Ez így szarkenegetés.
Japán gyártók (Toyotát is beleértve) már a kínálatuk felét be se hozzák EU-ba, mert nem felel meg a kretén szabványoknak, közben a világ maradék részének útjaira ~Euro 3-4 szintet képviselő új gyártású autók kerülnek (pl. Ukrajnát elárasztotta a Geely a "nyugati fordulat" után).
Így megint ott tartunk, hogy az EU vezetése szopatja az EU iparát...
Ez így nem igaz. Simán megfelelnek az EU kibocsátási szabványoknak, nem utolsósorban azért mert az vállalati szintre (is) van meghatározva. Sőt a dieselbotrány alig érintette a japó gyártókat, mert tudtommal nem, vagy nagyon ügyesen csaltak csak. A japók ráadásul meg nem építenek 600-as Brabus Mercit meg Audi Q7 jellegű utca tankokat, 10 éve pl. még volt egy gentemens agreement a japó gyártók közül, hogy senki sem épít 300 LE-t elérő kocsit, mert hülyeség, felesleges. Semmi köze a kibocsátáshoz.
Eleve nekik nem Európa a nagy piac, hanem az USA. Egy csomó cuccot eleve azért nem hoznak be az európai piacra, mert csak az USA-ra megy, pl. teljes méretű szedánok, amiben az USA-ban a Camry és az Accord a legnépszerűbb két típus évek óta, és amik helyett itt ajrópában most valamiért mindenki SUV-ot akar, vagy japó bazi nagy pickupok. A többi meg tökugyanaz, mint jenkiben, csak legfeljebb kisebb motorválasztékkal (ha jenkiben nincs benne választható V6, azt azért kinézik).
Ezek amerikai szájíz és igény szerint készülnek. A Camryt nagy nehezen most hozza vissza Toyota, de csak hybridben,és inkább presztízsből, hátha vállalti szinten el lehet adni felsővezetői kocsinak, most hogy mindenki baromi tudatos lett. A Honda meg kerek-perec megmondta hogy nem is szarakodik az Accord visszavezetésével, mert minek, nem fognak annyit venni hogy megérje, civil ember alig vesz ilyen kocsit Európában. A Mazda elkaristol valahol a falvégen, de az egy nagyon pici gyár, muszáj neki, ha látszani akar. Európában eleve nem éri meg árulni a piac telítettsége meg a német konkurencia miatt, amelyik a vállalati szektort úgyis letarolja (német meg német cég nem fog japó autót venni német helyett).
Az ázsiai piacra meg mindenféle kicsi, olcsó modell megy mert ott az megy, olyan dolgokat látsz arra amiből itt egy sem. Ez nem túl meglepő, hogy más a piac, a Toyota meg a világ legnagyobb gyártója, tud diverzifikálni.