Közlekedés (infrastruktúra, vasút, autó-motor, elektromos járművek, ...)

  • Ha nem vagy kibékülve az alapértelmezettnek beállított sötét sablonnal, akkor a korábbi ígéretnek megfelelően bármikor átválthatsz a korábbi világos színekkel dolgozó kinézetre.

    Ehhez görgess a lap aljára és a baloldalon keresd a HTKA Dark feliratú gombot. Kattints rá, majd a megnyíló ablakban válaszd a HTKA Light lehetőséget. Választásod a böngésződ elmenti cookie-ba, így amikor legközelebb érkezel ezt a műveletsort nem kell megismételned.
  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján házirendet kapott a topic.

    Ezen témában - a fórumon rendhagyó módon - az oldal üzemeltetője saját álláspontja, meggyőződése alapján nem enged bizonyos véleményeket, mivel meglátása szerint az káros a járványhelyzet enyhítését célzó törekvésekre.

    Kérünk, hogy a vírus veszélyességét kétségbe vonó, oltásellenes véleményed más platformon fejtsd ki. Nálunk ennek nincs helye. Az ilyen hozzászólásokért 1 alkalommal figyelmeztetés jár, majd folytatása esetén a témáról letiltás. Arra is kérünk, hogy a fórum más témáiba ne vigyétek át, mert azért viszont már a fórum egészéről letiltás járhat hosszabb-rövidebb időre.

  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján frissített házirendet kapott a topic.

    --- VÁLTOZÁS A MODERÁLÁSBAN ---

    A források, hírek preferáltak. Azoknak, akik veszik a fáradságot és összegyűjtik ezeket a főként harcokkal, a háború jelenlegi állásával és haditechnika szempontjából érdekes híreket, (mindegy milyen oldali) forrásokkal alátámasztják és bonuszként legalább a címet egy google fordítóba berakják, azoknak ismételten köszönjük az áldozatos munkáját és további kitartást kívánunk nekik!

    Ami nem a topik témájába vág vagy akár csak erősebb hangnemben is kerül megfogalmazásra, az valamilyen formában szankcionálva lesz

    Minden olyan hozzászólásért ami nem hír, vagy szorosan a konfliktushoz kapcsolódó vélemény / elemzés azért instant 3 nap topic letiltás jár. Aki pedig ezzel trükközne és folytatná másik topicban annak 2 hónap fórum ban a jussa.

    Az új szabályzat teljes szövege itt olvasható el.

Fade

Well-Known Member
2010. április 20.
3 662
3 514
113
Lol, ezek közül egyik sem...
Pffff...
10 éve azt mondták nagyon sokan, hogy peak oil lesz és egekben levő olajárak ma. Ehhez képest tessék használni a world oil production history szavakat és nézni, hogy még mindig nő a termelés. Mert a palaolajjal senki nem számolt. És mindez úgy, hogy az olaj ára közelében nincs a 2008-as csúcs árnak.

Már bocs de én számoltam a palaolajjal. És egyértelműen leírtam, hogy sztem nem lesz peak oil. Több vitánk volt evvel ha jól emlékszem montezumával. Meg kb mindenkivel.

Így 2019ben egyértelműen jól josoltam.
 
T

Törölt tag 1945

Guest
Ott a cikkben. Benzines focus, elektromos focus.

aaaa_60.png

Ez csak a javítás, nincs benne a vételár! (tán nem véletlenül)
:cool:

A lényeges a legalsó táblázat, ahol egy nyomoronc elektromos kis törpe tudja csak megközelíteni a Mondeót.
:D:D:D

aaaa_61.png

Kár hazudozni, itt tart most a világ.
Van élethelyzet, és főleg kereseti szint, ami fölött második városi autónak már jó lehet egy elektronyos, de ez inkább az ultra gazdagokra (felső pár %) vonatkozik.
 

Fade

Well-Known Member
2010. április 20.
3 662
3 514
113
A legalsó táblázat pont szerinted nem jó mert nem azonos kategóriájú autókat hasonlít.

