Én mondjuk most se nagyon értem, hogy mi értelme volt a Tu-144-nek és azt meg végkép nem értem, hogy mi értelme lenne egy új Tu-144-nek, viszont a Tu-160M-hez modernizált hajtóművek valószínűleg jók lennének a Tu-144-be is. Csak a maximális sebességet 2 Mach helyet a barátibb 1.5 Mach környékén kellene meghatározni.
Látom, nagyon értetlen vagy
Leírhatom, meg kiemelhetem újra meg újra, hogy miért valósult meg: agitprop, presztízs, technikai-technológiai versenyfutás.
De úgy látszik, hogy nem is itt a lényeg
Gyanítom, hogy hozzám hasonlóan Te sem a múlt század harmincas-ötvenes, netán hatvanas éveiben születtél.
Mai szemmel nehéz lesz megérteni az akkori kor emberét pl. a világégések után. A hatvanas évek teljesen más értékrendet, szemléletet, vágyakat, impulzusokat, élményeket jelentettek a kor emberének.
A kor átlag felnőtt(!) embere vágyott és beült a vidéki körhintába, a vidámpark meg maga volt az extrém sport. /Na ezt most vesd össze a mai kor emberének ingerküszöbével.../
Még szó sem volt környezeti problémákról; úgy látszott, hogy az élet minden területén csak a szakadatlan fejlődés van előttünk.
Szerinted gondolt arra valaki is, hogy netán értelmetlen lenne a szocializmusban a szuperszonikus légi utazás?
Miért is lenne az? A szocializmus is látványosan fejlődött! /Vagy úgy látszott./
Azt látták - az egész világon, hogy a Repülés a legdinamikusabban fejlődő folyamat.
Ami 60-ban korszerű volt és leggyorsabb, az 65-ben már lassú járműnek számított mind a polgári, mind a katonai repülésben...(MiG-21 - 25, F-104 - SR-71)
Az átlagember számára egyszerűen még nem látszott, hogy a a fejlődésnek hol a határa és hogy egyáltalán lesz e hátránya.
A hetvenes-nyolcvanas években még tényleg volt ráció időnyereségben 2 M-el hasítani. Kimentél a repülőtérre, elegánsan besétáltál a terminálra, felszálltál a gépre és felszállt veled a gép. Pik-pak 6000 kilométerrel odébb voltál.
Mi értelme van a mai világban a szuperszonikus utasszállításnak?
Semmi.
Órák alatt jutsz ki dugókban a repülőtérre, ahol az indulás előtt órákkal korábban kell megjelenned, hogy utána még egy biztonsági tortúrán is átessél.
Ezek után a 2 Mach időnyeresége lópikula a 0.86-hoz képest. nemhogy az 1.5 Mach...
Valahol olvastam, hogy a viszonylagos gazdaságosság kb. 1.6 Mach-ig reális. Afelett drámaian romlik. Ma már nyilván jóval gazdaságosabb szuperszonikus gépeket lehetne építeni...a Tu-144-hez és a Concorde-hoz képest.
De ezek számítható gazdaságossága hogyan viszonyulna egy 787-eshez, vagy egy 350-eshez képest? Vélhetően majdnem ugyanúgy, mint a Concorde-nak a 707-eshez...
Írod 1.5 Mach... Úgy látszik tényleg nem véletlen, hogy az NK hajtóműves proto és Sz verziójú Tu-144-esek 1.4-1.6 Machig lassultak vissza az utánégető kikapcsolása után...
Abban sem vagyok biztos, hogy a Concorde első protói is első próbálkozásra tudták a 2 Machot utánégető nélkül.
Szerintem.