1. This site uses cookies. By continuing to use this site, you are agreeing to our use of cookies. Learn More.

A II. világháború

Diskurzus a(z) 'Hadtörténelem' témában - joker által indítva @ 2015. június 22..

  1. jani22

    jani22 Well-Known Member

    Igen, így pontosabb, hogy ismerték. Fő volt a szamuráj szelem.

    Valahol a radarral is nem voltak kompatibilisek. :)
     
  2. molnibalage

    molnibalage Well-Known Member

    Itt minden német tengós okozott veszteség, ami nem hadihajó.
    https://uboat.net/allies/merchants/
     
    arbalest likes this.
  3. Roni

    Roni Well-Known Member

  4. fapp_supervisor

    fapp_supervisor Well-Known Member

  5. molnibalage

    molnibalage Well-Known Member

  6. jani22

    jani22 Well-Known Member

    Volt légi fölény demonstráció.

     
    blitzkrieg and Roni like this.
  7. molnibalage

    molnibalage Well-Known Member

  8. anonim999

    anonim999 Well-Known Member

    Rosszul lehúzott vécé küldte hullámsírba a német tengeralattjárót

    A második világháború talán legfélelmetesebb hadigépezetei a németek tengeralattjárói voltak, amikkel váratlanul, halálos precizitással tudták elsüllyeszteni a szövetségesek hajóit. Ezek a járművek valódi csúcstechnikával voltak ellátva, nem minden forradalminak gondolt fejlesztés bizonyult ugyanakkor sikeresnek. A mérnökök közül valószínűleg senki sem számított arra, hogy a fedélzet akkoriban modernnek számító vécéje lesz az egyik legfélelmetesebb búvárhajó végzete.


    Az U-1206 egy VIIC típusú tengeralattjáró volt. 1943. december 30-án állították szolgálatba, első éles bevetésére azonban csak a háború vége felé, 1945. április 6-án került sor. A jármű – 50 emberrel a fedélzetén – azt a megbízást kapta, hogy a norvégiai Kristiansandból indulva járőrözzön az Északi-tengeren.

    Az ehhez hasonló küldetések nem 1-2 nap alatt letudható missziók, így az emberre alkalomadtán rájön a szükség. A legtöbb tengeralattjáró esetében a szennyvizet és a vécékbe kerülő salakanyagokat egy tartályban gyűjtötték össze. Ennek ürítéséhez viszont a felszínre kellett emelkedni, ami háborús helyzetben cseppet sem veszélytelen manőver. Mindemellett a tároló értékes helyet foglalt el, ráadásul a súlya is igen nagy volt. A német mérnökök ezért másfajta módszert találtak ki a szennyvíz eltávolítására: közvetlenül a tengerbe engedték azt.

    A cél kivitelezéséhez viszont le kellett győzni a tengervíz irdatlan nyomását.

    [​IMG]
    Egy VIIC típusú tengeralattjáróFORRÁS: WIKIMEDIA COMMONS
    Röviden és tömören ezt úgy oldották meg, hogy az ürüléket több nagynyomású kamrán keresztül egy légzsiliphez továbbították, majd onnan sűrített levegővel – akár egy torpedót - kilőtték a tengerbe. Első olvasatra ez egyszerűen hangzik, de a rendszer működése bonyolult volt, nem mindegy, hogyan, milyen sorrendben nyitották-zárták a szelepeket. A feladatra külön „vécékezelő" személyt képeztek ki.

    Végzetesnek bizonyuló hiba a vécé lehúzásánál
    Küldetésének nyolcadik napján, 1945. április 14-én a tengeralattjáró a skót partoktól nem messze járőrözött 70 méteres mélységben. Hogy végül mi vezetett a tragédiához, arról két verzió is létezik. Az egyik magának a kapitánynak a beszámolója, aki szerint a vécével összeköttetésben álló rendszer már eleve hibás volt, és ez vezetett katasztrófához. A szélesebb körben elfogadott változat ugyanakkor azt állítja, emberi hiba ítélte pusztulásra a búvárhajót. Eszerint az alig 27 esztendős kapitányra, Karl-Adolf Schlittre rájött a szükség, és ahogyan az az előírásban szerepel, dolga végeztével szólt is a vécé kezelésére kijelölt személynek. Szakszerű kiképzés ide vagy oda, a legénység tagja a szelepek nyitása és zárása során fatális hibát vétett, amelynek az lett a vége, hogy a tengervíz a vécén keresztül beáramlott a fedélzetre.

