MiG-31 Foxhound (Mikojan-Gurjevics)

  • Ha nem vagy kibékülve az alapértelmezettnek beállított sötét sablonnal, akkor a korábbi ígéretnek megfelelően bármikor átválthatsz a korábbi világos színekkel dolgozó kinézetre.

    Ehhez görgess a lap aljára és a baloldalon keresd a HTKA Dark feliratú gombot. Kattints rá, majd a megnyíló ablakban válaszd a HTKA Light lehetőséget. Választásod a böngésződ elmenti cookie-ba, így amikor legközelebb érkezel ezt a műveletsort nem kell megismételned.
  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján házirendet kapott a topic.

    Ezen témában - a fórumon rendhagyó módon - az oldal üzemeltetője saját álláspontja, meggyőződése alapján nem enged bizonyos véleményeket, mivel meglátása szerint az káros a járványhelyzet enyhítését célzó törekvésekre.

    Kérünk, hogy a vírus veszélyességét kétségbe vonó, oltásellenes véleményed más platformon fejtsd ki. Nálunk ennek nincs helye. Az ilyen hozzászólásokért 1 alkalommal figyelmeztetés jár, majd folytatása esetén a témáról letiltás. Arra is kérünk, hogy a fórum más témáiba ne vigyétek át, mert azért viszont már a fórum egészéről letiltás járhat hosszabb-rövidebb időre.

  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján frissített házirendet kapott a topic.

    --- VÁLTOZÁS A MODERÁLÁSBAN ---

    A források, hírek preferáltak. Azoknak, akik veszik a fáradságot és összegyűjtik ezeket a főként harcokkal, a háború jelenlegi állásával és haditechnika szempontjából érdekes híreket, (mindegy milyen oldali) forrásokkal alátámasztják és bonuszként legalább a címet egy google fordítóba berakják, azoknak ismételten köszönjük az áldozatos munkáját és további kitartást kívánunk nekik!

    Ami nem a topik témájába vág vagy akár csak erősebb hangnemben is kerül megfogalmazásra, az valamilyen formában szankcionálva lesz

    Minden olyan hozzászólásért ami nem hír, vagy szorosan a konfliktushoz kapcsolódó vélemény / elemzés azért instant 3 nap topic letiltás jár. Aki pedig ezzel trükközne és folytatná másik topicban annak 2 hónap fórum ban a jussa.

    Az új szabályzat teljes szövege itt olvasható el.

  • Az elmúlt évek tapasztalatai alapján, és a kialakult helyzet kapcsán szeretnénk elkerülni a (többek között az ukrán topikban is tapasztalható) információs zajt, amit részben a hazai sajtóorgánumok hozzá nem értő cikkei által okozott visszhang gerjeszt. Mivel kizárható, hogy a hazai sajtó, vagy mainstream szakértők többletinformációval rendelkezzenek a fórumhoz képest a Wagner katonai magánvállalat oroszországi műveletével kapcsolatban, így kiegészítő szabály lép érvénybe a topik színvonalának megőrzése, javítása érdekében:

    • a magyar orgánumok, közösségi média oldalak, egyéb felületek hírei és elemzései (beleértve az utóbbi időkben elhíresült szakértőket is) nem támogatottak, kérjük kerülésüket.
    • a külföldi fősodratú elemzések, hírek közül az új információt nem hordozók szintén kerülendők

    Ezen tartalmak az oldal tulajdonosának és moderátorainak belátása szerint egyéb szabálysértés hiányában is törölhetők, a törlés minden esetben (az erőforrások megőrzése érdekében) külön indoklás nélkül történik.

    Preferáltak az elsődleges és másodlagos források, pl. a résztvevő felekhez köthető Telegram chat-ek, illetve az ezeket közvetlenül szemléző szakmai felületek, felhasználók.

arbalest

Well-Known Member
2011. január 11.
8 313
17 435
113
fe6smjuvyig21.jpg
 

hurci10

Well-Known Member
2018. július 1.
391
1 397
93
Aha! Nos a 31-es eredetileg ugye elfogó vadászgép. arra meg ennyi járőrözési idő elég. Amennyire tudom, az időtartamot a hajtómű korlátozza, talán a kenése. Az ominózus 7 órás repülésnél is az volt az EGYIK trükk, hogy más olajat használtak. Gondolom, ha muszáj máskor is megtehetik.


