Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján házirendet kapott a topic.
Ezen témában - a fórumon rendhagyó módon - az oldal üzemeltetője saját álláspontja, meggyőződése alapján nem enged bizonyos véleményeket, mivel meglátása szerint az káros a járványhelyzet enyhítését célzó törekvésekre.
Kérünk, hogy a vírus veszélyességét kétségbe vonó, oltásellenes véleményed más platformon fejtsd ki. Nálunk ennek nincs helye. Az ilyen hozzászólásokért 1 alkalommal figyelmeztetés jár, majd folytatása esetén a témáról letiltás. Arra is kérünk, hogy a fórum más témáiba ne vigyétek át, mert azért viszont már a fórum egészéről letiltás járhat hosszabb-rövidebb időre.
Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján frissített házirendet kapott a topic.
--- VÁLTOZÁS A MODERÁLÁSBAN ---
A források, hírek preferáltak. Azoknak, akik veszik a fáradságot és összegyűjtik ezeket a főként harcokkal, a háború jelenlegi állásával és haditechnika szempontjából érdekes híreket, (mindegy milyen oldali) forrásokkal alátámasztják és bonuszként legalább a címet egy google fordítóba berakják, azoknak ismételten köszönjük az áldozatos munkáját és további kitartást kívánunk nekik!
Ami nem a topik témájába vág vagy akár csak erősebb hangnemben is kerül megfogalmazásra, az valamilyen formában szankcionálva lesz
Minden olyan hozzászólásért ami nem hír, vagy szorosan a konfliktushoz kapcsolódó vélemény / elemzés azért instant 3 nap topic letiltás jár. Aki pedig ezzel trükközne és folytatná másik topicban annak 2 hónap fórum ban a jussa.
Egyálalán nincs rá szükség. És akkor még<i><b> igen finoman fogalmaztam...Tudom, hogy mindig fölmerül, hogy ez is meg az is jó lenne hazánk légi erejébe, de erre a gépre tényleg szükségünk lenne.
És akkor miért nem még több Gripen a megoldás...? Miért mániája annyi embernek új technika rendszeresítése legyen az bármi...?Ugyanis a Gripenek ereje elég korlátozott, lévén csak 14 db van belőle és egyszerre kellene légi fölényt biztosítaniuk, ellenséges lokátorokat támadniuk/EW-el elnyomniuk, bombázniuk és CAS-t adniuk. Ez szerintem így nagyon nem menni.
Ez még gondolatkisérlet szintjén is eszement mennyiség. Egyébként meg egy db A-10C árából tucat nagységrendben lehetne korszerűbb, a környező országok haderejének megfelelő harckocsikat és egyéb pc. elhárító eszközöket beszerezni és még üzemeltetni is egy darabig . Néhány millió USD-ért egészen korrekt harckocsit kapsz és néhány százezer USD egy jó ATGM ami nemhogy a környező országok hk-t, de a csúcskategóriát is kétvállra tudja fektetni.Viszont 14-18 db A-10-el a CAS-t meg lehetne oldani és ellensúlyozni tudnánk velük a szomszédos országok páncélos és tüzérségi erőfölényét.
Miért? Kinek van valóban számottevő páncélos ereje, ami ellen nem lenne elég szintén bárhonnan előkapart Leopard 2A4 (valójában még az 2A1 is jó lenne, de olyan már nincs) vagy akár M1A1...? Nem értem, hogy miért csak légierőben gondolkodnak egyesek ráadásul olyan típusban, ami elve 100% irrealitás a valóságban, de még gondolatkísérlet szintjén is ezerszer elmagyarázott, hogy miért katasztrofális ötlet.Ráadásul a szomszédos országok légvédelme elég gyér, ez alól maximum az ukránok képeznek kivételt a BUK miatt, de a többiek ellen még teljesen jó lehetne az A-10.
Egyrészt, másrészt azt már AMARG-nak hívják.De az égvilágon senkinek nem adják el, AMARC lesz belőle.
Ezt mire alapozod főleg, mikor lízingeljük a gépet? Az A-10C-nek nincs ára, mert egy soha el nem adott gép ugradejének végterméke. Dollártízmillós érték főleg, hogy kvázi új. Valamelyik ország 15 millió USD-ért passzolt le elég koros MLU-kat.Azért 6 új Gripen árban jó esetben is annyi, mint a 18 használt A-10C.
