A II. világháború (1939 - 1945)

Lejtőn mentek, Dániában autópályán pedig lehagyták a Jeep-eket, mikor egy kikötővárosért versenyeztek a szovjetekkel.
Egy idő után már tiltották a motor piszkálását a személyzetnek.

Erre akkor most szeretnék valami hiteles forrást kapni, mert kissé nehezen hihető mivel egy Willis Jeep max sebessége 65 mph, lazán 2x gyorsabb mint a Sherman.
Amin aztán piszkálhatod a motort, de a sebességváltót és az áttételeket - nem beszélve az egész futóműrendszerről, amit nem erre terveztek.

Ez ordas nagy kacsa.
 
  • Tetszik
Reactions: blitzkrieg
Erre akkor most szeretnék valami hiteles forrást kapni, mert kissé nehezen hihető hogy egy Willis Jeep max sebessége 65 mpb, lazán 2x gyorsabb mint a Sherman.
Amin aztán piszkálhatod a motort, de a sebességváltót és az áttételeket - nem beszélve az egész futóműrendszerről, amit nem erre terveztek.

Ez ordas nagy kacsa.
Nomeg egy atlag usa tankos nem igazan ertett a hk motorjahoz. Mar csak a szerzdeseik miatt se volt ertelme olyan szintu kikepzesnek... /volt aki 100 km re szerzodottmondjuk volt aki 3 hk ra vagy ezzel egyenerteku technikaval... Stb
 
  • Tetszik
Reactions: Rotten878
És hány hk-t vesztettek ezalatt ők? Teljes légi fölény, jelentős tüzérségi főlény, számbeli fölény mellett... ezzel nem dicsekednek nagyon. Az utolsókat rúgó németek ellen jóval több hk-t veszítettek, mint az ellenfél, úgy hogy általában sokszoros túlerőben voltak, a hk-k mellett ott volt a légierő, a TD-k stb.
A Sherman egy feldicsért hulladék volt (vagyis inkább mostanában teszik azzá a fanboyok, a maga idejében, sőt a múlt század nagy részében is inkább a "Ronson" becenév volt benne a köztudatban, bár az is túlzás volt) , ami már akkor reménytelenül elavult volt műszakilag (az M3 volt az alapja), koncepcióban, amikor az első kigurult a gyárkapun. A nagy többségét a korabeli német hk-k elleni harcra gyakorlatilag alkalmatlan 75mm-es löveggel gyártották a háború alatt. A legjobb, amit el lehet mondani róla, hogy sok volt belőle, mint a T-34-ből, és legalább a gyártási minőséggel nem voltak bajok, tudom hogy sokáig használták a háború után is, mert sok volt belőle, és olcsó, aztán rá tudtak applikálni jobb lövegeket is, de az izraeli Super Shermanek azok inkább TD-nek tekinthetők. Igaz annak beváltak, a 105 mm-es löveggel, HEAT lőszerrel nem volt probléma a T-55 leküzdése sem.
Viszont nem volt szükségszerű, hogy az amerikaiak az oroszokhoz hasonlóan "sok lúd disznót győz" taktikával harcoljanak, mégis ezt kellett tegyék hk vs. hk harc esetén, persze kellett hozzá a nem teljesen bevált elképzelés, ami szerint a TD-k és a vontatott lövegek feladata az ellenséges hk-k leküzdése, a Shermané meg csak a gyalogság támogatása. Egyszerűen amellett döntöttek, hogy az európai hadjáratot az M4-gyel kell végigharcolni, és meg is tették.

Az axishistory.com szerint a normandiai fronton 1944 juniustól szeptember végéig összesen 1845 harckocsit vesztettek a nèmetek és 3105 -öt a szövetségesek.
Tehát a veszteségi aràny 1,7 per 1 a németek javára. Összesen, minden fegyvernem által.
Harckocsi harckocsi elleni harcban a veszteségi aràny 4,5-5,5 per 1 a németek javára.
A legitámadásokból származó német harckocsi veszteségek arànya itt is 10-15%.
Veszteség: written off, azaz annyira megsérült, hogy nem lehetett ( gazdasàgosan?) helyrehozni.
 
