[HUN] Magyar katonai pilóták képzése

  • Ha nem vagy kibékülve az alapértelmezettnek beállított sötét sablonnal, akkor a korábbi ígéretnek megfelelően bármikor átválthatsz a korábbi világos színekkel dolgozó kinézetre.

    Ehhez görgess a lap aljára és a baloldalon keresd a HTKA Dark feliratú gombot. Kattints rá, majd a megnyíló ablakban válaszd a HTKA Light lehetőséget. Választásod a böngésződ elmenti cookie-ba, így amikor legközelebb érkezel ezt a műveletsort nem kell megismételned.
  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján házirendet kapott a topic.

    Ezen témában - a fórumon rendhagyó módon - az oldal üzemeltetője saját álláspontja, meggyőződése alapján nem enged bizonyos véleményeket, mivel meglátása szerint az káros a járványhelyzet enyhítését célzó törekvésekre.

    Kérünk, hogy a vírus veszélyességét kétségbe vonó, oltásellenes véleményed más platformon fejtsd ki. Nálunk ennek nincs helye. Az ilyen hozzászólásokért 1 alkalommal figyelmeztetés jár, majd folytatása esetén a témáról letiltás. Arra is kérünk, hogy a fórum más témáiba ne vigyétek át, mert azért viszont már a fórum egészéről letiltás járhat hosszabb-rövidebb időre.

  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján frissített házirendet kapott a topic.

    --- VÁLTOZÁS A MODERÁLÁSBAN ---

    A források, hírek preferáltak. Azoknak, akik veszik a fáradságot és összegyűjtik ezeket a főként harcokkal, a háború jelenlegi állásával és haditechnika szempontjából érdekes híreket, (mindegy milyen oldali) forrásokkal alátámasztják és bonuszként legalább a címet egy google fordítóba berakják, azoknak ismételten köszönjük az áldozatos munkáját és további kitartást kívánunk nekik!

    Ami nem a topik témájába vág vagy akár csak erősebb hangnemben is kerül megfogalmazásra, az valamilyen formában szankcionálva lesz

    Minden olyan hozzászólásért ami nem hír, vagy szorosan a konfliktushoz kapcsolódó vélemény / elemzés azért instant 3 nap topic letiltás jár. Aki pedig ezzel trükközne és folytatná másik topicban annak 2 hónap fórum ban a jussa.

    Az új szabályzat teljes szövege itt olvasható el.

borisz

Well-Known Member
2012. május 25.
9 227
13 456
113
Kész szerencse, hogy egy komoly, demokratikus jogállam vagyunk, nem egy banánköztársaság, valami forrófejű ezredessel, meg elkeseredett katonák tömegével.

Vagy csak a Szomszédok mentaltás?
 
  • Tetszik
Reactions: Kávé

blogen

Well-Known Member
2010. április 20.
17 476
30 805
113
Mi meg itt azon filozofalunk 3 eve hogy a cseh vagy a talian jatekrepulo jobb-e a pilotak kepzesere... Nem hinnem hogy 10-15 eve mulva fognak kelleni (vadasz)pilotak.
Én is ezt mondom: a Gripen az utolsó ember vezette magyar harci gép. Ezért nincs értelme szerintem a turbopropnál komolyabb iskolagépet venni (helikopterek, szállítógépek azért még lesznek). Bérbe kell megoldani valami közös programban. Az AI vezérelte autonóm csapásmérő drónoknak még egy szemüveges, elhízott IT arc se kell majd a fotelban, menni fog magától!
 
  • Tetszik
Reactions: ravenlord

Terminator

Well-Known Member
Szerkesztőségi tag
2010. április 19.
45 686
87 965
113
Indul az Ifjúsági Pilóta Program...

