A-50 Shmel , Mainstay / A-100 Premjer (Berjev)

Amúgy nem értem teljesen ezt az orosz AWACS pótlás közüli szenvedést. Ha konkrétan már Észak-Koreának sikerül kínai segítséggel kifosnia magából egy félig saját légtérellenőrzőt az Air Koryo egyik kukázott Il-76-osát felhasználva, akkor egyszerűen nem hiszem el, hogy Grísának ne sikerülne ez

Inkább arra tudok gondolni, hogy koncepciózusan lehetett nem egy kurva nagy gixer az A-100-al és inkább beszántva az eddigieket - vagy annak eredményeit felhasználva - tiszta lapról kezdik az ukrajnai tapasztalatokat felhasználva
 
Amúgy nem értem teljesen ezt az orosz AWACS pótlás közüli szenvedést. Ha konkrétan már Észak-Koreának sikerül kínai segítséggel kifosnia magából egy félig saját légtérellenőrzőt az Air Koryo egyik kukázott Il-76-osát felhasználva, akkor egyszerűen nem hiszem el, hogy Grísának ne sikerülne ez

Inkább arra tudok gondolni, hogy koncepciózusan lehetett nem egy kurva nagy gixer az A-100-al és inkább beszántva az eddigieket - vagy annak eredményeit felhasználva - tiszta lapról kezdik az ukrajnai tapasztalatokat felhasználva
2024.nov.20. - Az A-100-ról utoljára megjelent anyagból :

Новейший российский самолет дальнего радиолокационного обзора и наведения (ДРЛОиУ) А-100 «Премьер» в связке с зенитным ракетным комплексом С-400 мог бы существенно помочь российским военным в уничтожении западных ракет. Однако срок сдачи новинки сдвинулся вправо из-за большой технической сложности и потребности в импортозамещении части оборудования, отметил военный эксперт Сергей Маржецкий.

A legújabb orosz légtérellenőrző-felderítő repülőgép, az A-100 "Premier" az S-400 légvédelmi rakétarendszerrel együtt jelentősen segítheti az orosz hadsereget a nyugati rakéták megsemmisítésében. Az új termék határidejét azonban kitolták a magas műszaki bonyolultsága és a felszerelések egy részének import-helyettesítésének szükségessége miatt – jegyezte meg Szergej Marzsetszkij katonai szakértő.

Megj.: Nyilvánvaló, hogy idővel megoldják a problémákat. Viszont az orosz hadseregnek még "tegnap" kellett volna a gép.
 
Inkább arra tudok gondolni, hogy koncepciózusan lehetett nem egy kurva nagy gixer az A-100-al

Ez a tányéros koncepció szerintem elég elavult.
"Csík" PESA vagy AESA radart kellene használniuk civil elektronikai bázison.
És egy Szuperjet méretű gép is megfelelő lenne nekik ehhez.
Pl.:
iu

A Superjet gyorsabb és nagyobb hatótávolságú lenne ennél, szóval még optimálisabb is.
Az IL-76-ra a mai elektronika mellet nincs szükség, túlméretes szerintem.
 
Amúgy nem értem teljesen ezt az orosz AWACS pótlás közüli szenvedést. Ha konkrétan már Észak-Koreának sikerül kínai segítséggel kifosnia magából egy félig saját légtérellenőrzőt az Air Koryo egyik kukázott Il-76-osát felhasználva, akkor egyszerűen nem hiszem el, hogy Grísának ne sikerülne ez

Inkább arra tudok gondolni, hogy koncepciózusan lehetett nem egy kurva nagy gixer az A-100-al és inkább beszántva az eddigieket - vagy annak eredményeit felhasználva - tiszta lapról kezdik az ukrajnai tapasztalatokat felhasználva
Az van, hogy nem képesek önállóan létrehozni egy 21. szazadi AWACS-ot.
 
Ez a tányéros koncepció szerintem elég elavult.
Nem éppen ! Nézd csak Kína is az Y-20-ra építi azt a radart !

KJ-3000
107100_xiankj3000_356552.jpg

az A-100-al és inkább beszántva az eddigieket - vagy annak eredményeit felhasználva - tiszta lapról kezdik az ukrajnai tapasztalatokat felhasználva

Na ugyan ezt a propi szöveget nyomta mind a "szíriai tapasztalatok alapján"
Már akkor kritikát kaptak ! és megjelent a TGP az orosz légierőnél ? hát hogyne !
 