A Tigrisekbőkl több esett ki műszaki problémák miatt, mint hartevékenység folytán. Valóban kevés maradt belőlük, mint bármilyen más német nehézfegyverből. Beolvaszották őket, Amennyiben nem így lett volna, Magyarországon több haditechnikai parkot meg lehetne tölteni itt maradt Királytigrisekkel.
A szomszed telepulesen is vagtak szet egyet ugy mondjak.
 
Az axishistory.com szerint a normandiai fronton 1944 juniustól szeptember végéig összesen 1845 harckocsit vesztettek a nèmetek és 3105 -öt a szövetségesek. Tehát a veszteségi aràny 1,7 per 1 a németek javára. Összesen, minden fegyvernem által. Harckocsi harckocsi elleni harcban a veszteségi aràny 4,5-5,5 per 1 a németek javára. A legitámadásokból származó német harckocsi veszteségek arànya itt is 10-15%. Veszteség: written off, azaz annyira megsérült, hogy nem lehetett ( gazdasàgosan?) helyrehozni.

Érdekes "Mi lett volna ha..." kérdés, hogy mennyivel tartott volna tovább a II. V.h. ha a német saját tank-megsemmisítések -amik többsége az üzemanyag hiány miatt lett "elkövetve"- kb 60%-a "elmarad" a Tigrisek,(egyebek...) Dieselesítése miatt. ...mert mint a statisztika mutatja kb. 40% ez a veszteség-kategória! Hopsz!!!
 
A német veszteségek ebben az időben tipusokra lebontva a fenti forràs szerint:
Panther 786
Tigris 143
PzKw IV 916
A legnagyobb német veszteség ebben az időben szeptemberben volt 1228 db.
Ebben az időben vesztett Serman M4, M5 veszteség összesen: 1537
 
Érdekes "Mi lett volna ha..." kérdés, hogy mennyivel tartott volna tovább a II. V.h. ha a német saját tank-megsemmisítések -amik többsége az üzemanyag hiány miatt lett "elkövetve"- kb 60%-a "elmarad" a Tigrisek,(egyebek...) Dieselesítése miatt. ...mert mint a statisztika mutatja kb. 40% ez a veszteség-kategória! Hopsz!!!

Igen, érdekes felvetés de nincs jelentősége mivel a háborút a partraszállás után a németek nem nyerhették meg.
 
Erre akkor most szeretnék valami hiteles forrást kapni, mert kissé nehezen hihető mivel egy Willis Jeep max sebessége 65 mph, lazán 2x gyorsabb mint a Sherman.
Amin aztán piszkálhatod a motort, de a sebességváltót és az áttételeket - nem beszélve az egész futóműrendszerről, amit nem erre terveztek.

Ez ordas nagy kacsa.

Régi Regimentben vagy Haditechnikában volt cikk arról, hogy egy szovjet zónához tartozó u-boat bázist elhagytak a németek és Churchill kiadta a parancsot, hogy el kell foglalni mielőtt reggel a szovjetek odaérnek. Ott említették, hogy egy brit tiszt rácsodálkozott a járművét lehagyó Sherman-ekre, mondjuk lehet vmi brit ócskavas volt.
Ennyi maradt meg belőle mert elég nagy wtf :D
 
  • Tetszik
Reactions: Rotten878
Anekdoták vannak mindenről, a Királytigrist kilövő M8 Greyhound sztorija pl. (ami egyetlen állítólagos tanún alapul)
 
Régi Regimentben vagy Haditechnikában volt cikk arról, hogy egy szovjet zónához tartozó u-boat bázist elhagytak a németek és Churchill kiadta a parancsot, hogy el kell foglalni mielőtt reggel a szovjetek odaérnek. Ott említették, hogy egy brit tiszt rácsodálkozott a járművét lehagyó Sherman-ekre, mondjuk lehet vmi brit ócskavas volt.
Ennyi maradt meg belőle mert elég nagy wtf :D

Akkor amíg a brit tiszt teára várt, max akkor :D
Műúton még egy mostani MBT se hagyna le egy Willys-t ha az nem műszaki hibás, terepen már igen mondjuk.

