Közlekedés (infrastruktúra, vasút, autó-motor, elektromos járművek, ...)

  • Ha nem vagy kibékülve az alapértelmezettnek beállított sötét sablonnal, akkor a korábbi ígéretnek megfelelően bármikor átválthatsz a korábbi világos színekkel dolgozó kinézetre.

    Ehhez görgess a lap aljára és a baloldalon keresd a HTKA Dark feliratú gombot. Kattints rá, majd a megnyíló ablakban válaszd a HTKA Light lehetőséget. Választásod a böngésződ elmenti cookie-ba, így amikor legközelebb érkezel ezt a műveletsort nem kell megismételned.
  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján házirendet kapott a topic.

    Ezen témában - a fórumon rendhagyó módon - az oldal üzemeltetője saját álláspontja, meggyőződése alapján nem enged bizonyos véleményeket, mivel meglátása szerint az káros a járványhelyzet enyhítését célzó törekvésekre.

    Kérünk, hogy a vírus veszélyességét kétségbe vonó, oltásellenes véleményed más platformon fejtsd ki. Nálunk ennek nincs helye. Az ilyen hozzászólásokért 1 alkalommal figyelmeztetés jár, majd folytatása esetén a témáról letiltás. Arra is kérünk, hogy a fórum más témáiba ne vigyétek át, mert azért viszont már a fórum egészéről letiltás járhat hosszabb-rövidebb időre.

  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján frissített házirendet kapott a topic.

    --- VÁLTOZÁS A MODERÁLÁSBAN ---

    A források, hírek preferáltak. Azoknak, akik veszik a fáradságot és összegyűjtik ezeket a főként harcokkal, a háború jelenlegi állásával és haditechnika szempontjából érdekes híreket, (mindegy milyen oldali) forrásokkal alátámasztják és bonuszként legalább a címet egy google fordítóba berakják, azoknak ismételten köszönjük az áldozatos munkáját és további kitartást kívánunk nekik!

    Ami nem a topik témájába vág vagy akár csak erősebb hangnemben is kerül megfogalmazásra, az valamilyen formában szankcionálva lesz

    Minden olyan hozzászólásért ami nem hír, vagy szorosan a konfliktushoz kapcsolódó vélemény / elemzés azért instant 3 nap topic letiltás jár. Aki pedig ezzel trükközne és folytatná másik topicban annak 2 hónap fórum ban a jussa.

    Az új szabályzat teljes szövege itt olvasható el.

M

molnibalage

Guest

Ebbe 62 kilowattórás akkumulátor kerül, amivel úgy 450 km hatótávolságot lehet majd elérni WLTP szabvány szerint mérve.

Hát, nagyon kíváncsi lennék arra a szabványra, mert ez kb. 90 km/h-s tempó mellett sem igaz. Kedvenc Andrásunk videóján 90-es tempó mellett volt 242 Wh/km bár egy batár Teslával. A fenti érték 138Wh/km-es fogyasztás hoz ki... Azért picit nagy a szakadék a kettő között.

Ez kb. annyira lehet valós, mint a dízelek kibocsátási adatai...

Kicsit kezdenek elszabadulni ezek a villanyos projektek, hogy ezen ki fog nyerni bármit is...
 
S

speziale

Guest
Ebbe 62 kilowattórás akkumulátor kerül, amivel úgy 450 km hatótávolságot lehet majd elérni WLTP szabvány szerint mérve.

Hát, nagyon kíváncsi lennék arra a szabványra, mert ez kb. 90 km/h-s tempó mellett sem igaz. Kedvenc Andrásunk videóján 90-es tempó mellett volt 242 Wh/km bár egy batár Teslával. A fenti érték 138Wh/km-es fogyasztás hoz ki... Azért picit nagy a szakadék a kettő között.

Ez kb. annyira lehet valós, mint a dízelek kibocsátási adatai...

Kicsit kezdenek elszabadulni ezek a villanyos projektek, hogy ezen ki fog nyerni bármit is...

Az ADAC készít egy ún. Eco tesztet Ami a jelenlegi wltp ciklusnál is szigorúbb as elég jól közelíti a valóságban is elérhetö értéket. A szerint a Tesla s fogyasztása 24 kW/100 km. Az e- golfé pedig 17. Ha a Mar jópár eves e-golf hajtásláncán sikerül 10%-ot javítani akkor az ID valós hatótávja elérheti a 400 km-t.
 
