Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján házirendet kapott a topic.
Ezen témában - a fórumon rendhagyó módon - az oldal üzemeltetője saját álláspontja, meggyőződése alapján nem enged bizonyos véleményeket, mivel meglátása szerint az káros a járványhelyzet enyhítését célzó törekvésekre.
Kérünk, hogy a vírus veszélyességét kétségbe vonó, oltásellenes véleményed más platformon fejtsd ki. Nálunk ennek nincs helye. Az ilyen hozzászólásokért 1 alkalommal figyelmeztetés jár, majd folytatása esetén a témáról letiltás. Arra is kérünk, hogy a fórum más témáiba ne vigyétek át, mert azért viszont már a fórum egészéről letiltás járhat hosszabb-rövidebb időre.
Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján frissített házirendet kapott a topic.
--- VÁLTOZÁS A MODERÁLÁSBAN ---
A források, hírek preferáltak. Azoknak, akik veszik a fáradságot és összegyűjtik ezeket a főként harcokkal, a háború jelenlegi állásával és haditechnika szempontjából érdekes híreket, (mindegy milyen oldali) forrásokkal alátámasztják és bonuszként legalább a címet egy google fordítóba berakják, azoknak ismételten köszönjük az áldozatos munkáját és további kitartást kívánunk nekik!
Ami nem a topik témájába vág vagy akár csak erősebb hangnemben is kerül megfogalmazásra, az valamilyen formában szankcionálva lesz
Minden olyan hozzászólásért ami nem hír, vagy szorosan a konfliktushoz kapcsolódó vélemény / elemzés azért instant 3 nap topic letiltás jár. Aki pedig ezzel trükközne és folytatná másik topicban annak 2 hónap fórum ban a jussa.
Egy jó cikk arról, hogy az USA szerény véleményem szerint hogyan rohan bele ugyanabba a falba, amibe Vietnám előtt az F-4/Sparrow úton tették. Egy jó nagy, nekem elég életképtelennek tűnő koncepcióhalmaz az USAF terveiről a jövő légi hadviselésére. Drónok, hálózat, eldobható repülőgépek - csak az ellenséggel nem nagyon számolnak...
https://www.thedrive.com/the-war-zo...th-gen-fighters-to-dominate-future-air-combat
A kedvencem mégis ez a rész:
"It’s a concept that implies turning the aerospace industry upside down. Generally speaking, prime contractors today lose money on designing aircraft, break-even during development and production and make the real profits during sustainment,” he continued. “The Air Force wants contractors to put their focus mainly on cutting-edge design, then leave the production and sustainment phase open to competition. It’s the only way the Air Force can pump out new aircraft types every three years, rather than one every 15-20 years. And that approach also incentivizes industry to allow the Air Force to retire aircraft as soon as they become obsolete, rather than keep them propped up for decades with expensive incremental upgrades.”
Nem igazán tudom elhinni ezt ismerve az ipar jellegét komolyan is gondolják. Akkora fail lesz ebből is, mint a huzat...
Szerintem a világ bele fogja őket - és mindenki mást is - kényszeríteni. A repülőeszközök ára többek között azért olyan magas, amilyen, mert nagyon komolyak a biztonsági követelmények. Ha viszont nem ül benne ember, és egy automata gyártósorról folyamatosan potyog le, akkor teljesen más a helyzet.
Ha az amerikaiak nem, akkor valaki más meg fogja csinálni a havi százezer katonai drónt és akkor alkalmazkodni kell majd ahhoz a helyzethez is valahogy.
Csak egy példa: a Mercedes 200.000 autót adott át vásárlóknak júliusban. Egy mai autóhoz képest egy egyszer használatos drón kismiska, még akkor is, ha repülnie kell. Fele leesik.. na és? Ha belegondolsz, az atomarzenálnak is azért van elrettentő ereje, mert 1500 rakéta ellen nehéz védekezni. Ha lenne mindkét oldalon kettő, és arra a kettőre 1000 védelmi rakéta, teljesen más lenne a helyzet, sokkal nagyobb lenne a szája mindenkinek.
