Láttam a fenti ábrát. Ugyanakkor A-10-as pilóták közül van amelyik 710 km-es max sebességről mesélt (személyesen hallgattam) és Squadron Signal A-10 Warthog típuskönyvében pedig az alábbi szerepel:
A fully loaded A-10A can reach a maximum spped of 450 knots (or 518 miles per hour) (813 km/óra) Typical loiter speed of the combat profile was aroung 390-400 mils/hour (643km)...
tehát tudja a disznó a nagyobb sebességet is, más kérdés, hogy általában 650-el kavirnyál a harctér felett.
Az A-10C lehet, hogy kissé lassabb.. arról nem írnak, az OA-10 pedig csak az A-10A más megnevezése, releváns módosítása nem volt.
Nem minden esetben hiszek egy ábrának, több forrást használók. Egyébknt 100-200km-es különbség nem releváns, hiszen az A-10 gépeknek nem várakozási légtérben kell keringeni és 15+ perccel a célterület felé érni, hanem ott a célterület felett kell őrjáratozni.. A 15 perces példa, csak annyit mutatott, hogy kevés géppel, nem folyamatos CAS-t adtak, és ezért a szuperszonikus gépekkel gyorsabban voltak ott, mert nem volt a harcterület fölött folyamatos CAS jelenlét.. (az egész példa olyan, mintha a hordozóknál háborús helyzetben folyamatos CAP helyett, five alert-n lennének a őrjárat gépei, aztán panaszkodnának, hogy későn értek oda..
A GBU-k, AGM-65 számot csak példaként pocira csapva írtam, eléggé szépen konfigurálható a Hog, sok függesztmény rakható rá, de a dolog lényege, hogy az F-16-os/18-as vagy akár az F-15E is ledobja, a függesztményt, vagy kilövi a rakétáit és csao army, a Hog meg még ott repkedhet a GAU-8-al.
Igen egyetértünk az a haderőnem akarja kivonni a gépet, amelyiknek nem érdeke a sártúrást, és a másik haderőnem igénye, elsősorban a saját költségvetése, és a elhúzódó, és elszállt költségvetésű F-35 programja érdekli... Az ARMY viszont CAS-t akar a szárazföldieknek. Én úgy gondolom, hogy a hadernőnemek közti harcban az A10-ért inkább hiszek a földön lévők JTAC-soknak, meg katonáknak, hogy mit szeretnének a légierőtől, mint a légierőnek, hogy mit gondol a vadászsofőr vezetésük a szárazföldiek támogatásáról. Ráadásul a Hog-ok további hadrendben tartásával is az igazolódik, hogy igazam van. A vita parttalan, bár lehet ábrákat mutatni, milyen fasza hogy néhány tucat méterre is lehet kurva drágán GBU-val CAS-t csinálni, de nézzük meg mennyibe kerül 5-10 30mm-es lőszer az GAU-8-hoz.
Természetesen addig van igazam, amíg az USAF-ot olyan ellenfelek ellen vetik be, amelyek az elmúlt 2 évtizedben. De valószínűleg továbbra is ez a helyzet, illetve tudnak olyan helyzetet teremteni a légierő, navy, marine többi repülőeszközeivel, hogy relatíve biztonságos legyen az A-10 csatagép bevetése.