Hozom, hogy akkor a két Focust vesd össze. Uaz az autó egyik elektromos másik benzines.

Erre te mantrázod, hogy kár hazudozni. Te mikor sülyedtél le ilyen mélységig?
 

zeal

Well-Known Member
2014. április 9.
7 958
22 843
113
Hozom, hogy akkor a két Focust vesd össze. Uaz az autó egyik elektromos másik benzines.
Valami nem kerek a focusokkal.
A 2017 elotti elektromos focusokat inkabb hagyjuk, mert azok az alacsony hatotav miatt sosem mentek olyan tavolsagot, hogy szervizelni kelljen oket. A kesobbi peldanyok valamivel jobbak (el is fogadnam), de meg mindig inkabb csak rovid utakra hasznalhatoak.
500k karbantartasi koltseg pedig csak akkor esik egy benzinesre, ha az regi, vagy esetleg valamiert sokat hajtjak... :rolleyes:
 
  • Tetszik
Reactions: fip7
T

Törölt tag 1945

Guest
A legalsó táblázat pont szerinted nem jó mert nem azonos kategóriájú autókat hasonlít.

Hozom, hogy akkor a két Focust vesd össze. Uaz az autó egyik elektromos másik benzines.

Erre te mantrázod, hogy kár hazudozni. Te mikor sülyedtél le ilyen mélységig?

Kérlek mutasd már meg, hogy hol hasonlították a Ford Focus (benzines) és az elektronyos Leaf teljes fenntartási költségét, beleértve a vételi + javítási + üzemanyag költségeket.
o_O

Lesüllyedni meg a cikkíró süllyedt a hazudozásával (+ mostmár te is beleálltál :rolleyes:), amikor ezt írta: jobban megéri az elektromos autó, mint a benzines.

Miközben az általa közölt adatokból csak az derül ki, hogy ...
... ha egy flottában a nagyméretű autók helyett kicsiket üzemeltetnek, az olcsóbb.
Nahát.
:cool:
 
Last edited by a moderator:

blitzkrieg

Well-Known Member
2015. február 10.
5 508
5 706
113
A norvégoknál emlékeim szerint támogatást andnak/adták rá és olyan mértékűt, hogy ki kellett vezetni emlékeim szerint. Vagy valami olyasmi volt, hogy az ország egyik politikusa kb. könyörgött, hogy kevesebbet vegyenek, mert erre nem készültek fel...

Meg persze az tiszta és Németországhoz képest olcsó áram országában ahol a jövedelem az egekben van egészen más az árfekvése ezeknek.

https://www.euki.de/wp-content/uploads/2018/09/fact-sheet-incentives-for-electric-vehicles-no.pdf
https://elbil.no/english/norwegian-ev-policy/
The progressive tax system makes most EV models cheaper to buy compared to a similar petrol model, even if the import price for EVs are much higher. This is the main reason why the Norwegian EV market is so successful compared to any other country.

Szóval kb. a német "zöld" támogatásnál sokkal erősebb piactorzító hatás miatt van ez és a törvényi erőszakolás és egyéb mesterségesen generált pénzügyi előnyök miatt, ami lényegében adóból megy. Bár itt legalább az áram tiszta.

A valódi piaci körülmények közötti arányukat a táblázat alján látható számok mutatják, de még azok is mondjuk úgy nem az átlagos helyzetet jelentik.

A norvég államna irdatlan pénzügyi tartalékai vannak. Talán kiszámolták, hogy ha pár éven belül minden autó elektromos lesz az országban, akkor sokkal kevesebb pénzt fognak egészségügyre költeni.
 

papi

Well-Known Member
2017. április 22.
1 582
4 660
113
Országa. De attól még a fővárosban 600000 ember lakik, akik autót használnak, amiknek meg van kipufogógázuk. Magyarországon 100000-res városokbanis van szmog rendesen.

