Közlekedés (infrastruktúra, vasút, autó-motor, elektromos járművek, ...)

  • Ha nem vagy kibékülve az alapértelmezettnek beállított sötét sablonnal, akkor a korábbi ígéretnek megfelelően bármikor átválthatsz a korábbi világos színekkel dolgozó kinézetre.

    Ehhez görgess a lap aljára és a baloldalon keresd a HTKA Dark feliratú gombot. Kattints rá, majd a megnyíló ablakban válaszd a HTKA Light lehetőséget. Választásod a böngésződ elmenti cookie-ba, így amikor legközelebb érkezel ezt a műveletsort nem kell megismételned.
  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján házirendet kapott a topic.

    Ezen témában - a fórumon rendhagyó módon - az oldal üzemeltetője saját álláspontja, meggyőződése alapján nem enged bizonyos véleményeket, mivel meglátása szerint az káros a járványhelyzet enyhítését célzó törekvésekre.

    Kérünk, hogy a vírus veszélyességét kétségbe vonó, oltásellenes véleményed más platformon fejtsd ki. Nálunk ennek nincs helye. Az ilyen hozzászólásokért 1 alkalommal figyelmeztetés jár, majd folytatása esetén a témáról letiltás. Arra is kérünk, hogy a fórum más témáiba ne vigyétek át, mert azért viszont már a fórum egészéről letiltás járhat hosszabb-rövidebb időre.

  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján frissített házirendet kapott a topic.

    --- VÁLTOZÁS A MODERÁLÁSBAN ---

    A források, hírek preferáltak. Azoknak, akik veszik a fáradságot és összegyűjtik ezeket a főként harcokkal, a háború jelenlegi állásával és haditechnika szempontjából érdekes híreket, (mindegy milyen oldali) forrásokkal alátámasztják és bonuszként legalább a címet egy google fordítóba berakják, azoknak ismételten köszönjük az áldozatos munkáját és további kitartást kívánunk nekik!

    Ami nem a topik témájába vág vagy akár csak erősebb hangnemben is kerül megfogalmazásra, az valamilyen formában szankcionálva lesz

    Minden olyan hozzászólásért ami nem hír, vagy szorosan a konfliktushoz kapcsolódó vélemény / elemzés azért instant 3 nap topic letiltás jár. Aki pedig ezzel trükközne és folytatná másik topicban annak 2 hónap fórum ban a jussa.

    Az új szabályzat teljes szövege itt olvasható el.

M

molnibalage

Guest
Én eddig csupa olyan horror történetet láttam, hogy csodálom, hogy van olyan ember, aki mer használt autót venni. Egyre inkább azt érzem, hogy kényszer és mindenki imádkozik, hogy csak kicsit kúrják át a fejét...

Azt meg nem értem, hogy a műszaki vizsga akkor meg mi a tököm. Gyakorlatilag életveszélyes roncsokat hagynak az utakon. Tehát köszi, pénzelhúzás az egész. Egy újabb. Kicsit furcsa ez az ország, hogy mindenhol a semmiért húzzák le a pénzt...
 

misinator

Well-Known Member
2011. október 5.
4 598
12 670
113
Én eddig csupa olyan horror történetet láttam, hogy csodálom, hogy van olyan ember, aki mer használt autót venni. Egyre inkább azt érzem, hogy kényszer és mindenki imádkozik, hogy csak kicsit kúrják át a fejét...

Azt meg nem értem, hogy a műszaki vizsga akkor meg mi a tököm. Gyakorlatilag életveszélyes roncsokat hagynak az utakon. Tehát köszi, pénzelhúzás az egész. Egy újabb. Kicsit furcsa ez az ország, hogy mindenhol a semmiért húzzák le a pénzt...