Indul az Ifjúsági Pilóta Program olyan 14 és 18 év közötti fiatalok számára, akik készen állnak arra, hogy a magasba emelkedjenek.



https://www.facebook.com/ifjupilota/

481024248_122110265372755632_6730853322649120873_n.jpg
 

Terminator

Well-Known Member
Szerkesztőségi tag
2010. április 19.
45 686
87 965
113
Indul az Ifjúsági Pilóta Program...

Indul az Ifjúsági Pilóta Program olyan 14 és 18 év közötti fiatalok számára, akik készen állnak arra, hogy a magasba emelkedjenek.



https://www.facebook.com/ifjupilota/

481024248_122110265372755632_6730853322649120873_n.jpg

 
  • Tetszik
Reactions: Kim Philby

Terminator

Well-Known Member
Szerkesztőségi tag
2010. április 19.
45 686
87 965
113
Indul az Ifjúsági Pilóta Program...

Indul az Ifjúsági Pilóta Program olyan 14 és 18 év közötti fiatalok számára, akik készen állnak arra, hogy a magasba emelkedjenek.



https://www.facebook.com/ifjupilota/

481024248_122110265372755632_6730853322649120873_n.jpg

Nagy erővel keresik a jövő katonai pilótáit ...

To view this content we will need your consent to set third party cookies.
For more detailed information, see our cookies page.
 

Terminator

Well-Known Member
Szerkesztőségi tag
2010. április 19.
45 686
87 965
113
Szerintem ide tartozik:
To view this content we will need your consent to set third party cookies.
For more detailed information, see our cookies page.
41:41-nél: "Képzés történik az Egyesült Államokban,... a harcászati képzést Olaszországban kapják meg, de már Katarban is van merevszárnyú képzésünk."
 

ravenlord

Well-Known Member
2016. december 31.
5 528
16 499
113
"(HH): Van olyan, hogy a Zlines képzést követően a helikopteres repülés „nem megy” a hallgatónak?

(LZS): Igen, előfordul mivel a helikopter irányítása egy sokkal komplexebb és bonyolultabb feladat, ugyanis jelentősebb több kéz-szem-láb koordinációt igényel, mint egy merevszárnyas gép. Mindazonáltal nem gyakori ez a helyzet, ugyanis aki idáig (helikopterig – megjegyzés tőlünk) eljut, az már átesett több körös szűrőn."

Akkor tulajdonképpen miért is van szükség propelleres-merevszárnyas képzésre a helikopterpilóta-képzésben? o_O
 

Kávé

Well-Known Member
2022. január 26.
5 187
17 482
113
"(HH): Van olyan, hogy a Zlines képzést követően a helikopteres repülés „nem megy” a hallgatónak?

(LZS): Igen, előfordul mivel a helikopter irányítása egy sokkal komplexebb és bonyolultabb feladat, ugyanis jelentősebb több kéz-szem-láb koordinációt igényel, mint egy merevszárnyas gép. Mindazonáltal nem gyakori ez a helyzet, ugyanis aki idáig (helikopterig – megjegyzés tőlünk) eljut, az már átesett több körös szűrőn."

Akkor tulajdonképpen miért is van szükség propelleres-merevszárnyas képzésre a helikopterpilóta-képzésben? o_O
Hogy szokja a repülést es bele tanuljon egy alapba, ahol a műszereket figyeli es a repülést stb egyszerre.
Mikor ez meg van lehet haladni tovabb.
 

Madár Fokker

Well-Known Member
2017. december 17.
517
1 436
93
Akkor tulajdonképpen miért is van szükség propelleres-merevszárnyas képzésre a helikopterpilóta-képzésben? o_O
Ha nem számítjuk a függeszkedést (meg az abba való átmeneteket), akkor a helikopter nagyon hasonlóan repül, mint egy merevszárnyú repülőgép. Bizonyos alapokat megtanulni tökéletes: egyenes vonalú repülés, fordulók. Egy iskolakör felépítése. Ezek közben a kormányok harmonikus, finom mozgatása. A készségszintű rádiózás elsajátítása. Mind-mind olyan, amit töredék áron be lehet gyakorolni és felépíteni egy növendék képzése során merevszárnyú géppel. Ráadásul minden levegőben töltött idő bekerül a tapasztalati "zsákba" és beépül a pilóta döntéshozatali képességébe típustól és rep.eszköztől függetlenül.