  • Tetszik
Reactions: blitzkrieg
M

molnibalage

Guest
Az ADAC készít egy ún. Eco tesztet Ami a jelenlegi wltp ciklusnál is szigorúbb as elég jól közelíti a valóságban is elérhetö értéket. A szerint a Tesla s fogyasztása 24 kW/100 km. Az e- golfé pedig 17. Ha a Mar jópár eves e-golf hajtásláncán sikerül 10%-ot javítani akkor az ID valós hatótávja elérheti a 400 km-t.
Na de pont erről beszélek. a 24kW/100 km egy végtelenül idealizált valami. Se szintkülönbség, se komoly fűtés és 90 km/h-s tempó legfeljebb egy 200 kg tehernél kevesebbet szállító járművőn.

Autópályán, télen, 130-as tempó mellett 4 felnőttel ez legalább 1,5-szer több, de akár 2-szer több is. Azért ekkora tág becslés, mert nem ismerem a kocsi légellenállás paramétereit.
 
S

speziale

Guest
Na de pont erről beszélek. a 24kW/100 km egy végtelenül idealizált valami. Se szintkülönbség, se komoly fűtés és 90 km/h-s tempó legfeljebb egy 200 kg tehernél kevesebbet szállító járművőn.

Autópályán, télen, 130-as tempó mellett 4 felnőttel ez legalább 1,5-szer több, de akár 2-szer több is. Azért ekkora tág becslés, mert nem ismerem a kocsi légellenállás paramétereit.

Nem, nem érted. Az adac ECO teszt nem egy idealizált helyzetet mutat. Keress rá a gugliban ha érdekel a pontosabb procedúra, a totalcar-ön is volt róla írás. Mindenestre arra a 2-3 autó típusra amit rendszeresebben szoktam vezetni teljesen reális értéket hoz ki ez a teszt.
 
  • Tetszik
Reactions: blitzkrieg
M

molnibalage

Guest
Nem, nem érted. Az adac ECO teszt nem egy idealizált helyzetet mutat. Keress rá a gugliban ha érdekel a pontosabb procedúra, a totalcar-ön is volt róla írás. Mindenestre arra a 2-3 autó típusra amit rendszeresebben szoktam vezetni teljesen reális értéket hoz ki ez a teszt.
https://ev-database.org/car/1127/Volkswagen-ID3

Az autó tömege 1500 kg. Ez jó, mert akkor nem 2,2 tonna táji, mint Tesla. 16kW/100 km-et ad meg. A fentiek függvényében mondjuk úgy, hogy ezt nem hiszem el és/vagy nem praktikus valódi üzemre vonatkozik. Mert, hogy mitől lenne a Tesla alatt úgy 35-40%-kal az igen rejtélyes, mert az autók alapformái között 10-15% légellenállás tényező eltérés sincs már nagyon. Ha az autó homlokfelülete még 20%-kal nagyobb is, akkor is nehezen jön ki ez a difi.

De még, ha stimmel is, akkor is legfeljebb 90 km/h-s tempóra jön ez ki. Ütítő élmény lehet ilyen tempóval haladni autópályán...

Kérlek mutasd meg a pontos doksit, hogy mire keressek rá, mert egy fia szabványt nem dob ki a kereső az ECO test electric car szavakra...
N+1 ppt ajánlás és egyebek vannak. Kérlek mutasd meg KONKRÉTAN, hogy mit vegyek figyelembe, mert barkóbázni van kedve a halálnak...
 
T

Törölt tag 1711

Guest
Na de pont erről beszélek. a 24kW/100 km egy végtelenül idealizált valami. Se szintkülönbség, se komoly fűtés és 90 km/h-s tempó legfeljebb egy 200 kg tehernél kevesebbet szállító járművőn.

Autópályán, télen, 130-as tempó mellett 4 felnőttel ez legalább 1,5-szer több, de akár 2-szer több is. Azért ekkora tág becslés, mert nem ismerem a kocsi légellenállás paramétereit.

Ugyanolyan, mint minden laboratóriumi teszt, dízelbalhé után javítottak a metodikán, így közelebb van a valósághoz, de még mindig idealizált körülmények között zajlik.
 
M

molnibalage

Guest
Annyit kellett volna beírnod hogy adac ECO teszt. Ha konyhanyelvű magyar változatot akarsz akkor meg írd hozzá hogy totalcar. De itt van róla egy nagyon precíz is. Mindenesetre a saját autómnál a long term avg fogyasztás 2-3 decire van a teszt értékétől. Szóval én elfogadom mérvadónak

https://www.adac.de/_mmm/pdf/27473_233063.pdf
Köszi, csekkolom majd, bár előbb át kell tennem angolra.
 
