A hajtóművek működéséről

Ezek a hajtóművek fogyasztásban/élettartamban/fejlettségben mennyi év lemaradásban lehetnek a legújabb nyugati hajtóművekhez képest? Vagy ezek már abszolút élvonalbelinek számítanak?
Valójában csak 13. Ahoz a vadi új PW hajtóműhöz képest, amivel az első példányok repkedtek.
 
Nagyon jó diakép a tavalyi ODK (UEC) prezentációból (odatekerve)

To view this content we will need your consent to set third party cookies.
For more detailed information, see our cookies page.

Egymás mellett az összes Ljulka hajtómű és a sok AL-31F variáció és leszármazott között ott figyel a MiG 1.44-esbe szánt eredeti AL-41F, vagyis az egykor volt "20-as gyártmány" is.
 
Szerintetek a V-1 pulzáló hajtóművét miért nem használják manapság?
Faék-egyszerű és olcsó - egyszeri használatra robotrepülőgépekhez (Cruise missile) ideális lenne elvileg...
 
  • Hűha
Reactions: formosa1
Szerintetek a V-1 pulzáló hajtóművét miért nem használják manapság?
Faék-egyszerű és olcsó - egyszeri használatra robotrepülőgépekhez (Cruise missile) ideális lenne elvileg...
Hatásfoka pocsék, fajlagos tolóereje minimális.
Egy Tomahawk kategóriájú robotrepülőgéphez a gép méretének több, mint felét kitevő méretű hajtómű kell.
Mivel jobbára csak egy cső az egész, a tömege nem lenne jelentős, de így is feleslegesen nagy csövet vinne a gép.

A fogyasztása a tolóerejéhez képest magas lenne, miközben az elvárható 750-900 km/h-s utazósebességet még csak meg se tudná közelíteni.
Egy túlméretes, nehéz, de lassú és nagyon szerény hatótávú szerkezetet lehetne belőle kihozni.
 
Szerintetek a V-1 pulzáló hajtóművét miért nem használják manapság?
Faék-egyszerű és olcsó - egyszeri használatra robotrepülőgépekhez (Cruise missile) ideális lenne elvileg...
Lásd Allesmor válaszát.
De elég csak ránázni az V-1 méretére és homlokfelületére és sebességére, meg hatótáv és tömegére. Párszáz km vs BGM-109 2000 km+.

A V-1 2150 kg s úgy, hogy ebből 850 kg harci rész.
BGM-109 1300 kg, amiből 450 kg a harci rész

Az egész fegyver átmérőjébe belefér a gázturbina és a teljes cucc hosszának nincs az ötöde se talán.

BGM-109A-Cutaway-S_0.jpg



A hajtómű eleve el sem fér a törzsben, a gép homlokfelülete iszonyatos, a légellenállással, cserébe teljesítmény sűrűsége, egy kalap szar.

V1_Flying_Bomb_C4431.jpg
 
 
A. A. Inozemtsev úr ilyen önreklámozása után várható volt, hogy a PD-14 egyszerűen fantasztikus lesz. De sajnos az üzemanyag-fogyasztás szempontjából ez a motor egyértelműen idősebbnek bizonyult, mint az NK-93: a PD-14 magasabb fajlagos üzemanyag-fogyasztással rendelkezett, mint az NK-93. És az üzemanyag-fogyasztás mértéke minden motor tökéletességének fő mutatója.
Подробнее на: https://avia-pro.translate.goog/blo...uto&_x_tr_tl=hu&_x_tr_hl=en-US&_x_tr_pto=wapp
 
  • Tetszik
Reactions: formosa1
To view this content we will need your consent to set third party cookies.
For more detailed information, see our cookies page.

A kilencvenes évek nagyon érdekes projektje volt.
2007-ben láttam, de nem gondoltam volna, hogy 2008-ban még végeztek repülési teszteket vele.
Mindenképpen egy innovatív dizájn, ráférne némi modern technológia, anyagszerkezet és finomhangolás, mert nem volt rossz az ötlet.
 
To view this content we will need your consent to set third party cookies.
For more detailed information, see our cookies page.

A kilencvenes évek nagyon érdekes projektje volt.
2007-ben láttam, de nem gondoltam volna, hogy 2008-ban még végeztek repülési teszteket vele.
Mindenképpen egy innovatív dizájn, ráférne némi modern technológia, anyagszerkezet és finomhangolás, mert nem volt rossz az ötlet.
Végül is még időben lefújták az ezer személyes óriásgépet amihez tervezték, másra meg nem kellett.
Hanem a fönti cikknek lehet hogy igaza van, és a PD-35ös helyett ezt kellene nyomatni.
 
PD-35ös repülőgépre szerelve
To view this content we will need your consent to set third party cookies.
For more detailed information, see our cookies page.
 
To view this content we will need your consent to set third party cookies.
For more detailed information, see our cookies page.

A kilencvenes évek nagyon érdekes projektje volt.
2007-ben láttam, de nem gondoltam volna, hogy 2008-ban még végeztek repülési teszteket vele.
Mindenképpen egy innovatív dizájn, ráférne némi modern technológia, anyagszerkezet és finomhangolás, mert nem volt rossz az ötlet.
Azt mondják, nem tudták megoldani a vibrációs problémákat.