Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján házirendet kapott a topic.
Ezen témában - a fórumon rendhagyó módon - az oldal üzemeltetője saját álláspontja, meggyőződése alapján nem enged bizonyos véleményeket, mivel meglátása szerint az káros a járványhelyzet enyhítését célzó törekvésekre.
Kérünk, hogy a vírus veszélyességét kétségbe vonó, oltásellenes véleményed más platformon fejtsd ki. Nálunk ennek nincs helye. Az ilyen hozzászólásokért 1 alkalommal figyelmeztetés jár, majd folytatása esetén a témáról letiltás. Arra is kérünk, hogy a fórum más témáiba ne vigyétek át, mert azért viszont már a fórum egészéről letiltás járhat hosszabb-rövidebb időre.
Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján frissített házirendet kapott a topic.
--- VÁLTOZÁS A MODERÁLÁSBAN ---
A források, hírek preferáltak. Azoknak, akik veszik a fáradságot és összegyűjtik ezeket a főként harcokkal, a háború jelenlegi állásával és haditechnika szempontjából érdekes híreket, (mindegy milyen oldali) forrásokkal alátámasztják és bonuszként legalább a címet egy google fordítóba berakják, azoknak ismételten köszönjük az áldozatos munkáját és további kitartást kívánunk nekik!
Ami nem a topik témájába vág vagy akár csak erősebb hangnemben is kerül megfogalmazásra, az valamilyen formában szankcionálva lesz
Minden olyan hozzászólásért ami nem hír, vagy szorosan a konfliktushoz kapcsolódó vélemény / elemzés azért instant 3 nap topic letiltás jár. Aki pedig ezzel trükközne és folytatná másik topicban annak 2 hónap fórum ban a jussa.
Mi meg itt azon filozofalunk 3 eve hogy a cseh vagy a talian jatekrepulo jobb-e a pilotak kepzesere... Nem hinnem hogy 10-15 eve mulva fognak kelleni (vadasz)pilotak.
Én is ezt mondom: a Gripen az utolsó ember vezette magyar harci gép. Ezért nincs értelme szerintem a turbopropnál komolyabb iskolagépet venni (helikopterek, szállítógépek azért még lesznek). Bérbe kell megoldani valami közös programban. Az AI vezérelte autonóm csapásmérő drónoknak még egy szemüveges, elhízott IT arc se kell majd a fotelban, menni fog magától!Mi meg itt azon filozofalunk 3 eve hogy a cseh vagy a talian jatekrepulo jobb-e a pilotak kepzesere... Nem hinnem hogy 10-15 eve mulva fognak kelleni (vadasz)pilotak.
Indul az Ifjúsági Pilóta Program...
Indul az Ifjúsági Pilóta Program olyan 14 és 18 év közötti fiatalok számára, akik készen állnak arra, hogy a magasba emelkedjenek.
![]()
Indul az Ifjúsági Pilóta Program!
Van benned kalandvágy? A repülés a legizgalmasabb kihívás, és most itt a lehetőség, hogy Te is részese legyél!honvedelem.hu
![]()
Indul az Ifjúsági Pilóta Program!
Your Content Goes Here TÁJÉKOZÓDJ ELSŐKÉZBŐL IFJÚSÁGI PILÓTA PROGRAM Február 24-től elindul az Ifjúsági Pilóta Program (IPP) 2025-ös jelentkezési időszaka, amely országos lefedettséggel kínál lehetőséget a repülés iránt érdeklődő fiatalok számára. A program célja, hogy a 14–18 éves korosztályifjupilota.hu
https://www.facebook.com/ifjupilota/
![]()
Indul az Ifjúsági Pilóta Program...
Indul az Ifjúsági Pilóta Program olyan 14 és 18 év közötti fiatalok számára, akik készen állnak arra, hogy a magasba emelkedjenek.
![]()
Indul az Ifjúsági Pilóta Program!
Van benned kalandvágy? A repülés a legizgalmasabb kihívás, és most itt a lehetőség, hogy Te is részese legyél!honvedelem.hu
![]()
Indul az Ifjúsági Pilóta Program!
Your Content Goes Here TÁJÉKOZÓDJ ELSŐKÉZBŐL IFJÚSÁGI PILÓTA PROGRAM Február 24-től elindul az Ifjúsági Pilóta Program (IPP) 2025-ös jelentkezési időszaka, amely országos lefedettséggel kínál lehetőséget a repülés iránt érdeklődő fiatalok számára. A program célja, hogy a 14–18 éves korosztályifjupilota.hu
https://www.facebook.com/ifjupilota/
![]()
41:41-nél: "Képzés történik az Egyesült Államokban,... a harcászati képzést Olaszországban kapják meg, de már Katarban is van merevszárnyú képzésünk."Szerintem ide tartozik:
"(HH): Van olyan, hogy a Zlines képzést követően a helikopteres repülés „nem megy” a hallgatónak?![]()
A legkisebb, de nélkülözhetetlen szerepkörű forgószárnyasunk. Az AS-350B "Mókus" bemutatása, szerepe és jelentősége a Magyar Légierőben.
