A II. világháború (1939 - 1945)

  • Ha nem vagy kibékülve az alapértelmezettnek beállított sötét sablonnal, akkor a korábbi ígéretnek megfelelően bármikor átválthatsz a korábbi világos színekkel dolgozó kinézetre.

    Ehhez görgess a lap aljára és a baloldalon keresd a HTKA Dark feliratú gombot. Kattints rá, majd a megnyíló ablakban válaszd a HTKA Light lehetőséget. Választásod a böngésződ elmenti cookie-ba, így amikor legközelebb érkezel ezt a műveletsort nem kell megismételned.
  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján házirendet kapott a topic.

    Ezen témában - a fórumon rendhagyó módon - az oldal üzemeltetője saját álláspontja, meggyőződése alapján nem enged bizonyos véleményeket, mivel meglátása szerint az káros a járványhelyzet enyhítését célzó törekvésekre.

    Kérünk, hogy a vírus veszélyességét kétségbe vonó, oltásellenes véleményed más platformon fejtsd ki. Nálunk ennek nincs helye. Az ilyen hozzászólásokért 1 alkalommal figyelmeztetés jár, majd folytatása esetén a témáról letiltás. Arra is kérünk, hogy a fórum más témáiba ne vigyétek át, mert azért viszont már a fórum egészéről letiltás járhat hosszabb-rövidebb időre.

  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján frissített házirendet kapott a topic.

    --- VÁLTOZÁS A MODERÁLÁSBAN ---

    A források, hírek preferáltak. Azoknak, akik veszik a fáradságot és összegyűjtik ezeket a főként harcokkal, a háború jelenlegi állásával és haditechnika szempontjából érdekes híreket, (mindegy milyen oldali) forrásokkal alátámasztják és bonuszként legalább a címet egy google fordítóba berakják, azoknak ismételten köszönjük az áldozatos munkáját és további kitartást kívánunk nekik!

    Ami nem a topik témájába vág vagy akár csak erősebb hangnemben is kerül megfogalmazásra, az valamilyen formában szankcionálva lesz

    Minden olyan hozzászólásért ami nem hír, vagy szorosan a konfliktushoz kapcsolódó vélemény / elemzés azért instant 3 nap topic letiltás jár. Aki pedig ezzel trükközne és folytatná másik topicban annak 2 hónap fórum ban a jussa.

    Az új szabályzat teljes szövege itt olvasható el.

anonim999

Well-Known Member
2016. március 19.
2 683
4 438
113
Rosszul lehúzott vécé küldte hullámsírba a német tengeralattjárót

A második világháború talán legfélelmetesebb hadigépezetei a németek tengeralattjárói voltak, amikkel váratlanul, halálos precizitással tudták elsüllyeszteni a szövetségesek hajóit. Ezek a járművek valódi csúcstechnikával voltak ellátva, nem minden forradalminak gondolt fejlesztés bizonyult ugyanakkor sikeresnek. A mérnökök közül valószínűleg senki sem számított arra, hogy a fedélzet akkoriban modernnek számító vécéje lesz az egyik legfélelmetesebb búvárhajó végzete.


Az U-1206 egy VIIC típusú tengeralattjáró volt. 1943. december 30-án állították szolgálatba, első éles bevetésére azonban csak a háború vége felé, 1945. április 6-án került sor. A jármű – 50 emberrel a fedélzetén – azt a megbízást kapta, hogy a norvégiai Kristiansandból indulva járőrözzön az Északi-tengeren.

Az ehhez hasonló küldetések nem 1-2 nap alatt letudható missziók, így az emberre alkalomadtán rájön a szükség. A legtöbb tengeralattjáró esetében a szennyvizet és a vécékbe kerülő salakanyagokat egy tartályban gyűjtötték össze. Ennek ürítéséhez viszont a felszínre kellett emelkedni, ami háborús helyzetben cseppet sem veszélytelen manőver. Mindemellett a tároló értékes helyet foglalt el, ráadásul a súlya is igen nagy volt. A német mérnökök ezért másfajta módszert találtak ki a szennyvíz eltávolítására: közvetlenül a tengerbe engedték azt.