Ez a reflex alakult ki a magyar társadalomban a múlt rendszerben, sok volt a korlát a rendszerben: Mindent fusiban, fű alatt, találékonyan kellett megoldani.
Aztán jött a módszerváltás, brutálisan nehezedtek az életfeltételek; munkanélküliség, ÁFA, személyi jövedelemadó,
20-27%-os jegybanki alapkamat:
https://www.mnb.hu/Jegybanki_alapkamat_alakulasa?datefrom=1991.04.16.&datetill=2019.04.16.&order=1
(Csodálkozz, hogy miért terjedt el a devizahitel...)
stb.
Viszont aki ügyeskedett, meg okosba' csinálta, az haladt; hülye lett volna jogkövető magatartást tanúsítani.
Itt maradt a sok vészesen öregedő KGST autó, a Nyugatról bevonszolt, ott már bontópozitív NYUGATI AUTÓ, ezek bizony nem mentek volna át egy korrekt műszaki vizsgán.
Még a kórházi autók is - meglehetősen gyakran - csak okosba' tudtak átmenni az egykor még elvtárs, de már uram/bátyám vizsgabiztosoknál!

Végy egy adag 50 éves népszocializációt, ezt keverd össze egy csipetnyi, a Lajtától keletre jellemzőbb mentalitással, ízesítsd egy XX. századvégén indult vadkapitalizmussal, s élvezd az ízorgiát; legyen az használt autó, kerékpár út, 20 centis kilátó...
 

papi

Well-Known Member
2017. április 22.
1 582
4 660
113
Én eddig csupa olyan horror történetet láttam, hogy csodálom, hogy van olyan ember, aki mer használt autót venni. Egyre inkább azt érzem, hogy kényszer és mindenki imádkozik, hogy csak kicsit kúrják át a fejét...

Azt meg nem értem, hogy a műszaki vizsga akkor meg mi a tököm. Gyakorlatilag életveszélyes roncsokat hagynak az utakon. Tehát köszi, pénzelhúzás az egész. Egy újabb. Kicsit furcsa ez az ország, hogy mindenhol a semmiért húzzák le a pénzt...


Az a baj, hogy a másik oldalon is furcsa elvárások vannak. Ha tisztességesen elmondod, hogy ez és ez javítva lett, itt meghúztak, fényezve van, Tesco parkolóban rám nyitották az ajtót, az élből nem tudtuk kihúzni a horpadást, glettelve van, akkor mindenki menekül, mintha leprás lennél. 10 éves autódban miért van 160 000 kilométer? A kereskedőnél látott alig kicsivel több pénzért 90 ezerrel is. Nagyon kevés embert érdekel, hogy nem egy mocskos, bizonytalan előéletű, állapotú romot árulsz. A legkevesebb probléma akkor van, ha jön a nepper, olcsóbban elviszi de legalább az ember nem idegeskedik hónapokig.
A hülye meg majd visszatekert órával, de legalább drágábban megveszi a kereskedésből.
 

therob

Well-Known Member
2012. december 26.
925
256
63
Az a baj, hogy a másik oldalon is furcsa elvárások vannak. Ha tisztességesen elmondod, hogy ez és ez javítva lett, itt meghúztak, fényezve van, Tesco parkolóban rám nyitották az ajtót, az élből nem tudtuk kihúzni a horpadást, glettelve van, akkor mindenki menekül, mintha leprás lennél. 10 éves autódban miért van 160 000 kilométer? A kereskedőnél látott alig kicsivel több pénzért 90 ezerrel is. Nagyon kevés embert érdekel, hogy nem egy mocskos, bizonytalan előéletű, állapotú romot árulsz. A legkevesebb probléma akkor van, ha jön a nepper, olcsóbban elviszi de legalább az ember nem idegeskedik hónapokig.
A hülye meg majd visszatekert órával, de legalább drágábban megveszi a kereskedésből.
A legnagyobb baj inkább az, hogy a többségnek csak akkor fontos az autója állapota amikor el akarja adni. Ahogy lefikázza pár leendő vevő elkezdi kendácsolni az autóját. Amikor ebbe belefárad elviszi egy kereskedésbe (nem a konténeres bandák jelentik nálam a kereskedést). Ha szerencséje van és lát benne fantáziát a kerskedés megveszik, ha nem akkor lehetőséget biztosítanak bizományos értékesítésre, ekkor ugye max akkor lesz pénze belőle miután elkel.
Az emberek elvárásai valóban nélkülöznek minden realitást. 15 éves autóban nem lehet 200.000km felett, rozsdamentes Mazdát keres 1 millióért, 8 új gumit, és természetesen minden legyen kicserélve az autón amit ő sem cserélne ki, de azért elvárja.
A km óra tekerésről saját tapasztalat, hogy a tulajok gyakran tekertetik vissza az órát, hogy kimaxolják a kérhető összeget az autóért.
 