Szerintem első lépésnek elég lett volna nekik a városokból kitiltani a belsőégésű motoros járműveket. A hűvös időjárás és a sok emelkedő nem kifejezetten kedvez az elektromos járművek hatótávjának. A városok közötti közlekedésre valószínűleg többen fogják a repülést, jobb esetben a vonatot választani.
Ja, és Norvégia gyönyörű!
 
M

molnibalage

Guest
Ez annyira tetszik, hogy már most biztos vagyok abban, hogy csak 2022 előtt gyártott autókat fogok majd használni:
https://www.vezess.hu/hirek/2019/03...AoalCq56aV8s1zHfmqqDNp1G-Xl73SNuM2go9an2tpLfc

Infók az ISA-ról:
https://etsc.eu/briefing-intelligent-speed-assistance-isa/

Ez a teljesen önvezető autóhoz mérhető f@szság....
És amikor nincs GPS jel hiba miatt, akkor letilt a rendszer? Vagy mi? Alagútban vagy belvárosban? Mert ott el tud menni magas épületek között a jel.
 

fip7

Well-Known Member
2011. november 9.
19 187
60 016
113
molnibalage

És ha kint felejtik a táblát?
És ha földúton megyek?
És ha több felfestés is van az úton egyszerre?
És ha elém kerül egy olyan akadály amin át akarok hajtani?
És ha a tévesen fékező vagy sávot tartó rendszer okoz balesetet?

Engem néha még az ABS meg az ESP is idegesít, nem, hogy ezek...
 
M

molnibalage

Guest
molnibalage

És ha kint felejtik a táblát?
És ha földúton megyek?
És ha több felfestés is van az úton egyszerre?
És ha elém kerül egy olyan akadály amin át akarok hajtani?
És ha a tévesen fékező vagy sávot tartó rendszer okoz balesetet?

Engem néha még az ABS meg az ESP is idegesít, nem, hogy ezek...
Ez az article 13 szerű ökörség. Nonszensz, hogy technikai és műszaki analfabéták milyen törvényeket és szabályokat képesek hozni...
 

blitzkrieg

Well-Known Member
2015. február 10.
5 508
5 706
113
molnibalage

És ha kint felejtik a táblát?
És ha földúton megyek?
És ha több felfestés is van az úton egyszerre?
És ha elém kerül egy olyan akadály amin át akarok hajtani?
És ha a tévesen fékező vagy sávot tartó rendszer okoz balesetet?

Engem néha még az ABS meg az ESP is idegesít, nem, hogy ezek...

Ez nem olyan lesz, hogy egyszerűen nem tudsz gyorsabban menni a megengedettnél, hanem csak hangos idegesítő sípolásokkal figyelmeztet folyamatosan, ha gyorsan mész, vagy tilosban, stb. Szóval egy útra dobott ruhadarabon át fogsz tudni menni.
 

fip7

Well-Known Member
2011. november 9.
19 187
60 016
113
blitzkrieg

Estek már ki elém az M0-áson polisztirol táblák. Ha vészfékeztem volna nem kis balesetet csinálok. De szerencsére én vezettem az autót nem egy számítógép....
És nem egy olyan esetem volt amikor a sima ABS meg az ESP az életemre tört , mert okosabbak akartak lenni nálam, kikapcsolni meg nem tudom őket.
 

hunter85

Well-Known Member
2015. május 10.
1 919
5 412
113
Estek már ki elém az M0-áson polisztirol táblák. Ha vészfékeztem volna nem kis balesetet csinálok. De szerencsére én vezettem az autót nem egy számítógép....
És nem egy olyan esetem volt amikor a sima ABS meg az ESP az életemre tört , mert okosabbak akartak lenni nálam, kikapcsolni meg nem tudom őket.


Elém az M3-on egy ágy esett..... szerencsére kikerültem, volt lélekjelenlétem, de a fékcsikorgásokat még bőven hallottam.
Másik meg mi van ha meghibásodik és egyszercsak csinál egy satut pályán pl...előfordult már olyan is hogy magától durrant légzsák is sérülést okozva vmi elektromos cucc volt ott is a ludas. (Swift II. Auto 2 szépen kielemezte)