A cél kivitelezéséhez viszont le kellett győzni a tengervíz irdatlan nyomását.

20190904142.jpg

Egy VIIC típusú tengeralattjáróFORRÁS: WIKIMEDIA COMMONS
Röviden és tömören ezt úgy oldották meg, hogy az ürüléket több nagynyomású kamrán keresztül egy légzsiliphez továbbították, majd onnan sűrített levegővel – akár egy torpedót - kilőtték a tengerbe. Első olvasatra ez egyszerűen hangzik, de a rendszer működése bonyolult volt, nem mindegy, hogyan, milyen sorrendben nyitották-zárták a szelepeket. A feladatra külön „vécékezelő" személyt képeztek ki.

Végzetesnek bizonyuló hiba a vécé lehúzásánál
Küldetésének nyolcadik napján, 1945. április 14-én a tengeralattjáró a skót partoktól nem messze járőrözött 70 méteres mélységben. Hogy végül mi vezetett a tragédiához, arról két verzió is létezik. Az egyik magának a kapitánynak a beszámolója, aki szerint a vécével összeköttetésben álló rendszer már eleve hibás volt, és ez vezetett katasztrófához. A szélesebb körben elfogadott változat ugyanakkor azt állítja, emberi hiba ítélte pusztulásra a búvárhajót. Eszerint az alig 27 esztendős kapitányra, Karl-Adolf Schlittre rájött a szükség, és ahogyan az az előírásban szerepel, dolga végeztével szólt is a vécé kezelésére kijelölt személynek. Szakszerű kiképzés ide vagy oda, a legénység tagja a szelepek nyitása és zárása során fatális hibát vétett, amelynek az lett a vége, hogy a tengervíz a vécén keresztül beáramlott a fedélzetre.

Ha ez nem lett volna elég baj, a mosdó közvetlen közelében nagyteljesítményű akkumulátorok működtek. A tengervíz hamar ellepte ezeket, aminek hatására nagy mennyiségű klórgáz képződött. Más választása nem lévén, Schlitt parancsot adott az emelkedésre. Abban reménykedett, a felszínre érve talán megszabadulhat a mérgező gáztól.

20190904131.jpg

Fénykép az U-1206-rólFORRÁS: IMGUR
A legénység pechére a vízből előbukkanó tengeralattjárót brit harci gépek szúrták ki, amik azonnal támadni kezdték a bajba jutott búvárhajót. A kapitány és a legénység végül belátta, a helyzet kilátástalan, és életüket mentve, mentőcsónakok segítségével próbálták elérni a szárazföldet. Végül négy ember kivételével mindenki épségben eljutott a partig.

A túlélők hadifogságba estek, ám nem kellett sokáig raboskodniuk, néhány héttel később a háború véget ért. Az U-1206 mai napig az Északi-tenger fenekén nyugszik.

https://www.origo.hu/tudomany/20190...engeralattjarot-a-masodik-vilaghaboruban.html
 
R

rejsz felügyelő

Guest
" 95 éves korában elhunyt Santo Pelliccia olasz ejtőernyős veterán, El Alamein hőse, az 5000 fős Folgore divízió 300 túlélőjének egyike. Az eredeti egyenruhája másolatában mindig részt vett minden megemlékezésen, veterán találkozón. 17 évesen önklntesen lépett be a hadseregbe. "
santo.jpg

sant.jpg

san.jpg

Itt éppen Susanna Ceccardival az Északi Liga Európa parlamenti képviselőjével.

Bónusz kép: MC 205 Veltro
tumblr_px4d1fWgT31w23y4zo1_640.jpg
 

szuvorov

Well-Known Member
2014. május 16.
7 485
23 966
113
Inkább az Afrika és az Indiai-óceán környéki megdöbbentően sok, mert azok Japántól és Németországtól is távol voltak. Főleg az a két nagyon déli úgy a 40-50 szélességi kör táján. A kutya nem jár arra még ma sem.