M

molnibalage

Guest
A legnagyobb baj inkább az, hogy a többségnek csak akkor fontos az autója állapota amikor el akarja adni. Ahogy lefikázza pár leendő vevő elkezdi kendácsolni az autóját. Amikor ebbe belefárad elviszi egy kereskedésbe (nem a konténeres bandák jelentik nálam a kereskedést). Ha szerencséje van és lát benne fantáziát a kerskedés megveszik, ha nem akkor lehetőséget biztosítanak bizományos értékesítésre, ekkor ugye max akkor lesz pénze belőle miután elkel.
Az emberek elvárásai valóban nélkülöznek minden realitást. 15 éves autóban nem lehet 200.000km felett, rozsdamentes Mazdát keres 1 millióért, 8 új gumit, és természetesen minden legyen kicserélve az autón amit ő sem cserélne ki, de azért elvárja.
A km óra tekerésről saját tapasztalat, hogy a tulajok gyakran tekertetik vissza az órát, hogy kimaxolják a kérhető összeget az autóért.
Ha én valaha vennék kocsit nem érdekelne annyira az óra állása, ha reális, csak a bajom az, hogy ha azzal is hazudik akkor mi mással? Vagy, nem tekeri az órát, de minden hibát megpróbál eltüntetni.

Valahol csodálatos, hogy a használt autók és /vagy kereskedők számát nézve mennyi bűnöző van az országban. Mert ezt csalás kategóriájában van büntetőjogilag asszem. Ha meg ráadásul olyan kocsit ad el, ami közlekedésre veszélyes, akkor ott még egy szintet ugrunk.

És a legszomorúbb az, hogy ez a köcsögölés olyan mélyen bele van ágyazódva a társadalomban, hogy kvázi "ez van" állapotként elfogadja a többség. Pedig ez az egyik igen komoly faktor, amikor mondjuk leírom, hogy ez egy fostaliga ország kiváló indikátora.
 
  • Tetszik
Reactions: therob

hunter85

Well-Known Member
2015. május 10.
1 919
5 412
113
Ha én valaha vennék kocsit nem érdekelne annyira az óra állása, ha reális, csak a bajom az, hogy ha azzal is hazudik akkor mi mással? Vagy, nem tekeri az órát, de minden hibát megpróbál eltüntetni.

Valahol csodálatos, hogy a használt autók és /vagy kereskedők számát nézve mennyi bűnöző van az országban. Mert ezt csalás kategóriájában van büntetőjogilag asszem. Ha meg ráadásul olyan kocsit ad el, ami közlekedésre veszélyes, akkor ott még egy szintet ugrunk.

És a legszomorúbb az, hogy ez a köcsögölés olyan mélyen bele van ágyazódva a társadalomban, hogy kvázi "ez van" állapotként elfogadja a többség. Pedig ez az egyik igen komoly faktor, amikor mondjuk leírom, hogy ez egy fostaliga ország kiváló indikátora.



