köszönjük az áldozatos munkáját és további kitartást kívánunk nekik!
Ami nem a topik témájába vág vagy akár csak erősebb hangnemben is kerül megfogalmazásra, az valamilyen formában szankcionálva lesz
Minden olyan hozzászólásért ami nem hír, vagy szorosan a konfliktushoz kapcsolódó vélemény / elemzés azért instant 3 nap topic letiltás jár. Aki pedig ezzel trükközne és folytatná másik topicban annak 2 hónap fórum ban a jussa.
Ezt a csatornát nem feltétlen ajánlanám azok után, hogy az F-117 és legalább egy másik esetben mekkora hülyeségeket prezentáltak.
Csak kötekedésként:A kotott szogek nem valosulnak meg. Valtozo geometriara nincs stealth.
A varaszarny olyan hezagot kovetel meg, amit nem tudsz festekkel eltuntetni.
Belso fegyverter sehol.
Azonos geometrisbol hogyan jon ki a s profilos szivocsati?
Pontos szembolnezet nincs, de a f bezersik es a tobbi szog se nagyon stimmel.
De hat az TC fanboyok egy resze mindent is elhisz. (Akire tartozij)
A többi ponton ugyanúgy elhasal.Csak kötekedésként:
"Belso fegyverter sehol."
F-111B:
- Fogd meg a cigim.
Ebben a gépben talán, ha volt 1,5 tonna / 3000 lb keró így szemre az alapján, csinált.3:01-nél nagyon szép, igazán kihegyezett start, a lehető legrövidebb nekifutással, erőből, nagyon kevés üzemanyaggal:
Ugyanezt az F110-essel szerelt B-D viszont mát "lazán"tudta nagyobb keró mennyiséggel isEbben a gépben talán, ha volt 1,5 tonna / 3000 lb keró így szemre az alapján, csinált.
Néhány tonnával többel, de telitankolva az sem. A GE F110 tolóerő többlete szinte csak magas szuperszonikus tartományban volt számottevő, amúgy kb. talán 10%, ha volt. Azt nézve, hogy ez fékpadi értéken a két hajtómű különbsége 3 tonna ha volt...Ugyanezt az F110-essel szerelt B-D viszont mát "lazán"tudta nagyobb keró mennyiséggel is
Maverick szerint csak ekkor kezdődik az igazi légiharcMert annál nagyobb szompás nincs, amikor egy 4-6G-s forduló átmenete és gázkar tolás között, akkor asszim tolóerő elmegy. Jó esetben nem lesz "departure from controlled flight", de a légi harcnak ott kb. ezzel vége is...
Fékpadi értéket nézve hajtóművenként 3 tonna plussz annyit tesz "csak"hozzá hogy 50 százalék keró töltéssel légiharc rakétákkal(természetesen nem 6 phoenixel megvan az 1/1 körüli tolóerő/tömeg arány.B-D demóknál az átstartolás utáni függőleges 8-as manőverhez felhajtóerő mellett kell bőven a tolóerő felesleg is.Néhány tonnával többel, de telitankolva az sem. A GE F110 tolóerő többlete szinte csak magas szuperszonikus tartományban volt számottevő, amúgy kb. talán 10%, ha volt. Azt nézve, hogy ez fékpadi értéken a két hajtómű különbsége 3 tonna ha volt...
Felszállás közben meg pont kis sebesség van, ahol a GE előnye nem tud érvényesülni.
4 km magasan M0.9 táján már igen.
De a GE F110 előnye igazából nem az volt. A működési stabilitás. Nem egy F-14 pilóta mondta azt, hogy a TF30 tolóerejével is ő ki volt békülve.
De azzal nagyon nem, hogy állandóan azon kellett aggódni, hogy akkor mozgathatja-e a gázkart vagy sem és akkor a hajtómű akkor mikor flamouttól kis pompázsig bezárólag elődani valamit. Mert annál nagyobb szompás nincs, amikor egy 4-6G-s forduló átmenete és gázkar tolás között, akkor asszim tolóerő elmegy. Jó esetben nem lesz "departure from controlled flight", de a légi harcnak ott kb. ezzel vége is...
Valaki azt mondta, hogy az TF30-as F-14 közeli légiharcban olyan, mint egy olyan pisztolypárbajba menni, ahol állandóan attól kell tartani, hogy a fegyver akkor most el fog sülni-e vagy sem.
F14-esekben használt Tf30-as fékpadon 9.5 tonnát,F110 12.5 tolóerőt tudott.Fékpadi értéket nézve hajtóművenként 3 tonna plussz annyit tesz "csak"hozzá hogy 50 százalék keró töltéssel légiharc rakétákkal(természetesen nem 6 phoenixel megvan az 1/1 körüli tolóerő/tömeg arány.B-D demóknál az átstartolás utáni függőleges 8-as manőverhez felhajtóerő mellett kell bőven a tolóerő felesleg is.
7.40-él van az átstart valaki már korábban kielemezte a topikban.
Csak a szívócsatornának van vesztesége.F14-esekben használt Tf30-as fékpadon 9.5 tonnát,F110 12.5 tolóerőt tudott.
Voltak egyéb trükkök a TF30-as "megtáltosítására", hiszen a kompresszor bleed air csatornáját is tudták zárni, emiatt nőtt a munkaközeg mennyisége és így a tolóerő is.F14-esekben használt Tf30-as fékpadon 9.5 tonnát,F110 12.5 tolóerőt tudott.
Ez mindkét hajtóműre igaz.Kár hogy nincs diagramm F14-re mind T30-al,Mind F110-elCsak a szívócsatornának van vesztesége.
Az F-15-nél láthattuk mekkora.
Ha jól tudom bár lehet már későbbi F110-verzió hasonló körülmények között kis magasságban igaz F16-osban 160 KN-ont is "tudott".Voltak egyéb trükkök a TF30-as "megtáltosítására", hiszen a kompresszor bleed air csatornáját is tudták zárni, emiatt nőtt a munkaközeg mennyisége és így a tolóerő is.
De, hogy mekkora is volt a TF30-asok statikus tolóereje, az ma már szinte kibogozhatatlan.
Csak TF30-asból, csak az F-14-es típuson volt négyféle. A TF30-P-12 navalizált változata, a TF30-P-412 volt az első, ezt követte a P-412A, majd a javított megbízhatóságú P-414, végül 1984-ben a P-414A.
A tolóerő felment 86kN-ról 93kN-ra, miközben javítottak a kompresszorlapátok anyagán is, ami emiatt már nem akart mindenáron szétrobbanni, mikor bepompázsolt. Mert az viszont továbbra is sűrűn előfordult.
Azonban a US Navy még 1981-ben is 86kN-ra adta meg a TF30-P-414 tolóerejét.
Ez van leírva, ez a szentírás, de ez inkább csak egy beragadt elírás, semmint a valóság.
Máskülönben a TF30-P-414A M0.9-nél számított tolóereje, amit viszont a P&W adott meg, 122kN. És ne feledjük, a tényleges tolóerő még gépenként is változott.
Én nem tartom egyátalán kizártnak, hogy a nyolcvanas-kilencvenes évekbeli F-14A bemutatóknál a műszakiak jól belőtték a tolóerőt és az nem a katalógusadat volt.