Ha jól veszem ki a hajótöréseket mutatja, amelyek nem biztos hogy mind katonai akció miatt történtek. A 40 és az 50 szélességi kör legendás a hajósok körében " az üvöltő negyvenesek, tomboló ötvenesek", itt az időjárás miatt van sok hajótörés

https://m.origo.hu/idojaras/20091118-veszelyes-deliocean.html

A kereskedelmi útvonalak egy része még mindig erre halad, gondolom a II. VH alatt Szuez kiesett....
 

papajoe

Well-Known Member
2016. február 21.
17 183
57 403
113
Rosszul lehúzott vécé küldte hullámsírba a német tengeralattjárót

A második világháború talán legfélelmetesebb hadigépezetei a németek tengeralattjárói voltak, amikkel váratlanul, halálos precizitással tudták elsüllyeszteni a szövetségesek hajóit. Ezek a járművek valódi csúcstechnikával voltak ellátva, nem minden forradalminak gondolt fejlesztés bizonyult ugyanakkor sikeresnek. A mérnökök közül valószínűleg senki sem számított arra, hogy a fedélzet akkoriban modernnek számító vécéje lesz az egyik legfélelmetesebb búvárhajó végzete.


Az U-1206 egy VIIC típusú tengeralattjáró volt. 1943. december 30-án állították szolgálatba, első éles bevetésére azonban csak a háború vége felé, 1945. április 6-án került sor. A jármű – 50 emberrel a fedélzetén – azt a megbízást kapta, hogy a norvégiai Kristiansandból indulva járőrözzön az Északi-tengeren.

Az ehhez hasonló küldetések nem 1-2 nap alatt letudható missziók, így az emberre alkalomadtán rájön a szükség. A legtöbb tengeralattjáró esetében a szennyvizet és a vécékbe kerülő salakanyagokat egy tartályban gyűjtötték össze. Ennek ürítéséhez viszont a felszínre kellett emelkedni, ami háborús helyzetben cseppet sem veszélytelen manőver. Mindemellett a tároló értékes helyet foglalt el, ráadásul a súlya is igen nagy volt. A német mérnökök ezért másfajta módszert találtak ki a szennyvíz eltávolítására: közvetlenül a tengerbe engedték azt.

A cél kivitelezéséhez viszont le kellett győzni a tengervíz irdatlan nyomását.

20190904142.jpg

Egy VIIC típusú tengeralattjáróFORRÁS: WIKIMEDIA COMMONS
Röviden és tömören ezt úgy oldották meg, hogy az ürüléket több nagynyomású kamrán keresztül egy légzsiliphez továbbították, majd onnan sűrített levegővel – akár egy torpedót - kilőtték a tengerbe. Első olvasatra ez egyszerűen hangzik, de a rendszer működése bonyolult volt, nem mindegy, hogyan, milyen sorrendben nyitották-zárták a szelepeket. A feladatra külön „vécékezelő" személyt képeztek ki.

Végzetesnek bizonyuló hiba a vécé lehúzásánál
Küldetésének nyolcadik napján, 1945. április 14-én a tengeralattjáró a skót partoktól nem messze járőrözött 70 méteres mélységben. Hogy végül mi vezetett a tragédiához, arról két verzió is létezik. Az egyik magának a kapitánynak a beszámolója, aki szerint a vécével összeköttetésben álló rendszer már eleve hibás volt, és ez vezetett katasztrófához. A szélesebb körben elfogadott változat ugyanakkor azt állítja, emberi hiba ítélte pusztulásra a búvárhajót. Eszerint az alig 27 esztendős kapitányra, Karl-Adolf Schlittre rájött a szükség, és ahogyan az az előírásban szerepel, dolga végeztével szólt is a vécé kezelésére kijelölt személynek. Szakszerű kiképzés ide vagy oda, a legénység tagja a szelepek nyitása és zárása során fatális hibát vétett, amelynek az lett a vége, hogy a tengervíz a vécén keresztül beáramlott a fedélzetre.

Ha ez nem lett volna elég baj, a mosdó közvetlen közelében nagyteljesítményű akkumulátorok működtek. A tengervíz hamar ellepte ezeket, aminek hatására nagy mennyiségű klórgáz képződött. Más választása nem lévén, Schlitt parancsot adott az emelkedésre. Abban reménykedett, a felszínre érve talán megszabadulhat a mérgező gáztól.