Használtautónál állapotot veszünk leginkább figyelembe, persze ha irreálisan sok a km az azért nem ok, de valamiért a magyar viszonylatban a 200.000 az valami bűvös szám a km nél. Pedig ha normálisan szervizelt és nem hülyegyerekmódi egy autó akkor az semmi neki. Saját octaviában mindjárt megvan a 300.000 de igazából a kopókon, kötelezőkön kívül semmi komolyabbat nem kellett, ( hátsó ablakmotor és kipuffdob volt ami tönkrement,) rozsda nuku, karcok, húzások meg elkerülhetetlenül vannak napi használatban lévő kocsin.
A magyar autópark állapota sajnos tényleg siralmas, rengeteg a kintről behozott visszatekert, összeheftült, egykori totálkáros ócskavas, a nyugati főleg németország roncstemetője vagyunk, bár a romik túltesznek rajtunk.
 
  • Tetszik
Reactions: misinator

leplezo

Well-Known Member
2017. február 3.
2 638
5 491
113
Én eddig csupa olyan horror történetet láttam, hogy csodálom, hogy van olyan ember, aki mer használt autót venni. Egyre inkább azt érzem, hogy kényszer és mindenki imádkozik, hogy csak kicsit kúrják át a fejét...

Azt meg nem értem, hogy a műszaki vizsga akkor meg mi a tököm. Gyakorlatilag életveszélyes roncsokat hagynak az utakon. Tehát köszi, pénzelhúzás az egész. Egy újabb. Kicsit furcsa ez az ország, hogy mindenhol a semmiért húzzák le a pénzt...


Sajnos eljutottunk oda, hogy ha olyan használt autót veszel, amihez nem értesz az olyan mintha szerencsejátékot űznél. Ritka az 4/5 találatos az 5/5 meg 1:43millióhoz....
 

yangwenli

Well-Known Member
2015. június 19.
1 208
2 704
113
Ha én valaha vennék kocsit nem érdekelne annyira az óra állása, ha reális, csak a bajom az, hogy ha azzal is hazudik akkor mi mással? Vagy, nem tekeri az órát, de minden hibát megpróbál eltüntetni.

Valahol csodálatos, hogy a használt autók és /vagy kereskedők számát nézve mennyi bűnöző van az országban. Mert ezt csalás kategóriájában van büntetőjogilag asszem. Ha meg ráadásul olyan kocsit ad el, ami közlekedésre veszélyes, akkor ott még egy szintet ugrunk.

És a legszomorúbb az, hogy ez a köcsögölés olyan mélyen bele van ágyazódva a társadalomban, hogy kvázi "ez van" állapotként elfogadja a többség. Pedig ez az egyik igen komoly faktor, amikor mondjuk leírom, hogy ez egy fostaliga ország kiváló indikátora.

Ezt esetleg generaciovaltassal es tudatos nevelessel lehet csak megvaltoztatni, valamint olyan mentalitassal, h. kezdjuk magunknal a valtozast. Aprosagok, "ha tisztabb kornyezetet varok el akkor en sem dobom el a szemetet az utcan" - mentalitas. Ezt pedig terjeszteni tovabb, amilyen modja van ra az embernek. Szerintem elobb utobb ugyis valtozik majd ez, mert a digitalis, zoldebb nemzedekeknek masfajta "igenyeik" lesznek. Az egyesek alltal "lustasaguknak" nevezett automatizacios igenyeik, pedig lassan elhozzak azt, h. "ki a frasz akar kocsivasarlashoz szerelot magaval vinni" = egyre komolyabban lesznek kovetve akar kozpontilag is digitalisan a kocsik eletutjai, vagyis a piacon egy pont utan majd eladhatatlan lesz olyan ami nem tisztan vezetett. Hogy mennyire lesz ez hekkelheto? Mennyire lesz ez "tizmillio-megkimelt-nyugdijas-autotulajdonos" onlinebejegyzeses, az mar a technikai megoldas robusztussagatol fugg. Szerintem megoldhato lenne. De amint irtam ez meg 1-2 embergeneracio, amit meg sok mas tenyezo is mozdithat barmeny iranyba, bar ez mar inkabb tarsadalom topic lenne :)

