Közlekedés (infrastruktúra, vasút, autó-motor, elektromos járművek, ...)

  • Ha nem vagy kibékülve az alapértelmezettnek beállított sötét sablonnal, akkor a korábbi ígéretnek megfelelően bármikor átválthatsz a korábbi világos színekkel dolgozó kinézetre.

    Ehhez görgess a lap aljára és a baloldalon keresd a HTKA Dark feliratú gombot. Kattints rá, majd a megnyíló ablakban válaszd a HTKA Light lehetőséget. Választásod a böngésződ elmenti cookie-ba, így amikor legközelebb érkezel ezt a műveletsort nem kell megismételned.
  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján házirendet kapott a topic.

    Ezen témában - a fórumon rendhagyó módon - az oldal üzemeltetője saját álláspontja, meggyőződése alapján nem enged bizonyos véleményeket, mivel meglátása szerint az káros a járványhelyzet enyhítését célzó törekvésekre.

    Kérünk, hogy a vírus veszélyességét kétségbe vonó, oltásellenes véleményed más platformon fejtsd ki. Nálunk ennek nincs helye. Az ilyen hozzászólásokért 1 alkalommal figyelmeztetés jár, majd folytatása esetén a témáról letiltás. Arra is kérünk, hogy a fórum más témáiba ne vigyétek át, mert azért viszont már a fórum egészéről letiltás járhat hosszabb-rövidebb időre.

  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján frissített házirendet kapott a topic.

    --- VÁLTOZÁS A MODERÁLÁSBAN ---

    A források, hírek preferáltak. Azoknak, akik veszik a fáradságot és összegyűjtik ezeket a főként harcokkal, a háború jelenlegi állásával és haditechnika szempontjából érdekes híreket, (mindegy milyen oldali) forrásokkal alátámasztják és bonuszként legalább a címet egy google fordítóba berakják, azoknak ismételten köszönjük az áldozatos munkáját és további kitartást kívánunk nekik!

    Ami nem a topik témájába vág vagy akár csak erősebb hangnemben is kerül megfogalmazásra, az valamilyen formában szankcionálva lesz

    Minden olyan hozzászólásért ami nem hír, vagy szorosan a konfliktushoz kapcsolódó vélemény / elemzés azért instant 3 nap topic letiltás jár. Aki pedig ezzel trükközne és folytatná másik topicban annak 2 hónap fórum ban a jussa.

    Az új szabályzat teljes szövege itt olvasható el.

  • Az elmúlt évek tapasztalatai alapján, és a kialakult helyzet kapcsán szeretnénk elkerülni a (többek között az ukrán topikban is tapasztalható) információs zajt, amit részben a hazai sajtóorgánumok hozzá nem értő cikkei által okozott visszhang gerjeszt. Mivel kizárható, hogy a hazai sajtó, vagy mainstream szakértők többletinformációval rendelkezzenek a fórumhoz képest a Wagner katonai magánvállalat oroszországi műveletével kapcsolatban, így kiegészítő szabály lép érvénybe a topik színvonalának megőrzése, javítása érdekében:

    • a magyar orgánumok, közösségi média oldalak, egyéb felületek hírei és elemzései (beleértve az utóbbi időkben elhíresült szakértőket is) nem támogatottak, kérjük kerülésüket.
    • a külföldi fősodratú elemzések, hírek közül az új információt nem hordozók szintén kerülendők

    Ezen tartalmak az oldal tulajdonosának és moderátorainak belátása szerint egyéb szabálysértés hiányában is törölhetők, a törlés minden esetben (az erőforrások megőrzése érdekében) külön indoklás nélkül történik.

    Preferáltak az elsődleges és másodlagos források, pl. a résztvevő felekhez köthető Telegram chat-ek, illetve az ezeket közvetlenül szemléző szakmai felületek, felhasználók.

misinator

Well-Known Member
2011. október 5.
4 347
10 736
113

Pont be akarta linkelni én is.
Érdemes átolvasni a cikket azoknak, akik reményei szerint teljes értékű közlekedési eszköz egy elektromos autó.
Különösen az utolsó harmada elgondolkodtató a cikknek.

Most megnéztem, az államilag támogatott árú villanyos Kona árából kettő darab duplakuplungos automata 1.6 T-GDI verzió jön ki.
http://www.azauto.hu/media/2019/03/38-41_Arlista_marc_KZ.pdf

Durva.
 
  • Tetszik
Reactions: fip7

fip7

Well-Known Member
2011. november 9.
18 365
54 975
113
misinator

Nekem is az tetszett a cikkben, hogy nem tűnt elfogultnak. Elég jól leírták benne, hogy ma ez nem éri meg. (pusztán racionális szempontból)
 
  • Tetszik
Reactions: misinator
T

Törölt tag 1945

Guest
Teljesen egyetértek.

