Szu-57 / Su-57 Felon / PAK-FA (T-50) / FGFA (Szuhoj, Oroszország)

  • Ha nem vagy kibékülve az alapértelmezettnek beállított sötét sablonnal, akkor a korábbi ígéretnek megfelelően bármikor átválthatsz a korábbi világos színekkel dolgozó kinézetre.

    Ehhez görgess a lap aljára és a baloldalon keresd a HTKA Dark feliratú gombot. Kattints rá, majd a megnyíló ablakban válaszd a HTKA Light lehetőséget. Választásod a böngésződ elmenti cookie-ba, így amikor legközelebb érkezel ezt a műveletsort nem kell megismételned.
  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján házirendet kapott a topic.

    Ezen témában - a fórumon rendhagyó módon - az oldal üzemeltetője saját álláspontja, meggyőződése alapján nem enged bizonyos véleményeket, mivel meglátása szerint az káros a járványhelyzet enyhítését célzó törekvésekre.

    Kérünk, hogy a vírus veszélyességét kétségbe vonó, oltásellenes véleményed más platformon fejtsd ki. Nálunk ennek nincs helye. Az ilyen hozzászólásokért 1 alkalommal figyelmeztetés jár, majd folytatása esetén a témáról letiltás. Arra is kérünk, hogy a fórum más témáiba ne vigyétek át, mert azért viszont már a fórum egészéről letiltás járhat hosszabb-rövidebb időre.

  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján frissített házirendet kapott a topic.

    --- VÁLTOZÁS A MODERÁLÁSBAN ---

    A források, hírek preferáltak. Azoknak, akik veszik a fáradságot és összegyűjtik ezeket a főként harcokkal, a háború jelenlegi állásával és haditechnika szempontjából érdekes híreket, (mindegy milyen oldali) forrásokkal alátámasztják és bonuszként legalább a címet egy google fordítóba berakják, azoknak ismételten köszönjük az áldozatos munkáját és további kitartást kívánunk nekik!

    Ami nem a topik témájába vág vagy akár csak erősebb hangnemben is kerül megfogalmazásra, az valamilyen formában szankcionálva lesz

    Minden olyan hozzászólásért ami nem hír, vagy szorosan a konfliktushoz kapcsolódó vélemény / elemzés azért instant 3 nap topic letiltás jár. Aki pedig ezzel trükközne és folytatná másik topicban annak 2 hónap fórum ban a jussa.

    Az új szabályzat teljes szövege itt olvasható el.

  • Az elmúlt évek tapasztalatai alapján, és a kialakult helyzet kapcsán szeretnénk elkerülni a (többek között az ukrán topikban is tapasztalható) információs zajt, amit részben a hazai sajtóorgánumok hozzá nem értő cikkei által okozott visszhang gerjeszt. Mivel kizárható, hogy a hazai sajtó, vagy mainstream szakértők többletinformációval rendelkezzenek a fórumhoz képest a Wagner katonai magánvállalat oroszországi műveletével kapcsolatban, így kiegészítő szabály lép érvénybe a topik színvonalának megőrzése, javítása érdekében:

    • a magyar orgánumok, közösségi média oldalak, egyéb felületek hírei és elemzései (beleértve az utóbbi időkben elhíresült szakértőket is) nem támogatottak, kérjük kerülésüket.
    • a külföldi fősodratú elemzések, hírek közül az új információt nem hordozók szintén kerülendők

    Ezen tartalmak az oldal tulajdonosának és moderátorainak belátása szerint egyéb szabálysértés hiányában is törölhetők, a törlés minden esetben (az erőforrások megőrzése érdekében) külön indoklás nélkül történik.

    Preferáltak az elsődleges és másodlagos források, pl. a résztvevő felekhez köthető Telegram chat-ek, illetve az ezeket közvetlenül szemléző szakmai felületek, felhasználók.

boki

Well-Known Member
2012. május 18.
47 825
81 196
113
Egy belső információ: 6 летунов уже подготовлены на Т-50 (Су-57) в Ахтубе, первая пара серийных в мае следующего года.

Jó volt a belső infó.