Pl. az EU is sok kotelezo alapfelszereltseget jogilag vezet be a kocsiknal, szoval ilyen teren is beallhat hirtelenebb valtozas, mint azt a "termeszetes fejlodes" veghezvinne. Sokmulik mindig azon Nemtorszagba milyen jogszabalyokkal serkentik az autovasarlast (dizelek boszorkanyuzese stb.).
Szoval az o piacuk alapjan lehet nezni mik jonnek majd be par ev mulva, azzal mit lehet kezdeni.
 

yangwenli

Well-Known Member
2015. június 19.
1 208
2 704
113
Ezt esetleg generaciovaltassal es tudatos nevelessel lehet csak megvaltoztatni, valamint olyan mentalitassal, h. kezdjuk magunknal a valtozast. Aprosagok, "ha tisztabb kornyezetet varok el akkor en sem dobom el a szemetet az utcan" - mentalitas. Ezt pedig terjeszteni tovabb, amilyen modja van ra az embernek. Szerintem elobb utobb ugyis valtozik majd ez, mert a digitalis, zoldebb nemzedekeknek masfajta "igenyeik" lesznek. Az egyesek alltal "lustasaguknak" nevezett automatizacios igenyeik, pedig lassan elhozzak azt, h. "ki a frasz akar kocsivasarlashoz szerelot magaval vinni" = egyre komolyabban lesznek kovetve akar kozpontilag is digitalisan a kocsik eletutjai, vagyis a piacon egy pont utan majd eladhatatlan lesz olyan ami nem tisztan vezetett. Hogy mennyire lesz ez hekkelheto? Mennyire lesz ez "tizmillio-megkimelt-nyugdijas-autotulajdonos" onlinebejegyzeses, az mar a technikai megoldas robusztussagatol fugg. Szerintem megoldhato lenne. De amint irtam ez meg 1-2 embergeneracio, amit meg sok mas tenyezo is mozdithat barmeny iranyba, bar ez mar inkabb tarsadalom topic lenne :)

Pl. az EU is sok kotelezo alapfelszereltseget jogilag vezet be a kocsiknal, szoval ilyen teren is beallhat hirtelenebb valtozas, mint azt a "termeszetes fejlodes" veghezvinne. Sokmulik mindig azon Nemtorszagba milyen jogszabalyokkal serkentik az autovasarlast (dizelek boszorkanyuzese stb.).
Szoval az o piacuk alapjan lehet nezni mik jonnek majd be par ev mulva, azzal mit lehet kezdeni.

Elobb utobb szerintem az osszes kocsi allando kapcsolatban lesz a kozponti gyarral es az "EU's veszhelyzeti kozponttal". A kozpontban ertekelodik ki a mocsi muszaki alalpota es kapsz ertesiteseket, idoponttal mikor menj szervizbe (valamelyik hivatalos partnerhez). Csomo resz akar le is lehet plombazva a kocsin, h. garanciaban ne is gondolj arra,h. belenyulj, ha pedig ertelmesek ez az idoszak jo hosszu lesz, vagy egyebb torveny is szabalyozhatja. Pl. akar a "szerzoi jogokra" hivatkozva is. Barmi lehet. Sok fugg tehat attol a jogaszok mit talalnak ki. De a nagy cegek erdeke, hogy a kezukbe oszpontositsak a "supportot". Egyszer meglepnek majd valami piacferdito dompingarat, hogy kiszoritsak a sima szereloket. (szemelyes pelda nekem CZ-ben megerte a regi nissan almeramat gyari szervizbe szervizeltetni, mert "akciojuk" volt a regi autokra, hogy "visszacsabitsak a markahu tulajdonosokat" :p)
Bocs a hosszu gondolatmenetert... :p
 