A mai hadseregek erősen arra az asszimetriára épülnek, hogy az erőt jelentő eszközökből kevés van, de azok nagyon erősek. Hiába van nekem száz katonám, ha egy tankot nem tudnak felnyitni. De mi lesz akkor, ha van 500.000 eszközöm, amelyik oda tud repülni, és mondjuk a lánctalpat működésképtelenné tenni vagy csak bedugni a kipuffogót vagy festéket fújni a szenzorokra. Upszi... a 100 tankom máris nem ér annyit. Fele leesik? Nem számít! Maradék 90 százalékát lelövik? Nem számít!
Én inkább ott látom a kérdést, hogy milyen hatékony védekezési módok lesznek a tömeges támadások ellen, és ez az egész katyvasz miben kristályosodik ki.
Embert nem csalogatsz le, gépet egy vérprofi EW csapat jó eséllyel igen.
Valahogy ez nekem valami irodista csapat agymenésnek tűnik, akiknek fogalma sincs, milyen egy igazi háború, ahol van ellenség is, aki esetleg nem működik együtt...
Tömeges támadás ellen már van megoldás - irányított energiájú fegyverek. Lézerek, mikrohullámú eszközök, etc... ezek ellen pont, hogy a magas szintű eszközök rendelkeznek túlélőképességgel. Ezek a tömegszarok agyaggalamblövészetet eredményeznek.
T-60 Golub(Galamb)
![]()
https://www.behance.net/gallery/50538013/Russian-sixth-generation-concept-fighter-aircraft
Érdemes megnézni a képeket; grafikának nagyon szép de azokkal az alsó hajtómű-beömlőkkel erősen csökkenne a lopakodóképessége egy ilyen vasnak.
CTRL+C CTRl+V a Northrop koncepciójára és kész is az új csodavadász...még a fúvócsövek kialakítása is 100% egyezik. Low effort.
Főleg, hogy az egész NGAD kezd átmenni feketébe, ahogy nézem elindult a kőkemény dezinformáció adagolás és a Raider program rejtettségére teszik át az egészet (vagyis nem lesz olyan nyílt, mint az F-22 volt annó).
Gondolom elegük lett, hogy az egész világsajtó a gép problémáin lovagol és az egész amerikai hadiipar lejáratására használják - szal megkerülik elegánsan és majd bemutatják a végeredményt. A B-21 esetében működik a dolog, nem pocskondiázhatja senki olyan örömmel, ami az F-35-öt végigkísérte az elmúlt 20 évben...
Az F-22 esetén is elég kemény dezinformáció zajlott, főleg koncepció-rajzok tekintetében, bár most az istennek se találom azokat a képeket amiket anno láttam.
Amúgy teljesen egyetértek.
OFF
Nem dezinfó volt. A különféle koncepció rajzokat használták fel a játékok, mert az YF-22/23 sem készült el. A Retaliator is így tett. Külön vicc, hogy az F-29-ről kapta a címét és egy olyan gép lett az F-29, ami mindig is techdemónak készült.
![]()
![]()
Az egyik legkomorabb hangulatú hidegháborús koncepciórajz és az játék nyitó képernyője.
Sajnos az YF-23.net oldal megszűnt és wayback machine-nal nem látszanak a képek, ott volt jó sok koncepció rajz emlékeim szerint.
https://web.archive.org/web/20170317150121/http://yf-23.net/galleries/ATFconceptart.html
Egyes snapshotok működnek.
https://web.archive.org/web/20150705060656/http://yf-23.net/galleries/plans.html
Vagy az F-117, amiről semmit nem tudtak, de megsejtették azt, hogy létezhet stealth gép.
![]()
A valóság, a fantázia és egy hogyan került és szimulátorba/játékba.
A szimulátor történelmes írást is meg kéne csinálni...
Majd...
ON
És ki mondta, hogy mindig új hajtómű kell...? Az F-15C mai napig tökéletesen megfelel egy lényegében 50 éves hajtóművel...Here's The Air Force's Questionably Ambitious Plan To Develop New Fighters In Five Years
The service says it can outpace potential enemies by producing multiple short runs of fighters in tiny periods of time.
https://www.thedrive.com/the-war-zo...us-plan-to-develop-new-fighters-in-five-years
Ezt annyi féle módon ökörség, hogy az valami félelmetes lándzsahegy gépek esetén (ami ma az F-22/B-2). UCAV gépeken még ok, de ott is sárkányon és elektronikában max, modul rendszerű.
Elég annyit mondok, hajtómű... ki fejleszt ki ötévente vadi újat? Ha meg nem, aköré szabnak egyre újabb sárkányokat?