A kereskedelmi árak összehasonlítására nézd meg a belinkelt táplázatot. Ebben a Zlin-nek kb. a Cessna C182 felel meg, míg a Mókusnak a Bell 206-os. Van egy szerény 3 és fél, majd' négyszeres szorzó a repidő óradíjában.

 

ravenlord

Well-Known Member
2016. december 31.
5 528
16 499
113
Hogy szokja a repülést es bele tanuljon egy alapba, ahol a műszereket figyeli es a repülést stb egyszerre.
Mikor ez meg van lehet haladni tovabb.
???
Erre való a szimulátor.
Szia,

Es raadasul meg olcso is, teljesen logikus ezzel kezdeni, hogy akinek ez se megy, az ne kapjon dragabb kepzest.
Nem logikus.
Olcsóbb, mint a helikopteres alapkiképzés, de nem olcsó.
A propelleres merevszárnyú és a helikopteres alapképzés között kb. 50% különbség van piaci áron Magyarországon.
Ha nem számítjuk a függeszkedést (meg az abba való átmeneteket), akkor a helikopter nagyon hasonlóan repül, mint egy merevszárnyú repülőgép. Bizonyos alapokat megtanulni tökéletes: egyenes vonalú repülés, fordulók. Egy iskolakör felépítése. Ezek közben a kormányok harmonikus, finom mozgatása. A készségszintű rádiózás elsajátítása. Mind-mind olyan, amit töredék áron be lehet gyakorolni és felépíteni egy növendék képzése során merevszárnyú géppel. Ráadásul minden levegőben töltött idő bekerül a tapasztalati "zsákba" és beépül a pilóta döntéshozatali képességébe típustól és rep.eszköztől függetlenül.

A kereskedelmi árak összehasonlítására nézd meg a belinkelt táplázatot. Ebben a Zlin-nek kb. a Cessna C182 felel meg, míg a Mókusnak a Bell 206-os. Van egy szerény 3 és fél, majd' négyszeres szorzó a repidő óradíjában.

Korábban már belinkeltem egy amerikai fekete-fehér kiképzési videót, amelyben nem szerepelt, hogy a helikopterpilóta-növendékek propelleres kiképzést is kaptak volna.
Most találtam egy színes felvételt is:
To view this content we will need your consent to set third party cookies.
For more detailed information, see our cookies page.
Hülye amerikaiak, amerikai hülyék...o_O

Továbbá az is tapasztalat, hogy a 2-3000 órát repült pilóták 3szor nagyobb valószínűséggel törték össze az gépeket az AV-8B átképzés során, mint azok a zöldfülűek, akik eleve azon kezdték.
Ennyit számít a mozgáskoordináció és izommemória...
Az AV-8B vezetése lebegés közben inkább hasonlítható a helikopterhez, mint egy merevszárnyű géphez.

Továbbá hiába végzed el a merevszárnyú PPL-t, az semmilyen mentességet/csökkentett óraszámot nem ad a helikopteres PPL alól.
És természetesen kíváncsi vagyok a honvédség kötelékében végzett helikopterpilóta-kiképzés költségeire, mert az az erős gyanúm, hogy itt is néhány tízszeres szorzó van a piaci képzés előnyére, mint a merevszárnyú képzésben...
 

Madár Fokker

Well-Known Member
2017. december 17.
517
1 436
93
???
Erre való a szimulátor.

Nem logikus.
Olcsóbb, mint a helikopteres alapkiképzés, de nem olcsó.
A propelleres merevszárnyú és a helikopteres alapképzés között kb. 50% különbség van piaci áron Magyarországon.