20190904131.jpg

Fénykép az U-1206-rólFORRÁS: IMGUR
A legénység pechére a vízből előbukkanó tengeralattjárót brit harci gépek szúrták ki, amik azonnal támadni kezdték a bajba jutott búvárhajót. A kapitány és a legénység végül belátta, a helyzet kilátástalan, és életüket mentve, mentőcsónakok segítségével próbálták elérni a szárazföldet. Végül négy ember kivételével mindenki épségben eljutott a partig.

A túlélők hadifogságba estek, ám nem kellett sokáig raboskodniuk, néhány héttel később a háború véget ért. Az U-1206 mai napig az Északi-tenger fenekén nyugszik.

https://www.origo.hu/tudomany/20190...engeralattjarot-a-masodik-vilaghaboruban.html



Ez van amikor a kapitány elsz@rja a bevetést...:D:D
 

Bleroka

Well-Known Member
2019. március 16.
364
1 065
93
Szövetség Berlin és Varsó között? Az új dokumentumok feltárják, mi kényszeritette a Szovjetuniót a Molotov – Ribbentrop Paktum felé
https://www.rt.com/news/468756-ussr-germany-non-aggression-poland/

Végre megtudtam hogy a béke nagy harcosa Sztálin,miért támadta hátba a németekkel harcoló Lengyelországot,miért szállta meg az ország felét.

És hogy kizárólag önvédelemből,kellet kivégezniük Katyinban, 22 000 lengyelt,és csakis a lengyel dolgozók iránti szolidaritás miatt nézték végig a varsói felkelés leverését,kb kétszázezer civil halálát,és Varsó elpusztítását.

Remélem a titkos magyar-román szövetségről is kerülnek elő dokumentumok.az orosz propagandagyárakból.


Iróna kikapcs.
 
T

Törölt tag 1711

Guest
Végre megtudtam hogy a béke nagy harcosa Sztálin,miért támadta hátba a németekkel harcoló Lengyelországot,miért szállta meg az ország felét.

Lengyelek 20 évvel korábbi viselkedését figyelembe véve logikus döntés volt (német alakulatok lengyelnek álcázása, románokkal szövetségben Ukrajna és a Magyarország területeinek elorzása, később szövetség a Kisantant-tal a Szovjetunió és Magyarország ellen...).
 

Nemerson

Well-Known Member
2018. február 17.
9 782
39 135
113
Végre megtudtam hogy a béke nagy harcosa Sztálin,miért támadta hátba a németekkel harcoló Lengyelországot,miért szállta meg az ország felét.

És hogy kizárólag önvédelemből,kellet kivégezniük Katyinban, 22 000 lengyelt,és csakis a lengyel dolgozók iránti szolidaritás miatt nézték végig a varsói felkelés leverését,kb kétszázezer civil halálát,és Varsó elpusztítását.

Remélem a titkos magyar-román szövetségről is kerülnek elő dokumentumok.az orosz propagandagyárakból.


Iróna kikapcs.

Sztalin 1937-38 között a tisztogatások során több ezer szovjet katonatisztet nyuvasztott ki, majd pont a lengyeleket fogja meghagyni magnak.
A varsói felkelést meg azért nem segitette Sztálin mert azt a Honi Hadsereg szervezte és nem a kommunisták.
 

Kurfürst

Well-Known Member
2017. szeptember 14.
5 146
16 754
113

Ez a francia Chalais-Meudon teljes méretű szélcsatornában végzett kísérlet a V24 teszt gépen amelyben az alacsony sebességű repülést tesztelték valamikor 1940-ben.

Maga a szélcsatorna 1935-ben épült (talán a második volt a világon amelyik teljes méretű gépet és nem csak makettet is tudott tesztelni), ilyen a németeknek nem volt ha jól tudom. Más fajta igen, az Aeon Flux filmben meg is lehet csodálni ;).
 

kacsacsor

Well-Known Member
2015. március 15.
16 599
21 997
113
A Market Garden hadműveletet szerintem hiba fekete-fehéren értékelni.
A kitűzött célok kétharmada megvalósult.