A Gripen az SDB-t is képesz használni és akármelyik AGM-65-öt. Az A-10C szernted mit használna? Dettó ezeket? Akkor miért is van rá szükség...?Mivel is tud támadni a mi Gripenünk mozgó páncélozott célokat? Emlékeim szerint Maverick-el és kb. ennyi. 6*2 az nálam 12 db Maverick. Ezt én nem nevezném tetemes mennyiségnek.A valóban hasznos kazettás bombákról meg hülye mód lemondtunk.
Itt azért biztosan vitába szállnának ezzel többen...A szállítóheli elsősorban szállításra való. Az ATGM meg egy szárazföldi védelmi fegyver. Alapvetően nem offenzív eszköz.
Tessék...? Ha nincs egységes frontvonal és a mélységi vagy nem mélységi felderítés jól dolgozik, akkor egy helikopteres egység is pont úgy szétkaphatja a tüzérséget, mint egy Gripen.Viszont ami a legfontosabb, hogy az ellenséges tüzérséget egyikkel sem lehet támadni! Azzal mit kellene kezdenünk? Megvárni amíg szétkap minket? Mert se a szállítóheli se az ATGM nem tud ellene harcolni, nálunk meg ugye a tüzérség egy nem létező fegyvernem!
Nem ez volt a kérdés... Egyébként meg azért írtam, hogy A-10C helyett lehetne harckocsit <b><i>IS</i></b> rendszeresíteni.Szerintem te is tudod, hogy nekünk egyik sincs. Csak kb. 15-30 db T-72M.
Nem, annyit sem ér meg. Kb. annyira van szükségünk rá és annyira van relalitása, mint egy Ticonderogának a Balatonra, mint mobil légvédelmi rendszer... Egyszerűen nevetségesen értelmetlen felvetés.Azt meg, hogy az USA nem szeretne eladni A-10-et azt eddig is tudtam, de senki ne mondja azt nekem, hogy legalább egy kérdést nem érne meg a dolog a részünkről!
De az égvilágon senkinek nem adják el, AMARC lesz belőle.
Viszont ami a legfontosabb, hogy az ellenséges tüzérséget egyikkel sem lehet támadni! Azzal mit kellene kezdenünk? Megvárni amíg szétkap minket? Mert se a szállítóheli se az ATGM nem tud ellene harcolni, nálunk meg ugye a tüzérség egy nem létező fegyvernem!
<blockquote rel="silurusglanis">De az égvilágon senkinek nem adják el, AMARC lesz belőle.
Ez mondjuk akkor igaz, ha van JSTAR vagy más jó felderítő képességed. Nekünk ez hol van...?A levegőből viszont még akár a telepítés előtt fölszámolható az ellenséges tüzér üteg.
De nincsenek ilyen vevők. Soha senki nem érdeklődött komolyabbana gépért, még a hidegháború alatt sem. Most végképp nincs rá szükség mikor F-15E legacy gépekkel szórja tele a világot a jenki meg kérésre F-16 Block 70-nel is...De szerintem ez nagyrészt politika is. Szerintem ha Trump lesz az elnök akkor lehet érdemes lesz próbálkoznia a potenciális külföldi vevőknek ezen a téren, ugyanis neki voltak olyan kijelentései, hogy például:
Senki nem mondta, hogy ez A-10C-t jelent..." A Kelet-európai szövetségesek jó lenne ha viselnék a megvédésük költségeit"
Vagy M2A1 Bardley-t TOW2A-val, vagy M1A1-et, stb. stb. Nem szűküljön már be ennyire a tudatállapotunk..." Nem kell itt állomásoznotok, viszont veszünk tőletek technikát a védekezéshez. Mondjuk a kivonásra kerülő A-10-eseket."
Szuperszonikus új nyugati gyártású csúcskat repülőgép nincs 50-60 misi alatt. Hajtómű és radar nélküli SH került pár éve 42 millába a US Navy-nek.1. Amennyire én tudom egy Gripen C ára legalább 40 millió $.
Melyik évben, milyen rubel-USD paritás és milyen változattal?A lízing konstrukció keretein belül pedig esélyes, hogy drágább!
A Szu-25-nél voltak eladási árak elég nagy szórással, 15 millió $ környékén volt a legmagasabb.
