Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján házirendet kapott a topic.
Ezen témában - a fórumon rendhagyó módon - az oldal üzemeltetője saját álláspontja, meggyőződése alapján nem enged bizonyos véleményeket, mivel meglátása szerint az káros a járványhelyzet enyhítését célzó törekvésekre.
Kérünk, hogy a vírus veszélyességét kétségbe vonó, oltásellenes véleményed más platformon fejtsd ki. Nálunk ennek nincs helye. Az ilyen hozzászólásokért 1 alkalommal figyelmeztetés jár, majd folytatása esetén a témáról letiltás. Arra is kérünk, hogy a fórum más témáiba ne vigyétek át, mert azért viszont már a fórum egészéről letiltás járhat hosszabb-rövidebb időre.
Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján frissített házirendet kapott a topic.
--- VÁLTOZÁS A MODERÁLÁSBAN ---
A források, hírek preferáltak. Azoknak, akik veszik a fáradságot és összegyűjtik ezeket a főként harcokkal, a háború jelenlegi állásával és haditechnika szempontjából érdekes híreket, (mindegy milyen oldali) forrásokkal alátámasztják és bonuszként legalább a címet egy google fordítóba berakják, azoknak ismételten köszönjük az áldozatos munkáját és további kitartást kívánunk nekik!
Ami nem a topik témájába vág vagy akár csak erősebb hangnemben is kerül megfogalmazásra, az valamilyen formában szankcionálva lesz
Minden olyan hozzászólásért ami nem hír, vagy szorosan a konfliktushoz kapcsolódó vélemény / elemzés azért instant 3 nap topic letiltás jár. Aki pedig ezzel trükközne és folytatná másik topicban annak 2 hónap fórum ban a jussa.
Vajon miért "becézték" Tommy-kuktának?
Lejtőn mentek, Dániában autópályán pedig lehagyták a Jeep-eket, mikor egy kikötővárosért versenyeztek a szovjetekkel.
Egy idő után már tiltották a motor piszkálását a személyzetnek.
Nomeg egy atlag usa tankos nem igazan ertett a hk motorjahoz. Mar csak a szerzdeseik miatt se volt ertelme olyan szintu kikepzesnek... /volt aki 100 km re szerzodottmondjuk volt aki 3 hk ra vagy ezzel egyenerteku technikaval... StbErre akkor most szeretnék valami hiteles forrást kapni, mert kissé nehezen hihető hogy egy Willis Jeep max sebessége 65 mpb, lazán 2x gyorsabb mint a Sherman.
Amin aztán piszkálhatod a motort, de a sebességváltót és az áttételeket - nem beszélve az egész futóműrendszerről, amit nem erre terveztek.
Ez ordas nagy kacsa.
És hány hk-t vesztettek ezalatt ők? Teljes légi fölény, jelentős tüzérségi főlény, számbeli fölény mellett... ezzel nem dicsekednek nagyon. Az utolsókat rúgó németek ellen jóval több hk-t veszítettek, mint az ellenfél, úgy hogy általában sokszoros túlerőben voltak, a hk-k mellett ott volt a légierő, a TD-k stb.
A Sherman egy feldicsért hulladék volt (vagyis inkább mostanában teszik azzá a fanboyok, a maga idejében, sőt a múlt század nagy részében is inkább a "Ronson" becenév volt benne a köztudatban, bár az is túlzás volt) , ami már akkor reménytelenül elavult volt műszakilag (az M3 volt az alapja), koncepcióban, amikor az első kigurult a gyárkapun. A nagy többségét a korabeli német hk-k elleni harcra gyakorlatilag alkalmatlan 75mm-es löveggel gyártották a háború alatt. A legjobb, amit el lehet mondani róla, hogy sok volt belőle, mint a T-34-ből, és legalább a gyártási minőséggel nem voltak bajok, tudom hogy sokáig használták a háború után is, mert sok volt belőle, és olcsó, aztán rá tudtak applikálni jobb lövegeket is, de az izraeli Super Shermanek azok inkább TD-nek tekinthetők. Igaz annak beváltak, a 105 mm-es löveggel, HEAT lőszerrel nem volt probléma a T-55 leküzdése sem.
Viszont nem volt szükségszerű, hogy az amerikaiak az oroszokhoz hasonlóan "sok lúd disznót győz" taktikával harcoljanak, mégis ezt kellett tegyék hk vs. hk harc esetén, persze kellett hozzá a nem teljesen bevált elképzelés, ami szerint a TD-k és a vontatott lövegek feladata az ellenséges hk-k leküzdése, a Shermané meg csak a gyalogság támogatása. Egyszerűen amellett döntöttek, hogy az európai hadjáratot az M4-gyel kell végigharcolni, és meg is tették.
