1. This site uses cookies. By continuing to use this site, you are agreeing to our use of cookies. Learn More.

6. generációsnak mondott vadászbombázók

Diskurzus a(z) '5. generációs, vagy afölötti vadászbombázók' témában - Terminator által indítva @ 2013. április 8..

  1. Nemerson

    Nemerson Well-Known Member

    fip7 likes this.
  2. Rotten878

    Rotten878 Active Member

    Az F-22 esetén is elég kemény dezinformáció zajlott, főleg koncepció-rajzok tekintetében, bár most az istennek se találom azokat a képeket amiket anno láttam.
    Amúgy teljesen egyetértek.
     
  3. alali77

    alali77 Well-Known Member

  4. molnibalage

    molnibalage Well-Known Member

    OFF

    Nem dezinfó volt. A különféle koncepció rajzokat használták fel a játékok, mert az YF-22/23 sem készült el. A Retaliator is így tett. Külön vicc, hogy az F-29-ről kapta a címét és egy olyan gép lett az F-29, ami mindig is techdemónak készült. :)

    [​IMG]

    [​IMG]
    Az egyik legkomorabb hangulatú hidegháborús koncepciórajz és az játék nyitó képernyője.

    Sajnos az YF-23.net oldal megszűnt és wayback machine-nal nem látszanak a képek, ott volt jó sok koncepció rajz emlékeim szerint.
    https://web.archive.org/web/20170317150121/http://yf-23.net/galleries/ATFconceptart.html

    Egyes snapshotok működnek.
    https://web.archive.org/web/20150705060656/http://yf-23.net/galleries/plans.html

    Vagy az F-117, amiről semmit nem tudtak, de megsejtették azt, hogy létezhet stealth gép.
    [​IMG]
    A valóság, a fantázia és egy hogyan került és szimulátorba/játékba.

    A szimulátor történelmes írást is meg kéne csinálni...
    Majd...

    ON
     
  5. Rotten878

    Rotten878 Active Member

    Köszi!
    Retaliator nevű játék képeire gondoltam valószínűleg, legalábbis ezek a képek rémlenek is.
     
    molnibalage likes this.
  6. angelsoul

    angelsoul Well-Known Member

    Here's The Air Force's Questionably Ambitious Plan To Develop New Fighters In Five Years
    The service says it can outpace potential enemies by producing multiple short runs of fighters in tiny periods of time.

    https://www.thedrive.com/the-war-zo...us-plan-to-develop-new-fighters-in-five-years

    Ezt annyi féle módon ökörség, hogy az valami félelmetes lándzsahegy gépek esetén (ami ma az F-22/B-2). UCAV gépeken még ok, de ott is sárkányon és elektronikában max, modul rendszerű.
    Elég annyit mondok, hajtómű... ki fejleszt ki ötévente vadi újat? Ha meg nem, aköré szabnak egyre újabb sárkányokat?
    Nekem olyan érzésem van, az USAF némelyik brainstrom bandája bekeveri a CM az UCAV és a vadászbombázók szerepkörét. Inkább egy DF-21 jellegű eszközt fejlesztenének ehelyett a gyors cserés vadászalap helyett (ami nettó marhaság, mert a fejlett tevezőprogik sem segítenek a komoly tesztelés kihagyásán, ha a végeredmény is bonyolultabb....).
     
    Nemerson likes this.
  7. molnibalage

    molnibalage Well-Known Member

    És ki mondta, hogy mindig új hajtómű kell...? Az F-15C mai napig tökéletesen megfelel egy lényegében 50 éves hajtóművel...
     
  8. angelsoul

    angelsoul Well-Known Member

    Oook, de ha fix az engine, az eléggé behatárolja a szerkezetváltoztatás flexibilitását - onnantól ahhoz állítod be a szívócsatornát, a tömeget, gyak az egész szerkezet aköré épül.
     
  9. Horizon

    Horizon Well-Known Member

    Igen, erről Ben Rich is ír a Skunk Works-ben, pont amikor egy sértődött munkatársuk feljelentette őket a laza biztonság miatt és állt a bál, akkor jelent meg a Testors F-19 modellje, aminek az orra azért elég jól hasonlított az igazira, hogy a fejét követeljék, végül egy kollégája beáldozásával az USAF fejesei mentették meg.

    "But then an even more serious problem hit us. A disgruntled employee, bypassed for promotion,
    contacted a staff member on the House Government Operations subcommittee and accused the Skunk
    Works of lax security and claimed that we lost secret documents. His accusations were perfectly
    timed because an airplane model manufacturer named Testors was making a fortune with a model they
    called the F-19, claiming it was America's super secret stealth fighter. They took the front end of our
    Blackbird, put a couple of engines on it, and advertised it as the stealth fighter. They sold 700,000 of
    these bogus stealths and Congress was livid. They wanted to know how could we allow the
    government's most secret ongoing project to become a best-selling Christmas present. A couple of
    congressional committees wanted to send for me and sock it to me in executive session, but the Air
    Force refused to allow my appearance under any circumstances, citing extreme national security
    concerns. So Congress reached into our board room, and Larry Kitchen was sent to the Hill as the
    sacrificial lamb instead; he was browbeaten unmercifully before the House Subcommittee on
    Procedures and Practices."