  • Tetszik
Reactions: endre
Ez a tányéros koncepció szerintem elég elavult.
"Csík" PESA vagy AESA radart kellene használniuk civil elektronikai bázison.
És egy Szuperjet méretű gép is megfelelő lenne nekik ehhez.
Pl.:
iu

A Superjet gyorsabb és nagyobb hatótávolságú lenne ennél, szóval még optimálisabb is.
Az IL-76-ra a mai elektronika mellet nincs szükség, túlméretes szerintem.
Nem jobb, mert előre és hátra van egy szögtartomány, amerre nem lát. Emiatt repkednek az ilyen gépek párban, hogy a racetracken repülve egyiknek mindig irányba nézzen a lokátora.
A diszkoszba meg teszel 3 AESA radarat és megvan a 360 fok.
Turboprop nem optimális, mert kisebb a szolgálati csúcsmagassága, valamint a cirkálási sebessége. A kisebb test meg kevés üzemanyag, kevesebbet lehet stationon, több oda-vissza út - több gép kell a végére, költségben kb. ugyanoda jutsz.

Az orosznak az MC-21 bázisán kéne baromi gyorsan létrehozni valamit, amivel végre megszabadulnának a felső szárny és T vezérsík minden kínjától.
 
Az orosznak az MC-21 bázisán kéne baromi gyorsan létrehozni valamit, amivel végre megszabadulnának a felső szárny és T vezérsík minden kínjától.
Vagy akár az egyik nyitott égboltos Tu-214ON-t átkalapálni ha már meglévő sárkánnyal akarnak dolgozni. Sőt, lehet a VKSz még jobban benne is lenne egy Tu-214 alapú AWACS-ban, miután akkor az már úgyis a "bevált" PSz-90 hajtóművel repül
 
Vagy akár az egyik nyitott égboltos Tu-214ON-t átkalapálni ha már meglévő sárkánnyal akarnak dolgozni. Sőt, lehet a VKSz még jobban benne is lenne egy Tu-214 alapú AWACS-ban, miután akkor az már úgyis a "bevált" PSz-90 hajtóművel repül
Szerintem is a Tu-214 "nyitott égbolt"(mivel már nem használják) gép átalakítása lenne a legjobb megoldás.
 
"A legújabb orosz légtérellenőrző-felderítő repülőgép, az A-100 "Premier" az S-400 légvédelmi rakétarendszerrel együtt jelentősen segítheti az orosz hadsereget a nyugati rakéták megsemmisítésében. Az új termék határidejét azonban kitolták a magas műszaki bonyolultsága és a felszerelések egy részének import-helyettesítésének szükségessége miatt – jegyezte meg Szergej Marzsetszkij katonai szakértő.
"
.
Ez szintiszta üres propaganda.
 
Vagy akár az egyik nyitott égboltos Tu-214ON-t átkalapálni ha már meglévő sárkánnyal akarnak dolgozni. Sőt, lehet a VKSz még jobban benne is lenne egy Tu-214 alapú AWACS-ban, miután akkor az már úgyis a "bevált" PSz-90 hajtóművel repül
.
.
Szerintem nem a repülőgép a fő bajuk, hanem a radar, és a kellő számitástechnika a légtérellenőrzéshez. Az orosz a 90-2010 közötti időszakban dolgoztak le az elektronikai lemaradásukból, de valószinűleg kevéssé saját tudásbázisból, saját alapkutatással és gyártásból tették, mint inkább beszerezték külföldről az alkatrészeket. Mivel ez most kiesett, gondban vannak a fejlesztéseik.
 
.
.
Szerintem nem a repülőgép a fő bajuk, hanem a radar, és a kellő számitástechnika a légtérellenőrzéshez. Az orosz a 90-2010 közötti időszakban dolgoztak le az elektronikai lemaradásukból, de valószinűleg kevéssé saját tudásbázisból, saját alapkutatással és gyártásból tették, mint inkább beszerezték külföldről az alkatrészeket. Mivel ez most kiesett, gondban vannak a fejlesztéseik.
Biztosan nem a repülő a baj, az IL-76 40+ éve repül.
 
  • Tetszik
Reactions: Kim Philby
.
Ez szintiszta üres propaganda.
Az a propaganda, hogy beismeri , hogy nem tudják helyettesíteni a nyugati alkatrészeket-elektronikát ?