S

speziale

Guest
Mondjuk ez 1 2015-ös PDF és 2016 szeptemberében volt egy nagyobb váltás a módszertanban. Azóta nemcsak próba padon mérnek hanem van rdc (reál drive condition) mérés is benne. De mobilról 2 perc alatt ezt találtam. De az adac ECO test procedure after 2016 september szavakkal valszeg gyorsan lehet ennél frissebbet is találni
 

Kurfürst

Well-Known Member
2017. szeptember 14.
5 146
16 754
113
Ide is eljutottunk, elektromos autó használtpiac, Nissan Leaf 3,5-4 misiért már reálisan el is érhető.

 

papi

Well-Known Member
2017. április 22.
1 582
4 660
113
Visszatérve az eredeti kérdésre az, hogy a szocialista országok nem voltak képesek egy normális személygépkocsit legyártani, röhejes.

Az igazán nagy gond az volt, hogy 30 évig tartottak gyártásban modelleket minimális változtatásokkal, fejlesztésekkel. Folyamatosan próbálták csökkenteni a gyártási költségeket. Eltűntek a díszítések, egyre gyatrább anyagok kerültek beépítésre, felhasználásra. Sok szoci autó a gyártásának kezdetekor még nem volt elavult. Nem mindegy, hogy mondjuk a Trabit 1963-ban vagy 1989-ben viszonyítjuk más autókhoz. A szocialista autógyártás a hetvenes évek elején, közepén maradt le komolyan a nyugati oldaltól.

1955 Skoda 440/450/Felicia/Octavia Amik szép eladásokat produkáltak nyugaton is az ötvenes években, hatvanas évek elején.
1956 Moskvich 402/403/407 A hatvanas évek taxija, rendőrautója.
1956 Wartburg 311 Nyugatról nézve is szép, arányos, jó minőségű kocsi.
1957 Wartburg 313 Sport. Ami olyan jól sikerült, hogy a párt utasítására leállították a gyártását. Túl jónak ítélték a munkások és parasztok országában.
1956 Tatra 603 2,5 liter, V8, léghűtés, egyik nagy szerelmem, mára gyakorlatilag elérhetetlen magasságokba szökött az ára.
1957 Trabant P50 Kisebb-nagyobb módosításokkal, a gyártás egyszerűsítését elősegítő változtatásokkal gyakorlatilag 1990-ig gyártásban maradt.
1959 Volga M21 A legenda
1962 Barkas B1000 Tegyünk mellé egy Volkswagen T1-et, ami ugyanebben az időben futott. A Barkas változatlan gyártása alatt a Volkswagen kisbuszát háromszor újratervezték.
1964 Moskvich 408 Volt év amikor a termelés 55 százalékát nyugaton sikerült eladni.
1967 Polski 125p Mind a négy fék tárcsa. Nem volt egyedülálló, de nem is volt gyakori az utcai autók között sehol a világon.
1970 Volga M24 TSZ elnökök álma a hetvenes, nyolcvanas években.
1971 Skoda 110 R és az ebből 1973-ban kifejlesztett Skoda 130 RS, ami kiérdemelte a Kelet Porschéja becenevet, komoly érdemeket hozott a rally sportban a Skodának.
1972 Lada 2103 Minden idők legszebb és talán legjobb Ladája.
1977 Lada Niva Ami nem élhetetlen mint egy UAZ vagy a Land Rover, de terepen is használható. A világon első, sorozatban gyártott önhordó karosszériás SUV/terepjáró.

Véleményem szerint, ezek a modellek a gyártásuk kezdetekor megfeleltek az európai piac elvárásainak is.
 
T

Törölt tag 1711

Guest
Trabantról volt anno egy dokumentumfilm, hogy a mérnökök az első naptól az utolsóig tervezték az újabb és modelleket (601-es eleve egy átmeneti modellnek készült amíg megoldódik az acélhiány), de egyik se hagyta el a tervezőasztalt, mivel nem gyárthattak modernebb járművet, mint a nagy szovjetunió. Végén még azzal is megalázták őket, hogy az általuk tervezettnél elavultabb volkswagen motor került az autóba.
 
M

molnibalage

Guest
Ide is eljutottunk, elektromos autó használtpiac, Nissan Leaf 3,5-4 misiért már reálisan el is érhető.