M

molnibalage

Guest
Ezt esetleg generaciovaltassal es tudatos nevelessel lehet csak megvaltoztatni, valamint olyan mentalitassal, h. kezdjuk magunknal a valtozast. Aprosagok, "ha tisztabb kornyezetet varok el akkor en sem dobom el a szemetet az utcan" - mentalitas. Ezt pedig terjeszteni tovabb, amilyen modja van ra az embernek. Szerintem elobb utobb ugyis valtozik majd ez, mert a digitalis, zoldebb nemzedekeknek masfajta "igenyeik" lesznek. Az egyesek alltal "lustasaguknak" nevezett automatizacios igenyeik, pedig lassan elhozzak azt, h. "ki a frasz akar kocsivasarlashoz szerelot magaval vinni" = egyre komolyabban lesznek kovetve akar kozpontilag is digitalisan a kocsik eletutjai, vagyis a piacon egy pont utan majd eladhatatlan lesz olyan ami nem tisztan vezetett. Hogy mennyire lesz ez hekkelheto? Mennyire lesz ez "tizmillio-megkimelt-nyugdijas-autotulajdonos" onlinebejegyzeses, az mar a technikai megoldas robusztussagatol fugg. Szerintem megoldhato lenne. De amint irtam ez meg 1-2 embergeneracio, amit meg sok mas tenyezo is mozdithat barmeny iranyba, bar ez mar inkabb tarsadalom topic lenne :)

Pl. az EU is sok kotelezo alapfelszereltseget jogilag vezet be a kocsiknal, szoval ilyen teren is beallhat hirtelenebb valtozas, mint azt a "termeszetes fejlodes" veghezvinne. Sokmulik mindig azon Nemtorszagba milyen jogszabalyokkal serkentik az autovasarlast (dizelek boszorkanyuzese stb.).
Szoval az o piacuk alapjan lehet nezni mik jonnek majd be par ev mulva, azzal mit lehet kezdeni.
Amíg a hazai flotta életkora 13+ év, ez azt jelenti, hogy bármilyen új szabályozás technikai hatásának változása a használt piacon úgy 8-10 év után kezd megjelenni. És ezt az átlagéletkort is a céges flották húzzák lefelé.

Az, ha megkövetelnek új dolgokat az új autókban az nem oldja meg azt, hogy ha azokat is rommá hajtják vagy törik, akkor ne legyen Mo. "roncsautó lerakat."
Valahol elképesztőnek találom, hogy miféle digitális luxusizéket építenek be, de pl. az autók órájának visszatekerése még most is simán megy.

Lehet itt jönni mindenféle személyiségi jogokkal, de mi lenne, ha kötelező adatbázis lenne, amit frissíteni kell minden szervíz után vagy min. évente kétszer km óra állást rögzíteni, hogy legalább az ne legyen kamu? Mert ezzel akár a kontár szeméthazug szervizeseket is meg lehetne fogni, hogy kiderüljön milyen munkát végeznek.
 
  • Tetszik
Reactions: blitzkrieg

hunter85

Well-Known Member
2015. május 10.
1 919
5 412
113
Km - állást le tudsz kérdezni már, pár éve rögzítik műszakin. Azóta jelentek meg a 200.000 km felettiek a magyar használtautópiacon, addig valahogy 150-160.000 nél megállt a számláló :rolleyes:
 
  • Tetszik
Reactions: blitzkrieg

yangwenli

Well-Known Member
2015. június 19.
1 208
2 704
113
Amíg a hazai flotta életkora 13+ év, ez azt jelenti, hogy bármilyen új szabályozás technikai hatásának változása a használt piacon úgy 8-10 év után kezd megjelenni. És ezt az átlagéletkort is a céges flották húzzák lefelé.