Ezt a hozzászólásomat, legalábbis az olajjal kapcsolatos részt kéretik fenntartással kezelni!
Molnibage kérésére forrást kerestem rá, de ahol emlékezetem szerint olvastam:
http://airwar.ru/enc/fighter/mig31.html
Ott nem találom. Vagy keverem valamivel, vagy máshol találkoztam az infóval. Viszont az itt is szerepel, hogy légi utántöltéssel is max. 6 óra a levegőben tölthető idő. Azért keresek tovább!
 

emel

Well-Known Member
2013. február 11.
9 085
15 027
113
Az Eurofighterek saját szárnyon mentek Angliából Faroklandra.
Biztos hogy nem volt közbenső leszállás valahol? Mert légitankolni lehet egy gépet, de légi hajtómű-olaj utántöltésről még életemben nem hallottam, és általában az a korlátja a max rep-időnek.
 
  • Tetszik
Reactions: hurci10

hurci10

Well-Known Member
2018. július 1.
391
1 397
93
Biztos hogy nem volt közbenső leszállás valahol? Mert légitankolni lehet egy gépet, de légi hajtómű-olaj utántöltésről még életemben nem hallottam, és általában az a korlátja a max rep-időnek.


Elvileg leszállhattak félúton Szent Ilonán (Ascension Island) a RAF támaszpontján, de az még akkor is 6350 km a Falklandokig. Meg 6500 a Brit Szigetektől Szent Ilonáig. Mondjuk, hogy ez a Tájfunoknak mennyi repidőben? Passz!
 

emel

Well-Known Member
2013. február 11.
9 085
15 027
113
Elvileg leszállhattak félúton Szent Ilonán (Ascension Island) a RAF támaszpontján, de az még akkor is 6350 km a Falklandokig. Meg 6500 a Brit Szigetektől Szent Ilonáig. Mondjuk, hogy ez a Tájfunoknak mennyi repidőben? Passz!
Én is Ascension-ra gondoltam, ott van RAF-bázis, Szent Ilonán csak egy kis polgári reptér. Mondjuk pihenhettek egyet Gibraltáron is, ott is a RAF az úr, azzal legalább az első szakaszt rövidíthették vagy 1200km-el.
 

gacsat

Well-Known Member
2010. augusztus 2.
16 696
14 667
113
The Typhoons left RAF Coningsby in Lincolnshire on (2009) 12 September accompanied by a spare aircraft, and were flown to the South Atlantic with support from in-flight refuelling aircraft. The fighters have been drawn from the RAF's 3 Sqn, but left the UK without unit markings.
 

hurci10

Well-Known Member
2018. július 1.
391
1 397
93
Az alábbi hivatkozás egy állítólag 1989-es esetet ír le, ami Jelizovon történt, a 865. IAP. MiG-31DZ gépével.

A történet szerint egy riasztás során készültségből elfogtak egy Orion tengerészeti felderítő / járőr gépet, ami a kifutó orosz tengeralattjárókra vadászott nemzetközi légtérben, 60-70 km-re az orosz szárazföldtől. A készültségi 31-est a feladatra önként jelentkező politikai tiszt vezette, akire a szerző Vászja-ként hivatkozik. Sikeresen elfogták az Oriont, és kísérni kezdték, de ez nehézséget okozott, mert a célgép 400-450 km/h-val körözött, ami egy felfegyverzett 31-esnek túl alacsony. Ezért nem kísérték, hanem hol eltávolodtak az Oriontól, hol újra befogták. Ez így ment 1 órán át, és Vászja már elfáradt.
Úgy döntött, hogy a befogják radarral a célgépet, és rakétaindítást imitálva próbálják távozásra bírni a hívatlan látogatót. Úgymond "megcsörgetik". Ám a politikai tiszt nem volt rutinos pilóta, és nem tudta, hogy 2 kapcsolót le kell kapcsolnia, ha csak szimulálni akarja a fegyverhasználatot. Így miután a sturman befogta az Oriont, sikerült kilőniük rá egy R-33-ast! De észre sem vették, csak a zajt hallották, amit a rakéta indítása keltett!
Az volt a szerencséjük, - meg az Orionnak is - hogy az ismeretlen zaj hallatán (azt hitték a futóművel van valami rendellenesség) megszakították a rávezetést, és a rakéta elment a vakvilágba. Csak akkor értették meg, hogy mi történt, amikor leszállás után a műszakiak megkérdezték, hogy hová lett egy rakéta.
Az eset után Vászját "büntetésből" más - ha jól értem - magasabb beosztásba helyezték, és a szerző csak akkor hallott róla újra, amikor a Szu összeomlása után Vászja már lelkes demokrata volt.