Korábban már belinkeltem egy amerikai fekete-fehér kiképzési videót, amelyben nem szerepelt, hogy a helikopterpilóta-növendékek propelleres kiképzést is kaptak volna.
Most találtam egy színes felvételt is:
To view this content we will need your consent to set third party cookies.
For more detailed information, see our cookies page.
Hülye amerikaiak, amerikai hülyék...o_O

Továbbá az is tapasztalat, hogy a 2-3000 órát repült pilóták 3szor nagyobb valószínűséggel törték össze az gépeket az AV-8B átképzés során, mint azok a zöldfülűek, akik eleve azon kezdték.
Ennyit számít a mozgáskoordináció és izommemória...
Az AV-8B vezetése lebegés közben inkább hasonlítható a helikopterhez, mint egy merevszárnyű géphez.

Továbbá hiába végzed el a merevszárnyú PPL-t, az semmilyen mentességet/csökkentett óraszámot nem ad a helikopteres PPL alól.
És természetesen kíváncsi vagyok a honvédség kötelékében végzett helikopterpilóta-kiképzés költségeire, mert az az erős gyanúm, hogy itt is néhány tízszeres szorzó van a piaci képzés előnyére, mint a merevszárnyú képzésben...
Egy szimulátor se mindentudó! Nem tanulsz meg rajta repülni. Egyszerűen nem elég precíz egyik sem, még a legdrágább D szintű szimulátorok sem. Azt az érzést sem tudja szimulálni, hogy élőben a bőrödet viszed a vásárra.

Kíváncsi vagyok, hogy a Harrier átképzés baleseti statisztikáiban mennyit számított az, hogy a kétüléses TAV-8B csak 1986-ban repült először, míg az együléses gépek már '85-ben szolgálatba álltak? Azt is erősen kétlem, hogy azok a zöldfülűek életük első felszállást mindjárt a Harrieren csinálták.

Az EASA FCL.210.H alapján a helikopteres PPL 45 órájába be lehet számítani 6 óra egyéb repülési tapasztalatot (ballon kivételével a parancsnoki idő 10%-át, max. 6 órát).
 
  • Tetszik
Reactions: fishbed

ravenlord

Well-Known Member
2016. december 31.
5 528
16 499
113
Egy szimulátor se mindentudó! Nem tanulsz meg rajta repülni. Egyszerűen nem elég precíz egyik sem, még a legdrágább D szintű szimulátorok sem. Azt az érzést sem tudja szimulálni, hogy élőben a bőrödet viszed a vásárra.

Kíváncsi vagyok, hogy a Harrier átképzés baleseti statisztikáiban mennyit számított az, hogy a kétüléses TAV-8B csak 1986-ban repült először, míg az együléses gépek már '85-ben szolgálatba álltak? Azt is erősen kétlem, hogy azok a zöldfülűek életük első felszállást mindjárt a Harrieren csinálták.

Az EASA FCL.210.H alapján a helikopteres PPL 45 órájába be lehet számítani 6 óra egyéb repülési tapasztalatot (ballon kivételével a parancsnoki idő 10%-át, max. 6 órát).
Ha ez így is van, nem sokkal "ócsítja" a helikopteres képzést (6/45=0.133, azaz 13.3% ), miközben a zára a helis képzés 2/3-a, tehát:
-13,3+66,6=53.3%-kal többe került az ilyen vegyes képzés piaci alapon.
 

bel

Well-Known Member
2020. augusztus 24.
2 126
5 234
113
Ha ez így is van, nem sokkal "ócsítja" a helikopteres képzést (6/45=0.133, azaz 13.3% ), miközben a zára a helis képzés 2/3-a, tehát:
-13,3+66,6=53.3%-kal többe került az ilyen vegyes képzés piaci alapon.
Szia,

Szerintem 3 hiba van a szamitasodban:
1. nincs alatamasztva, hogy 50%-kal dragabb, es nem 245%-kal a kepzes oradijja, mikozben konkret adatot kellene megcafolnod "erosebb" adattal.
2. nincs beleszamolva, hogy gyorsabb megtanulni repulot vezetni (35 vs 45 ora a PPL)
3. nem szamoltad bele, hogy aki az olcso merevszarnyu kepzesen elbukik, annak a helikopteres kepzesere egy fillert se kolt az allam!