Az, ha megkövetelnek új dolgokat az új autókban az nem oldja meg azt, hogy ha azokat is rommá hajtják vagy törik, akkor ne legyen Mo. "roncsautó lerakat."
Valahol elképesztőnek találom, hogy miféle digitális luxusizéket építenek be, de pl. az autók órájának visszatekerése még most is simán megy.

Lehet itt jönni mindenféle személyiségi jogokkal, de mi lenne, ha kötelező adatbázis lenne, amit frissíteni kell minden szervíz után vagy min. évente kétszer km óra állást rögzíteni, hogy legalább az ne legyen kamu? Mert ezzel akár a kontár szeméthazug szervizeseket is meg lehetne fogni, hogy kiderüljön milyen munkát végeznek.

Igen, az oratekeres megakadalyozasa szerintem sem technikai kerdes, hanem valami lobbi van mogotte, vagy amig a jogszabalyok nem kovetelnek szigorubb technikai megoldast minek koltenene penzt a fejlesztesre - hozzaallas. Persze ez amolyan piaci res is reszben, mert ha egy gyarto meglepne akkor reklamozhatna magat ugy,h. ha majd a mi autonkat veszitek hasznaltan annal tuti jo lesz a km-ora ertek. Ez siman felvet olyan kartelgondolkodast is, ami a multkor a motorfejleszteseknel kibukott. Ez lehet tudatos vagy pango viz helyzetbol adodo is.
 
M

molnibalage

Guest
Km - állást le tudsz kérdezni már, pár éve rögzítik műszakin. Azóta jelentek meg a 200.000 km felettiek a magyar használtautópiacon, addig valahogy 150-160.000 nél megállt a számláló :rolleyes:
Mégis lehet erőlködés nélkül olyan kocsit találni a rendszerben, ahol látszik a tekergetés. És ezt büntetlenül lehet csinálni, mert bárki azt mondja, hogy "nem én voltam". Bizonyítani meg nem tudod, hogy hazudik a delikvens.
 

hunter85

Well-Known Member
2015. május 10.
1 919
5 412
113
Mégis lehet erőlködés nélkül olyan kocsit találni a rendszerben, ahol látszik a tekergetés. És ezt büntetlenül lehet csinálni, mert bárki azt mondja, hogy "nem én voltam". Bizonyítani meg nem tudod.

Persze, de legalább valami pozitívum. Vásárlás előtt ha lekérdezed és látod , hogy pl 4 éve volt még benne 350.000 és most meg csak 150.000 akkor az azért segítség.

Mondjuk vannak olyan típusok amiknek átfordul a számlaló és fals adat van így fent, de ezt adásvételnél ha elmondják az azért egy jó pont. Aki meg óracserével mentegetőzik, azt hagynám a francba.
 
  • Tetszik
Reactions: blitzkrieg

papi

Well-Known Member
2017. április 22.
1 582
4 660
113
Km - állást le tudsz kérdezni már, pár éve rögzítik műszakin. Azóta jelentek meg a 200.000 km felettiek a magyar használtautópiacon, addig valahogy 150-160.000 nél megállt a számláló :rolleyes:


Ez is csak egy pofon a szarnak. Mondjuk veszek egy új autót és mivel egy pénzéhes szemétláda vagyok minden műszaki előtt visszatekerem 10 000-20 000 kilométerrel. Alig futott , hölgy tulajdonostól, csak hétvégén, rövid távokon használt hét éves dízel újszerű állapotban eladó.
 

hunter85

Well-Known Member
2015. május 10.
1 919
5 412
113
Ez is csak egy pofon a szarnak. Mondjuk veszek egy új autót és mivel egy pénzéhes szemétláda vagyok minden műszaki előtt visszatekerem 10 000-20 000 kilométerrel. Alig futott , hölgy tulajdonostól, csak hétvégén, rövid távokon használt hét éves dízel újszerű állapotban eladó.