A szomszed telepulesen is vagtak szet egyet ugy mondjak.A Tigrisekbőkl több esett ki műszaki problémák miatt, mint hartevékenység folytán. Valóban kevés maradt belőlük, mint bármilyen más német nehézfegyverből. Beolvaszották őket, Amennyiben nem így lett volna, Magyarországon több haditechnikai parkot meg lehetne tölteni itt maradt Királytigrisekkel.
Az axishistory.com szerint a normandiai fronton 1944 juniustól szeptember végéig összesen 1845 harckocsit vesztettek a nèmetek és 3105 -öt a szövetségesek. Tehát a veszteségi aràny 1,7 per 1 a németek javára. Összesen, minden fegyvernem által. Harckocsi harckocsi elleni harcban a veszteségi aràny 4,5-5,5 per 1 a németek javára. A legitámadásokból származó német harckocsi veszteségek arànya itt is 10-15%. Veszteség: written off, azaz annyira megsérült, hogy nem lehetett ( gazdasàgosan?) helyrehozni.
Érdekes "Mi lett volna ha..." kérdés, hogy mennyivel tartott volna tovább a II. V.h. ha a német saját tank-megsemmisítések -amik többsége az üzemanyag hiány miatt lett "elkövetve"- kb 60%-a "elmarad" a Tigrisek,(egyebek...) Dieselesítése miatt. ...mert mint a statisztika mutatja kb. 40% ez a veszteség-kategória! Hopsz!!!
Erre akkor most szeretnék valami hiteles forrást kapni, mert kissé nehezen hihető mivel egy Willis Jeep max sebessége 65 mph, lazán 2x gyorsabb mint a Sherman.
Amin aztán piszkálhatod a motort, de a sebességváltót és az áttételeket - nem beszélve az egész futóműrendszerről, amit nem erre terveztek.
Ez ordas nagy kacsa.
Mert a balfasz sztereotípiák nem halnak ki. A wet strorage bevezetése után az M4 család az egyik legtűzbiztosabb hk. volt tudtommal. Csak a kezdeti problémák miatt egyeseknél a hülyeség beég a memóriába.Vajon miért "becézték" Tommy-kuktának?
Előtte sem.Igen, érdekes felvetés de nincs jelentősége mivel a háborút a partraszállás után a németek nem nyerhették meg.
Régi Regimentben vagy Haditechnikában volt cikk arról, hogy egy szovjet zónához tartozó u-boat bázist elhagytak a németek és Churchill kiadta a parancsot, hogy el kell foglalni mielőtt reggel a szovjetek odaérnek. Ott említették, hogy egy brit tiszt rácsodálkozott a járművét lehagyó Sherman-ekre, mondjuk lehet vmi brit ócskavas volt.
Ennyi maradt meg belőle mert elég nagy wtf
Mert a balfasz sztereotípiák nem halnak ki. A wet strorage bevezetése után az M4 család az egyik legtűzbiztosabb hk. volt tudtommal. Csak a kezdeti problémák miatt egyeseknél a hülyeség beég a memóriába.
Ismerem.YouTube - on érdemes rákeresni egy bizonyos "Chieftain" - ra.
World of tanksnak szakértő, volt M1 Abrams tankparancsnok.
Shermanokkal és ezzel a városi legendával is foglalkozik, és tonnányi más harckocsiról is van videója.
Ajánlom mindenkinek, sokat lehet belőle tanulni.
Előtte sem.
Akkor amíg a brit tiszt teára várt, max akkor
Műúton még egy mostani MBT se hagyna le egy Willys-t ha az nem műszaki hibás, terepen már igen mondjuk.
De ez a sztori azon mindenesetre nem sokat változtat, hogy sorozatgyártott Sherman biztos nem tépett 40 mph-el soha az életben
Elvileg 30 mérföld volt a padló, de rengeteg főleg korai sherman motorja pusztult el, mert a személyzete kiiktatta a fordulatszám limitálót, mivel doktrína szerint oldalról kell a német tankokat leküzdeni, amihez sebesség kell. Ezt később kifejezetten tiltották.
+Lejtőn ha megindul 30+ tonna nem igazán érdekli mennyit bír sík terepen motorral.
Németeknek is rengeteg Panzer-jük ráment, hogy a teherautó sofőrből átképzett vezetők reflexből motorfékeztek lejtőn aztán eldurrant a motor.
Persze, de én most a dán esetre gondoltam.
A gravitációval segített sebességnek semmi köze arra mire képes a vas, akár kiiktatott fordulatszám limitálóval.
A képen amit linkeltél meg a terep elég sík volt, így utána fogok olvasni ennek az esetnek mert érdekel.
As the British tank careered into the King Tiger at an estimated 40mph and both crews lept into nearby ditches.