Továbbra is pislogok.

Egyedüli családi autó 126 km-es hatótávval? Nem én mondom, a nő a videóban. LOL, tesó a felesége családjának a feléig sem jutna el vele egy töltéssel tavasszal a fővárosból. Nyáron a negyedéig sem fűtéssel. Aztán később benyögi, hogy agglomerációból ingázás. Fantasztikusan koherens megint a videó...

Akksihűtés nincs, tehát menet és töltés ciklus még lassabb, nincs gyorstöltés. Ezt még András is bemutatta emlékeim szerint.

4,5 millióért 8 éves kocsi ilyen üzemi paraméterekkel "baromi jó"? Ennyiért 2-3 éves Skoda Octaviák kaphatóak amit nem fapadosak. Aimvel a világból kimész télen-nyáron.

De azért tolja Andráska, hogy "károgók" és egyebek.
Ja elnézést, vannak gondolkodó emberek is, akiknek ilyenre nem Patreon közösség dobja össze a pénzt a hobbijára.
 

papi

Well-Known Member
2017. április 22.
1 582
4 660
113
Trabantról volt anno egy dokumentumfilm, hogy a mérnökök az első naptól az utolsóig tervezték az újabb és modelleket (601-es eleve egy átmeneti modellnek készült amíg megoldódik az acélhiány), de egyik se hagyta el a tervezőasztalt, mivel nem gyárthattak modernebb járművet, mint a nagy szovjetunió. Végén még azzal is megalázták őket, hogy az általuk tervezettnél elavultabb volkswagen motor került az autóba.

Nem olyan régen valakivel szóba kerültek a szoci tervek. Elképesztő tudás, innováció volt a mérnökök fejében. Különösen igaz ez Kelet Németországra és Csehszlovákiára, nyilván nem véletlen. Egyszerűen nem volt pénz átszerszámozni a gyártósorokat, a megálmodott új modelleket bevezetni.
 

antigonosz

Well-Known Member
2013. június 30.
29 929
73 119
113
Továbbra is pislogok.

Egyedüli családi autó 126 km-es hatótávval? Nem én mondom, a nő a videóban. LOL, tesó a felesége családjának a feléig sem jutna el vele egy töltéssel tavasszal a fővárosból. Nyáron a negyedéig sem fűtéssel. Aztán később benyögi, hogy agglomerációból ingázás. Fantasztikusan koherens megint a videó...

Akksihűtés nincs, tehát menet és töltés ciklus még lassabb, nincs gyorstöltés. Ezt még András is bemutatta emlékeim szerint.

4,5 millióért 8 éves kocsi ilyen üzemi paraméterekkel "baromi jó"? Ennyiért 2-3 éves Skoda Octaviák kaphatóak amit nem fapadosak. Aimvel a világból kimész télen-nyáron.

De azért tolja Andráska, hogy "károgók" és egyebek.
Ja elnézést, vannak gondolkodó emberek is, akiknek ilyenre nem Patreon közösség dobja össze a pénzt a hobbijára.
Uj akksi van benn? Vagy birja ezeknel a regi 8-10-15-20evig is ugyanugy mint ujonnan?
 
T

Törölt tag 1711

Guest
Uj akksi van benn? Vagy birja ezeknel a regi 8-10-15-20evig is ugyanugy mint ujonnan?

Leaf hírhedten gyorsan degradálódik a szigetelés hiánya miatt, főleg ha hideg telek vannak.
Mai napig kispórolja belőle a Nissan így tud árversenyezni...


Ennyiért már 6 év körüli dízel Hondát kapok megbízható helyről, igaz én olyan autót keresek ami 300+km-t megy egyhuzamban ha beindítom.
 
M

molnibalage

Guest
Uj akksi van benn? Vagy birja ezeknel a regi 8-10-15-20evig is ugyanugy mint ujonnan?
Leaf hírhedten gyorsan degradálódik a szigetelés hiánya miatt, főleg ha hideg telek vannak.
Mai napig kispórolja belőle a Nissan így tud árversenyezni...


Ennyiért már 6 év körüli dízel Hondát kapok megbízható helyről, igaz én olyan autót keresek ami 300+km-t megy egyhuzamban ha beindítom.
8 év után már -15% abból, ami alapból kevés. Télen fűtéssel 80 km-re sem jutsz el vele.

Hej, valaki megelőzött.
 
  • Tetszik
Reactions: Törölt tag 1711