Szerintem nem a repülőgép a fő bajuk, hanem a radar, és a kellő számitástechnika a légtérellenőrzéshez. Az orosz a 90-2010 közötti időszakban dolgoztak le az elektronikai lemaradásukból, de valószinűleg kevéssé saját tudásbázisból, saját alapkutatással és gyártásból tették, mint inkább beszerezték külföldről az alkatrészeket. Mivel ez most kiesett, gondban vannak a fejlesztéseik.
Erről már írtam. Nem kell 6x ugyanzt leírni. :)
 
  • Tetszik
Reactions: Kim Philby
Biztosan nem a repülő a baj, az IL-76 40+ éve repül.
Annyiban azért van benne logika, hogy a VTO-nak - teherszállító ága a VKSz-nek - is eléggé szüksége lesz lassan az Il-76 flotta cseréjére/megújítására, miközben a Ruszlan utód még a kanyarban sincs, és nem is lesz amíg nincs kész a PD-35. Így viszont még nagyobb a nyomás a szállító flotta gerincén és kiindulva az Aviasztar-SzP gyártási volumeneiből, nem fognak az ellen ágállni, ha az alap sárkány gyártását iinkább lepasszolják Kazanyba, aztán annyival több 76MD-90A jut szállítónak
 
Annak mennyi értelme lenne, hogy elengedni az IL-76 platformot és inkább az IL-96-ból csinálni orosz E-3-as gépet.?
Széles(?) törzs, négy hajtómű. Ala egy Boing 707.
 
Ez a tányéros koncepció szerintem elég elavult.
"Csík" PESA vagy AESA radart kellene használniuk civil elektronikai bázison.
És egy Szuperjet méretű gép is megfelelő lenne nekik ehhez.
Pl.:
iu

A Superjet gyorsabb és nagyobb hatótávolságú lenne ennél, szóval még optimálisabb is.
Az IL-76-ra a mai elektronika mellet nincs szükség, túlméretes szerintem.
Nem a tanyer a lenyeg hanem a benne levo antennak (is) . Ameddig aerodinamikailag menedzselheto a dolog addig tokmindegymilyen alaku csak hozza az elvarasokat.
 
Annak mennyi értelme lenne, hogy elengedni az IL-76 platformot és inkább az IL-96-ból csinálni orosz E-3-as gépet.?
Széles(?) törzs, négy hajtómű. Ala egy Boing 707.
Akkor nulláról kéne kezdeni a radardóm aerodinamikai integrációját és a gép szerkezeti megerősítését. Pont azért maradtak az IL-76-nál mert ott ezt a munkát meg lehetett spórolni ami idő és ami fontosabb, pénz megtakarítást is jelent.
 
Ez a tányéros koncepció szerintem elég elavult.
"Csík" PESA vagy AESA radart kellene használniuk civil elektronikai bázison.
És egy Szuperjet méretű gép is megfelelő lenne nekik ehhez.
Pl.:
iu

A Superjet gyorsabb és nagyobb hatótávolságú lenne ennél, szóval még optimálisabb is.
Az IL-76-ra a mai elektronika mellet nincs szükség, túlméretes szerintem.
Ehhez GaAs technológia kell, hogy ilyen kis radarokkal is megfelelő teljesítményed legyen.
 
Akkor nulláról kéne kezdeni a radardóm aerodinamikai integrációját és a gép szerkezeti megerősítését. Pont azért maradtak az IL-76-nál mert ott ezt a munkát meg lehetett spórolni ami idő és ami fontosabb, pénz megtakarítást is jelent.
Amennyi pénzt már elcsesztek erre... :confused:
1988-ban repült először a 96-os, már akkor kellett volna kezdeni fejleszteni.
Utólag könnyű okosnak lenni :)
 
Ez a tányéros koncepció szerintem elég elavult.
"Csík" PESA vagy AESA radart kellene használniuk civil elektronikai bázison.
És egy Szuperjet méretű gép is megfelelő lenne nekik ehhez.
Pl.:
iu

A Superjet gyorsabb és nagyobb hatótávolságú lenne ennél, szóval még optimálisabb is.
Az IL-76-ra a mai elektronika mellet nincs szükség, túlméretes szerintem.
Az osszes altalam ismert AESA PESA radar 95-98% ban civil elektronikat tartalmaz. A fenmarado par szazalek is olyan egyedi dolog ami igazabol nem egy nehezen beszerezheto valami. Az AESA radarok legnehezebb resze nem a hardver hanem a vezerloszoftver elkeszitese. Elso repfedelzeti AESA radar hrdermegjelenese az oroszoknal MAKSZ 1993. Mukodo repfedelzeti AESA radar SZU-57 cca 2020 kornyeke. Ennyibe tartott ezt a szoftvert kiizadni mert semmi koze akarcsak a PESA radarokhoz.
 
  • Tetszik
Reactions: nyugger and Roni