
JETfly magazin - www.jetfly.hu
-1 J-15 - Kiképzési repülés végrehajtása közben lezuhant a mai napon egy kínai J-15-ös hajófedélzeti harci repülőgép. A hajózó sikeresen katapultált, az esetről az alábbi felvétel már nyilvánosságra...
Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján házirendet kapott a topic.
Ezen témában - a fórumon rendhagyó módon - az oldal üzemeltetője saját álláspontja, meggyőződése alapján nem enged bizonyos véleményeket, mivel meglátása szerint az káros a járványhelyzet enyhítését célzó törekvésekre.
Kérünk, hogy a vírus veszélyességét kétségbe vonó, oltásellenes véleményed más platformon fejtsd ki. Nálunk ennek nincs helye. Az ilyen hozzászólásokért 1 alkalommal figyelmeztetés jár, majd folytatása esetén a témáról letiltás. Arra is kérünk, hogy a fórum más témáiba ne vigyétek át, mert azért viszont már a fórum egészéről letiltás járhat hosszabb-rövidebb időre.
Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján frissített házirendet kapott a topic.
--- VÁLTOZÁS A MODERÁLÁSBAN ---
A források, hírek preferáltak. Azoknak, akik veszik a fáradságot és összegyűjtik ezeket a főként harcokkal, a háború jelenlegi állásával és haditechnika szempontjából érdekes híreket, (mindegy milyen oldali) forrásokkal alátámasztják és bonuszként legalább a címet egy google fordítóba berakják, azoknak ismételten köszönjük az áldozatos munkáját és további kitartást kívánunk nekik!
Ami nem a topik témájába vág vagy akár csak erősebb hangnemben is kerül megfogalmazásra, az valamilyen formában szankcionálva lesz
Minden olyan hozzászólásért ami nem hír, vagy szorosan a konfliktushoz kapcsolódó vélemény / elemzés azért instant 3 nap topic letiltás jár. Aki pedig ezzel trükközne és folytatná másik topicban annak 2 hónap fórum ban a jussa.
Van, csak olyan alacsony kontrasztú.Viszont az érdekes, hogy az ilyen gyakorló gépeken nem használnak felségjelzest vagy csak én nem látom?!
Ahogy a kép is mutatja, az egyik hajtómű vagy alapjáraton volt, vagy leállt. A pilóta ilyen helyzetben próbált meg leszállni, de a gépe mégis lezuhant, talán bedugózott, de szerencsére így is időben katapultált.Alacsony magasság +kis sebesség, futó kint, hamar megvan a baj.
De legalább a pilóta megúszta. Viszont az érdekes, hogy az ilyen gyakorló gépeken nem használnak felségjelzest vagy csak én nem látom?!
+
![]()
Ezekben ugyanúgy K36os ülès van, vagy kitaláltak erre is jobbat?Ahogy a kép is mutatja, az egyik hajtómű vagy alapjáraton volt, vagy leállt. A pilóta ilyen helyzetben próbált meg leszállni, de a gépe mégis lezuhant, talán bedugózott, de szerencsére így is időben katapultált.
Mi az összefüggés a tolóerő és a fúvócső kialakítása közt?Érdekes altípus, a J-11BG, ami egy együléses J-11-es, de a J-16-os legújabb változatán látható WS-10-es 3-as szériájú hajtóművével van szerelve:
![]()
Erről a hajtóműről ellentmondásos infók vannak, de az látszik, hogy szemben az eddigi WS-10-es verziókkal, ennek nem ejektor, hanem Laval fúvócsöve van.
Emiatt terjedt el Nyugaton, hogy ez egy mégerősebb verzió, a tolóerje elvileg meghaladja a WS-10-es 13 tonnás fékpadi értékét, valaho egálban lehet a Szu-35Sz AL-41F1Sz hajtóműveivel.
A kínaiak idáig nem nagyon építettek Laval fúvócsöves hajtóműveket, ezt az egyet leszámítva (illetve még a vadiúj WS-15-ös ilyen, na meg az a valami (WS-13?), ami a J-31/35-ösökben van, de az meg egy RD-33-as kínai továbbgondolása).
Szóval abból kiindulva, hogy egy együléses J-11-es - megintcsak elvileg - könnyebb kellene, hogy legyen, mint egy J-16-os, ezekkel a hajtóművekkel igencsak erőteljes gép lehet.
Jó a kérdés, már vártam. A válasz kicsit összetett.Mi az összefüggés a tolóerő és a fúvócső kialakítása közt?
Jobb felbontásban
![]()
A működés biztosítása érdekében a fórum alapvető, illetve opcionális sütiket használ..