Aligha lehetne jobban egy képpel jellemezni az AS-350B szerepét a Magyar Légierőben: oktató (Fazekas Sándor alezredes) és növendék (Donáth Ádám hallgató zászlós) párosa a nélkülözhetetlen technika előtt. E három nélkül nincsen jelene se jövője a katonai forgószárnyas repülésnek.A mókusokon repülők…harcihelikopter.blog.hu
Hogy szokja a repülést es bele tanuljon egy alapba, ahol a műszereket figyeli es a repülést stb egyszerre."(HH): Van olyan, hogy a Zlines képzést követően a helikopteres repülés „nem megy” a hallgatónak?
(LZS): Igen, előfordul mivel a helikopter irányítása egy sokkal komplexebb és bonyolultabb feladat, ugyanis jelentősebb több kéz-szem-láb koordinációt igényel, mint egy merevszárnyas gép. Mindazonáltal nem gyakori ez a helyzet, ugyanis aki idáig (helikopterig – megjegyzés tőlünk) eljut, az már átesett több körös szűrőn."
Akkor tulajdonképpen miért is van szükség propelleres-merevszárnyas képzésre a helikopterpilóta-képzésben?![]()
Szia,Hogy szokja a repülést es bele tanuljon egy alapba, ahol a műszereket figyeli es a repülést stb egyszerre.
Mikor ez meg van lehet haladni tovabb.
Ha nem számítjuk a függeszkedést (meg az abba való átmeneteket), akkor a helikopter nagyon hasonlóan repül, mint egy merevszárnyú repülőgép. Bizonyos alapokat megtanulni tökéletes: egyenes vonalú repülés, fordulók. Egy iskolakör felépítése. Ezek közben a kormányok harmonikus, finom mozgatása. A készségszintű rádiózás elsajátítása. Mind-mind olyan, amit töredék áron be lehet gyakorolni és felépíteni egy növendék képzése során merevszárnyú géppel. Ráadásul minden levegőben töltött idő bekerül a tapasztalati "zsákba" és beépül a pilóta döntéshozatali képességébe típustól és rep.eszköztől függetlenül.Akkor tulajdonképpen miért is van szükség propelleres-merevszárnyas képzésre a helikopterpilóta-képzésben?![]()
???Hogy szokja a repülést es bele tanuljon egy alapba, ahol a műszereket figyeli es a repülést stb egyszerre.
Mikor ez meg van lehet haladni tovabb.
Nem logikus.Szia,
Es raadasul meg olcso is, teljesen logikus ezzel kezdeni, hogy akinek ez se megy, az ne kapjon dragabb kepzest.
Korábban már belinkeltem egy amerikai fekete-fehér kiképzési videót, amelyben nem szerepelt, hogy a helikopterpilóta-növendékek propelleres kiképzést is kaptak volna.Ha nem számítjuk a függeszkedést (meg az abba való átmeneteket), akkor a helikopter nagyon hasonlóan repül, mint egy merevszárnyú repülőgép. Bizonyos alapokat megtanulni tökéletes: egyenes vonalú repülés, fordulók. Egy iskolakör felépítése. Ezek közben a kormányok harmonikus, finom mozgatása. A készségszintű rádiózás elsajátítása. Mind-mind olyan, amit töredék áron be lehet gyakorolni és felépíteni egy növendék képzése során merevszárnyú géppel. Ráadásul minden levegőben töltött idő bekerül a tapasztalati "zsákba" és beépül a pilóta döntéshozatali képességébe típustól és rep.eszköztől függetlenül.
A kereskedelmi árak összehasonlítására nézd meg a belinkelt táplázatot. Ebben a Zlin-nek kb. a Cessna C182 felel meg, míg a Mókusnak a Bell 206-os. Van egy szerény 3 és fél, majd' négyszeres szorzó a repidő óradíjában.
![]()
Repülőgép bérlése - FLY-COOP
REPÜLŐGÉP BÉRLÉSE Repülőgépeinket, helikoptereinket bérbe vehetik olyan magán és kereskedelmi pilótaigazolvánnyal rendelkező személyek, akik előzetesen a cég főpilótájával együtt végrehajtottak egy ellenőrző repülést és érvényes okmányokkal rendelkeznek. Azaz a gépet csak olyan pilóta vezetheti...flycoop.hu
Egy szimulátor se mindentudó! Nem tanulsz meg rajta repülni. Egyszerűen nem elég precíz egyik sem, még a legdrágább D szintű szimulátorok sem. Azt az érzést sem tudja szimulálni, hogy élőben a bőrödet viszed a vásárra.???