Irreális. Mondom, csak az újraszárnyazás volt 8-9 millió gépenként.Szerintem ez az A-10C esetén is reális lehet.
Ez meg már csak képzelgés, nincs ehhez reális adat, mert soha senkinek nem adtak el semmilyen A-10 változatot.Vagyis kijön 3 db A-10C egy Gripen C árából. De minimum kettőnek ki kellene jönnie.
Igen, vagy már 3 éve.2. A Gripen biztos képes az SDB-t használni? Én nem olvastam még olyat, hogy integrálták volna hozzá, bár ettől még lehet, hogy igaz. Nekem ez új infó.
Az A-10 sok függesztési pontja ne tévesszen meg. Ha ALQ-131 fent van és két AIM-9 is, akkor a realitás, amit hordoz az 2-4 db AGM-65 és 2-4 db 500 vagy 1000 fontos bomba. Felejtsd el azokat a képeket, ahol agyon van pakolva 4-6 AGM-65-tel és egy rakés bombával és nem irányított rakétával. "Reklám" képek. Kb. annyira "reális", mint az F-15E 7x2000 fontos bombával...3. A fegyverzet mennyiségének és variálhatóságának kérdése is érdekes.
Súlyra az A-10C kétszer annyi fegyvert tud elvinni, mint a Gripen, 8 helyet pedig 11 felfüggesztési pontja van, illetve egy sokkal nagyobb kapacitású gépágyúja.
Ez a legsúlytalanabb tétel a rendszersítésben.Az pedig, hogy hasonló fegyverek használ a két gép az nem hátrány hanem előny ha együtt akarjuk őket üzemeltetni, szerintem.
A baja az, hogy ez egy kalap alá veszi az őskori Sztrela-2-őt és a Igla-S-t és a Mistralt is. Ez így értelmetlen és igen merész kijelentés is...ráadásul egy A-10C lelövéséhez 2 db MANPAD találat kell ha véletlenül mégis berepülne a kézi légvédelem zónájába. Egy találat mellet általában haza jönnek.
Ez meg így önmagában nem igaz. Attól függ, hogy hol és milyen paraméterekkel kell a CAS képesség. Irakban vagy itthon?Ha ezekre a kérdésekre logikusan válaszolunk akkor rájövünk, hogy a szállító helik nem erre a feladatra valóak!
Rendszeresítéssel alsó hangon 500 millió lenne. Hol van nekik hangár? Személyzet ami üzemelteti? Girpen szerelők sem lesznek lassan, stb. Ezen felül üzemeltetési költése egy A-10C-nek "picit" magasabb, mint a világ bármelyik harckocsijáé...5. A magyar haderő olyan szinten elavult, hogy én is n+1 dolgot tudnék mondani, hogy mi másra lehetne még költeni a pénzt. Gyakorlatilag bármivel fejleszteni tudnánk mert már lassan bárminek a beszerzése előrelépés a mai szinthez képest.
Amúgy ha 15 db A-10C-t 300 millió $-nak tekintünk, abból kb. egy zászlóalj modern MBT-t lehetne venni, az kb. 58 db, ha már szóba hoztad.
Nem, nem az. Lehet akárhány A-10-ed, ha lényegében az országnak nincs szárazföldi ütőereje...A románok, ukránok, szerbek stb... ellen viszont hasznos lehet.
Ha mozog az ellenséges tüzérség, akkor nem igazán. Percekben mérhető a legfejlettebb tüzérségi eszköz válaszcsapása is. Ennyi idő alatt az önjáró eszközök több száz métert odébbmásznak és annyi páncél van azért ezeken, hogy a 200-300 méterről replő repeszeket megfogja.
Amit írsz az vontatott eszközök terén áll csak.
Egy rakétás tüzérség olyan "hit and run" képességgel bír, hogy megfelelő alkalmazása esetén elvi lehetőséged sincs arra, hogy a saját tüzérséggel megtámad!
A levegőből viszont még akár a telepítés előtt fölszámolható az ellenséges tüzér üteg.
A harckocsiknál dettó ezek kellenek, csak ugye 15 db A-10C üzemeltetését 58 db MBT-ével vetjük össze, mégpedig te írtál Leo2-őt meg M1A1-t. Nah, ezen két harckocsi üzemeltetése nem filléres dolog! Darabra vetítve olcsóbb, mint a repcsi de nem darabra nézzük a dolgot hanem szervezeti egységre.