Mert a kiszámolós srác írta, az meg eleve pénzügyes. (értsd ő sokakkal ellentétben, tényleg tud számolni)
:cool:


A két autó fogyasztását azért nem hasonlítottam össze, mert teljesen lényegtelen. Ha hétmillió forinttal többért veszek egy elektromos Konát, mint egy benzinest, és emiatt elesek a hétmillió forint havi 26 500 forint kamatától az Államkincstárban; illetve ha arányaiban hasonló értékvesztést feltételezünk az elektromos Kona esetében, mint a benzinesnél, ez is havi 58 ezer forinttal nagyobb veszteség a plusz hétmilliós befektetés miatt, ha öt év (hatvan hónap) alatt mindkét autó az értékének a felét veszíti el.

Ha csak ez a két tétel önmagukban majdnem kilencvenezer forint plusz veszteség havonta a benzines Konához képest (s hol van még a dupla árú casco és egyéb kiadások), nem mindegy, hogy 7000 vagy 7200 forintnyi áramot eszik az autónk 28 ezer forintnyi benzin helyett? Egy új autó havi költségének a 10-20%-át adja az üzemanyagköltség.
 
T

Törölt tag 1945

Guest
A pocsolyán túl eközben már...

... jobban megéri az elektromos autó, mint a benzines.

Édesen írja...

Bár az elektromos Nissan Leaf vételára magasabb a benzines Ford Fusionnel összehasonlítva, azonban az önkormányzat flottamenedzselő cége szerint a Nissan Leaf összes költsége kilencéves időtávon 8478 dollárral alacsonyabb a benzines Fordhoz képest.

... ühüm a Ford Fusion usában = Ford Mondeo euban.
Namost az aranyoska összehasonlítja a Nissan Leaf-et egy Mondeóval...
:rolleyes:

A flottaüzemeltető ügynökség szerint a beérkező információk abba az irányba mutatnak, hogy a hagyományos, belső égésű motorokkal szerelt járműveket elektromos autókra cserélve a társaság az üzemanyag mellett a karbantartási költségek csökkenéséből is profitál.

Hazugság helyett ...
... ha egy flottában a nagyméretű autók helyett kicsiket üzemeltetnek, az olcsóbb.
Nahát.
;)
 
M

molnibalage

Guest
Édesen írja...

Bár az elektromos Nissan Leaf vételára magasabb a benzines Ford Fusionnel összehasonlítva, azonban az önkormányzat flottamenedzselő cége szerint a Nissan Leaf összes költsége kilencéves időtávon 8478 dollárral alacsonyabb a benzines Fordhoz képest.

... ühüm a Ford Fusion usában = Ford Mondeo euban.
Namost az aranyoska összehasonlítja a Nissan Leaf-et egy Mondeóval...
:rolleyes:

A flottaüzemeltető ügynökség szerint a beérkező információk abba az irányba mutatnak, hogy a hagyományos, belső égésű motorokkal szerelt járműveket elektromos autókra cserélve a társaság az üzemanyag mellett a karbantartási költségek csökkenéséből is profitál.

Hazugság helyett ...
... ha egy flottában a nagyméretű autók helyett kicsiket üzemeltetnek, az olcsóbb.
Nahát.
;)
Cseresznyét hasonlította össze a dinnyével. Ügyes...
 
T

Törölt tag 1945

Guest
20190318visual-capitalist-elektromos-auto-eladas.jpg
 
  • Tetszik
Reactions: blitzkrieg and fip7
M

molnibalage

Guest
A norvégoknál emlékeim szerint támogatást andnak/adták rá és olyan mértékűt, hogy ki kellett vezetni emlékeim szerint. Vagy valami olyasmi volt, hogy az ország egyik politikusa kb. könyörgött, hogy kevesebbet vegyenek, mert erre nem készültek fel...

Meg persze az tiszta és Németországhoz képest olcsó áram országában ahol a jövedelem az egekben van egészen más az árfekvése ezeknek.

https://www.euki.de/wp-content/uploads/2018/09/fact-sheet-incentives-for-electric-vehicles-no.pdf
https://elbil.no/english/norwegian-ev-policy/
The progressive tax system makes most EV models cheaper to buy compared to a similar petrol model, even if the import price for EVs are much higher. This is the main reason why the Norwegian EV market is so successful compared to any other country.

Szóval kb. a német "zöld" támogatásnál sokkal erősebb piactorzító hatás miatt van ez és a törvényi erőszakolás és egyéb mesterségesen generált pénzügyi előnyök miatt, ami lényegében adóból megy. Bár itt legalább az áram tiszta.

A valódi piaci körülmények közötti arányukat a táblázat alján látható számok mutatják, de még azok is mondjuk úgy nem az átlagos helyzetet jelentik.
 