Azoknak akik egyáltalán nem beszélnek oroszul: Májusban 2 db Szu-57-est vehet át a légierő. Ez lesz a cikk szerint az első két szériagyártású gép.
A gépek a 929-es számú alakulathoz fognak kerülni,az Aktyubinszk mellett található, Cskalovról elnevezett repülési kutatóintézet állományába. A 929-es a légierő első számú tesztalakulata,amelynél már jelenleg is folyik a Szu-57-esek tesztelése.
 

Fade

Well-Known Member
2010. április 20.
3 665
3 516
113
Na ezaz, hogy másik gépben így egyben megépítve még nem repült a 30-as, tehát ez volt az első útja a levegőben.
Nagyon nem érdemes ebbe az egyetlen, 17 perces kis repülésbe belekapaszkodni, pár hónap és dolgozni fog rendesen is, akár még párban beépítve egy Szu-57-esen. Sőt, más platformot már nem is tudok elképzelni, mivel szerintem ez a hajtómű ezúttal már egészen PAK-FA specifikus, karakterisztikájával kétlem, hogy egy Szu-27 leszármazott bármit is tudna kezdeni.
El kell fogadni, hogy jó húsz évnyi Szu-27M repülő próbapadoskodás után eljött az idő, hogy egy Szu-57-esből is alkalmi LL legyen.

Neked sincs semmi ötleted arra, hogy mért csak 30db Su-57et akarnak 2027ig? Akárhogy nézem az rengeteg idő, nem mellesleg a jelenlegi 117essel is elég jól megy a gép, de egy 2025re a 30as is már szériába kéne készüljön. Avionika, fegyverzet, rendsze rintegráció... mi lehet az ok?

Nekem 5ltem sincs, csak tippelgetni tudok.
 
  • Tetszik
Reactions: Roni

boki

Well-Known Member
2012. május 18.
47 825
81 196
113
Neked sincs semmi ötleted arra, hogy mért csak 30db Su-57et akarnak 2027ig? Akárhogy nézem az rengeteg idő, nem mellesleg a jelenlegi 117essel is elég jól megy a gép, de egy 2025re a 30as is már szériába kéne készüljön. Avionika, fegyverzet, rendsze rintegráció... mi lehet az ok?

Nekem 5ltem sincs, csak tippelgetni tudok.

30? Maradjunk a 12 darabnál. Más számról még nincs se szerződés se semmi.
 

dudi

Well-Known Member
2010. április 18.
47 351
77 019
113
Neked sincs semmi ötleted arra, hogy mért csak 30db Su-57et akarnak 2027ig? Akárhogy nézem az rengeteg idő, nem mellesleg a jelenlegi 117essel is elég jól megy a gép, de egy 2025re a 30as is már szériába kéne készüljön. Avionika, fegyverzet, rendsze rintegráció... mi lehet az ok?

Nekem 5ltem sincs, csak tippelgetni tudok.

Nem akarnak úgy járni mint az amerikaiak azaz a fejlesztés befejezése előtt nem akarnak legyártani egy halom gépet amit félig át kell majd építeni utána.
 
  • Tetszik
Reactions: fishbed and fip7

papajoe

Well-Known Member
2016. február 21.
17 011
54 001
113
Neked sincs semmi ötleted arra, hogy mért csak 30db Su-57et akarnak 2027ig? Akárhogy nézem az rengeteg idő, nem mellesleg a jelenlegi 117essel is elég jól megy a gép, de egy 2025re a 30as is már szériába kéne készüljön. Avionika, fegyverzet, rendsze rintegráció... mi lehet az ok?

Nekem 5ltem sincs, csak tippelgetni tudok.


Másra kell a pénz,a szakember,ki tudja/mit számít?
Majd lesz nekik,amikor lesz,ha nekik nem fontos,akkor mi mit izgulunk raja?
Miért akarjuk innen kitalálni a legfejlettebb,legtitkosabb katonai fejlesztésik miértjét,hogyanját?
Örüljünk annak amit publikálnak,és kész. ;)
Ép ésszel senki sem fogja őket megtámadni,legalábbis a nagyok közül,ha meg valamelyik kis bohóc országocskát sikerülne nekik hajtani,azok fél nap után elszakadnak az ellenségtől,mit kapkodjanak?
Gőzerővel rakják rendbe a gazdaságukat is,gyúrnak keményen az önellátásra,bőven van mit rendbetenni a hadseregen kívül is,bízzunk bennük,már nem a debil főtitkárok irányítják a Szovjetúniót,komoly zsugát nyomtak bele Krímbe,a szakikba,jó lesz az,az nevet,aki utoljára nevet.
Nyilván az Eurázsiai Únió sincs ingyen nekik,gondolom készülnek a hamarosan megtörténő geopolitikai átrendeződésre KKE-ben,stb.
Szerintem. :)
 