Nekem olyan érzésem van, az USAF némelyik brainstrom bandája bekeveri a CM az UCAV és a vadászbombázók szerepkörét. Inkább egy DF-21 jellegű eszközt fejlesztenének ehelyett a gyors cserés vadászalap helyett (ami nettó marhaság, mert a fejlett tevezőprogik sem segítenek a komoly tesztelés kihagyásán, ha a végeredmény is bonyolultabb....).
Oook, de ha fix az engine, az eléggé behatárolja a szerkezetváltoztatás flexibilitását - onnantól ahhoz állítod be a szívócsatornát, a tömeget, gyak az egész szerkezet aköré épül.És ki mondta, hogy mindig új hajtómű kell...? Az F-15C mai napig tökéletesen megfelel egy lényegében 50 éves hajtóművel...
OFF
Nem dezinfó volt. A különféle koncepció rajzokat használták fel a játékok, mert az YF-22/23 sem készült el. A Retaliator is így tett. Külön vicc, hogy az F-29-ről kapta a címét és egy olyan gép lett az F-29, ami mindig is techdemónak készült.
![]()
![]()
Az egyik legkomorabb hangulatú hidegháborús koncepciórajz és az játék nyitó képernyője.
Sajnos az YF-23.net oldal megszűnt és wayback machine-nal nem látszanak a képek, ott volt jó sok koncepció rajz emlékeim szerint.
https://web.archive.org/web/20170317150121/http://yf-23.net/galleries/ATFconceptart.html
Egyes snapshotok működnek.
https://web.archive.org/web/20150705060656/http://yf-23.net/galleries/plans.html
Vagy az F-117, amiről semmit nem tudtak, de megsejtették azt, hogy létezhet stealth gép.
![]()
A valóság, a fantázia és egy hogyan került és szimulátorba/játékba.
A szimulátor történelmes írást is meg kéne csinálni...
Majd...
ON
Na ez már egy kicsit konkrétabb és hihetőbb cikk arról mitől is lesz 6. generációs egy repülőgép
Főbb pontok:Ezek együtt így már jelenthetnek egy új generációt...
- Magasan fejlett ellenséges légierővel és légvédelemmel szembeni túlélő képesség. Képes legyen áttörni mindenféle légvédelmet, behatolni az ellenség területére és ott kinetikus és nem kinetikus fegyverrel támadást végrehajtani. Ennek érdekében a maiaknál sokkal szélesebb spektrumon kell STEALTH jellemzőkkel bírnia úgy a radarok hullámhosszán mint az IR spektrumban - az új kifejezés: multispektrális lopakodás.
- Az életképesség javításának másik módja az ellenséges légvédelmi rendszerek elnyomása hiper fejlett EW eszközökkel
- rakéta elhárító rakéták és lézer alkalmazása
- nagy teljesítményű mikrohullám és elektromágneses impulzus támadó fegyverek
- aktív hűtési technológia alkalmazásával a STEALTH jellemzők fenntartása a mainál sokkal magasabb sebesség tartományokban (ott ahol jelenleg az aerodinamikai felmelegedés miatt a jelenlegi gépek már érzékelhető célpontot nyújtanak az IRST rendszereknek)
- a mai 5. gen gépeknél jóval nagyobb hatósugár. A cél hogy a 6.gen gépek bázisát 1000–1200 tengeri mérföld távolságban lehessen elhelyezni az ellenség rakétaindítóitól.
- új generációs Mach 5-ben, Mach 8 hiperszonikus támadó fegyverek alkalmazása
- opcionálisan pilóta nélküli bevetés lehetősége
- teljeskörű együttműködés a drónokkal, drón rajokkal. Az emberes gépek egyfajta drónvezérlő központoként fognak funkcionálni
- a gép a harctéren a harctéri hálózat egyik csomópontja lesz. Ennek során begyűjti az összes elérhető információt és elosztja azokat a hálózat többi eleme között
Az EU-ban (az Angolokkal együtt) jelenleg még rendelkezésre áll a szükséges szellemi tőke és ipari háttér egy fentieknek megfelelő géphez, de az erők - szokás szerint - szétforgácsolódnak két teljesen külön projektre.Magyarul USA-n meg Kínán kívül senki nem fog tudni ilyet összerakni![]()
A működés biztosítása érdekében a fórum alapvető, illetve opcionális sütiket használ..