    Ha ez nem lett volna elég baj, a mosdó közvetlen közelében nagyteljesítményű akkumulátorok működtek. A tengervíz hamar ellepte ezeket, aminek hatására nagy mennyiségű klórgáz képződött. Más választása nem lévén, Schlitt parancsot adott az emelkedésre. Abban reménykedett, a felszínre érve talán megszabadulhat a mérgező gáztól.

    [​IMG]
    Fénykép az U-1206-rólFORRÁS: IMGUR
    A legénység pechére a vízből előbukkanó tengeralattjárót brit harci gépek szúrták ki, amik azonnal támadni kezdték a bajba jutott búvárhajót. A kapitány és a legénység végül belátta, a helyzet kilátástalan, és életüket mentve, mentőcsónakok segítségével próbálták elérni a szárazföldet. Végül négy ember kivételével mindenki épségben eljutott a partig.

    A túlélők hadifogságba estek, ám nem kellett sokáig raboskodniuk, néhány héttel később a háború véget ért. Az U-1206 mai napig az Északi-tenger fenekén nyugszik.

    https://www.origo.hu/tudomany/20190...engeralattjarot-a-masodik-vilaghaboruban.html
     
    blitzkrieg and jani22 like this.
  9. fapp_supervisor

    fapp_supervisor Well-Known Member

    " 95 éves korában elhunyt Santo Pelliccia olasz ejtőernyős veterán, El Alamein hőse, az 5000 fős Folgore divízió 300 túlélőjének egyike. Az eredeti egyenruhája másolatában mindig részt vett minden megemlékezésen, veterán találkozón. 17 évesen önklntesen lépett be a hadseregbe. "
    [​IMG]
    [​IMG]
    [​IMG]
    Itt éppen Susanna Ceccardival az Északi Liga Európa parlamenti képviselőjével.

    Bónusz kép: MC 205 Veltro
    [​IMG]
     
  10. jani22

    jani22 Well-Known Member

  11. szuvorov

    szuvorov Well-Known Member

    Ha jól veszem ki a hajótöréseket mutatja, amelyek nem biztos hogy mind katonai akció miatt történtek. A 40 és az 50 szélességi kör legendás a hajósok körében " az üvöltő negyvenesek, tomboló ötvenesek", itt az időjárás miatt van sok hajótörés

    https://m.origo.hu/idojaras/20091118-veszelyes-deliocean.html

    A kereskedelmi útvonalak egy része még mindig erre halad, gondolom a II. VH alatt Szuez kiesett....
     
    blitzkrieg and jani22 like this.
  12. papajoe

    papajoe Well-Known Member



    Ez van amikor a kapitány elsz@rja a bevetést...:D:D
     
    blitzkrieg, szuvorov and emel like this.
  13. jani22

    jani22 Well-Known Member

  14. jani22

    jani22 Well-Known Member

    Csöppet meglepett!

     
    blitzkrieg, fishbed and Rotten878 like this.
  15. honved

    honved Well-Known Member

    Hja kére, mint a farakás.

    [​IMG]
     
    blitzkrieg and jani22 like this.
  16. Nemerson

    Nemerson Well-Known Member

  17. Nemerson

    Nemerson Well-Known Member

  18. Bleroka

    Bleroka Member

    Végre megtudtam hogy a béke nagy harcosa Sztálin,miért támadta hátba a németekkel harcoló Lengyelországot,miért szállta meg az ország felét.

    És hogy kizárólag önvédelemből,kellet kivégezniük Katyinban, 22 000 lengyelt,és csakis a lengyel dolgozók iránti szolidaritás miatt nézték végig a varsói felkelés leverését,kb kétszázezer civil halálát,és Varsó elpusztítását.

    Remélem a titkos magyar-román szövetségről is kerülnek elő dokumentumok.az orosz propagandagyárakból.


    Iróna kikapcs.
     
    honved, blitzkrieg, FilcTroll and 8 others like this.
  19. Ooorky

    Ooorky Well-Known Member

    Lengyelek 20 évvel korábbi viselkedését figyelembe véve logikus döntés volt (német alakulatok lengyelnek álcázása, románokkal szövetségben Ukrajna és a Magyarország területeinek elorzása, később szövetség a Kisantant-tal a Szovjetunió és Magyarország ellen...).
     
  20. Nemerson

    Nemerson Well-Known Member

    Sztalin 1937-38 között a tisztogatások során több ezer szovjet katonatisztet nyuvasztott ki, majd pont a lengyeleket fogja meghagyni magnak.
    A varsói felkelést meg azért nem segitette Sztálin mert azt a Honi Hadsereg szervezte és nem a kommunisták.
     

Ezen oldal megosztása