Úgy tudom, hogy a Mosquito volt az a gép, amit az akkori radarokkal (főleg a Német radarokkal, amik elmaradtak az Angolokétól) képtelenség volt érzékelni, mivel főleg fából, pontosabban funérból készüt.
https://hu.wikipedia.org/wiki/De_Havilland_Mosquito
"Mivel nagyrészt fából készült a beceneve
The Wooden Wonder"
Én egyébként soha nem értettem meg, hogy Magyarország miért nem vette meg a Fokker GI licence-ét (ez is fa szárnyszerkezetű, de fém törzsű). Lett volna egy, kicsi Mosquito-nk, ami 3 fős kialakításban felderítő, 2 fős kialakításban gyors bombázó (400 kg bombát vihetett - vagy 450 kg-ot a Svéd verzió), és a Svédek kérésére elkészült a 4 db 13,2 mm-es gépágyús nehéz vadász változat terve is.
A Fokker GI 1937-ben repült először, Hollandia mint semleges ország hajlandó is lett volna eladni a licence-et (egyrészt ekkor már túlvoltunk 1936-on, amikor Németország, Olaszország és Lengyelország elismerték, hogy lehet Magyarországnak légiereje, másrészt a WM-21 Sólyom előd WM-16 Budapest is eredetileg Fokker licence volt, tehát már korábban sem érdekelte őket Trianon).
Járt is a háború előtt Hollandiában magas rangú Magyar küldöttség, hogy megvegye a GI licence-et, aztán mégsem lett belőle semmi, pedig a WM-21 Sólymoknál jobb lett volna nekünk, szerintem az 1000 lóerős K14 csillagmotorral az 500 Km/órát is tudta volna (830 lóerővel ment 475 km/órát ez az áramvonalas gép).