https://fishki.net/1822454-kak-vasilij-chut-orion-ne-zavalil.html
 

hurci10

Well-Known Member
2018. július 1.
391
1 397
93
Az alábbi forrás szerint Szergej Sojgu védelmi miniszter bejelentette, hogy a MiG-31K-k eddig több mint 380 "kísérleti harci őrjáratozást" végeztek a Kaszpi- és a Fekete-tenger felett. Még folyik a Kinzsal rakéták képességeinek maximális kihasználására irányuló program. Ezzel párhuzamosan a vizsgálják a lehetőségét, hogy a Tu-22M3-asok is alkalmazzák a Kinzsalt. A Tupoljevek egyszerre több rakétát is képesek lennének hordozni.

https://tass.ru/armiya-i-opk/6138865
 
  • Tetszik
Reactions: gacsat and fishbed

hurci10

Well-Known Member
2018. július 1.
391
1 397
93
A Jelizovoi 865. IAP. újabb 2 db modernizált MiG-31-est kapott. Sajnos a videón sem az alváltozat (BM/BSzM) sem az RF számok nem látszanak, csak az biztos, hogy az egyik gépnek kék 38 az oldalszáma.

 
  • Tetszik
Reactions: gacsat and fishbed

zsolti

Well-Known Member
2015. augusztus 8.
16 533
44 987
113
Az alábbi forrás szerint Szergej Sojgu védelmi miniszter bejelentette, hogy a MiG-31K-k eddig több mint 380 "kísérleti harci őrjáratozást" végeztek a Kaszpi- és a Fekete-tenger felett. Még folyik a Kinzsal rakéták képességeinek maximális kihasználására irányuló program. Ezzel párhuzamosan a vizsgálják a lehetőségét, hogy a Tu-22M3-asok is alkalmazzák a Kinzsalt. A Tupoljevek egyszerre több rakétát is képesek lennének hordozni.

https://tass.ru/armiya-i-opk/6138865
Várható volt a T-22M3 ra való integráció ötlete, eléggé adta magát a dolog.
 
  • Tetszik
Reactions: hurci10 and fip7

gacsat

Well-Known Member
2010. augusztus 2.
16 696
14 667
113
A Jelizovoi 865. IAP. újabb 2 db modernizált MiG-31-est kapott. Sajnos a videón sem az alváltozat (BM/BSzM) sem az RF számok nem látszanak, csak az biztos, hogy az egyik gépnek kék 38 az oldalszáma.

Milyen jó kis vulkánjuk van. Inkább nagy. Áll is egy TOR vagy mi réskitöltőnek a megfelelő helyen. Egyszer megkerestem a kugliőrtszön.
 
  • Tetszik
Reactions: hurci10

Allesmor Obranna

Well-Known Member
2010. április 30.
13 181
61 076
113
Sokan csinálják. Oroszok, amerikaiak, de idehaza még nem láttam. Mikor nálunk járt a Vityazi, akkor is ment ez, legutóbb meg valami F-22-est mutató videón csinált hasonlót a gép műszakija.
 
  • Tetszik
Reactions: misinator

hurci10

Well-Known Member
2018. július 1.
391
1 397
93
Ezt épp kérdezni akartam, hogy miért ugrálnak?


Azt nem tudom, hogy más nemzeteknél csinálják-e (nálunk az én időmben nem volt szokás), de a szovjet / orosz műszakiak a szárnyvég megsimogatásával szerencsés visszatérést kívánnak a GÉPÜKNEK. Mert az ő felfogásuk szerint nem a pilóta hozza vissza egyben a gépet, hanem a gép a személyzetét.
 

hurci10

Well-Known Member
2018. július 1.
391
1 397
93
Én sokáig azt gondoltam, hogy a MiG-31-es egy gyors légi rakétaindító állvány, de a manőverezőképessége csapnivaló. Az alábbi videó megváltoztatta ezt a véleményemet. Sajnos elég rossz minőségű, de azért a lényeg látszik rajta. (És az első zene sem rossz, szerintem.)
A videón egyébként Valerij Grigorjev (Валерий Григорьев) alezredes, az Orosz Légierő kitüntetett pilótája repüli a gépet, ha jól tudom a búcsúrepülésén. (Hogy az alakulattól, vagy a repüléstől búcsúzott-e azt sajnos nem tudom.)