Erre való a szimulátor.
Nem logikus.
Olcsóbb, mint a helikopteres alapkiképzés, de nem olcsó.
A propelleres merevszárnyú és a helikopteres alapképzés között kb. 50% különbség van piaci áron Magyarországon.
Korábban már belinkeltem egy amerikai fekete-fehér kiképzési videót, amelyben nem szerepelt, hogy a helikopterpilóta-növendékek propelleres kiképzést is kaptak volna.
Most találtam egy színes felvételt is:
Hülye amerikaiak, amerikai hülyék...
Továbbá az is tapasztalat, hogy a 2-3000 órát repült pilóták 3szor nagyobb valószínűséggel törték össze az gépeket az AV-8B átképzés során, mint azok a zöldfülűek, akik eleve azon kezdték.
Ennyit számít a mozgáskoordináció és izommemória...
Az AV-8B vezetése lebegés közben inkább hasonlítható a helikopterhez, mint egy merevszárnyű géphez.
Továbbá hiába végzed el a merevszárnyú PPL-t, az semmilyen mentességet/csökkentett óraszámot nem ad a helikopteres PPL alól.
És természetesen kíváncsi vagyok a honvédség kötelékében végzett helikopterpilóta-kiképzés költségeire, mert az az erős gyanúm, hogy itt is néhány tízszeres szorzó van a piaci képzés előnyére, mint a merevszárnyú képzésben...
Ha ez így is van, nem sokkal "ócsítja" a helikopteres képzést (6/45=0.133, azaz 13.3% ), miközben a zára a helis képzés 2/3-a, tehát:Egy szimulátor se mindentudó! Nem tanulsz meg rajta repülni. Egyszerűen nem elég precíz egyik sem, még a legdrágább D szintű szimulátorok sem. Azt az érzést sem tudja szimulálni, hogy élőben a bőrödet viszed a vásárra.
Kíváncsi vagyok, hogy a Harrier átképzés baleseti statisztikáiban mennyit számított az, hogy a kétüléses TAV-8B csak 1986-ban repült először, míg az együléses gépek már '85-ben szolgálatba álltak? Azt is erősen kétlem, hogy azok a zöldfülűek életük első felszállást mindjárt a Harrieren csinálták.
Az EASA FCL.210.H alapján a helikopteres PPL 45 órájába be lehet számítani 6 óra egyéb repülési tapasztalatot (ballon kivételével a parancsnoki idő 10%-át, max. 6 órát).
Úgy látszik, hogy most már levették a helikopter árakat és a merevszárnyúakra is csak ritkán van nyílt árajánlat.Hol találtad a repülőhöz képest másfélszeres heli árat?
Szia,Ha ez így is van, nem sokkal "ócsítja" a helikopteres képzést (6/45=0.133, azaz 13.3% ), miközben a zára a helis képzés 2/3-a, tehát:
-13,3+66,6=53.3%-kal többe került az ilyen vegyes képzés piaci alapon.
Szia,
Szerintem 3 hiba van a szamitasodban:
1. nincs alatamasztva, hogy 50%-kal dragabb, es nem 245%-kal a kepzes oradijja, mikozben konkret adatot kellene megcafolnod "erosebb" adattal.
2. nincs beleszamolva, hogy gyorsabb megtanulni repulot vezetni (35 vs 45 ora a PPL)
3. nem szamoltad bele, hogy aki az olcso merevszarnyu kepzesen elbukik, annak a helikopteres kepzesere egy fillert se kolt az allam!
Es ezek egyutt azt adjak, hogy ha a PPL vizsga az elso komoly szuro, akkor 35*275=9625 EUR repulovel, 45*950=42750 EUR helikopterrel az az osszeg, amit mindenkire rakoltenek, az alkalmatlanokra is. Tehat ha mondjuk azt szamoljuk, hogy 3 ember csak helikopter PPL kepzese mennyi, arra 128 kEUR jon ki, 3 ember repulo PPL+1 ember helikopter PPL kepzesere meg 71 kEUR jon ki, vagyis 44%-kal olcsobb a kombinalt kepzes piaci alapon, meg ugy is, ha nem szamoljuk bele a beszamitast, vagyis teljes 45 oras tanfolyamot szamolunk a repulos PPL kepzettsegueknek is.
A működés biztosítása érdekében a fórum alapvető, illetve opcionális sütiket használ..