    [​IMG]
     
    molnibalage likes this.
  10. rudi

    rudi Well-Known Member

    Na ez már egy kicsit konkrétabb és hihetőbb cikk arról mitől is lesz 6. generációs egy repülőgép

    Főbb pontok:
    • Magasan fejlett ellenséges légierővel és légvédelemmel szembeni túlélő képesség. Képes legyen áttörni mindenféle légvédelmet, behatolni az ellenség területére és ott kinetikus és nem kinetikus fegyverrel támadást végrehajtani. Ennek érdekében a maiaknál sokkal szélesebb spektrumon kell STEALTH jellemzőkkel bírnia úgy a radarok hullámhosszán mint az IR spektrumban - az új kifejezés: multispektrális lopakodás.
    • Az életképesség javításának másik módja az ellenséges légvédelmi rendszerek elnyomása hiper fejlett EW eszközökkel
    • rakéta elhárító rakéták és lézer alkalmazása
    • nagy teljesítményű mikrohullám és elektromágneses impulzus támadó fegyverek
    • aktív hűtési technológia alkalmazásával a STEALTH jellemzők fenntartása a mainál sokkal magasabb sebesség tartományokban (ott ahol jelenleg az aerodinamikai felmelegedés miatt a jelenlegi gépek már érzékelhető célpontot nyújtanak az IRST rendszereknek)
    • a mai 5. gen gépeknél jóval nagyobb hatósugár. A cél hogy a 6.gen gépek bázisát 1000–1200 tengeri mérföld távolságban lehessen elhelyezni az ellenség rakétaindítóitól.
    • új generációs Mach 5-ben, Mach 8 hiperszonikus támadó fegyverek alkalmazása
    • opcionálisan pilóta nélküli bevetés lehetősége
    • teljeskörű együttműködés a drónokkal, drón rajokkal. Az emberes gépek egyfajta drónvezérlő központoként fognak funkcionálni
    • a gép a harctéren a harctéri hálózat egyik csomópontja lesz. Ennek során begyűjti az összes elérhető információt és elosztja azokat a hálózat többi eleme között
    Ezek együtt így már jelenthetnek egy új generációt...
     
    fip7, fishbed, nyugger and 4 others like this.
  11. Anti

    Anti Well-Known Member


    Magyarul USA-n meg Kínán kívül senki nem fog tudni ilyet összerakni :)
     
  12. rudi

    rudi Well-Known Member

    Az EU-ban (az Angolokkal együtt) jelenleg még rendelkezésre áll a szükséges szellemi tőke és ipari háttér egy fentieknek megfelelő géphez, de az erők - szokás szerint - szétforgácsolódnak két teljesen külön projektre.
    Ez meg fog látszódni a végeredményen. Megint el fognak húzódni a projektek, külön-külön alacsony lesz a darabszám és emiatt csillagászati lesz a darab ár.
     
    fishbed, svajcibeka and Anti like this.
  13. Anti

    Anti Well-Known Member

    Egyébként a briteknek miért nem lesz jó a majdani amcsi gép? Franciákat, németeket még meg tudom valahol érteni hogy sajátot szeretnének. Iván meg még az 5. generációt se tudja finanszírozni...
     
  14. Celebra

    Celebra Well-Known Member

    Ha ez a nyűgös EU átalakulna mondjuk a néhai dualista Monarchia mintájára egy tényleges államszervezettel rendelkező Európai Egybesült Államokká,minden további nélkül képes lenne középtávon egyenrangú gépeket kifejleszteni az USAval.
     
  15. Robur

    Robur Well-Known Member

    Kína?
     
  16. Anti

    Anti Well-Known Member

    Igen.
     
  17. rudi

    rudi Well-Known Member

    Az Angolok SOHA nem fognak beállni egy Németek dominálta új Frank Birodalomba!
    Ők ezen a dalon nőttek föl (és ezt komolyan is gondolják...)

    Az más téma hogy közben az idő elszállt fölöttük és bár 100 évbe telt, de a Németek mostanra békés eszközökkel de elértek mindent amiért két sikertelen világháborút vívtak.
     
    Anti likes this.
  18. molnibalage

    molnibalage Well-Known Member

    Ezek közül önmagában egyes részek teljesíthetetlen követelmények, nemhogy együtt.

    Pl. a hatósugár. 1200 nm hatósugár az 2400 nm hatótáv. Ha ezt légi utántöltés nélkül értik, akkor állam keresem a padlón. Még, had dobjuk szuperszonikus képességet és még a magas szubszonikust is és végletekig erre optimalizált rohadt magas kétáramúságú hajtóművet kapna, akkor is mennyi keró kéne ehhez...? Meg akkor milyen vadászgép lenne ez...?

    Egész egyszerűen meghatározott energiaigénye van annak, ha adott siklószámú és A felületű és X tömegű testet Y sebességre el akar vinni az ember. Ehhez kell keró. Rohadt sok.

    Mégis mekkora gépet akarnak építeni, ha még szuperszonikusra is akarják klasszikus vadász karakterisztikával...? Bakker a Szu-27 átrepülési távolsága kisebb ennél fegyvertelenül, amit elvárnak hatósugárnak, ahol akció is lehet. Az F-15C CFT és három pótossal tud 2300 nm átrepülési távot, ha el is dobja a pótosokat, akkor 2600-at. Vagy a dőlt betűs rész az légi utántöltéssel igaz? Mert erre a mai gépek is képesek...

    Viszont a lista egy része, ha menne ezzel az elképzelt géppel az minimum konténeresen alkalmazható lehet más gépen is átalakítással. A félkövérrel jelöltek.
     
  19. rudi

    rudi Well-Known Member

    A válasz: Háromáramú adaptív hajtóművek..
     
  20. Celebra

    Celebra Well-Known Member

    Ha jol emlékszem,már a GE YF120 is változtatható kétáramlási foku volt,ugyanezért
     

Ezen oldal megosztása