  • Tetszik
Reactions: szegcsab and zsolti

joker

Well-Known Member
2012. szeptember 16.
20 785
30 559
113
Na ezaz, hogy másik gépben így egyben megépítve még nem repült a 30-as, tehát ez volt az első útja a levegőben.
Nagyon nem érdemes ebbe az egyetlen, 17 perces kis repülésbe belekapaszkodni, pár hónap és dolgozni fog rendesen is, akár még párban beépítve egy Szu-57-esen. Sőt, más platformot már nem is tudok elképzelni, mivel szerintem ez a hajtómű ezúttal már egészen PAK-FA specifikus, karakterisztikájával kétlem, hogy egy Szu-27 leszármazott bármit is tudna kezdeni.
El kell fogadni, hogy jó húsz évnyi Szu-27M repülő próbapadoskodás után eljött az idő, hogy egy Szu-57-esből is alkalmi LL legyen.
Azt mondod, hogy a teszt Szu-27-be nem rakták bele és eddig fkpadnál magasabban csak szállítógép belsejében volt? Ebben az esetben mondjuk semmi kivetnivaló nincs abban, hogy alapjáraton ment.
Miért nem tudna semmit kezdeni egy Szu-27 ezzel a hajtóművel?
 

misinator

Well-Known Member
2011. október 5.
4 347
10 736
113
Azoknak akik egyáltalán nem beszélnek oroszul: Májusban 2 db Szu-57-est vehet át a légierő. Ez lesz a cikk szerint az első két szériagyártású gép.
A gépek a 929-es számú alakulathoz fognak kerülni,az Aktyubinszk mellett található, Cskalovról elnevezett repülési kutatóintézet állományába. A 929-es a légierő első számú tesztalakulata,amelynél már jelenleg is folyik a Szu-57-esek tesztelése.
Tehát májusban a vélhetően "végleges" formájú, aerodinamikai konfigurációjú Szu-57-et fogjuk látni? /Levegőbeömlő nyílások, vezérműsíkok stb, nyilván nem nüansznyi eltérésű beépítési szögekre, meg szárnyprofilokra gondolok, azt úgysem szúrjuk ki fényképről/
 

dudi

Well-Known Member
2010. április 18.
47 351
77 019
113
Tehát májusban a vélhetően "végleges" formájú, aerodinamikai konfigurációjú Szu-57-et fogjuk látni? /Levegőbeömlő nyílások, vezérműsíkok stb, nyilván nem nüansznyi eltérésű beépítési szögekre, meg szárnyprofilokra gondolok, azt úgysem szúrjuk ki fényképről/

Már most is azt látsz.Nem igazán értem azokat akik szerint nem.Csak azért mert a Raptor előtt volt YF-22 még a SZU-57 előtt nem kell,hogy legyen.A Raptor tervezése óta eltelt 20 év...Nem véletlen,hogy a J-20 sem változott sokat.
 

boki

Well-Known Member
2012. május 18.
47 825
81 196
113
Tehát májusban a vélhetően "végleges" formájú, aerodinamikai konfigurációjú Szu-57-et fogjuk látni? /Levegőbeömlő nyílások, vezérműsíkok stb, nyilván nem nüansznyi eltérésű beépítési szögekre, meg szárnyprofilokra gondolok, azt úgysem szúrjuk ki fényképről/
Szerintem a következő két protó 510,512 vagy 512,513 lesz az első két szériás gyártású Szu-57 . Repülési protók, amelyek eddig át lettek adva: 51,52,53,54,55,56,58,509,511. Eredetileg 12 repülési protót akartak. 9 van eddig.Korábban azt nyilatkozták,(Bondarev) hogy 2-3 protót adnak át 2018-ban és a szériás gyártás csak 2019-ben kezdődik.
 