  • Tetszik
Reactions: misinator

papi

Well-Known Member
2017. április 22.
1 584
4 670
113
A norvégoknál emlékeim szerint támogatást andnak/adták rá és olyan mértékűt, hogy ki kellett vezetni emlékeim szerint. Meg persze az tiszta és Németországhoz képest olcsó áram országában ahol a jövedelem az egekben van egészen más az árfekvése ezeknek.

https://www.euki.de/wp-content/uploads/2018/09/fact-sheet-incentives-for-electric-vehicles-no.pdf
https://elbil.no/english/norwegian-ev-policy/
The progressive tax system makes most EV models cheaper to buy compared to a similar petrol model, even if the import price for EVs are much higher. This is the main reason why the Norwegian EV market is so successful compared to any other country.


Szóval kb. a német "zöld" támogatásnál sokkal erősebb piactorzító hatás miatt van ez és a törvényi erőszakolás és egyéb mesterségesen generált pénzügyi előnyök miatt, ami lényegében adóból megy. Bár itt legalább az áram tiszta.


Elméletileg 2025 után csak elektromosat lehet náluk új autóként eladni. Szerintem ez is pörgeti az eladásaikat. Ha meglépik kíváncsian várom, hogy fog változni a használt piac ára.
 

Fade

Well-Known Member
2010. április 20.
3 665
3 516
113
Édesen írja...

Bár az elektromos Nissan Leaf vételára magasabb a benzines Ford Fusionnel összehasonlítva, azonban az önkormányzat flottamenedzselő cége szerint a Nissan Leaf összes költsége kilencéves időtávon 8478 dollárral alacsonyabb a benzines Fordhoz képest.

... ühüm a Ford Fusion usában = Ford Mondeo euban.
Namost az aranyoska összehasonlítja a Nissan Leaf-et egy Mondeóval...
:rolleyes:

A flottaüzemeltető ügynökség szerint a beérkező információk abba az irányba mutatnak, hogy a hagyományos, belső égésű motorokkal szerelt járműveket elektromos autókra cserélve a társaság az üzemanyag mellett a karbantartási költségek csökkenéséből is profitál.

Hazugság helyett ...
... ha egy flottában a nagyméretű autók helyett kicsiket üzemeltetnek, az olcsóbb.
Nahát.
;)

Listából legkorektebb lenne a benzines Ford Focust az elektromos Ford Focussal összevetni.

Mondjuk ott az elektromos pont agyonveri a benzinest.
 
T

Törölt tag 1711

Guest
Arról a Kínáról beszélünk ahol 15 éve elrendelték a pekingi taxik gázüzeműre alakítását úgy, hogy egyetlen kút volt a városban?
 
  • Tetszik
Reactions: nyugger and fip7
T

Törölt tag 1945

Guest
Ami itt nagy szó az imo nem a Norvég 50% hanem a Kína 4.4% és az US 2.1%.
Ez a 4.4% egy éve még 2.1%volt. 2020től pedig kvóta lesz min 10% kell legyen. 2021ben 12%...
molni: Tudom hülyeség rossz az illesztés.

Jósolni nagyon nehéz, különösen a jövőre nézve...
:D
 
T

Törölt tag 1945

Guest
Listából legkorektebb lenne a benzines Ford Focust az elektromos Ford Focussal összevetni.

Mondjuk ott az elektromos pont agyonveri a benzinest.

Hol???
:eek:

Nem véletlenül nem mutatják ezt a táblázatban. A Leaf-et hasonlítja egy Mondeóhoz...
:D

aaaa_61.png
 

Fade

Well-Known Member
2010. április 20.
3 665
3 516
113
Jósolni nagyon nehéz, különösen a jövőre nézve...
:D

Hány és hány jóslatom volt már itt peak oiltól elkezdve, szélenergián át... sokmindenre. És jellemzően bejöttek. Persze most már nem nagy dolog a jóslás, hogy pl nem konvencionális olaj kitermelés.... felfutott. De anno 2008? fele hu mit kaptam érte.

De a Szíriai polgárháború is egy lehuzodó háburú lett ahogy "megjosoltam" és Venezuelát se rohanta le az US....
 
M

molnibalage

Guest
Hány és hány jóslatom volt már itt peak oiltól elkezdve, szélenergián át... sokmindenre.

És jellemzően bejöttek. Persze most már nem nagy dolog a jóslás, hogy pl nem konvencionális olaj kitermelés.... felfutott. De anno 2008? fele hu mit kaptam érte.

De a Szíriai polgárháború is egy lehuzodó háburú lett ahogy "megjosoltam" és Venezuelát se rohanta le az US....
Lol, ezek közül egyik sem...
Pffff...
10 éve azt mondták nagyon sokan, hogy peak oil lesz és egekben levő olajárak ma. Ehhez képest tessék használni a world oil production history szavakat és nézni, hogy még mindig nő a termelés. Mert a palaolajjal senki nem számolt. És mindez úgy, hogy az olaj ára közelében nincs a 2008-as csúcs árnak.