Azt még mindig nem nagyon hallani sehol, hogy vajon hány közúti balesetet okoztak azok, akik a megengedettnél jóval lassabban haladtak.
Egy városban, 50-nél, 70-nél ha valaki 100-al száguldozik, az nem csak relatív, hanem abszolút gyorshajtás is, ez tiszta sor, ahogy az is, hogy az ilyen notórius gyorshajtók előbb, vagy utóbb csúnya balesetet okoznak.
Viszont azok, akik egy országúton sétakocsikáznak, 90 helyett 50-60-al, miközben a szembejövők miatt kielőzni nem lehet, ők gerjesztik azt a feszültséget, ami végül ugyanúgy balesetet okozhat, de nyomuk persze nem lesz.
Fót és Csomád között járok minden nap, az elmúlt több, mint 9 évben kb 4000-szer tettem meg (oda és vissza).
Az egy dolog, hogy totál esztelenül kanyarog az út, egyet jobbra, egyet balra, minden jobbos csak azért van, hogy balos is legyen (nem ezért, hanem mert vagy így mentek régen az ökrök, vagy így voltak a hülye telekhatárok), beláthatatlan emelkedő ívek vannak benne, plusz két vasúti átkelő, mind a kettő kanyarban.
Ez idáig világos, de van benne egy hosszú egyenes szakasz is. Amióta erre járok, ha jól számolom, legalább 5 halálos baleset volt, motor, autó vegyesen.
Persze konkrét infóm nekem se sincs, hogy volt-e a szituációban egy indokolatlanul araszoló szereplő, vagy sem. De van rá egy tippem.
Az, hogy a trágyaszállító traktor nyáron, kánikulában dupla vontatmánnyal csúcsidőben csattog hússzal a két település között, az minimum agybaj, de el kell fogadni.
Viszont az, aki személyautóval teszi ezt 90 helyett 50-el, azt már valahogy szankcionálni kéne.
És ennek is van egy advanced verziója, az, aki fékezget. Akkor ha kanyar jön, ha túl gyorsnak érzi hatvan felett, vagy ha szembe sávban közelednek, akármikor.
Az ilyen mögött még követési távot se lehet tartani.
És ilyenből nagyon sok van.