Allesmor Obranna

Well-Known Member
2010. április 30.
13 181
61 076
113
Igazából csak felsorolja az interneten megtalálható tudományt, de újat nem mond.
Amit én az első videó megjelenése óta erősen sejtek, az az, hogy a 30-as hajtóművel kapcsolatban el kell felejtenünk a mindenféle, fajta, forma MMPP Szaljut és NPO Szaturn által az elmúlt negyven évben tupírozott, kendácsolt és barkácsolt AL-31F alapú hajtóművet és ilyen-olyan vektorálós fúvócsöveket, mert ez az új szerekezet, valami egészen más. Végre.
 
  • Tetszik
Reactions: fishbed and Python
M

molnibalage

Guest
Igazából csak felsorolja az interneten megtalálható tudományt, de újat nem mond.
Amit én az első videó megjelenése óta erősen sejtek, az az, hogy a 30-as hajtóművel kapcsolatban el kell felejtenünk a mindenféle, fajta, forma MMPP Szaljut és NPO Szaturn által az elmúlt negyven évben tupírozott, kendácsolt és barkácsolt AL-31F alapú hajtóművet és ilyen-olyan vektorálós fúvócsöveket, mert ez az új szerekezet, valami egészen más. Végre.
Tehát ez bizony olyan ugrás, mint az F119/F135 volt 30 éve?
 

misinator

Well-Known Member
2011. október 5.
4 347
10 736
113
Már most is azt látsz.Nem igazán értem azokat akik szerint nem.Csak azért mert a Raptor előtt volt YF-22 még a SZU-57 előtt nem kell,hogy legyen.A Raptor tervezése óta eltelt 20 év...Nem véletlen,hogy a J-20 sem változott sokat.
Nem gondolok olyan radikális átalakításra, mint az YF-22 illetve az F-22 között volt.
Esetleg kisebb mértékű átméretezésre, formálásra itt-ott. Ha más nem, akkor az új hajtómű eltérő hossza, tömegközéppontja, tömege miatt.
 

sidewinder12

Well-Known Member
2016. október 11.
1 618
8 902
113
Izdelie-30- ról(orosz hajtómüvekről) részletesen


Bakker ezek még mindig ölik egymást? :O Nem néztem meg az elejétől a végéig ,csak belepörgettem, de még a 25. perc után is arról beszél, hogy miként perelgeti egymást a Szaturn és a Szaljut, az AL-31-el kapcsolatos jogok indokán. Hihetetlen
 

emel

Well-Known Member
2013. február 11.
9 085
15 027
113
Bakker ezek még mindig ölik egymást? :O Nem néztem meg az elejétől a végéig ,csak belepörgettem, de még a 25. perc után is arról beszél, hogy miként perelgeti egymást a Szaturn és a Szaljut, az AL-31-el kapcsolatos jogok indokán. Hihetetlen
Ja kérem, már ott is kapitalizmus van, és mindenkinek kell/ene a munka/megrendelés/kenyér!! Volt kitől megtanulniuk a módszert ...
 
  • Tetszik
Reactions: fishbed

boki

Well-Known Member
2012. május 18.
47 825
81 196
113
Hozzám ma eljutott hír szerint 2017 december 23-án szállt fel először az 510-es ( T-50-10) oldalszámúrepülési protó. Ezzel lezárult a PAK-FA prototípusainak gyártása. 2018 májusban jön az első két szériás(512,513-amik eredetileg még protók lettek volna)
 
  • Tetszik
Reactions: fishbed

Allesmor Obranna

Well-Known Member
2010. április 30.
13 181
61 076
113
Hozzám ma eljutott hír szerint 2017 december 23-án szállt fel először az 510-es ( T-50-10) oldalszámúrepülési protó. Ezzel lezárult a PAK-FA prototípusainak gyártása. 2018 májusban jön az első két szériás(512,513-amik eredetileg még protók lettek volna)

Gyanítom, hogy 117-essel vanak szerelve. Szerintem egyelőre nem sietik el az új hajtómű páros beépítését.
 
  • Tetszik
Reactions: fishbed

Allesmor Obranna

Well-Known Member
2010. április 30.
13 181
61 076
113
Valaki befotosoppolta a 30-as hajtóműveket az 511-esbe. nehogy komolyan vegye valaki, bár gondolom ez is megállíthatatlanul végig fog menni a neten, mint igazi kép...

RZzVBCI.png


Itt az eredeti:

219372.jpg