A II. világháború (1939 - 1945)

A Tiger II kétféle toronnyal épült, a második fotón a Henschel-féle toronnyal, a harmadikon a Porsche-toronnyal gyártott változat van. A legyártott példányok túlnyomó többsége H-tornyos változat volt, a P-tornyosból emlékeim szerint csak pár-tíz darabot gyártottak mert a tesztek szerint gyengébb volt a védelme.

Ezen egy kicsit finomítanék.
A Porsche torony ballisztikailag jobb kialakítású volt (ez egyébként látszik is rajta), a hátránya a bonyolultabb gyártás és a kisebb lőszertároló kapacitása volt. E miatt gyártották normál sorozatban a Henschel féle tornyot.
 
Ezen egy kicsit finomítanék.
A Porsche torony ballisztikailag jobb kialakítású volt (ez egyébként látszik is rajta), a hátránya a bonyolultabb gyártás és a kisebb lőszertároló kapacitása volt. E miatt gyártották normál sorozatban a Henschel féle tornyot.
Tudomásom szerint ez annyiban igaz, hogy ha a becsapódó lövedék a torony homlokpáncéljának felső részét érte, akkor az felfelé megcsúszhatott és így csak sérülést okozva elrepült a torony fölött. Ha viszont az íves felület középvonala alatt csapódott be, akkor megcsúszás esetén lefelé mozogva a toronykoszorún kötött ki, és azt átütve vagy a tornyot kiemelve bejutott a belső térbe, és ekkor "kaput" volt! Mivel harckocsira történő célzásnál nem a torony közepére, hanem inkább az aljára vagy a nagyobb felületű kocsiszekrényre céloznak, így sokkal valószínűbb az ilyen találat, és állítólag pont ennek a lehetősége volt az egyik fő kifogás a Porsche-torony ellen. A többi meg az, amit te is írtál.
 
Tudomásom szerint ez annyiban igaz, hogy ha a becsapódó lövedék a torony homlokpáncéljának felső részét érte, akkor az felfelé megcsúszhatott és így csak sérülést okozva elrepült a torony fölött. Ha viszont az íves felület középvonala alatt csapódott be, akkor megcsúszás esetén lefelé mozogva a toronykoszorún kötött ki, és azt átütve vagy a tornyot kiemelve bejutott a belső térbe, és ekkor "kaput" volt! Mivel harckocsira történő célzásnál nem a torony közepére, hanem inkább az aljára vagy a nagyobb felületű kocsiszekrényre céloznak, így sokkal valószínűbb az ilyen találat, és állítólag pont ennek a lehetősége volt az egyik fő kifogás a Porsche-torony ellen. A többi meg az, amit te is írtál.

Valóban a torony homlokpáncéljának dőlésszöge kifogásolt volt. Irányzás általában a torony és a páncéltest csatlakozására megy. Mert ott van a harckocsi legsebezhetőbb pontja, szemből. Az hogy csak 50 db-ot készítettek Porsche toronnyal arra is visszavezethető, hogy a Tigrist nem ez a cég gyártotta. Az 50 db torony azért lett általuk legyártva, mert a Porsche féle Tigris II. harckocsinak szánták, amit nem rendszeresítettek. A már legyártott 90 db, Porsche Tigris I. alvázból lett aztán a kurszki csatára készen, a Ferdinánd páncélvadász. Majd, a Királytigrisek gyártásakor ott volt 50 db Porsche torony, amit felhasználtak, a nem Porsche által gyártott első 50 db. járműnél. Viszont ilyen tornyokat nem gyártottak többet.

A Ferdinánd páncélvadász, amit egyébként, elefántnak neveztek.

Elefant_USAOM-01.jpg


A Porsche Tigris I. verziója, amit nem rendszeresítettek.

Prof-Porsche-und-VK-4105.jpg




A Porsche Királytigris verziója, amihez az 50 db torony készült, de nem rendszeresítették.



Porsche_Tiger-2P.png
 
Tehát az egyenes homlokpáncélos Tiger II volt a jellemző? A fronton akkor a Porsche torony soha nem járt?
 
Valóban a torony homlokpáncéljának dőlésszöge kifogásolt volt. Irányzás általában a torony és a páncéltest csatlakozására megy. Mert ott van a harckocsi legsebezhetőbb pontja, szemből. Az hogy csak 50 db-ot készítettek Porsche toronnyal arra is visszavezethető, hogy a Tigrist nem ez a cég gyártotta. Az 50 db torony azért lett általuk legyártva, mert a Porsche féle Tigris II. harckocsinak szánták, amit nem rendszeresítettek. A már legyártott 90 db, Porsche Tigris I. alvázból lett aztán a kurszki csatára készen, a Ferdinánd páncélvadász. Majd, a Királytigrisek gyártásakor ott volt 50 db Porsche torony, amit felhasználtak, a nem Porsche által gyártott első 50 db. járműnél. Viszont ilyen tornyokat nem gyártottak többet.

A Ferdinánd páncélvadász, amit egyébként, elefántnak neveztek.

Elefant_USAOM-01.jpg


A Porsche Tigris I. verziója, amit nem rendszeresítettek.

Prof-Porsche-und-VK-4105.jpg




A Porsche Királytigris verziója, amihez az 50 db torony készült, de nem rendszeresítették.



Porsche_Tiger-2P.png

Sosem értettem, hogy ha már legyártottak X Porsche tornyot meg Y hozzá passzoló alvázat, miért nem rakták össze azt a keveset egy rendes harckocsinak, és miért csináltak belőle egy kissé elb*tt páncélvadászt egy ugyanoylan ágyúval, cserébe nem forgatható toronnyal.
 
Tehát az egyenes homlokpáncélos Tiger II volt a jellemző? A fronton akkor a Porsche torony soha nem járt?

De igen, harcolt végig. Az első 50 db Henschel által gyártott Tigris II. kapott Porsche tornyot, mert megvolt az 50 torony már, készen. Vagyis nem kukázták csak azért, mert nem a Porsche cég Tigrise lett rendszeresítve. A 90 db alváz is elkészült, de ahhoz nem ezt a tornyot szánták eredetileg. Ez a torony, már a Tigris II-höz készült volna. Azonban a Porsche cég a Tigris II. esetében is alulmaradt a versenyben. A KMW Gyártotta sorozatban a Tigriseket.

ce1b58ed28e8b7a39452659219480ba0.jpg


otherPorscheKT.jpg


early_turret.jpg


SchwerePzrAbt503June1944Normandy.jpg


king_tiger_Destroyed_porsche-turret_1.jpg


tiger2_porsche_6.jpg
 
  • Tetszik
Reactions: fip7 and fishbed
Elvileg, ha jól tudom, az egyetlen Porsche tornyos Tigris II., ami épségben megmaradt, több nincs belőle a világon.
Bowingtoni múzeumban van, féltve őrzött kincs.

barbarossa-0051.jpg


the-tank-museum.jpg
 
  • Tetszik
Reactions: fishbed