De ez a sztori azon mindenesetre nem sokat változtat, hogy sorozatgyártott Sherman biztos nem tépett 40 mph-el soha az életben :)
 
Mert a balfasz sztereotípiák nem halnak ki. A wet strorage bevezetése után az M4 család az egyik legtűzbiztosabb hk. volt tudtommal. Csak a kezdeti problémák miatt egyeseknél a hülyeség beég a memóriába.

YouTube - on érdemes rákeresni egy bizonyos "Chieftain" - ra.
World of tanksnak szakértő, volt M1 Abrams tankparancsnok.
Shermanokkal és ezzel a városi legendával is foglalkozik, és tonnányi más harckocsiról is van videója.

Ajánlom mindenkinek, sokat lehet belőle tanulni.
 
Akkor amíg a brit tiszt teára várt, max akkor :D
Műúton még egy mostani MBT se hagyna le egy Willys-t ha az nem műszaki hibás, terepen már igen mondjuk.

De ez a sztori azon mindenesetre nem sokat változtat, hogy sorozatgyártott Sherman biztos nem tépett 40 mph-el soha az életben :)

Elvileg 30 mérföld volt a padló, de rengeteg főleg korai sherman motorja pusztult el, mert a személyzete kiiktatta a fordulatszám limitálót, mivel doktrína szerint oldalról kell a német tankokat leküzdeni, amihez sebesség kell. Ezt később kifejezetten tiltották.

+Lejtőn ha megindul 30+ tonna nem igazán érdekli mennyit bír sík terepen motorral.
Németeknek is rengeteg Panzer-jük ráment, hogy a teherautó sofőrből átképzett vezetők reflexből motorfékeztek lejtőn aztán eldurrant a motor.
 
  • Tetszik
Reactions: Rotten878
Elvileg 30 mérföld volt a padló, de rengeteg főleg korai sherman motorja pusztult el, mert a személyzete kiiktatta a fordulatszám limitálót, mivel doktrína szerint oldalról kell a német tankokat leküzdeni, amihez sebesség kell. Ezt később kifejezetten tiltották.

+Lejtőn ha megindul 30+ tonna nem igazán érdekli mennyit bír sík terepen motorral.
Németeknek is rengeteg Panzer-jük ráment, hogy a teherautó sofőrből átképzett vezetők reflexből motorfékeztek lejtőn aztán eldurrant a motor.

Persze, de én most a dán esetre gondoltam.
A gravitációval segített sebességnek semmi köze arra mire képes a vas, akár kiiktatott fordulatszám limitálóval.
A képen amit linkeltél meg a terep elég sík volt, így utána fogok olvasni ennek az esetnek mert érdekel.
 
Persze, de én most a dán esetre gondoltam.
A gravitációval segített sebességnek semmi köze arra mire képes a vas, akár kiiktatott fordulatszám limitálóval.
A képen amit linkeltél meg a terep elég sík volt, így utána fogok olvasni ennek az esetnek mert érdekel.

https://www.irishcentral.com/roots/...ro-who-rammed-a-tiger-ii-tank-and-took-it-out

As the British tank careered into the King Tiger at an estimated 40mph and both crews lept into nearby ditches.


Nem tudom jártál-e már autópályán, de ott is előfordulnak lejtők, néha meglehetősen nagyok.
 
  • Tetszik
Reactions: Rotten878