Es ezek egyutt azt adjak, hogy ha a PPL vizsga az elso komoly szuro, akkor 35*275=9625 EUR repulovel, 45*950=42750 EUR helikopterrel az az osszeg, amit mindenkire rakoltenek, az alkalmatlanokra is. Tehat ha mondjuk azt szamoljuk, hogy 3 ember csak helikopter PPL kepzese mennyi, arra 128 kEUR jon ki, 3 ember repulo PPL+1 ember helikopter PPL kepzesere meg 71 kEUR jon ki, vagyis 44%-kal olcsobb a kombinalt kepzes piaci alapon, meg ugy is, ha nem szamoljuk bele a beszamitast, vagyis teljes 45 oras tanfolyamot szamolunk a repulos PPL kepzettsegueknek is.
 

ravenlord

Well-Known Member
2016. december 31.
5 528
16 499
113
Szia,

Szerintem 3 hiba van a szamitasodban:
1. nincs alatamasztva, hogy 50%-kal dragabb, es nem 245%-kal a kepzes oradijja, mikozben konkret adatot kellene megcafolnod "erosebb" adattal.
2. nincs beleszamolva, hogy gyorsabb megtanulni repulot vezetni (35 vs 45 ora a PPL)
3. nem szamoltad bele, hogy aki az olcso merevszarnyu kepzesen elbukik, annak a helikopteres kepzesere egy fillert se kolt az allam!

Es ezek egyutt azt adjak, hogy ha a PPL vizsga az elso komoly szuro, akkor 35*275=9625 EUR repulovel, 45*950=42750 EUR helikopterrel az az osszeg, amit mindenkire rakoltenek, az alkalmatlanokra is. Tehat ha mondjuk azt szamoljuk, hogy 3 ember csak helikopter PPL kepzese mennyi, arra 128 kEUR jon ki, 3 ember repulo PPL+1 ember helikopter PPL kepzesere meg 71 kEUR jon ki, vagyis 44%-kal olcsobb a kombinalt kepzes piaci alapon, meg ugy is, ha nem szamoljuk bele a beszamitast, vagyis teljes 45 oras tanfolyamot szamolunk a repulos PPL kepzettsegueknek is.
  1. Itt találtam egy cseh ajánlatot, Robinson R22-őn történik a kiképzés:
    444633 CZK x16 CZK/HUF=7 114 128 HUF
    Nyilván több, mint amit én sejtettem (4.5-5 M), de jóval alacsonyabb, mint a te 42000 € (16+ M HUF) ajánlatod.
    Természetesen lehet ennél drágábbat is találni, például egy litván ajánlatot 40000 €-ért.
    Nyilván az sem mindegy, hogy milyen helin történik a kiképzés.
    Apropó, mi történt a mi Robinson R22-seinkkel???

  2. Ismétlem, teljesen felesleges a propis képzés.
    A szimulátorképzés alatt, de legkésőbb az első 10 óra alatt kiderül, hogy a delikvens alkalmas-e vagy sem a helikopterképzésre.
    Ha nekem sikerült a C64-en a Gunship programmal elsajátítanom a helikopteres repülés alapjait, akkor ez másoknak is sikerül egy sokkal modernebb környezetben. ;):)

  3. Csakhogy addig is az olcsó merevszárnyú kiképzés jó részét-egészét végig csinálja, ez pénzbe kerül. Bár csak a piaci árakat hoztam fel, emlékeztetlek rá, hogy házon belül (MH) néhány tízmillió a propis alapképzés ára is.