Persze, biztosan van aki meglép ilyet de valamilyen szinten érződik a hatása. Látványosan nőtt a használtautók hirdetésbeli futásteljesíménye. Amúgy vannak típusok amik nem csak az órában tárolják az adatokat, de ehhez kell hozzáértő.

Rövid távon használt dieselt meg venne a franc.... az a halála a kocsinak.
 
  • Tetszik
Reactions: blitzkrieg
T

Törölt tag 1711

Guest
Saját példámon a használt autózás:

Februárban 1,5 milláért akartam egy szedánt, ki is néztem egy Subaru-t 1,3-ért , mikor mentem kipróbálni a kereskedő (Emil-Frey) azt mondta, hogy csak akkor hozza ki a kulcsokat ha nagyon komolyan gondolom, mivel minimum 400k lenne a rendbetétele, kezdve komplett kuplung és váltócserével...
Utána nézegettem online, de a rendszám lekérdezése után mindig jött a fekete leves.
Volt egy Mitsubishi ASX szintén ott 3 millióért, de arra is azt mondta, hogy nem ajánlja.
Utána láttam egy kis 31 éves Mazda hatchback-et 1,5-ös szívó dízellel, 250k-ért gondoltam jó lesz bohóckodni míg beszerzünk egy normálisat aztán megy a roncstelepre. Ki volt maszatolva a rendszámtábla, de kinagyítva kibetűztem és... jelenlegi tulaj novemberben vette, januárban már hirdette...

Mára felemeltem 3,5 millióra a limitemet, így már belefér egy dízel Honda, de ott is mindig találni valamit...
2. tulajdonos, előző tulaj Németből hozta be - 7 eddigi tulajdonos, 2016-ban 3-szor cserélt gazdát.
Első, ügyvéd tulajtól - eddigi tulajdonosok száma 3...
P és R rendszámúakat alapból passzolom.

Júliusig még keresgélek, ha addig nem találok valami normálisat akkor születésnapomon kihozok egy új fullos Lada Vesta-t..
 
  • Tetszik
Reactions: fip7

Kurfürst

Well-Known Member
2017. szeptember 14.
5 146
16 754
113
Mégis lehet erőlködés nélkül olyan kocsit találni a rendszerben, ahol látszik a tekergetés. És ezt büntetlenül lehet csinálni, mert bárki azt mondja, hogy "nem én voltam". Bizonyítani meg nem tudod, hogy hazudik a delikvens.

A most bevezetett SZÜF rendszer nagyon jó, azonnal le tudod kérdezni a 2 éves műszaki vizsgákon készült képeket, azon látszanak a törések, javítások, és a km óra is. Még frankó kis grafikon is van ahol látszik az éves futásteljesítmény, lehet látni, ha valami gyanúsan nem stimmel.

Mármint a magyar műszaki vizsgán már átment járművek esetében, mert sajnos a rendszer gyengéje, hogy a külföldről behozott kocsi órája ahogy jön Németországból Magyarországra a saját lábán szinte magától is visszafelé képes pörögni, mielőtt először eljutna a honosítás során a magyar műszaki vizsgára.. de addig sajnos fiatalod hat. Erre max lehet gyanakodni a rendszámból (15 éves kocsin friss sorozatú rendszám), vagy kiszűrheti a szervízkönyv, ami szintén feltünteti a km állást ha meg nem hamisították.

Viszont miután egy kocsi már forgalomba került itthon, az új rendszerben már nehéz mókolni, és ezzel a magyar használtautó piac pár évre visszamenően jelentősen tisztult.

Ettől függetlenül a magyar használtautó piac rákfenéje nem ez. Km állás tökmindegy, az állapot a lényeg. Itthon teljesen hiányzik a tárgykultúra, karbantartásról nem csak kocsik esetén, de másnál se nagyon hallott a magyar. Azon spórol. Hajtja amíg lehet, aztán megpróbálja lepasszolni másnak...